Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Produkowana od 1997 roku czwarta generacja Golfa. Po raz pierwszy za projekt nadwozia modelu odpowiedzialny był Harmut Warkus, dotychczasowy stylista Audi. Sylwetka Golfa IV była masywniejsza i bardziej opływowa niż kiedykolwiek wcześniej. Rok po jego debiucie, na rynku pojawiła się jego wersja sedan nazwana Bora (w USA i RPA nadal obowiązywała nazwa Jetta). Czwarta generacja modelu przeszła do historii, gdyż w okresie jej produkcji, Golf wyprzedził Garbusa pod względem sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku powstał Golf numer 21 517 415). Do zakończenia produkcji w 2003 roku powstało blisko 4 miliony sztuk Golfa IV.

Generacje Volkswagen Golf

  • Golf IV   1997 - 2006
    Volkswagen Golf IV

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf IV

Silniki Volkswagen Golf IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Golf

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Volkswagen Golf R - w cieniu sławy
 
Nasz test Volkswagen Golf R 2.0 TSI 300 KM

W opinii publicznej zawsze stał w cieniu. GTI jest szybki. GTI świetnie się prowadzi. GTI to. GTI tamto. A co z nim? Przecież jest szybszy. Prawdopodobnie lepszy. Czy nie zasługuje na trochę uwagi? Przyjrzyjmy się ukrytemu w cieniu osiłkowi o złotym sercu. Volkswagen Golf R.

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
 
Nasz test VW Golf GTE

Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ...
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance & Seat Leon SC Cupra 280

Kilkanaście dni temu na naszych łamach mogliście przeczytać recenzję najnowszego Volkswagena Golfa GTI. W oczach redaktora Tomka Tyczyńskiego to kultowe auto z charakterem wypadło bardzo dobrze. Czy werdykt będzie równie pozytywny, gdy na drodze usportowionego Golfa stanie zupełnie nowy Seat Leon Cupra?

Volkswagen Golf GTI Performance - dla zuchwałych
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI 230 KM

Perfekcyjny, doskonały, wzór do naśladowania, od lat niedościgniony w swojej klasie. Tak niemiecki producent reklamuje kolejne generacje i odmiany swojego sztandarowego produktu w klasie kompaktowej - Golfa GTI. Do tego często dochodzi słowo, na którego sam dźwięk dostaję wysypki - kultowy. Zapomnijmy...

Przeczytaj pozostałe 55 artykułów o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTI TDI+ Wulgarwagen 83,72

Volkswagen Golf GTI 16v @ TDI PD 79,32

Volkswagen Golf IV 85,65

Volkswagen Golf 87,62

Volkswagen Golf mk1 gti 80,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

BLASE 86,25

Mariusz_Tychy 84,99

kali 88,85

janek 92,50

therunner 91,31

Rafal1977 91,98

Lukas G 88,47

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

Ubezpieczenie
Ubezpieczenie Dziś ubezpieczyłem Golfa . Jednego byłem pewny na pewno nie będzie to MTU .Zwy...
maly starter
maly starter Z racji ze stałem się głównym użytkownikiem gulfa postanowiłem trochę w nie...
Zmiana opon na zimowe - sezon 2014/2015
Zmiana opon na zimowe - sezon 2014/2015 Wreszcie nadeszła zaplanowana wymiana opon na zimowe razem z felgami. Jak to mów...
Dziwne zachowanie DSG...
Dziwne zachowanie DSG... Auto zrobiło dopiero trochę ponad tysiąc kilometrów, a już mój niepokój wzbudził...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Golf
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
Skoda Octavia
2.0 TDI CR DPF (150 KM)
Toyota Auris
Valvematic 130 (132 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline
Rocznik: 2011. Przebieg: 102 143 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 34 900 zł 34 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine
Rocznik: 2012. Przebieg: 67 150 km. Silnik: 1.4 66KM .
Cena: 44 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 224 opinii
  • 3,83
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

JA MAM Z SILNIKIEM 1,4 75 KM Z ROKU 99 SPROWADZAM SAMOCHODY TEGO KUPIŁEM DO DOMU JAK NA HECHBEKA JEST PONAD PRZECIETNIE, SOLIDNA KONSTRUKCJA UKŁADU JEZDNEGO I KIEROWNICZEGO, MATERIAŁY BARDZO DOBREJ JAKOŚCI I TRWAŁOSCI NIC NIE TRZESZCZY DOPRACOWANE SZCZEGÓŁY WNETRZA, PRZESTRZENNY JAK NA SWOJĄ KLASE , BAGAŻNIK JEST DOBRZE DOSTEPNY LAPIEJ NIŻ w PUNTO, DRUGI RAZ KUPIŁ BYM GO ALE TYLKO Z tdi BO MOCNIEJSZY I ELASTYCZNIEJSZY, KAROSERJA TRWALA TYLKO TRZEBA DBAC W VW ŻEBY NIE OBEDZEC A JEŚL TAK TO ZABEZPIECZYC I BEDZIE NA LATA JAK W AUDI tam nie trzeba zabezpieczac nawt jak zarysasz

dodał: ANDRZEJ
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

zadowolony na 100%. 7 lat i ledwo co ślady zużycia. Motor cichy, jak na 1.4 i 1100 wagi elastyczny, ekonomiczny i bezawaryjny. Układ jezdny jeszcze lepszy. Moze zniesc z pewnoscia duzo, duzo wiekszą moc. Podoba mi sie zwłaszcza układ kierowniczy. Cieszy mnie to ze nie jest elektrycznie wspomagany i zapewnia idealne wyczucie kontaktu koło-nawierzchnia!!! Z tyłu brakuje miejsca, ale jak trzeba(...) to sie znajdzie

dodał: kkk
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

samochód prawie doskonały...mogłby byc wiekszy z tylu ale i tak jezdża nim 2 osoby no i ta wentylacja...IRYTUJACA...ale kazdy ma jakies wady...jakby kazdy samochod mila takie wady swiat motoryzacji bylby rajem ...chyba najlepszy w swojej klasie...o niebo lepszy od focusa...astry...o wszelkich badziewiastych francuzach niewspominajac...nastepny moj samochod...GOLF V 2.0 TDI :D

dodał: danielo
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Jestem bardzo zadowolony z posiadania VW Golfa IV. Auto posiada swój prestiż i renomę wypracowaną przez lata. Niedość, że auto ładnie wygląda z zewnątrz to i również wewnątrz nie ma co się wstydzić - świetne materiały i spasowanie. Auto w porównaniu z innymi autami - poniżej średniej pod względem awaryjności. Silnik wystarczający. Niemiecka technologia - to mówi za siebie.

dodał: Marcin W
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Ogólnie samochód w porządku, choć jego cena zupełnie nie przystaje do możliwości. Ponadto daje się zauważyć, że legendarna jakość VW jest... legendarna. Kiepskiej jakości materiały (np. tarcze hamulcowe są wyjątkowo dziadowskie) i zlewologia stosowana uprawiana przez serwisy to norma. Okropnie drogie części - głupi filtr przeciwpyłkowy do nawiewu kosztuje ponad 100 zł.

dodał: VW-user

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII Sportsvan (2014) Volkswagen Golf VII GTI Hatchback 5d (2013) Volkswagen Golf VII R 5d 2.0 TSI 300KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf II - galeria społeczności Volkswagen Golf VII Edition Concept (2014) Volkswagen Golf Sportsvan Concept (2013) Volkswagen Golf VII BlueMotion Concept Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf VII GTI Concept - wersja amerykańska Volkswagen Golf VII R 400 Concept (2014)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 139
Przejechany dystans
47 336 240 km
Zatankowanego paliwa
2 237 813 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 932
Wydanych pieniędzy
3 375 293 zł
Średnie wydatki na auto
1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 795
Wydanych pieniędzy
3 645 054 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 711)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Na podstawie 259 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: GOLF_EKIPA, dodano: 27.11.2010 14:17

Chciałbym sprostować uwagi co do wielkiego spalania GOLFA MK4 z zamulonym (fakt) motorem 1,4 16V 75KM... Otóż może on spalić i 11l PB przy agresywnej jeździe w mieście nie schodząc poniżej 4000rpm, ale może i spalić 5.9l LPG/100km w trasie !! Gdy stałem się szczęśliwym posiadaczek w/w Golfika jeździłem dośc ostro chąc się nim nacieszyć... z czasem mi to przeszło i ze względu na długie dystanse jeźdzłem spokojniej i w mieście omijając wielkie korki a natrafiając czasami na jakieś mniejsze spalał mi 6.5 l PB, mieszanie 5.7 a w trasie 4.8... Jeźdzę dużo myślałem o Swapie silnika na niezniszczalny 1.9 TDI 90KM o kodzie ALH... w konsekwencji będąc przeciwnikiem Gazu (tak kto go nigdy nie miał zawsze będzie uważał, że on rujnuje doszczętnie podzespoły silnika i gniazda zaworów)jednak zdecydowałem sie na założenie instalacji w początkowych dniach Lipca 2009 roku. Pierwsze spalanie w mieście wyniosło 8.05l LPG/100km po porstu pomyślalem REWELACJA !! Jeżdzę zmieniając biegi przy 2000-2200rpm ... wszystko się da robić i wcale nie zawalam drogi !! Jeżdzę oszczędnie ale z jajem... Spalanie gazu obecnie na oponach 185/65/15 wynosi 6.7-7.2 w zależności od dystansu przejechanego w mieście. Prędkości na trasie (wsie) 50-90 natomiast na obwodnicy Krakowa różnie 90-120km/h. Olej Mobil 1 -> 5W-50, troszkę go spali co jest niestety juz fabryczną wadą chyba każdej 1.4... Ogólnie na duży plus POLECAM i POZDRAWIAM Użytkowników !! :) ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 16V

autor: LuK4Sz, dodano: 31.08.2009 06:44

Posiadam Golfa II 1,3 KAT + LPG z 86 roku, autko na każdym kroku mnie zadziwia gdyż niezależnie od stylu jazdy spala praktycznie przez cały czas w okolicach 7 litrów benzyny, niestety posiadam skrzynię 4 biegową i najmniejsze spalanie jakie odotowałem na długiej trasie to 6,3L benzyny\100km przy stałej predkosci 130-140km\h chwilami 155km\h:) Karmie go V-Pwerem xD daje mu takiego kopa ze II z silnikami 1.8 maja na noc;)), natomiast spalanie gazu to max 8-9L\100km w mieście czyli jakies 18zł to koszt przejechania 100km:)) Ogólnie mogę śmiało pochwalić ten silnik, jak na spalanie rzędu 7litrów moc jest naprawdę zadowalająca mimo, że w dowodzie widnieje liczba 55KM(40KW).W warunkach zimowych przy pelnym obciazeniu ( 5 osob) spalił 9L benzyny. Ceny części i napraw są śmieszne. Dużo zamienników w różnych przedziałach cenowych. Nowy reflektor kosztuje 35 zł:) Wiele części mechanicznych można kupić na szrocie. Jest zwyczajnie smiesznie tanio. Naprawy tanie, bo autko proste. Wiele można zrobić samemu. Wymiana tarcz hamulcowych to 30 min. roboty. Łożyska tylne to samo. Pozdrawiam :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.3 KAT

autor: Patryk, dodano: 31.10.2013 15:32

Auto mam od początku roku i już zrobiłem nim 20 tyś km, więc instalacja LPG się zwróciła. Na początku były problemy z gazem, ale jakoś się "ułożyło". Co do spalania, to waha się ono zazwyczaj od 9,6 l do 11.5. Przy czym najniższe spalanie osiągnąłem przy jeździe w trasie około 100 km/h (pasażer + kierowca + bagaże nieduże). Myślę że wynik ten dało by się poprawić gdyby nie wyprzedzanie i prędkość do 90 km/h, ale po co w sumie... Najwyższe spalanie zanotowałem na trasie jak mi się spieszyło i wiozłem sporo stali w bagażniku czyli 12.5. W lato przy włączonej klimatyzacji spalanie 10-11 l. Jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że latem auto szybko się rozgrzewa i od razu przechodzi na spalanie gazu. Zimą na krótkich odcinkach idzie sporo benzyny, i spalanie gazu zaskakująco małe, więc jeśli ktoś dojeżdża do pracy np. 10km to nie polecam. Benzyny nie mam pojęcia ile może zużyć, bo od początku mam w LPG. Instalacja zamontowana to Lovato, a więc średnia półka cenowa. W sumie nie wiem jaką ilością gazu auto by się zadowoliło stojąc w korkach w dużych miastach. Na spalanie nie mogę narzekać. Apetyt kontroluję co 400km czyli pełen zbiornik i szacuję, że średnie spalanie to około 10.5 l.

pełny raport Volkswagen Kombi 2.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Golf IV

Czwarta generacja Golfa weszła do produkcji w 1997roku. Został zmieniony wygląd zewnętrzny, polepszenie technologii budowy karoserii zaowocowało znacznym zwiększeniem sztywności nadwozia.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także