Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Caddy

Lata produkcji: 1983 - teraz
Segment: Mikrovany
Mały samochód dostawczy (dostępny również w wersji osobowej) należący do segmentu kombivanów produkowany od 1983 roku. Początkowo był mini pick-upem bezpośrednio bazującym na innych modelach VW – Golfa i Polo. Od trzeciej generacji przeobraził się w kombivana z kompaktowym nadwoziem. Pod koniec lat 90. pod nazwą VW Caddy kryła się też część serii Skody Felicii Pickup. W USA oferowany jako m. in. Rabbit Pick-up, gdyż „caddy” to powszechne określenie Cadillaka. Od 2015 roku oferowana jest czwarta generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najbardziej praktyczny z Volkswagenów po drobnych poprawkach wygląda jeszcze lepiej, ale w tym segmencie wcale nie gwarantuje to sukcesu. Cena wciąż jest problemem.
Luzacjusz: Volkswagen poszedł na skróty, bo nowe Caddy to raczej odświeżona wersja poprzedniego modelu. Sympatyczna, ale może warto było trochę zaryzykować, jeśli Niemcy mają ambicje, by w tej klasie urwać dla siebie coś więcej.

Przeglądając ofertę Volkswagena w poszukiwaniu samochodu dla rodziny zwracamy uwagę przede wszystkim na kompaktowego Tourana i większego Sharana. Zapominamy, że zamiast pierwszego z wymienionych aut możemy sprawić sobie model Caddy w wersji osobowej. O tym, że ten ostatni stanowi ciekawą alternatywę dla Tourana dowiadujemy się już spoglądając na oba samochody z zewnątrz – ich nadwozia mają podobną, surową bryłę oraz niemal identyczny pas przedni. Ten ostatni Caddy zyskał przy okazji face-liftingu przeprowadzonego w 2010 roku.

Powiązania stylistyczne opisywanego modelu z Touranem widać także po zaglądnięciu do środka. Znajdziemy tam niemal identycznie wyglądającą kierownicę, bardzo podobne zegary oraz te same panele sterowania światłami oraz regulacji lusterek zewnętrznych. Podobieństw doszukamy się również zapoznając się z rozplanowaniem elementów obsługi – wszelkie przyciski rozmieszczono właściwie jednakowo, co w praktyce oznacza, że ergonomia stoi na wysokim poziomie. Największe różnice widać w jakości zastosowanych materiałów – podczas, gdy Caddy ma plastiki o niskiej jakości, jego odpowiednik z segmentu minivanów może poszczycić się tworzywami, które ładnie wyglądają i okazują się miłe w dotyku.

Dyscypliną, w której wnętrze opisywanego Volkswagena góruje nad Touranem jest obszerność. W kabinie pasażerskiej udało się wygospodarować więcej przestrzeni na głowy oraz łokcie podróżnych, zaś w przedziale bagażowym znacznie większą ilość miejsca na walizki. Przy porównaniu pojemności bagażników po złożeniu kanap, Caddy deklasuje swojego „rywala”. Pakowanie dużych ładunków ułatwia dodatkowo płaska podłoga powstająca po złożeniu tylnych siedzeń, foremne kształty luku bagażowego, wyższa ładowność oraz przesuwne drzwi boczne. Biorąc pod uwagę przestrzeń i funkcjonalność, cieszy fakt, że Caddy to „ucywilizowany dostawczak”.

Robocze pochodzenie opisywanego auta negatywnie wpływa z kolei na ocenę komfortu i własności jezdnych. Podczas, gdy Touran prowadzi się na zakrętach znakomicie i gwarantuje należyty poziom resorowania, Caddy buja nadwoziem przy gwałtowniejszych manewrach i niezbyt skutecznie pochłania niedoskonałości nawierzchni. Podkreślić trzeba jednak, że w porównaniu do bezpośredniej konkurencji, właściwości układu jezdnego zasługują na dość wysoką ocenę. Kierowcę powinien ucieszyć dobrze zestrojony układ kierowniczy.

W porównaniu do konkurencji z segmentu kombivanów Caddy okazuje się dość kosztowną propozycją. Touran jest jednak jeszcze droższy, ale wyższe koszty zakupu rekompensuje bogatszym wyposażeniem seryjnym i dłuższą listą dodatków. Czy warto dopłacić? Jeśli dojdziemy do wniosku, że nie będziemy wykorzystywać imponujących możliwości przewozowych dostawczo-osobowego Volkswagena, to odpowiedź brzmi „tak”.

Dane techniczne Volkswagen Caddy

Silniki

Moc silników 54-170 KM

Poj. silników 1 197-1 984 cm3

Prędkość maks. 9-196 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,9-20,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Caddy

Średnia ocena modelu

na podstawie 225 opinii

3.70

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.98

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (63%)
NIE (37%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Caddy

Witam jestem użytkownikiem dwóch VW Caddy 2,0 TDI (140KM) i 1,9 TDI (105KM). Jeśli chodzi o funkcjonalność rewelacja zarówno do ... więcejbiznesu jak i auta dla rodziny szczególnie z małym dzieckiem ( wózek do tyłu bez odpinania kół itp. przesuwne drzwi i wysokość auta super się sprawdza z wkładaniem dziecka szczególnie w hipermarketach). W modelu po liftingu możliwość wypięcia tylnich siedzeń bez żadnego klucza czy śrubokręta a przestrzeń rośnie niesamowicie. W porównania do berlingo przestrzeń ładunkowa jest o jakieś 15cm dłuższa. Silnik 2,0 TDI bardzo elastyczny i daje radochę z jazdy ale pamiętajmy że te ?pudełka? nie są przeznaczone do ścigania. Spalanie w mieście 9,1 l/100km. Na tle konkurencji jest zauważalna różnica wykończenia i poziom auta. jeżeli miał by mi służyć tylko do wożenia towaru czyli furgon to chyba bym zastanowił się czy jest sens przepłacać za VW. Jednak w moim przypadku auto pełni role dostawczaka, auta rodzinnego i jeszcze musi się prezentować aby nie był to stricte wół roboczy i te wymagania spełnia idealnie. Generalnie auto nie jest pozbawione wad ale i tak zdecydowałem po raz drugi na zakup tego auto. Zapraszam do mojego możliwie obiektywnego opisu na WIĘCEJ. Pozdrawiam ukryj
dodano 21.07.2014 przez
vw caddy 2005 z przebiegiem 250tys wymienilem juz chyba wszystko co mozliwe w tym aucie w ciagu ostaniego roku padlo ... więcej: turbo skrzynia biegow walek rozrzadu z popychaczami ktore rozwlaily glowice ogolnie nie polecam tego auta po przekroczeniu 200tys km sypie sie strasznie silnik co do karoseri pojawily sie pierwsze ogniska rdzy na bocznych przesowanych drzwiach przy klamce rdza na suwakach od drzwi w zawieszeniu skonczylysie wszystkie tuleje z porzdu ale to juz specyfika polskich drog ogolnie nie kupil bym juz drugi raz tego auta gdyz to juz nie jest ten vw co kiedys zreszta tak jest z wiekszascia marek lepiej kupic starsze auto i jakos sie kulac niz nowe i bujac sie po serwisach i mechanikach .... ukryj
dodano 27.02.2011 przez
Kupiłem najwyższy model 1,6 benzyna 102 KM model za 86tyś. wresia mixt komfortowy z kilmą, nawigacją satelitarną i pełną ... więcejelektryką ,5 osobowy z regulowaną kratą na kółkach z dopłatą do koloru jak w limuzynie to znaczy czarny metalik perła jedyny taki w Szczecinie lusterka i zderzaki również w tym samym kolorze. Niestety bardzo się zawiodłem osiągami i trakcją to jeździ jak czołg na kołach- tyle resory z amortyzatorami to totalna porażka na nierównościach -powinni sprzedawać te auta z ubezpieczeniem na życie. Ponadto parujące się lampy przednie, ciężko zamykająca się klapa tylnia i obsługa autoryzowanego salonu i serwisu w Szczecinie VW Kołacz-Łapiński nie mieści się nawet w standardach krajów z III świata-zaparowana lampa z wodą w środku nie podlega reklamacji, bo ten typ tak ma światłowody kanaliki, odparowywanie i inne bzdury ludzią wciskają oczywiście jak odstoisz swoje jak baran i doczekasz się zanim ktoś ruszy tyłek i ciebie raczy obsłużyć. Generalnie odradzam zakupu VW Caddy bo jest przereklamowany i nie warty swojej ceny. Jeżeli ktoś koniecznie chce nabyć ten model to oddam swój 3 miesięczny po kosztach bo mnie ten model niczym oprócz składanego kluczyka z logo VW niczym nie zachwycił. ukryj
dodano 15.12.2006 przez
Auto kupilem roczne w Niemczech z przebiegiem 60 000km Jezdze po malu (do 100km/h), delikatnie, oszczednie. Co 15000 serwis. F. ... więcejpaliwa co 2 wymiane. Co 8000-10000km leje uzdatniacz paliwa 160 000 wymiana lozysk (polecam oryginaly, tanie padaja po 10000km) 270 000 zaczyna szwankowac rozrusznik, ale tylko zima 300 000 wymiana stacyjki 350 000 naprawa skrzyni, wymiana sprzegla 360 000 wymiana amortyzatorow przod tyl Do dzis dnia nie bierze grama oleju Po drodze kilka mniejszych-wiekszych usterek spowodowanych przetarciem sie kabelka w wiazce. Lutownica i po sprawie. Jak dbasz tak masz :) ukryj
dodano 09.01.2013 przez
Zobacz oceny Volkswagen Caddy Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Caddy

Pb
5,80 - 10,00
Na podstawie 12 raportów spalania
ON
4,60 - 9,70
Na podstawie 208 raportów spalania
LPG
7,63 - 11,00
Na podstawie 6 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Caddy

Za kazdym razem po zatankowaniu sprawdzam ile spalil mi samochod. Podalem jak najbardziej rzeczywiste informacje, na temat spalania mojego samochodu. ... więcejMoj styl jazdy bywa dosc dynamiczny, nie umiem czasami odmowic sobie przyjemnosci wynikajacej z dynamicznego ruszania, choc podejrzewam ze zejsc tym samochodem ponizej 6 litrow bedzie problem, w miescie lub warunkach mieszanych- niewykonalne. Ceny serwisu sa niesamowicie wysokie (w ASO w Zgierzu roboczogodzina 250 zl) Osobiscie serwisuje auto u inz. Jablonskiego na Rezedowej w Łodzi (uwaga, tam sa 2 serwisy vw i audi). Podchodza do kazdego samochodu indywidualnie, naprawiaja je jak swoje wlasne. Dzieki temu, cena serwisowania auta znacznie spada. Mimo wszystko, planuje zmienic samochod na jakis mniejszy (uzywam auta na dojazdy do pracy, 35 km w trybie mieszanym, w jedna strone) plus pozostale przyjemnosci. Rozumiem ze diesle sa ekonomiczne i trwale, ale zdecydowanie ekonomiczniej jest jezdzic na LPG a juz z pewnoscia jest sie wtedy bardziej ekologicznym. Pozdrawiam P.S. dodam tylko, ze to dosc udana konstrukcja, auto nie splatalo zadnego figla. Raz wymienilem (niestety w aso, koszt 750 zl) rolke napinacza paska wielorowkowego, reszta, to elementy eksploatacyjne, klocki, tarcze, oleje... samochodem przejechane ma 167 tys (88 tkm przez ojca, reszte ja. Auto serwisowane w ASO przez pierwsze 4 lata, dzis ma lat 7 i nie sprawia najmniejszych klopotow (no moze poza oswietleniem tablicy rej.), sugeruje wykupienie AC, w przykrych okolicznosciach koszta naprawy moga powalic na kolana ukryj
dodano 15.03.2011 przez
Autko jest fajne w użytkowaniu, funkcjonalne jednak osiągi są mizerne. Ten typ auta z tym silnikiem ma służyć do pracy ... więceji to się sprawdza w 100%, jeśli chodzi o komfort z mojej perspektywy nie jest źle(oceniając w segmencie dostawcze), tylko to przyspieszenie jest "zabójcze". Jak się bujnie to nawet sunie, brakuje VI biegiu, przy prędkości 100km/h ma 3000obr./min. jak silniku benzynowym. Do prędkości 90km/h 2500 obr/min. caddy jest oszczędnym samochodem, jadąc powyżej ten prędkości zaczynają spalanie znacząca wzrasta.Polecam samochód dla ludzi którzy potrzebują samochodu do ciężkiej pracy, aby zawsze wsiąść do samochodu i jechać bezawyjnie, a jak ktoś lubi prędkość lub przyspieszenie 6-10s / 100km/h to nie tym autem. Naprawa nie jest zbytnio kosztowna, tak naprawdę nic się nie dzieje oprócz przepalających się żarówek. Ogólnie daję wielkiego pozytywa. pozdrawiam ukryj
dodano 10.02.2012 przez
No cóż tutaj już nie jest tak różowo ;-) Chcąc wykorzystać w pełni moc silnika (a ta jest jak już pisałem ... więcejwczesniej - nieprzeciętna jak na dostawczaka), ciężko zejść poniżej 9 litrów. Wiąże się to jednak z, ekhem... "sportową" (jak na tego typu klasę pojazdów) jazdę. Czyli naprawdę, naprawdę bardzo dynamiczną. Jednak gdy chce się przyoszczędzić, spalanie średnie potrafi zejść nawet ponizej 6 litrów! I nie zauważyłem specjalnego (tj. większego niż 0,2l/100km) wpływu jazdy z ładunkiem lub bez. Także silnik perfekcyjnie spisal się jeśli o downsizing chodzi. Gdy trzeba - jest duża moc i nie ma problemu z wyprzedzaniem. Jest to też "okupiony" wyższym spalaniem - logiczne. Gdy się jednak chce, można zejść do bardzo (!) rozsądnych jak na auto dostawcze (i to z silnikiem benzynowym z turbo) wartości. Na plus! ukryj
dodano 07.04.2011 przez
Witam. Mam właściwie Seata Incę, ale to jest to samo auto, więc napisałem tutaj. Gaz mam sekwencyjny z butlą 32 ... więcejl (tyle się mieści gazu) zamontowaną pod autem w miejscu koła zapasowego. Spalanie 7,6-7,8 l na trasie Katowice - Zgorzelec A4, (pokonana już kilka razy). Prędkość 100 km/h (całą trasę). Paliwo tankowane na BP lub Orlenie. Na lukoilu 2 litry więcej. Litrażowany zimą. Ładunek powrotny 600 - 700 kg plus dwie osoby na pokładzie. Ciśnienie w oponach tylnych 3,5 atm. Zużycie 0,2 litra większe. W ruchu mieszanym 40/60 (miasto/ruch podmiejski) bierze niecałe 10 litrów. Ale wtedy dochodzi benzyna której zużywa od 1 do nawet 2 litrów na 100km zależnie od długości tras i częstotliwości odpalania. Części tanie, silnik prosty, można bez problemu większość rzeczy samemu naprawić. Ja jestem bardzo zadowolony. ukryj
dodano 18.03.2012 przez
Przeglądy byle nie w firmie Bełtowski, Kraków. O 11.00 przyjechałem na przegląd po 30.000km, przekazałem swoje uwagi by sprawdzić głośną ... więcejpracę przedniego zawieszenia i czekałem do 16.00 na odbiór, w pomieszczeniach bez klimatyzacji w okropnym upale (są napoje ale nie za darmo), o 16 pan z serwisu przejechał się i stwierdził że głośna praca zawieszenia to uszkodzone łożysko...PO 5 GODZINACH CZEKANIA. ŁOŻYSKA KOŁA JAK PRZYSTAŁO NA DEALERA TEJ MARKI NIE MIELI (przecież to prawie bezawaryjne auta) WIĘC...MUSIAŁEM PRZYJECHAĆ PONOWNIE NA NASTĘPNY DZIEŃ, JAKBY NIE MOŻNA BYŁO ZACZĄĆ PRZEGLĄDU WŁAŚNIE OD TEGO...ale jak wspomniałem w tym "salonie" jest tak gorąco że każdy traci głowę. ukryj
dodano 22.08.2009 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Caddy Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Caddy

Przeczytaj pozostałe 20 publikacje o Volkswagen Caddy

Newsy o Volkswagen Caddy

Przeczytaj pozostałe 3 newsy o Volkswagen Caddy

Generacje Volkswagen Caddy

Nowe Volkswagen Caddy

nowe Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
ceny od 53 800 zł do 112 000

Volkswagen Caddy IV Kombi 1.2 TSI BlueMotion Technology 84KM od 2015

w pakiecie Caddy Kombi

w cenie katalogowej brutto

55 250 zł

Wyposażenie standardowe
4 poduszki powietrzne, dla kierowcy i pasażera w kabinie kierowcy:- poduszki czołowe, z możliwością dezaktywacji poduszki pasażera- poduszki boczne + kurtynowe poduszki ochrony głowy
Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
Uchwyty do mocowania ładunku (4 w wersji krótkiej, 6 w wersji Maxi)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet zimowy I (1 983 zł)
Pakiet zimowy II (5 946 zł)
Pakiet elektryczny (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet zimowy I (1 983 zł)
Pakiet zimowy II (5 946 zł)
Pakiet elektryczny (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 95 oferty Volkswagen Caddy

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Caddy

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

755

Przejechany dystans

279 621 zł

Zatankowanego paliwa

34 447 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

53

Wydanych pieniędzy

26 616 zł

Średnie wydatki na auto

887 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

90

Wydanych pieniędzy

21 235 zł

Średnie wydatki na auto

708 zł

ZOBACZ 30 dzienników kosztów Volkswagen Caddy Załóż dziennik kosztów

Autodiagnoza Volkswagen Caddy

Liczba wpisów: 6
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Caddy Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen Caddy

Liczba wpisów: 3
Zamontowałem instalację do samochodu z silnikiem FSI (bezpośredni wtrysk).Po wielu dniach szukania zdecydowałem się na ten zakład ponieważ tylko tam ... więcejmają doświadczenie z tego typu instalacjami. Inne zakłady z niewiedzy odradzały mi montaż. Zamontowałem nie żałuję. ukryj
dodano 09.06.2010 przez
Wożę gaz butlowy do klientów.Jestem bardzo zadowolony z instalacji gazowej,mimo że silniczek mały.
dodano 03.03.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Caddy