Szukaj

Informacje o Volkswagen Caravelle T4

Lata produkcji: 1989 – 2003
Segment: Dostawcze

Volkswagen Caravelle T4 – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Arturt4
Volkswagen Caravelle T4
Transporter 2.5 TDI 88KM 65kW
Samochód z duszą mega oszczędny typ Holenderka 5 os, jeżdżę na oleju napędowym B0 (bez dodatku bio) spalanie pomiar na pełnym baku powtórzony 5 krotnie od 5,6 do 6,4 szok aż niemożliwe a jednak, nigdy mnie nie zawiódł mimo 23 lat, sprowadzony z Holandii w stanie perfekt miałem w sumie 5 t4 ale nigdy w takim stanie silnik 88 km może na autostrady słaby ale spokojnie można jechać 120 km/h skrzynia na 5 przy krótka obroty 3000 - 125 km/h ogólnie genialne auto, przeszkadza brak klimy słabe hamulce, prywatnie posiadam Tiguana ale wole t4 :)
3,5
~Jonasz
Volkswagen Caravelle T4
Transporter 1.9 TDI 68KM 50kW
Generalnie tak: samochód służy mi od ponad roku jako codzienny. Nie mam z nim żadnych większych problemów, oczywiście regularnie go serwisuję. Widoczność jest niezła (mam brygadówkę w blaszaku), ale jeśli mówimy już o wersji, to najbardziej wkurzającą rzeczą jest klapa bagażnika. Owszem, zamyka się i otwiera bez problemu, ale spróbuj załadować paletę (auto ma ładowność 965kg). Idąc dalej-ogromnym problemem jest wszechobecna RDZA. Mój przechodził już dwa remonty blacharskie (w tym jeden typowo pod handel u poprzedniego właściciela), więc jako-tako wygląda i trzyma się kupy. Kolejnym problemem jest zbieżność. Tak, ten pojazd lubi jej nie mieć (mój egzemplarz już ma to robione u mechanika bo lewe koło stało krzywo) ale-co ciekawe-wcale nie ściągał. Warto też zwrócić uwagę na drzwi przesuwne, a konkretnie na ich przyleganie-znalezienie T4 bez szpar między uszczelką a drzwiami graniczy z cudem (chyba że chcesz wydać 25k na Multivana). Ale wszystkie jego wady rekompensuje niezawodność oraz odporność. Mimo tych prawie 400000 kilometrów na liczniku silnik jest w stanie IDEALNYM-miał wycieki, ale ogarnąłem to dość szybko kupując właściwy oring czujnika temperatury i już nie znaczy terenu. Ma bardzo dobrą zwrotność-kto jeździł Lublinem, ten potwierdzi moją tezę. Po prostu nie klęka na robocie-wiem, że wrócę nim na kołach-robiłem nim trasę z Leszna do Warszawy (ponad 300km w jedną stronę) z ładunkiem i dał radę. Może i jest stary. Może i jest brzydki, bo duża wyłazi. Może i nie jest ergonomiczny. Ale pokażcie mi samochód, do którego nadal można dostać (prawie) wszystkie NOWE części (czasem w chorych pieniądzach, ale zawsze coś) i jest komfortowy. Jeździłem już wieloma dostawczaka i stwierdzam, że T4 to jeden z bardziej przemyślanych busów z lat 90-tych. Jak najbardziej polecam, jeśli trafi się na zadbany egzemplarz (o co jest trudno w dzisiejszych czasach), ale cena zakupu czasami jest po prostu śmieszna. Aaa-mam silnik 1.9TD na pompowtrysku-nie ma tutaj opcji zaznaczenia tej jednostki, więc wpisałem TDI.
4,4
~Jarek
Volkswagen Caravelle T4
Transporter 2.4 D 78KM 57kW
Autko użytkuję 15 lat i znam wszystkie dobre i słabe strony tego pancernego samochodu. Zrobiłem nim 200 000km. Może nie jest to duży przebieg, ale doskonale sobie radzi.Wszystko zależy od tego jak się o nie dba. Jeśli ktoś pisze,że się psuje to niech zmieni mechanika lub sklep z częściami. Zawieszenie super. Silnik również. Właściwie poza wymianami eksploatacyjnymi nie miałem żadnych awarii. Pali średnio 8l/100km. Ciągnie czasem 2tonową przyczepę bez problemu. Oleju nie dolewam. Wymieniam co 10000km zwykły Mobil 15w40. Może nie jest to najmocniejszy silnik, ale za to bardzo trwały i bezawaryjny. Właściwie poza wymianą rozrządu, olejów i świec żarowych(czasem jakaś strzeli) silnik absolutnie bezawaryjny. Zero wycieków oleju! Zawieszenie również bardzo trwałe. Polecam wszystkim to auto. Największym minusem są słabe blachy.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Caravelle T4
9,9 – 15,8
l/100 km
6,2 – 9,0
l/100 km
12,9 – 18,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Volkswagen Caravelle T4
Multivan 2.0 84KM 62kW
Na spalanie spory wpływ ma to czy jedziemy z wiatrem czy pod wiatr no i oczywiście jakość paliwa, na zachodzie jakoś dziwnie zawsze wychodzi podobnie Wakacyjna trasa 3 tys km duży boks na dachu, na haku 3 rowery średnio ok 12,5 LPG przy prędkości na autostradzei ok 105-110 km/h 2.0 84KM to nie rajdówka W mieście bez bólu na trasie przy większych wzniesieniach trzeba się redukować, a jak się trafi większa górka i auto załadowane to i ciężarówka może wyprzedzić. Poziom hałasu też pozostawia sporo do życzenia ALE jak się spojrzy na koszty części, prostotę obsługi i bezawaryjność to złość przechodzi. Dobrym pomysłem jest założenie szybkiej 5-tki - ciszej i ekonomiczniej. Warto też pomyśleć o dodatkowym wygłuszeniu. Ja jestem na etapie kiedy pluje sobie w brodę że po tylu latach jeżdżenia innymi autami zdecydowałem się na T4
13,5
Volkswagen Caravelle T4
Transporter 2.5 115KM 85kW
Jak na takie duże auto to Transporter spala śmieszne ilości LPG.Nawet przy maksymalnym spalaniu eksploatacja i tak jest tańsza niż Diesla.Silnik kultowy w moim oprócz wymiany alternatora i akumulatora oraz części eksploatacyjnych nic poważnego się jeszcze nie zepsuło a auto ma już nakulane 470 tys.km i naprawdę go nie oszczędzam.Wożę nim wszystko co wejdzie tylko na pakę.Generalnie auto naprawdę godne uwagi tylko trzeba szukać modelu który nie jest zajechany a o takie w naszym kraju niestety jest ciężko.Ogólnie bardzo fajny samochód polecam!!! Mojego napewno nie będę sprzedawał
9,0
Volkswagen Caravelle T4
Caravelle Minivan 2.5 TDI 102KM 75kW
Okej, Passat b4 jest tańszy w utrzymaniu. Ale jeśli chodzi o busy to jest to bezapelacyjne pierwsze miejsce. Spalanie umiarkowane (8-12l). Do tego 1-1,5 tysiąca rocznie w co wliczony jest przegląd, oleje, eksploatacyjne zużycie zawieszenia i niespodziewane awarie. (jednego roku będzie 300zł, innego 2 tysiące, ale w sumie tyle ile napisałem) Mając 20tys kupuje się auto za 15 a 5 przeznacza na naprawy przez następne 3-4 lata. Nie ma tu żadnych psujących się drogich niespodzianek - nigdy. Kto myśli że nic nie będzie wydawał w żadnym aucie ma zwyczajnie mały rozum. A jak to komuś dalej za drogo -> Passat b4.
Gaśnie silnik
  • Volkswagen Caravelle T4 Transporter 2.5 TDI 102KM 75kW 1996-2003
  • silnik
Podczas jazdy gaśnie silnik ( tak jagby zabrakło paliwa ) dzieje się to przy różnych prędkościach ale też i na wolnych obrotach. Po odczekaniu około 5-6 minut silnik można uruchomić bez problemu. Podczas jazdy działa normalnie , niema żadnego szarpania,spadku mocy ani dymienia. Objaw ten występuje też po wyłączeniu silnika i próbie ponownego go uruchomienia i też po odczekaniu 5-6 minut odpala normalnie. Objaw ten występuje nieregularnie tzn. że zdarza się raz na kilka dni ale potrafi zdarzyć się też kilka razy w ciągu jednego dnia. PROSZĘ O PORADĘ CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TEJ AWARII Brak diagnozy
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Gaśnie jak mu się zachce
  • Volkswagen Caravelle T4 Transporter 2.5 TDI 88KM 65kW 1998-2003
  • silnik
Problem pojawił się miesiąc temu. Usterka objawia się na 3 sposoby: 1. auto jedzie, nagle silnik gaśnie, a po kilku sekundach zaczyna się kręcić jak gdyby nigdy nic. 2. czasami gaśnie również podczas postoju, po ok minucie 3. zdarza się również, że auto po zgaśnięciu ma problemy z odpaleniem (rozrusznik kręci) i odpala za drugim razem (na początku trzeba było poczekać kilka minut). Profilaktycznie został wymieniony czujnik od świateł stopu pod hamulcem (przepalony - migająca kontrolka świec żarowych) oraz bateria w kluczyku (immobiliser odcinający dopływ paliwa). Wizyta u mechanika nie wykazała żadnych błędów w komputerze, okazało się jedynie, że turbina się zatarła ładnych -naście tysięcy kilometrów temu oraz do wymiany był bendix rozrusznika (wszystko wymienione). Były okresy, że auto jeździło pięknie przez kilka dni, lecz teraz problemy zaczynają się ponownie nasilać (problemy z odpaleniem, gaśnięcie na postoju oraz migająca kontrolka świec żarowych).
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
MrugajÄ…ca kontrolka oleju, centralny, lusterka.
  • Volkswagen Caravelle T4 Caravelle Minivan 2.5 TDI 88KM 65kW 1998-2003
  • instalacja elektryczna
Witam, mam parę problemów z moim autkiem, a mianowicie przy zapalaniu mruga przez moment mi na żółto lampka ciśnienia oleju (wiem, że może być niski poziom, ale jest max). Komputer błędów nic nie pokazuje. Sprawdzałem kable od czujnika poziomu oleju na dole pod miską niby ok. Chyba siada moduł komfortu bo el. lusterka przestały mi działać. Centralny siada w drzwiach od strony pasażera i boczne rozsuwane też. Chciałem znaleźć moduł komfortu bo ponoć on za to odpowiada, ale nie wiem gdzie on się znajduje (mam Caravelle 2,5 TDI 88KM z 1999r). Może mi ktoś coś podpowie. Serdecznie pozdrawiam. Marek
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Volkswagen Caravelle T4