Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW 2002-2003

Lata produkcji: 2002 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Grzesiek
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW
Witam, w ciągu 4 lat miałem dwa golfy z silnikiem AXR (101KM). Pierwszy z dość niepewną przeszłością (najprawdopodobniej miał małą stłuczkę i cofnięty licznik) był w moich rękach 2 lata i przejechałem nim 30 tys kilometrów. Z poważniejszych napraw była regenerowana turbina koszt 850 zł + montaż 350. Po naprawie była wielka poprawa w dynamice, więc nie żałowałem tych pieniędzy. dodatkowo samodzielnie wymieniłem tuleje tylnej beli amortyzatory tył i przód z odbojami mocowaniami i łożyskami. Najbardziej denerwowały mnie wycieki i ciągle mokry silnik z tyłu. Ciekł EGR i spod pokrywy. Nadarzyła mi się okazja żeby kupić kolejnego golfa (też AXR) w perfekcyjnym stanie z pełną historią do samego końca, bez żadnej stłuczki z przebiegiem 200tys. Po kilku tysiącach wymieniłem sprzęgło (ślizgało). Po roku padły pompowtryski (tankowałem tylko Vervę) i ciekła ropa z vacumpompy. Koszt wymiany pompowtrysków na pewne używane i uszczelnienie vacumpompy wyniósł ok 1500zł. Ale niestety znów z tyłu silnik jest mokry. Nie przeszkadza to w niczym i nie wpływa na pracę silnika. Jednak dla gościa takiego jak ja który chce mieć samochód w pedantycznym stanie jest to problem. Podsumowując: samochód jest bardzo ekonomiczny (średnie spalanie 5,3l/100km w trybie mieszanym), części są tanie, większość napraw można zrobić samemu, silnik jest znany mechanikom, pancerne zawieszenie. Wady: wycieki oleju z silnika (EGR, vacumpompa), wrażliwość na paliwo, trzeszczące i stukające plastiki w środku. Jeżeli ktoś chce jeździć tanio i nie będą mu przeszkadzał fakt że silnik z tyłu jest mokry to w 100% polecam.
5,0
~Grzesiek
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW
Auto w mojej ocenie super. Mam go już prawie 6 lat, przejechałem ponad 70 tyś. od zakupu i złego słowa o nim nie powiem. Owszem zmieniłem dwumase, jeden popowtrysk i turbina czasem szwankuje ale...niech ktoś pokaże mi auto, przy którym nic się nie robi. Auto daj dużo frajdy z jazdy. Trzymanie w zakrętach - owszem zdarzyło mi się w jechać w czarny punkt ponad 160/h i nic, nawet lekko go nie wyniosło. Na autostradzie w zasadzie do 180/h jedzie bez problemów (maksymalnie osiągnąłem nim ponad 210/h). A spalanie w zależności od jazdy. Jedziesz 90-120 to pali około 4,5. Jedziesz ponad 150/h to spali 7l. I to tyle. np. na trasie Kraków-Balaton przez Budapeszt i z powrotem, dwie osoby, bagaże, włączona klima i na odcinkach autostradowych 160-180/h autko na całej trasie spaliło równiutkie 5l. Uważam to za świetny wynik! Teraz powiększyła mi się rodzinka - dwójka dzieci i jak trzeba zapakujemy się do niego i nadal sprawia frajdę z jazdy. Mam zamiar kupić większe autko ale to zostawie jako drugi bo jest niezawodne - zawsze dojechałem o celu. Dodam tylko, że do 2012 serwisowałem go w ASO, nigdy nie widział tanich zamienników lub części ze szrota i zawsze tankuje sprawdzone paliwo. Kupując auto przekręconym licznikiem, oszczędzając na częściach i tankując na stacjach sieci marketowych każde auto będzie się psuło!
4,9
~k1czyn
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW
golf 4 2000r 1.9 101km kod silnika ATD spalanie w zaleznosci od jazdy. Na trasie da sie zejsc do 5l / 100km W miescie mozna zejsc do 6-7l Auto ma zmieniona mape na 145km Bardzo dynamiczne, ekonomiczne, usterek praktycznie brak z calego serca polecam
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW 2002-2003
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW
Najpierw o dynamice tego silnika. Porównam do mojego poprzedniego auta czyli Passata B5 FL 1.9. tdi 101 km czyli z tym samym silnikiem. Niby silnik ten sam ale różnica w dynamice jest naprawdę duża. Jadąc Golfem ze 101 km wydaje się jakby naprawdę tych koni było dużo więcej. A spalanie, cóż silnik bardzo wrażliwy na styl jazdy. Komputer zaniża o dokładnie 0.5 ltra na 100 km. Faktyczne zużycie tankując do pełna i nastawiając kilometry wygląda tak: 6,2 przy jeździe z włączoną klimą (cykl 50% miasto 50% trasa), 5,7 bez klimy (50%/50% miasto/poza) - styl jazdy zdecydowanie dynamiczny z ciężką nogą. Jadąc tylko na trasie komputer może zejść nawet do 4,2, czyli faktycznie jakieś 4,7. Podsumowując spalanie tego silnika w porównaniu do dynamiki jest naprawdę bardzo dobre. Polecam.
5,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW
Witam. Wiec tak...1.9 tdi 101 ps silnik AXR. do tej pory bylo jakies 0,5 litra wiecej niż podałem powyżej ale miesiąc temu założyłem w aucie tempomat bo bardzo duzo jezdze w trasy głównie do niemiec. Sadziłem ze moje umiejetnosci pozwalaja na niskie spalanie w tym aucie ale tempomat bardzo szybko to zweryfikowal... generalnie 4 bieg z właczonym tempomatem wyglada tak: 60 km/h ( powiedzmy jazda po terenie zabudowanym to jest spalanie 3.9-4.2 , bieg 5 z tempomatem: ( przy normalnych warunkach pogodowych ) 90 km/h - 4.3 120 km/h - 4.8 140 km/h - 5.5 Dodam że auto ma 310 tys km przebiegu gdzie wtryski turbo i reszta podzespołów jest oryginalna ( oprócz pompy paliwa ). Dodatkowo wiem ze auto nie bylo jakos modyfikowane pod wzgledem silnika a moc jaka jest czyli niby 101 ps odczuwa sie jakby bylo przynajmniej z 10 ps wiecej. Pozdrawiam
6,4
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 100KM 74kW
Spalanie sprawdzane zawsze poprzez tankowanie "pod korek", najwyższy wynik prawie 8L, otrzymałem jeżdżąc po autostradzie z prędkościami około 200 km/h, natomiast jeżdżąc w miarę spokojnie i z prędkościami do 100 km/h spalanie potrafiło spaść do 5.3L. Podsumowując spalanie w stosunku do w miarę żwawego motorka jest genialne. Utrzymanie Golfika na przyzwoitym poziomie i na pewno nie wyczyści nam portfela przy wizycie u mechanika. Golf jak to Golf jest autkiem dość sztywnym ale względnie komfortowo można podróżować, ogólnie rzecz ujmując jest godnym polecenia autkiem i chyba jednym z ładniejszych odmian Golfa oczywiście mam na myśli wersję 3 drzwiową.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback