Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~M3nt4lny
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Jestem trzecim właścicielem tego auta, a drugim w Polsce. Został sprowadzony z Włoch w 2013r. z uszkodzonym przodem. Jest to naprawdę dobre auto dla młodego kierowcy. W trasie nigdy mnie nie zawiódł. Niestety nie jest to samochód bez wad. Przynajmniej mój. Przez pierwsze kilka miesięcy wszystko działało bezproblemowo, lecz w końcu zaczęły się drobne usterki, takie jak termostat. Całe szczęście nie było to drogie w naprawie. Pojeździłem bez żadnej awarii przez kolejne kilka miesięcy. Potem zaczęły się problemy z przegrzewaniem. Niestety przez długi czas nie było wiadomo co dokładnie mu dolega. Wymieniłem chłodnicę, wszystkie węże i było lepiej. We wrześniu zrobiłem remont zawieszenia, co wyszło mnie 2tys. zł. W końcu poszła uszczelka pod głowicą, a zarazem głowicą. Remont był kosztowny. Teraz całe szczęście nic się z nim nie dzieje.
2,9
~Marcleellele
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Kupilem to auto gdyz pracuje na dojazdy. Celowalem w wyzsza granice tzn chcialem przeznaczyc na auto okolo 8-10 tys. Udalo mi sie kupic w miare zadbany egzemplarz,ale teraz UWAGA - w "niezawodnego" diesla 1.9 tdi w ciagu pol roku wlozylem 5 tysiecy zlotych. 2 miesiace po zakupie padlo turbo,przy okazji zrobilem tez rozrząd filtry i oleje,co wynioslo mnie 2 tysiace zlotych. Zawieszenie srednio znosi polskie drogi i po paru tys km pol zawieszenia bylo do wywalenia. Wahacze,sworznie,przeguby-wszystko to musialem wymienic. Dalej - mimo ze mam intercooler i auto jest po grubszych modyfikacjach zawsze cos cieknie - a tu egr,a tu waz intercoolera pusci,a tu kolanko. Zawsze cos. Raz mialem historie jak w deszczu pod auto na trasie sie kladlem zeby skrecic kolanko bo wypadlo nagle. Dramat. Przekladnia kierownicza zaczela stukac wiec musialem wymienic razem z maglownica. Koszt 700zl z robocizną. Znajomy kupil rowniez golfa 4 w tej samej wersji,tylko ze w zupelnej serii. Miesiac po zakupie robil uszczelke pod glowica. Zdecydowanie nie polecam,daje 3 gwiazdki bo da sie tym samochodem w miare dynamicznie przemieszczac,dopoki nie zacznie sie fala wydatków. A bo bym zapomniał. Moj golf ma 270 tys przebiegu i dwumas telepie tak,że trzeba mocno trzymac sie kierownicy :) Kolejny wydatek 2 tysiecy.
3,8
~Pabblo
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto przeciętne, trochę głośne. Dobre do jazdy na co dzień do pracy i na zakupy, oraz raz w roku na wakacje. Tanie w utrzymaniu. Oprócz regeneracji turbiny żadnych poważnych awarii nie było. Nigdy nie stanęło w drodze. Raz padł akumulator (moja wina). No i wymieniłem komplet tarcz i klocków, amortyzatory z tyłu, końcówki drążków. Jak na 14 letnie auto z niewiadomym przebiegiem ściągane od flejtucha z Francji to całkiem nieźle. Średnio raz w miesiącu mam go ochotę sprzedać (znudził mi się), ale to spalanie...
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2000
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
W mieście nie pali mi więcej niż 6,4 km. Do pracy w 1 str mam 13 km, wiadomo czasem przy weekendach też trochę się pojeździ czasem trasą ale głównie po ścisłym mieście. Jeżeli chodzi o spalanie w trasie.... Na ostatnim przykładnie - 405 km do/z miasta turystycznego plus dodatkowe 325 km jazdy po okolicznych miejscowościach, miejscowości górskie (Wisła i okolice). Łącznie zrobiłam 1135 m, zapakowani byliśmy w 4 osoby, bagażnik na full. No i średnie wyszło 6l, a to mnie bardzo zadowalało bo wiadomo w górach dużo zakrętów, jazda pod górę, także korki. W trasie jazda 120-135 km/h. W lato, trasa ok 900 km, klima, jazda w 3-4 osoby z niewielką ilością bagaży i prędkość średnio 120 km/h - spalanie do 5,5 l. Polecam bardzo to auto pod względem jazdy, nie dosyć że niskie spalanie to jest wygodne. A dodam że auto z 5 biegową skrzynią.
5,4
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
W moim egzemplarzu akurat na brak wydatków nie mogłem narzekać samochód jak go kupiłem miał 10 lat i kosztował +/- 12 tys jeżeli w ciągu dwuch lat wpakowałem w niego 7 tys to dobrze nie jest. Ale jak już pisałem wczęsniej to kwestia egzemplarza, bo wiekszosc rzeczy była do przewidzenie przy tym przebiegu. Natomiast poza naprawami koszty sa małe , olej - 100 zł filtry komplet 120 zł, hamulce + tarcze tył 200 zł przód 300 zł - no i spalanie jeżdzę duzo po trasie i jak nie gonie to jest 5 l na 100km
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
ogólnie jestem mega zadawolony, przesiadajac sie sie z vectry benzyny 1,8 na tego dizla moc w zrosła a splanie spadło... u mnie komputer zdecydowanie przekłamuje i pewnie az koło 20%, jeżdze rozsadnie mozna powiedzieć przecietne z tylko chwilowym deptaniem pedału generalnie rozsadnie... generalnie spalanie u mnie zmienia sie głownie od temperatury a nie od miejsca poruszania tak wiec w zime trzeba lekka reka dokładac 0,5l, ostatni pomiar cykl 70trasa30miasto spalanie 4.7l okres wakacje generalnie w lato ponizej 5 w zime do około 5.5

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback