Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Osobowo-dostawczy model typu pickup truck produkowany od 2009 roku, w Europie dostępny od 2010 roku. Pierwszy samochód w tym segmencie w historii Volkswagena, będący jego własną konstrukcją. Poprzednik Amaroka, model Taro z lat 1989-1997, był jedynie volkswagenowską wersją Toyoty Hilux. Pierwowzorem Amaroka był prototyp Volkswagen Pickup Concept zaprezentowany w 2007 roku. Nazwa modelu wywodzi się z języka Eskimosów i oznacza wilka arktycznego. Z kolei w językach romańskich Amarok to osoba kochająca skały.

Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - kierownica
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Designerzy Volkswagena nie mieli raczej problemów z zaprojektowaniem Amaroka, bo choć brak im doświadczenia w stylizowaniu pick-up’ów, po modelach osobowych widać, że na niezbyt finezyjnych, ale solidnie wyglądających autach znają się jak mało kto. Kanciaste kształty połączono tu ze znaczącymi gabarytami, masywnym pasem przedni oraz potężnymi nadkolami, co w efekcie dało nadwozie o niezwykle muskularnej formie – w sam raz dla Strażnika Teksasu.

Bardzo pozytywne wrażenie robi kokpit Amaroka. Do typowych „osobówek” może mu daleko, ale na tle innych pikapów wypada więcej niż zadowalająco. Deska rozdzielcza ma kształty przyjemne dla oka, a wiele elementów przywołuje na myśl inne, nieużytkowe modele Volkswagena. Wszelkie klawisze i przełączniki pokładowe zostały poukładane zgodnie z zasadami ergonomii, dzięki czemu obsługa nie powinna stanowić żadnych problemów. Podobnie jest z zegarami – są proste i odpowiednio duże, dzięki czemu ich czytelność zasługuje na pochwałę. Materiały wykończeniowe są twarde, ale nie sprawiają wrażenia tandetnych. Drobne niedoróbki widać za to w kwestii montażu.

W odróżnieniu od swoich największych konkurentów z Japonii – Toyoty Hilux, Nissana Navary i Mitsubishi L200 – Amarok oferowany jest w zaledwie jednej wersji nadwoziowej, za to bardzo dopracowanej. Dwie pary drzwi gwarantują dość wygodne wsiadanie, a kabina pasażerska ma do zaoferowania ilość miejsca, o której może tylko pomarzyć większość konkurencyjnych modeli. Cieszy zwłaszcza duża szerokość wnętrza, która bardzo pozytywnie wpływa na swobodę ruchów. Wnętrze trzeba też pochwalić za wygodne fotele oraz mnogość schowków i funkcjonalnych uchwytów. Bardzo pozytywnie wypada również przestrzeń wygospodarowana na bagaż – „paka” ma ogromne rozmiary, co w połączeniu z wysoką ładownością pojazdu daje perfekcyjne możliwości transportowe.

Podczas jazdy Amarok mile zaskakuje, bo choć jego zawieszenie ma konstrukcję typową dla „wołów roboczych”, zadowalająco sprawdza się na zakrętach, a na dodatek wystarczająco dobrze tłumi nierówności nawierzchni. Na dużą pochwałę zasługuje układ kierowniczy, którego precyzyjna praca gwarantuje kierowcy panowanie nad tym niemałym i nielekkim autem. Nie bez znaczenia jest oczywiście znakomita (jak na auto robocze) wydajność hamulców. W pikapach oprócz zachowania na asfalcie liczą się jednak także zdolności jazdy po bezdrożach, ale i w tym przypadku Volkswagen nie ma się czego wstydzić. W wersji z reduktorem radzi sobie w terenie całkiem dobrze, w czym pomaga mu stały napęd na cztery koła i wysoki prześwit.

Pod względem cenowym Amarok stanowi średnią w klasie – do okazji go nie zaliczymy, ale konkurenci potrafią kosztować więcej. Wyposażenie standardowe nie wygląda niestety zachęcająco – pomimo niemałej ceny, bazowy model ma ciężarowe ogumienie, nielakierowane zderzaki i lusterka, korbki w drzwiach i brak mu klimatyzacji. Wiele elementów można dokupić, ale dodatki okazują się niestety drogie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pickup z klasą, bez wątpienia jeden z najładniejszych na rynku. Projektantom Volkswagena udało się zawrzeć typową dla tej klasy masywność z zachowaniem wrażenia lekkości. Amarok, w przeciwieństwie do wielu konkurentów, nie stara się wyglądać jak bateria przeciwlotnicza.
Luzacjusz: Dwa słowa: „Za późno!”. I to co najmniej o jakieś dwa lata. Gdyby tak wyglądający Amarok debiutował w roku 2008, dziś byłby najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie. Ale jeśli będzie nim po roku 2012, znaczyć to będzie, że warto było czekać. Aha, i że koniec świata to lipa.

Wersje nadwozia Volkswagen Amarok

Silniki Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok Highline 2.0 BiTDI - spóźniony lider?
 
Nasz test Volkswagen Amarok Highline 2.0 BiTDI

Spóźnialscy nie są lubiani. Uważani są za osobników nie szanujących cudzego czasu i zbytnich luzaków. Ale spóźniać się nie wolno jeszcze z jednego powodu. Jakiego? Bo można sporo stracić. Dlatego dziwię się, że poukładana firma Volkswagen tak późno postanowiła opracować swojego własnego pick-upa. Jednak...

Volkswagen Amarok Canyon
 
Nasz test Volkswagen Amarok Canyon

Nissan Navara, Mitsubishi L200 i Toyota Hilux zdobyły serca klientów na Starym Kontynencie. Volkswagen zauważył to i w 2009 roku zaproponował model Amarok. W związku z zaciekłą konkurencją o serca (i portfele) kierowców, pick-up niemieckiego producenta został teraz zaprezentowany w specjalnej wersji...

Przegląd rynku pickupów

Kilka lat temu mogliśmy zauważyć ogromny wzrost liczby samochodów typu pickup na polskim rynku, co było związane z możliwość odpisania sobie VAT-u w przypadku zakupu na działalność gospodarczą, jak również ogromnym postępem producentów jeśli chodzi o komfort i wygląd. Można było po prostu kupić całkiem...

Amerykański styl w Europie
 
Nasz test

Amerykańskie drogi znacznie odbiegają od Europejskich, a zwłaszcza od polskich. W miastach są tam szersze ulice, których nawierzchnie nie są łatane tysiące razy, a między miastami są albo połączenia autostradowe, albo drogi na których prawie nie ma zakrętów. Odmienne są także samochody. O ile u nas...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora VW Amarok - wilk wśród pickupów

Canis lupus, czyli wilk szary, to wyspecjalizowany drapieżca stadny, który charakteryzuje się doskonałymi umiejętnościami łowczymi. Watahy składające się z kilku - kilkunastu wilków potrafią upolować nawet dość duże zwierzę kopytne, np.: jelenia.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Amarok

Społeczność kierowców Volkswagen AmarokautoWcentrum - społeczność Volkswagen Amarok

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok 65,41

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Amarok

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Amarok

no i pięknie
no i pięknie Po blisko 30kkm moja opinia nt Amaroka jest nadal dobra. Najdłuższa trasa bez pr...
HAK
HAK dołożyłem hak holowniczy, mogę ciągnąć szybowiec ;-) z przyczepą do 750 nie prze...
200 tysięcy km za nami
200 tysięcy km za nami 2 lata i 9 miesięcy, 200.000 km na liczniku. I nadal nie chcę się go pozbywać ;-...
pierwszy tydzień za mną
pierwszy tydzień za mną Ogólnie duże zaskoczenie na plus. Bałem się zakrętów w tak wysokim aucie ale wid...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Amarok

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Amarok
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Amarok
 

Volkswagen Amarok najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pulsar Acenta Nissan Pulsar Acenta
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 69 900 zł
Zyskujesz: 3 000 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 72 990 zł
Zyskujesz: 10 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok
2.0 diesel 180 KM
11 041 km, 2013
157 317 PLN
Volkswagen Amarok
diesel 180 KM
2013
172 077 PLN
Volkswagen Amarok
diesel 180 KM
2013
165 077 PLN
Volkswagen Amarok
2.0 diesel 180 KM
2013
153 135 PLN

Ocena auta Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,71
  • Średnia dla segmentu
    Pickup: 4,12

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok Canyon - galeria redakcyjna Volkswagen Amarok Canyon Concept Volkswagen Amarok Double Cab Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna Volkswagen Amarok Canyon Volkswagen Amarok Single Cab
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Amarok

16 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Dorian~Dorian

Sprzedam zabudowę do Vw amarok mountain top wraz z relingami oraz bagażnikiem rowerowym http://tablica.pl/i/oferta/pokrywa-zabudowa-klapa-vw-amarok-mountain-top-CID5-ID59MBl.html?code=37361460c2

~andrew~andrew

Ja za to zwróciłbym uwagę na Isuzu D-max'a, znacznie bardziej uniwersalny - w końcu jakiś pickup, gdzie pomyśleli również o komforcie i niskim spalaniu. Hilux'y te starsze faktycznie były warte uwagi, ale teraz już jakość mocno spadła, a cena nadal w górnych widełkach...

mozabeta124mozabeta124

Auto za drogie i za badziewne ludzie szukający czegoś takie jak Amarok polecam Toyotę hilux a ludzią szukającym taniego woła roboczego fiata Strade tani w utrzymaniu toporny itp ale u mnie to na plus bo jako wół roboczy to git do tego jak się porysuje gdzieś to go nawet nieszkodna zastanówcie się bo teraz każde nowe auto to badzie i do tego jakie cienkie blachy auta mają nie to co kiedyś duży fiat albo beczka

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
62 724
Przejechany dystans
50 112 678 km
Zatankowanego paliwa
2 439 233 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 657
Wydanych pieniędzy
3 632 570 zł
Średnie wydatki na auto
1 242 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 034
Wydanych pieniędzy
3 932 301 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 925)

Testy zderzeniowe Volkswagen Amarok

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Amarok przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Amarok 2.0 diesel, LHD
2010

Volkswagen Amarok
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Na podstawie 4 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pawel6910, dodano: 03.05.2013 12:20

w mieście , i na drogach krajowych bardzo przyzwoicie - średnio 9 l/100 km , niestety na autostradach powyżej 120-130 km tak dobrze juz nie jest , przy jeździe 140-150 spalanie średnie 11 -11,5 l /100 km

pełny raport Volkswagen Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

autor: Grześ, dodano: 28.04.2015 02:04

Jak na tę masę auta uważam że jest to niezły wynik użytkuje go 3lata i spalanie się nie zmienia nawet z założonym chipem na 150 km napusto w mieście 8,0 poza miastem do 90 ok 6,5 a na autostradzie przy 140 ok 10 opór powietrza robi swoje im szybciej jedziesz tym więcej pali Max 11 litrów przy 180.

pełny raport Volkswagen Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

autor: PS, dodano: 16.10.2013 21:36

Największy plus VW Amarok to spalanie przy jeździe w trasie nie przekracza 10l/100km przy tej masie oponach i napędzie 4x4 to naprawdę rewelka. Jadąc do 110kmh można zejść poniżej 8l/100km.

pełny raport Volkswagen Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM