Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Produkowana od 1997 roku czwarta generacja Golfa. Po raz pierwszy za projekt nadwozia modelu odpowiedzialny był Harmut Warkus, dotychczasowy stylista Audi. Sylwetka Golfa IV była masywniejsza i bardziej opływowa niż kiedykolwiek wcześniej. Rok po jego debiucie, na rynku pojawiła się jego wersja sedan nazwana Bora (w USA i RPA nadal obowiązywała nazwa Jetta). Czwarta generacja modelu przeszła do historii, gdyż w okresie jej produkcji, Golf wyprzedził Garbusa pod względem sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku powstał Golf numer 21 517 415). Do zakończenia produkcji w 2003 roku powstało blisko 4 miliony sztuk Golfa IV.

Generacje Volkswagen Golf

  • Golf IV   1997 - 2006
    Volkswagen Golf IV

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf IV

Silniki Volkswagen Golf IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTI Performance - dla zuchwałych
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI 230 KM

Perfekcyjny, doskonały, wzór do naśladowania, od lat niedościgniony w swojej klasie. Tak niemiecki producent reklamuje kolejne generacje i odmiany swojego sztandarowego produktu w klasie kompaktowej - Golfa GTI. Do tego często dochodzi słowo, na którego sam dźwięk dostaję wysypki - kultowy. Zapomnijmy...

Volkswagen Golf GTD - rechoczący sportowiec
 
Nasz test Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR

Pierwszy Golf GTD ukazał się niedługo po legendarnym GTI, jednak nie zdobył nigdy większego uznania. Czy w najnowszym wydaniu może być inaczej?

Volkswagen Golf Sportsvan - lek na ból głowy
 
Nasz test Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM

Ojciec rodziny. Już samo brzmienie tego określenia przywodzi na myśl statecznego pana, który aspiracje zadziornego przywódcy stada odłożył na półkę. To synonim bezpieczeństwa, typowy przedstawiciel klasy średniej. Można na nim polegać, ale bywa nudziarzem. Oczywiście ten krótki opis to stereotyp, specjalnie...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

Volkswagen Golf Sportsvan - praktyczne rozwiązanie
 
Nasz test Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline

Kompaktowe vany coraz częściej udowadniają, że przestronność i funkcjonalność może iść w parze z dobrymi właściwościami jezdnymi. Golf Sportsvan próbuje zawiesić poprzeczkę jeszcze wyżej, urzekając jakością wykonania.

Przeczytaj pozostałe 51 artykułów o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf  złoto-czarny 79,84

Volkswagen Golf GTI TDI+ Wulgarwagen 83,72

Volkswagen Golf GTI 82,92

Volkswagen Golf black edition 130 km 83,95

Volkswagen Golf 82,12

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

inferno855 93,22

MaArek77 94,90

Lukas G 87,21

DAMIAN_CC7 93,99

Knoppers 92,16

djbisonus 87,54

djtom 85,55

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

Szybki wjazd na stację diagnostyczną przed przeglądem
Szybki wjazd na stację diagnostyczną przed przeglądem No to kontrola wykazała, że hamulce sprawne, amortyzatory sprawne, końcówki drąż...
Podsumowanie po zakupie Focusa oraz zasłużone pucowanko i przegląd serwisowy.
Podsumowanie po zakupie Focusa oraz zasłużone pucowanko i przegląd serwisowy. Witam Golfa mam od grudnia. Przejechałem nim nieco ponad 4500 km głównie po moc...
DŁUGA I NIEPEWNA TRASA
DŁUGA I NIEPEWNA TRASA To był wielki test dla mojego Golfika, skoro założyłem niedawno gazolinkę to wyb...
"Papierowa" rocznica :)
Właśnie dziś mija rok od zakupu „Helmuta”. Przez ten czas przejechal...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Golf
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Citroen C4
1.6 16v VTi (120 KM)
Lancia Delta
1.6 Multijet 16V (105 KM)
Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 069 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 68 990 zł
Zyskujesz: 17 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 220 opinii
  • 3,85
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

JA MAM Z SILNIKIEM 1,4 75 KM Z ROKU 99 SPROWADZAM SAMOCHODY TEGO KUPIŁEM DO DOMU JAK NA HECHBEKA JEST PONAD PRZECIETNIE, SOLIDNA KONSTRUKCJA UKŁADU JEZDNEGO I KIEROWNICZEGO, MATERIAŁY BARDZO DOBREJ JAKOŚCI I TRWAŁOSCI NIC NIE TRZESZCZY DOPRACOWANE SZCZEGÓŁY WNETRZA, PRZESTRZENNY JAK NA SWOJĄ KLASE , BAGAŻNIK JEST DOBRZE DOSTEPNY LAPIEJ NIŻ w PUNTO, DRUGI RAZ KUPIŁ BYM GO ALE TYLKO Z tdi BO MOCNIEJSZY I ELASTYCZNIEJSZY, KAROSERJA TRWALA TYLKO TRZEBA DBAC W VW ŻEBY NIE OBEDZEC A JEŚL TAK TO ZABEZPIECZYC I BEDZIE NA LATA JAK W AUDI tam nie trzeba zabezpieczac nawt jak zarysasz

dodał: ANDRZEJ
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

zadowolony na 100%. 7 lat i ledwo co ślady zużycia. Motor cichy, jak na 1.4 i 1100 wagi elastyczny, ekonomiczny i bezawaryjny. Układ jezdny jeszcze lepszy. Moze zniesc z pewnoscia duzo, duzo wiekszą moc. Podoba mi sie zwłaszcza układ kierowniczy. Cieszy mnie to ze nie jest elektrycznie wspomagany i zapewnia idealne wyczucie kontaktu koło-nawierzchnia!!! Z tyłu brakuje miejsca, ale jak trzeba(...) to sie znajdzie

dodał: kkk
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

samochód prawie doskonały...mogłby byc wiekszy z tylu ale i tak jezdża nim 2 osoby no i ta wentylacja...IRYTUJACA...ale kazdy ma jakies wady...jakby kazdy samochod mila takie wady swiat motoryzacji bylby rajem ...chyba najlepszy w swojej klasie...o niebo lepszy od focusa...astry...o wszelkich badziewiastych francuzach niewspominajac...nastepny moj samochod...GOLF V 2.0 TDI :D

dodał: danielo
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Jestem bardzo zadowolony z posiadania VW Golfa IV. Auto posiada swój prestiż i renomę wypracowaną przez lata. Niedość, że auto ładnie wygląda z zewnątrz to i również wewnątrz nie ma co się wstydzić - świetne materiały i spasowanie. Auto w porównaniu z innymi autami - poniżej średniej pod względem awaryjności. Silnik wystarczający. Niemiecka technologia - to mówi za siebie.

dodał: Marcin W
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Ogólnie samochód w porządku, choć jego cena zupełnie nie przystaje do możliwości. Ponadto daje się zauważyć, że legendarna jakość VW jest... legendarna. Kiepskiej jakości materiały (np. tarcze hamulcowe są wyjątkowo dziadowskie) i zlewologia stosowana uprawiana przez serwisy to norma. Okropnie drogie części - głupi filtr przeciwpyłkowy do nawiewu kosztuje ponad 100 zł.

dodał: VW-user

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII Hatchback 5d TSI Volkswagen Golf VII GTD (2013) Volkswagen Golf VII Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf V GTI Volkswagen Golf IV Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VI R Cabrio Volkswagen Golf blue-e-motion Concept Volkswagen Study Golf R Volkswagen Golf V R32
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 183 komentarze

1 029 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

adamus75adamus75

Skąd w dyskusji o golfie tylu idiotów? Konkurencja sra ile wlezie? Albo zazdrośnicy jeżdżący trzeszczącymi oplami? W sumie to nie ważne, nie znajdzie się drugie tak pospolite, a zarazem kochane i nienawidzone auto. Użytkuję golfa codziennie i nie narzekam, to dobry wybór, ale przy zakupie trzeba uważać na oszustów. Jak się trafi dobra sztuka i o nią dbamy, to odwdzięczy się niezawodnością. Pozdrawiam 'golfiarzy'

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 812
Przejechany dystans
42 025 355 km
Zatankowanego paliwa
2 119 198 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 495
Wydanych pieniędzy
3 214 317 zł
Średnie wydatki na auto
1 248 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 971
Wydanych pieniędzy
3 468 755 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 575)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Na podstawie 254 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Eb, dodano: 22.06.2014 19:23

Golf dziś ma 20 lat, użytkuję go niespełna 3. Cóż mogę powiedzieć? Jeżeli chodzi o silnik to uważam, że 75 koników to za mało (tymbardziej, że po tylu latach jest ich na pewno ciut mniej) - nie jężdże szybko ale o ile taka moc wystarczy do miasta to na trasie przy wyprzedzaniu należy zredukować bieg do 4 i dać mu trochę obrotów "po garach" i jak już poczujemy moc tego motory to wtedy zmienić na 5 (bez tego zabiegu manewr wyprzedzania trwa niebezpiecznie długo). Jest też u mnie w rodzinie Golf z silinikiem 1.9 tdi gdzie spalanie na trasie wynosi średnio 5 litów - ten silnik bardziej polecam. Mi najmniej udało się osiągnąć coś w okolicach 6 litrów spalania - była to jednak dosyć flegmatyczna jazda. W mieście niestety spala mi 10,5 litra benzynki. Z tego co tu czytam to nie jest to najgorszy wynik :) Jeżeli chodzi ogólnie o samochód to myślę, że mamy tu dobry stosunek jakości co do ceny (chociaż czasem handlarze życzą sobie nie wiadomo ile za 20 letni samochód). Ceny części są całkiem tanie. Samochód zawiódł mnie 2 razy przez te 3 lata - raz awarii uległa pompa paliwowa innym razem należało wymieniśc czujnik Halla (na wolnych obrotach potrafił zgasnąć i nie chciał odpalać). Zauważyłem też, że mój egzemplarz nie przepada za korkami w upały (ma wtedy wyraźnie mniej mocy, ale być może to była kwestia wymiany oleju).Poza tym standardowe wymiany części naturalnie zużywających się. Jeżeli ktoś z jakichś względów wolałby zamiast 1.9 tdi jednostkę benzynową to dziś bym wybierał na Jego miejscu 1.8 z LPG. Sa też podobno silniki 1.6 o mocy 101 km ale nie widziałem ich na żywo.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.6

autor: seba51a@wp.pl, dodano: 13.10.2010 13:50

Średnie minimalne spalanie: podane spalanie odnosi się do jazdy na odcinku około 100 km drogą mało ruchliwą z prędkością około 80-90km/h. Jazda płynna, ale czasem z wyprzedzaniem, redukcją biegów oraz światłami na skrzyżowaniach, korkami itp.. Oceniam, że można zejść do 6 l, ale przy stałej i płynnej jeździe, a to w PL jest raczej trudne do uzyskania. Średnie maksymalne spalanie: 8,5 l - przejechałem pełny bak paliwa raczej na odcinkach 10 do 30 km z średnią prędkością 30km/h. Była to częsta jazda po mieście z użyciem V biegu na odcinku 3 może 4 km z 15 km trasy. Zaznaczę tu, że i przy ciężkiej nodze pewnie bez problemu można osiągnąć wynik 10 l/100km. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 6,7-6,8l udało mi się osiągnąć na trasie z Niemiec przy stałych prędkościach 120-140km/h (średnią pokazał mi 94 km/h)z klimą włączoną w 40% na odcinku 650km. W przypadku trasy w Pl z Warszawy do Katowic moje wyniki to 7,2-7,8l/100km. Prędkość z jaką się poruszam to około 130km/h czasami nawet 150-160km/h (bardzo znikomy % trasy), a nawet i 60km/h. Wynik spalania zależy od warunków na drodze oraz używania klimy. Wieżę, że na wspomnianym odcinku można zejść poniżej 7l/100km, ale jazda powinna odbywać się do 110km/h z porywami do 120km/h. Pamiętajmy, że na tym odcinku trasy jest dużo ograniczeń do 70km/h oraz skrzyżowań z światłami. Proszę pamiętać, iż zużycie paliwa powyżej 130km/h dość mocno wzrasta tym bardziej jak trzeba autko często rozpędzać do tych prędkości czego winą są wspomniane ograniczenia, światła oraz często duży ruch na drodze. Tu również oceniam, że można osiągnąć wynik nawet 6,2-6,5l/100km, ale prędkość z jaką należało by się poruszać to około 100km/h. Ja osobiście tak nie potrafię - po pierwsze nie jestem przysłowiowym Emerytem, a po drugie samochody ciężarowe (TIR-y) by mnie wyprzedzały lub byłbym ich przeszkodą (wyobrażam sobie teksty na CB w śród kierowców hehehe).

pełny raport Volkswagen Kombi 1.4 16V

autor: Bajer, dodano: 19.04.2010 02:39

Witam. Golf 4 1.6 8v 74kw (101ps. kod silnika AKL) z automatyczną 4-ro biegową skrzynią. Auto w idealnym stanie, jeździ na dużych kolach 225/45R17, oczywiście w lato. Tankowane jest tylko 98 Dynamic z Lotosa rzadko inne 98. Spalanie w mieście w okolicach 10l/100km. Dynamika wystarczająca do przemieszczania się z punktu A do punktu B dla kogoś kto nie potrzebuje emocji podczas jazdy. Auto na codzień robi ok 30 km do pracy i spowrotem, często z wlączoną klimatyzacją. Trasa poza miastem na spokojnie, tz. w sznurku pojazdów bez jakiegoś nagminnego wyprzedzania 7-7.5l. Jazda autostaradowa..... i tu pojawia się problem. Skrzynia ma "krókie biegi" co sprawia że silnik kręci się wysoko przy większych prędkościach, 140km/h to ponad 4,5 tyś. obr. i zużycie wynosi 12-14l. Raz pojechalem 180 ale obrotomierz malo nie chcial się zawinąć jeszcze raz od okola........dochodzil do czerwonego pola. Więc auto typowo miejskie. Wręcz idealne dla kobiety. Z usterek do tej pory wymieniony zostal czujnik temp. silnika, silownik elektryczny klapy bagażnika, zerwana linka podniśnika szyby. Nie licząc spraw eksploatacyjnych- hamulce, oleje, filtry, rozrząd. Auto mam od 4 lat, przy zakupie mialo 250 tyś.km prawdziwego przebiegu, teraz zbliża sie 300tyś. i żona nawet nie chce slyszeć o zmianie na coś nowszego. Cale szczęście mam swoje (też VW Group)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Golf IV

Czwarta generacja Golfa weszła do produkcji w 1997roku. Został zmieniony wygląd zewnętrzny, polepszenie technologii budowy karoserii zaowocowało znacznym zwiększeniem sztywności nadwozia.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także