Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Produkowana od 1997 roku czwarta generacja Golfa. Po raz pierwszy za projekt nadwozia modelu odpowiedzialny był Harmut Warkus, dotychczasowy stylista Audi. Sylwetka Golfa IV była masywniejsza i bardziej opływowa niż kiedykolwiek wcześniej. Rok po jego debiucie, na rynku pojawiła się jego wersja sedan nazwana Bora (w USA i RPA nadal obowiązywała nazwa Jetta). Czwarta generacja modelu przeszła do historii, gdyż w okresie jej produkcji, Golf wyprzedził Garbusa pod względem sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku powstał Golf numer 21 517 415). Do zakończenia produkcji w 2003 roku powstało blisko 4 miliony sztuk Golfa IV.

Generacje Volkswagen Golf

  • Golf IV   1997 - 2006
    Volkswagen Golf IV

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf IV

Silniki Volkswagen Golf IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Variant - szaleństwo poprawności
 
Nasz test Volkswagen GOlf Variant 2.0 TDI 150 KM

Gdy myślisz o samochodzie kompaktowym zawsze gdzieś w tle przebija się Golf. Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu C podbił serca kierowców na całym świecie. Volkswagen oferuje Golfa, siódmej już generacji, w czterech wariantach nadwozia: hatchback, cabriolet, sportsvan oraz prezentowanym - Variant,...

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Volkswagen Golf R - w cieniu sławy
 
Nasz test Volkswagen Golf R 2.0 TSI 300 KM

W opinii publicznej zawsze stał w cieniu. GTI jest szybki. GTI świetnie się prowadzi. GTI to. GTI tamto. A co z nim? Przecież jest szybszy. Prawdopodobnie lepszy. Czy nie zasługuje na trochę uwagi? Przyjrzyjmy się ukrytemu w cieniu osiłkowi o złotym sercu. Volkswagen Golf R.

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
 
Nasz test VW Golf GTE

Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ...
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance & Seat Leon SC Cupra 280

Kilkanaście dni temu na naszych łamach mogliście przeczytać recenzję najnowszego Volkswagena Golfa GTI. W oczach redaktora Tomka Tyczyńskiego to kultowe auto z charakterem wypadło bardzo dobrze. Czy werdykt będzie równie pozytywny, gdy na drodze usportowionego Golfa stanie zupełnie nowy Seat Leon Cupra?

Przeczytaj pozostałe 56 artykułów o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Hot chilired -LC3L 78,66

Volkswagen Golf 80,65

Volkswagen Golf Zwykły TD 86,76

Volkswagen Golf 81,58

Volkswagen Golf GTI 82,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

BLASE 86,99

djbisonus 88,60

Mariusz_Tychy 85,41

MV-6 99,64

cinek78 89,50

janek 92,74

djtom 88,23

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

"Zimowe" Mycie oraz ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE DLA WAS !!
Pierwsze co uczyniłem, to byłem dzisiaj w Krakowie, odwiedziłem stacje Auchan za...
Przygotowanie do zimy
Przygotowanie do zimy Co prawda zima ma przyjść dopiero w styczniu, ale lepiej dmuchać na zimne ;) Dzi...
maly starter
maly starter Z racji ze stałem się głównym użytkownikiem gulfa postanowiłem trochę w nie...
jak wszyscy to wszyscy...
jak wszyscy to wszyscy... Skoro wszyscy opisują zmianę opon na zimowe wiec i ja nie będę inny ;) może troc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Golf
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Citroen C4
1.6 16v THP (156 KM)
Skoda Octavia
2.0 TDI (184 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI Highline Golf VII Volkswagen Golf VI Highline Golf VII
Rocznik: 2013. Przebieg: 23 611 km. Silnik: 1.4 90KM .
Cena: 64 900 zł
Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine
Rocznik: 2012. Przebieg: 67 150 km. Silnik: 1.4 59KM .
Cena: 42 900 zł

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 227 opinii
  • 3,84
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

JA MAM Z SILNIKIEM 1,4 75 KM Z ROKU 99 SPROWADZAM SAMOCHODY TEGO KUPIŁEM DO DOMU JAK NA HECHBEKA JEST PONAD PRZECIETNIE, SOLIDNA KONSTRUKCJA UKŁADU JEZDNEGO I KIEROWNICZEGO, MATERIAŁY BARDZO DOBREJ JAKOŚCI I TRWAŁOSCI NIC NIE TRZESZCZY DOPRACOWANE SZCZEGÓŁY WNETRZA, PRZESTRZENNY JAK NA SWOJĄ KLASE , BAGAŻNIK JEST DOBRZE DOSTEPNY LAPIEJ NIŻ w PUNTO, DRUGI RAZ KUPIŁ BYM GO ALE TYLKO Z tdi BO MOCNIEJSZY I ELASTYCZNIEJSZY, KAROSERJA TRWALA TYLKO TRZEBA DBAC W VW ŻEBY NIE OBEDZEC A JEŚL TAK TO ZABEZPIECZYC I BEDZIE NA LATA JAK W AUDI tam nie trzeba zabezpieczac nawt jak zarysasz

dodał: ANDRZEJ
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

zadowolony na 100%. 7 lat i ledwo co ślady zużycia. Motor cichy, jak na 1.4 i 1100 wagi elastyczny, ekonomiczny i bezawaryjny. Układ jezdny jeszcze lepszy. Moze zniesc z pewnoscia duzo, duzo wiekszą moc. Podoba mi sie zwłaszcza układ kierowniczy. Cieszy mnie to ze nie jest elektrycznie wspomagany i zapewnia idealne wyczucie kontaktu koło-nawierzchnia!!! Z tyłu brakuje miejsca, ale jak trzeba(...) to sie znajdzie

dodał: kkk
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

samochód prawie doskonały...mogłby byc wiekszy z tylu ale i tak jezdża nim 2 osoby no i ta wentylacja...IRYTUJACA...ale kazdy ma jakies wady...jakby kazdy samochod mila takie wady swiat motoryzacji bylby rajem ...chyba najlepszy w swojej klasie...o niebo lepszy od focusa...astry...o wszelkich badziewiastych francuzach niewspominajac...nastepny moj samochod...GOLF V 2.0 TDI :D

dodał: danielo
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Jestem bardzo zadowolony z posiadania VW Golfa IV. Auto posiada swój prestiż i renomę wypracowaną przez lata. Niedość, że auto ładnie wygląda z zewnątrz to i również wewnątrz nie ma co się wstydzić - świetne materiały i spasowanie. Auto w porównaniu z innymi autami - poniżej średniej pod względem awaryjności. Silnik wystarczający. Niemiecka technologia - to mówi za siebie.

dodał: Marcin W
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Ogólnie samochód w porządku, choć jego cena zupełnie nie przystaje do możliwości. Ponadto daje się zauważyć, że legendarna jakość VW jest... legendarna. Kiepskiej jakości materiały (np. tarcze hamulcowe są wyjątkowo dziadowskie) i zlewologia stosowana uprawiana przez serwisy to norma. Okropnie drogie części - głupi filtr przeciwpyłkowy do nawiewu kosztuje ponad 100 zł.

dodał: VW-user

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Plus 2005 Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM - galeria redakcyjna (2) Volkswagen Golf VII hatchback R-Line (2013) Volkswagen Golf II - galeria społeczności Volkswagen Golf VII GTI 5d 2.0 TSI 230KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VII 2.0 TDI BlueMotion Technology Volkswagen Golf V Bluemotion Volkswagen Golf VII R 400 Concept (2014) Volkswagen Golf V GTI Volkswagen Golf VII GTD 5d 2.0 TDI-CR 184KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 216
Przejechany dystans
48 463 854 km
Zatankowanego paliwa
2 312 599 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 189
Wydanych pieniędzy
3 464 976 zł
Średnie wydatki na auto
1 243 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 257
Wydanych pieniędzy
3 732 959 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 788)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Na podstawie 264 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Zielony, dodano: 19.05.2012 22:13

Pewnie z mojej wypowiedzi niczego nowego sie nie dowiecie, ale tylko potwierdze Was w przekonaniu ogołu. Golf 1,9 TDI 90 koni ale zostal zchipowany. Obecnie 116 koni 298 Nm. Teraz jak nie ma mrozow, ladna pogoda to spalanie liczenie z lania ´pod korek´ wyszło 5,49 litra. Kola 195/50/15. Staram sie tankowac na BP/Statoilu, ale zdaza sie ze jezdze z bakiem pol na pol rozcienczonym z ´oranzada´. Spalanie takie wyszło z głownie jazdy po miescie, czasem "trasa" ale to maksymalnie odcinek 5km. W koncu po slasku inaczej sie nie da jezdzic. Staram sie jezdzic normalnie, bez zbednego deptania po miescie. Jazda do 2000 obr przy obecnej mapie silnika ktory wowczas ma około 230 Nm daje rade i auto nie zostaje w tyle. Bez chipa pewnie duzo by sie nie zmienilo bo co prawda mniejsza dawka paliwa ale z kolei mniejszy moment zmuszałby do zmiany biegów przy nieco wyzszych obrotach chcac jezdzic takim samym stylem. Dlugich tras nie robie wiec ciezko mi stwierdzic ale jednolita jazda ~110-120 powinna oscylowac w niecałych 5 litrach spokojnie.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

autor: Piotrek-ldz, dodano: 12.05.2009 11:51

Kupiłem go 2 lata temu [lipiec 2007]. Na poczatku tankowałem go tylko na stacjach STATOIL ale potem zacząłem wszedzie łącznie z supertanimi hipermarketowymi. Obecnie Bliska, Łukoil i Neste. Nie zauważyłem znaczacej zmiany pracy silnika dla paliw z różbych stacji [moc i moment pędu] ani znaczącej zmiany spalania. Jeździłem przez te dwa lata 80% trasa i 20% miasto. Według mnie bardzo ekonomiczny samochód. Oczywiście po zakupie dokonałem całkowitej rewitalizacji elementów gumowych, paska, uszczelek i innych. Olej zmieniam średnio co 12000km. Polecam valvoline diesel dla silników pow. 100 tys. Jeżdzę głównie sam. Nie mam ciezkiej nogi ale trase Białystok - Stryków [Tulipan Park] 309km robie w OK 3h45min - 4h10min w zalezności od kierunku, dnia tygonia i pory dnia. Spalanie dla predkości odpowienio w trasie: 130km/h - 6,5l, 110km/h 5,5l i 90km/k 5,0l. To nie jest oczywiście średnia predkość, lecz ta, do której sie rozpędzam jak jest wolna trasa. Sprawdziłem wczystkie opcje aby wiedzieć jak wyglada. Spalanie obliczone miedzy pełnymi tankowaniami - to co pokazuje komputer jest tr0che zaniżone [ok: 0,2l/100km]. Pozdrawiam.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

autor: Frsh, dodano: 09.07.2013 22:44

Spalanie... No tutaj jest trudny orzech do zgryzienia. Silnik o małej pojemności, z turbo > i < kompresorem wymaga bardzo specyficznego traktowania. Jeśli ktoś nie umie się nim obsługiwać spokojnie może widzieć spalanie rzędu 15 l/100 km w mieście, albo i więcej. Przy nieco bardziej uważnym traktowaniu, ale nadal przy dość dynamicznej jeździe, realne spalanie w mieście to ok. 9 l/100 km. Poza terenem zabudowanym /w trasie/ też bywa różnie. Wszystko zależy od od stylu jazdy - przy mojej raczej dynamicznej jeździe + autostrada średnia 6,5-7,0 l /100 km przewija się najczęściej. Przy ecodrivingu udało mi się zejść poniżej 5 l/ 100 km, także jak ktoś chce to może. Z drugiej strony jeśli przyciśniemy ten silnik możemy zobaczyć spalanie >20-25 litrów na 100 km i nie powinniśmy być za bardzo tym zdziwieni... Warto zaznaczyć - ten silnik w manualu wymaga umiejętności i uwagi! Bardzo polecam zautomatyzowaną skrzynię DSG, która po prostu jest ekonomiczniejsza od manualnej, a na dodatek o niebo wygodniejsza (przetestowane vs Passat z 1.8 TSI 160 KM DSG na identycznej trasie, jazda jeden za drugim - różnica 0,5 litra na 100 km). Koszty przeglądów - znowu zależy jak ktoś jeździ... Przy moich nawykach i zużyciu samochodu (czyli generalnie raczej mało kilometrów /jazda po mieście/, ale zdecydowana większość na czerwonym polu) mogę porównać do identycznie użytkowanego Focusa i Civica. Koszty przeglądów w ASO VW Bednarek Łódź były o 30-50% niższe niż analogiczne u konkurencji. Z doświadczeń innych i kwot jakie potrafią sobie liczyć ASO Renault czy Nissana różnice dochodzą kiluset procent :). Napraw jako takich nie miałem - jedyne uszkodzenie poszło z AC. Tylny zderzak + malowanie + mocowanie czujników parkowania kosztowały Allianz jakieś 3,5 tyś złotych, czyli generalnie tyle ile można oczekiwać za taką naprawę w ASO...

pełny raport Volkswagen Hatchback 5d 1.4 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus IV Hatchback 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Golf IV

Czwarta generacja Golfa weszła do produkcji w 1997roku. Został zmieniony wygląd zewnętrzny, polepszenie technologii budowy karoserii zaowocowało znacznym zwiększeniem sztywności nadwozia.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także