Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Osobowo-dostawczy model typu pickup truck produkowany od 2009 roku, w Europie dostępny od 2010 roku. Pierwszy samochód w tym segmencie w historii Volkswagena, będący jego własną konstrukcją. Poprzednik Amaroka, model Taro z lat 1989-1997, był jedynie volkswagenowską wersją Toyoty Hilux. Pierwowzorem Amaroka był prototyp Volkswagen Pickup Concept zaprezentowany w 2007 roku. Nazwa modelu wywodzi się z języka Eskimosów i oznacza wilka arktycznego. Z kolei w językach romańskich Amarok to osoba kochająca skały.

Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - kierownica
Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Designerzy Volkswagena nie mieli raczej problemów z zaprojektowaniem Amaroka, bo choć brak im doświadczenia w stylizowaniu pick-up’ów, po modelach osobowych widać, że na niezbyt finezyjnych, ale solidnie wyglądających autach znają się jak mało kto. Kanciaste kształty połączono tu ze znaczącymi gabarytami, masywnym pasem przedni oraz potężnymi nadkolami, co w efekcie dało nadwozie o niezwykle muskularnej formie – w sam raz dla Strażnika Teksasu.

Bardzo pozytywne wrażenie robi kokpit Amaroka. Do typowych „osobówek” może mu daleko, ale na tle innych pikapów wypada więcej niż zadowalająco. Deska rozdzielcza ma kształty przyjemne dla oka, a wiele elementów przywołuje na myśl inne, nieużytkowe modele Volkswagena. Wszelkie klawisze i przełączniki pokładowe zostały poukładane zgodnie z zasadami ergonomii, dzięki czemu obsługa nie powinna stanowić żadnych problemów. Podobnie jest z zegarami – są proste i odpowiednio duże, dzięki czemu ich czytelność zasługuje na pochwałę. Materiały wykończeniowe są twarde, ale nie sprawiają wrażenia tandetnych. Drobne niedoróbki widać za to w kwestii montażu.

W odróżnieniu od swoich największych konkurentów z Japonii – Toyoty Hilux, Nissana Navary i Mitsubishi L200 – Amarok oferowany jest w zaledwie jednej wersji nadwoziowej, za to bardzo dopracowanej. Dwie pary drzwi gwarantują dość wygodne wsiadanie, a kabina pasażerska ma do zaoferowania ilość miejsca, o której może tylko pomarzyć większość konkurencyjnych modeli. Cieszy zwłaszcza duża szerokość wnętrza, która bardzo pozytywnie wpływa na swobodę ruchów. Wnętrze trzeba też pochwalić za wygodne fotele oraz mnogość schowków i funkcjonalnych uchwytów. Bardzo pozytywnie wypada również przestrzeń wygospodarowana na bagaż – „paka” ma ogromne rozmiary, co w połączeniu z wysoką ładownością pojazdu daje perfekcyjne możliwości transportowe.

Podczas jazdy Amarok mile zaskakuje, bo choć jego zawieszenie ma konstrukcję typową dla „wołów roboczych”, zadowalająco sprawdza się na zakrętach, a na dodatek wystarczająco dobrze tłumi nierówności nawierzchni. Na dużą pochwałę zasługuje układ kierowniczy, którego precyzyjna praca gwarantuje kierowcy panowanie nad tym niemałym i nielekkim autem. Nie bez znaczenia jest oczywiście znakomita (jak na auto robocze) wydajność hamulców. W pikapach oprócz zachowania na asfalcie liczą się jednak także zdolności jazdy po bezdrożach, ale i w tym przypadku Volkswagen nie ma się czego wstydzić. W wersji z reduktorem radzi sobie w terenie całkiem dobrze, w czym pomaga mu stały napęd na cztery koła i wysoki prześwit.

Pod względem cenowym Amarok stanowi średnią w klasie – do okazji go nie zaliczymy, ale konkurenci potrafią kosztować więcej. Wyposażenie standardowe nie wygląda niestety zachęcająco – pomimo niemałej ceny, bazowy model ma ciężarowe ogumienie, nielakierowane zderzaki i lusterka, korbki w drzwiach i brak mu klimatyzacji. Wiele elementów można dokupić, ale dodatki okazują się niestety drogie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pickup z klasą, bez wątpienia jeden z najładniejszych na rynku. Projektantom Volkswagena udało się zawrzeć typową dla tej klasy masywność z zachowaniem wrażenia lekkości. Amarok, w przeciwieństwie do wielu konkurentów, nie stara się wyglądać jak bateria przeciwlotnicza.
Luzacjusz: Dwa słowa: „Za późno!”. I to co najmniej o jakieś dwa lata. Gdyby tak wyglądający Amarok debiutował w roku 2008, dziś byłby najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie. Ale jeśli będzie nim po roku 2012, znaczyć to będzie, że warto było czekać. Aha, i że koniec świata to lipa.

Wersje nadwozia Volkswagen Amarok

Silniki Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok Highline 2.0 BiTDI - spóźniony lider?
 
Nasz test Volkswagen Amarok Highline 2.0 BiTDI

Spóźnialscy nie są lubiani. Uważani są za osobników nie szanujących cudzego czasu i zbytnich luzaków. Ale spóźniać się nie wolno jeszcze z jednego powodu. Jakiego? Bo można sporo stracić. Dlatego dziwię się, że poukładana firma Volkswagen tak późno postanowiła opracować swojego własnego pick-upa. Jednak...

Volkswagen Amarok Canyon
 
Nasz test Volkswagen Amarok Canyon

Nissan Navara, Mitsubishi L200 i Toyota Hilux zdobyły serca klientów na Starym Kontynencie. Volkswagen zauważył to i w 2009 roku zaproponował model Amarok. W związku z zaciekłą konkurencją o serca (i portfele) kierowców, pick-up niemieckiego producenta został teraz zaprezentowany w specjalnej wersji...

Przegląd rynku pickupów

Kilka lat temu mogliśmy zauważyć ogromny wzrost liczby samochodów typu pickup na polskim rynku, co było związane z możliwość odpisania sobie VAT-u w przypadku zakupu na działalność gospodarczą, jak również ogromnym postępem producentów jeśli chodzi o komfort i wygląd. Można było po prostu kupić całkiem...

Amerykański styl w Europie
 
Nasz test

Amerykańskie drogi znacznie odbiegają od Europejskich, a zwłaszcza od polskich. W miastach są tam szersze ulice, których nawierzchnie nie są łatane tysiące razy, a między miastami są albo połączenia autostradowe, albo drogi na których prawie nie ma zakrętów. Odmienne są także samochody. O ile u nas...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora VW Amarok - wilk wśród pickupów

Canis lupus, czyli wilk szary, to wyspecjalizowany drapieżca stadny, który charakteryzuje się doskonałymi umiejętnościami łowczymi. Watahy składające się z kilku - kilkunastu wilków potrafią upolować nawet dość duże zwierzę kopytne, np.: jelenia.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen AmarokautoWcentrum - społeczność Volkswagen Amarok

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok 64,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Amarok

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Amarok

no i pięknie
no i pięknie Po blisko 30kkm moja opinia nt Amaroka jest nadal dobra. Najdłuższa trasa bez pr...
HAK
HAK dołożyłem hak holowniczy, mogę ciągnąć szybowiec ;-) z przyczepą do 750 nie prze...
pierwszy tydzień za mną
pierwszy tydzień za mną Ogólnie duże zaskoczenie na plus. Bałem się zakrętów w tak wysokim aucie ale wid...
200 tysięcy km za nami
200 tysięcy km za nami 2 lata i 9 miesięcy, 200.000 km na liczniku. I nadal nie chcę się go pozbywać ;-...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Amarok

od 82 838 zł do 128 291

<
<

Dostępne silniki

Diesel (140 - 180 KM): 2.0 BiTDI, 2.0 TDI

 

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: 8-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Amarok
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180KM - 4 drzwiowy pick-up

Najważniejsze wyposażenie

hak
alufelgi
radio / CD
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Offroad I - 5 713
Pakiet osłony podwozia I - 1 299
Pakiet stylizujący chromowany II - 4 591
Pakiet stylizujący chromowany III - 5 938

Cena katalogowa

128 291

Zobacz ofertę Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180KM - 4 drzwiowy pick-up
 

Volkswagen Amarok najczęściej porównywane z:

Ford Ranger
2.2 Duratorq TDCI (150 KM)
Ford Ranger
2.2 Duratorq TDCI (150 KM)
Toyota Hilux
2.5 D-4D (144 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Navara LE + SKÓRA Demonstracyjny Nissan Navara LE + SKÓRA
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 190KM, diesel.
Cena: 154 200 zł 112 900 zł
Zyskujesz: 41 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Navara LE LEATHER PACK Demonstracyjny Nissan Navara LE LEATHER PACK
Rocznik: 2013. Przebieg: 48 km. Silnik: 2.5 190KM, diesel.
Cena: 161 200 zł 115 900 zł
Zyskujesz: 45 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok
2.0 diesel 180 KM
11 041 km, 2013
157 317 PLN
Volkswagen Amarok
diesel 180 KM
2013
172 077 PLN
Volkswagen Amarok
diesel 180 KM
2013
165 077 PLN
Volkswagen Amarok
2.0 diesel 180 KM
2013
153 135 PLN

Ocena auta Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,71
  • Średnia dla segmentu
    Pickup: 4,12

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok Canyon - galeria redakcyjna Volkswagen Amarok Canyon Concept Volkswagen Amarok Single Cab Volkswagen Amarok Canyon Volkswagen Amarok Double Cab 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna Volkswagen Amarok Double Cab
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Amarok

16 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Dorian~Dorian

Sprzedam zabudowę do Vw amarok mountain top wraz z relingami oraz bagażnikiem rowerowym http://tablica.pl/i/oferta/pokrywa-zabudowa-klapa-vw-amarok-mountain-top-CID5-ID59MBl.html?code=37361460c2

~andrew~andrew

Ja za to zwróciłbym uwagę na Isuzu D-max'a, znacznie bardziej uniwersalny - w końcu jakiś pickup, gdzie pomyśleli również o komforcie i niskim spalaniu. Hilux'y te starsze faktycznie były warte uwagi, ale teraz już jakość mocno spadła, a cena nadal w górnych widełkach...

mozabeta124mozabeta124

Auto za drogie i za badziewne ludzie szukający czegoś takie jak Amarok polecam Toyotę hilux a ludzią szukającym taniego woła roboczego fiata Strade tani w utrzymaniu toporny itp ale u mnie to na plus bo jako wół roboczy to git do tego jak się porysuje gdzieś to go nawet nieszkodna zastanówcie się bo teraz każde nowe auto to badzie i do tego jakie cienkie blachy auta mają nie to co kiedyś duży fiat albo beczka

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 002
Przejechany dystans
42 129 401 km
Zatankowanego paliwa
2 126 219 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 536
Wydanych pieniędzy
3 230 385 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 010
Wydanych pieniędzy
3 479 077 zł
Średnie wydatki na auto
1 348 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 581)

Testy zderzeniowe Volkswagen Amarok

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Amarok przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Amarok 2.0 diesel, LHD
2010

Volkswagen Amarok
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Na podstawie 4 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Rybak, dodano: 24.09.2013 19:34

Nie znam jeszcze kosztów przeglądów ale powiedziano mi w serwisie, że nie są wysokie. Przeglądy zresztą robi się niezbyt często. Jak ktoś jeździ umiejętnie to co 40 tyś km.

pełny raport Volkswagen Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

autor: michal, dodano: 21.04.2014 15:43

No cóż, przy 120 spala mi średnio 9.6 natomiast przy 130 momentalnie spalanie idzie w górę średnio wynosząc 11.6.

pełny raport Volkswagen Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

autor: PS, dodano: 16.10.2013 21:36

Największy plus VW Amarok to spalanie przy jeździe w trasie nie przekracza 10l/100km przy tej masie oponach i napędzie 4x4 to naprawdę rewelka. Jadąc do 110kmh można zejść poniżej 8l/100km.

pełny raport Volkswagen Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Amarok Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM