Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,9
~Witam
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Nigdy nie chciałam golfa i obecny został kupiony bez mojej zgody. Była to szybka decyzja, po godzinie od momentu zobaczenia ogłoszenia już spisywaliśmy umowę. Przez rok w aucie wymieniłam: gumy przegubu, tuleje metalowo-gumowe oraz sprzęgło, które w dniu zakupu już się prosiło o wymianę. Samochód skończył 26 lat, a rdza pokrywa niecałe 5cm powierzchni całego auta, co uważam za naprawdę dobry wynik. Zaskoczyło mnie zawieszenie, jest dosyć miękkie i przyjemnie się jeździ nawet polskimi drogami. Prowadzi się dobrze, trzyma się drogi znakomicie, jak na tak mały samochód. Nie rozumiem dlaczego ludzie narzekają na silnik - jak na pojemność 1.4 jest 10/10 (spokojnie jedzie 140 na autostradzie, a maksymalnie mi pojechał 180 i się też dobrze czuł. Olej dolałam może ze dwa razy i były to monimalne ilości przed dłuższą trasą. Spalanie jest małe, co nie może nie cieszyć przy obecnych cenach na paliwo. Tylko że jest wrażliwy na jakość benzyny, bo po zatankowaniu na stacji moya stracił moc i nie można było zmienić biegu na wyższy bez wciśnięcia pedała gazu do oporu. Natomiast obeszło się bez wymiany jakichkolwiek części, dolałam innej benzyny i po problemie. Jeśli mówić o minusach, to mogę powiedzieć jedynie o tym, że jest słabo wyciszony i te plastiki w kabinie cały czas słychać jak się jeździ gorszą drogą.
4,6
~Błażej
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Samochód użytkuje od 4 lat ogólnie jestem zadowolony, po zakupie wszystko ok sprawne w zimie zamarzła mi odma i wywaliło olej od tej pory bierze troszkę oleju, ale z tą odmą chyba wszystkie te golfy mają problem. Od tej pory zawsze na zimę czyszczę odmę i jest OK. Poza tym zawieszenie elektryka wszystko super swietnie trzyma się drogi spalanie LPG około 10l/100km cykl mieszany sam te instalacje założyłem. Demonem szybkości to może on nie jest ale na swoje lata jest super autem kompaktowym w ubiegłym roku byłem nim nad morzem w górach a nawet poza granicą polski. Zero rdzy polecam to auto !
4,4
~Bartosz
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Auto mam już okrągły rok. Sprowadziłem je z niemiec z przebiegiem 149000km, to czy był prawdziwy czy nie ciężko powiedzieć. Chociaż fakt iż silnik nie bierze nic(!) oleju jest aż zadziwiający patrząc na opinie, chociaż może ktoś po prostu zrobił remont, albo coś zmodyfikował w silniku. Tak czy siak auto bardzo poprawne, nic nie stuka, jeździ bardzo przyjemnie, pojemność nie najgorsza jak na taki niewielki samochód, prowadzenie jak najbardziej ok. Jeśli chodzi o dynamikę to jest bez szału, ciężko coś wymagać od 75KM, za to da się normalnie jeździć po 120km/h lub więcej bez tracenia słuchu. Wygląd w środku bardzo "niemiecki", czyli wszystko jest na swoim miejscu i wygląda "normalnie", czyli nuda, za to wielki plus za kolor podświetlenia zegarów(niebieski). Jest bardzo przyjemny dla oka. Co do wyposażenia, to ja niestety mam wersję "gołą", więc z ciekawszych rzeczy mam tylko centralny zamek, abs i wspomaganie, więc nie będę się w tym temacie wypowiadał. Ogólnie nie polecam tego auta fanom emocji i jakiś fanaberii, bo to auto po prostu jeździ, dlatego wpasowywuje się prawie idealnie w moje oczekiwania.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
4,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie...
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 235 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Auto osobiście sprowadziłem z Niemiec od pierwszego właściciela z przebiegiem przeszło 200 tyś auto niesamowicie zadbane , od razu zostało zagazowane i od tamtego momentu nie miałem żadnych przygód wszystko działa wzorowo
Volkswagen Golf IV Hatchback