Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 74kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Arek79
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Golf 4 1,6 SR dostaje odemnie 5 gwiazdek mimo że niebył idealny, ale dla mnie był. Samochód miał 12 lat jak go kupiłem, po 15 roku wymieniłem w nim elementy podwozia (było stukanie), sprzęgło które jeszcze działało, ale było już dojechane, maglownice, akumulator, amortyzatory. Teraz samochód ma 23 lata i nic sie nie psuje. Wymieniłem elementy zurzywające się, to normalne. Super PLUS to silnik, bezawaryjny i dobry do LPG, choć paliwożerny. Korozji nie widać (ocynk). Bardzo niskie koszty eksploatacji, niskie ceny części. Prawe lusterko troche małe, ale da sie przeżyć. W skrzyni biegów przez 10 lat (albo i dłużej) nie został wymieniony olej i nic sie nie stało. Z elektryką nie było problemu, poza przepalającą sie żarówką z tyłu po prawej. Ale auto ma 20 lat.
4,2
~Matt
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Golf 4 to udany konstrukcyjnie samochód. To kawałek dobrej, jeszcze tej "starej" niemieckiej techniki z lat 90tych... O mój model bardzo dbam i coś czuję, żę on odpłaca mi się bezawaryjnością. Wymieniam wszystko na bieżąco - części zużywane pod wpływem eksploatacji - filtry, klocki itp...uszczelka pod pokrywą zaworów, końcówki drążków...oraz pomniejsze pierdoły cenowo niezbyt drogie rzeczy. Póki co nie mam żadnych większych problemów. Dbasz? To będziesz się długo cieszyć zdrowym golfem. Oczywiście wiele zależy od modelu i jego ceny za jaką go wyhaczysz. Trzeba mieć też świadomość, że takie auto ma swoje lata i zawsze coś może się wydarzyć. Jednak Regularne dbanie o samochód takie złe ryzyko w dużym stopniu zmniejsza :) Samochód jest świetny dla ludzi, którzy zaczynają przygodę z motoryzacją i nie wiedzą, którą ścieżką podążyć. Auto jest wszechstronne. Wygodne w mieście i bardzo komfortowe i przyjemne na trasach. Spalanie: miasto - na spokojnie 7.5 - 8 litrów. Gdy się gdzieś spieszymy no to niestety często bywa 9 i powyżej. Na trasach przy 90km/h średnio 6.5l , 100-120km/h 7l do 7.5l. Silnik zapewnia przyzwoitą dynamikę, nie jest to jednak silnik dla kierowców "rajdowych". 8 zaworowy starego typu co nie oznacza, że gorszy. Prosty i myślę, że przez to bardziiej niezawodny i tańszy już w ewentualnych naprawach. Karoseria na dobrym niemieckim ocynku także ewentualna ruda będzie miała nieco ciężej niż zwykle :)Co do wnętrza - na duży plus zasługuje spora ilość miejsca dla pasażerów i na bagaże. Aż chce się zapakować się i jechać na wakacje. W wersji comfortline jak sama nazwa mówi - komfortowo :) wygodne fotele i dobra trwała tapicerka. Nie jestem zbyt wymagający. Golf spełnił moje wszystkie oczekiwania i potrzeby. Świetne, solidne i wszechstronne auto dla każdego. I podkreślam - jeśli o nie będziesz dbać to będziesz się cieszyć spokojną jazdą, która daje sporo satysfakcji!
2,4
~Zawiedziony niemiecka niezawodnaścia
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Hmm zaczne od tego, że kazdy chwali gofla ze bezawaryjny fajny itp. Ale do rzeczy jest to auta ktore trzeba prownac z innymi autami a nie zachwyca sie jakie fany GOLFIK NIE NIE FAJNY. Kupiłem to auto ze względu na namowe znajomych wczesniej jeżdziłem mazda o podobnej wartości z silnikiem 1.5 ktora ponoć piła olej w porownaniu do golfa silnik niebo a ziemia golfem jadac na chorwacje trzeba zaopatrzyć sie w wiadro oleju silnikowego o spalaniu nie wspomne pali tyle co 2.0 benzyniaki co maja buta a te nie dosć ze MUŁ BAGIENNY to jeszcze PALI tyle.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 74kW 1997-2003
8,3
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 100KM 74kW
1.6 APF z końca 1999r. instalacja LPF Zavoli. Opony 15" 205. W trasie przy 120km/h spala 8,3 (8,5L + klima manualna nawiew na #2) sprawdzone 2x na trasie 700km A4, przy 140km/h spalanie lekko 12+ sprawdzone na A4. Przy spokojnej jeździe drogami krajowymi 85-90km/h można osiągnąć 7,4L. Miasto Wrocław 9,5-10L bez klimy lub klima rzadko. Auto nie nadaje sie na trasy przy 120 obroty około 3600 przy 140 obroty 4400 i jest głośno !!! . Auto zrywne do miasta i dookoła komina OK. Spalanie oleju 1l na 1000 to standard. Jak padnie skrzynia to też standard. Czesio padają napędy el szyb. warto mieć interfejs ODB silnik lubi sypać błędami i falować. Czyszczenie czy wymiana uszczelek rzadko pomaga.
7,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 100KM 74kW
W trakcie codziennego przemieszczania się na trasie dom-praca-dom bez przesadnego deptania gazu mój samochód spala 6.9l/100km. Trasa do pracy to podjazd o długości 8km i nachyleniu wahającym się od 8% do 15% i zjazd tą samą trasą na 5. (piątym) biegu bez dotykania pedału gazu. Przy deptaniu gazu, wyprzedzaniu z redukcją z 3. na 5. bieg i lataniu z dużymi ;) prędkościami prędkościami wyszło mi 8.2l/100. Jazda oszczędna w stylu emeryckim ;) czyli max 90km/h i bez gwałtownego hamowania i przyspieszania daje spalanie w okolicy 6.5l/100km. Co do ostatniego stylu jazdy bardzo pozytywnym aspektem silnika 1.6 8v jest wysoki moment obrotowy i fakt, że 90km/h da się uzyskać nie przekraczając 2500 rpm. Samochód odznacza się całkiem niezłą dynamiką biorąc pod uwagę fakt, że waży 1200kg. okolice 7l/100km to niewygórowana cena za 100KM pod butemi całkiem wygodne wnętrze ;)
7,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Autko petarda na dojazdy do pracy w wiekszej odleglosci. Przy kazdym tankowaniu do pelna zeruje licznik. Przy jezdzie na s7 srednio 70-80kmh w zime spalanie do jakiego udalo mi sie zejsc w skali calego baku to 6,7L/100km! Przy troszke dynamiczniejszej jezdzie (90-95kmh) uzyskalem wynik 7,3L/100km.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback