Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~skoczek82
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW
Autko kupiłem osobiście od pierwszego właściciela w Niemczech i użytkuję po dziś dzień. Jest to wersja highline czyli ma wszystko a nawet więcej bo doposażony jest przez ASO w Webasto ( co jest doskonałą sprawą w zimie ) Autko miało przebieg 150 tys i orginalną książkę serwisową. Nie miało też żadnej kolizji ( po dziś dzień) jednak w pierwszym roku użytkowania miałem nieprzyjemną wymianę pompowtryskiwaczy przy okazji zrobiłem podniesienie mocy o 10 % a następnie padły poduszki silnika. Po za tym normalne sprawy czyli tarcze, klocki, rozrząd i inne mniejsze sprawy eksploatayjne. W ubiegłym roku dopiero wymieniłem metalowo gumowe elementy zawieszenia. Poprzednie podejżewam że oryginalne dobrze sobie radziły z przebiegiem ponad 200 tys. Najważniejszą kwestią jest 6 biegowa skrzynia biegów ponieważ bardzo dużo jeżdzę autostradą. Ustawiasz sobie 6 bieg tempomat na 150km/h (z GPS podaje 146) i lecisz przy spalaniu 6 l/100 km ( dane z komp. pokładowego). Kiedy chcesz przyspieszyć to nie musisz redukować - wciskasz gaz a autko wyrywa do przodu nawet na 6 biegu co przyprawia o ździwienie kierowców w dużo mocniejszych benzynówkach. Ogólnie autko bardzo dobre i nigdy mnie nie zawiodło nawet na trasach przekraczających 1 tys km w ciągu dnia.
4,2
~Mosfet
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW
Całokształt oceniam na 4 gdyż nie istnieje nic idealnego w przyrodzie. Do tego trzeba przyznać, że wyglądem on jakiegoś szału nie robi - chociaż mój całkowicie czarny egzemplarz beż żadnych dodatków chromowanych bardzo mi się osobiście podoba. Jednak obiektywnie rzecz biorąc sa samochody bardziej porywające wyglądem i mające więcej polotu i fantazji. Jadnak w golfie nie ma ani jednego nielogicznego czy głupiego rozwiązania - jest po prostu zachowawczy do bólu czyli poprawny przez to nigdy nie będzie brzydki.
4,6
~BART
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW
Cóż można powiedzieć samochód godny uwagi w tej klasie, tylko trzeba znaleźć dobry egzemplarz których na naszym rynku jest coraz mniej . Ja osobiści sądzę , że wszystkie niepochlebne opinie nie tylko o golfie ale i innych markach samochodów ,wynikają bardziej ze wszystkich tych oszustw na które każdy z nas kiedyś trafił u tzw. handlarzy sprzedających wadliwe samochody za które żądają krocie . każdy z nas kto się nadzieje pisze źle o marce którą kupił . Są wyjątki bo nowe tez się zdarzy wadliwe ale z drugiej strony NIE MA ŻADNEJ MARKI SAMOCHODU którą by wszyscy chwalili bo sam bym kupił taki samochód. Kończąc więc chciałem polecić golfa IV czy diesel czy benzyna to zależy od gustu , ale ogólnie warto go kupić i cieszyć się tanią eksploatacja - benzyna w częściach a diesel (benzyna + LPG ) w jeździe.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW
Jednak ten silnik przy mojej nodze trochę spala. Średnio wychodzi około 6-6.5 litra, ale potrafi wyjść też i 8 jak się postaram. Zejście do 5 też jest możliwe, pytanie brzmi po co... Części do tego jest mnóstwo bo swojego czasu nasi rodacy sporo tego targali i nadal targają do kraju, więc zapas części jest a i kanibalizm sprzętowy jest na czym uprawiać. Mechanicy potrafią to naprawiać bez problemu a i sama konstrukcja jest dość prosta. Samochód mimo przebiegu śmiga na pełnym syntetyku więc wymiana oleju bywa drogawa
6,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW
Jestem zadowolony ze swojego golfa.Co prawda nie jeżdżę nim długo bo dopiero 10 miesięcy przelatując w tym czasie 15tys. ale spalanie OK. Silnik AJM jest dynamiczny a zarazem oszczędny,napewno pali mniej niż ASZ i ARL(jezdziłem audi a4 z 2004r. z ASZ) a 115 KM przy masie autka daje frajde z jazdy(nieraz goście nowszych nieraz mocniejszych aut mogą się zdziwić jak objeżdża ich Golf IV).Żeby wyszło 7.4 litra trzeba ładnie szaleć 5.3 90-100 km/h bez problemu natomiast ogólnie mieszcze się w 6 l/100km i to nie jest wcale zamuła na drodze(prędkości 110-130 czasami do 180km/h tylko trzeba umieć operować pedałem przyspieszenia)np dla porównania trasa 1024 km 6.5l ale prędkości często 120-160 czasami ponad 200 no i na klimie.Komputer okłamuje o 0,3 l/100km,ja tankowałem i kasowałem kilometry w ten sposób mam te średnie.Teraz myślę upolować jakieś TDI ARL.Ogólnie diesle spoko tylko trzeba dbać! Ja nie oszczędzam na tanich płynach i częściach.Pozdro:)!!!
5,7
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW
na temat paliwa różnie z tego co mi komputer pokazuje to normy wahają się od 5 do 7 l ON r na 100 k przy silniku 1.9 TDI ,115km, 5 stopniowa skrzynia biegów - i myślę , że to normalne jego spalanie . Co do napraw to moim zdaniem super, prawie każdy mechanik się może tego podjąć gdyż nie jest to jeszcze jakaś bardzo skomplikowana maszyna , części w normalnym sklepie motoryzacyjnym też nie doją po kieszeni a jakieś drobiazgi typu uszczelki osłona pod i na silnik za drobne pieniądze do dostania są an pierwszym lepszym złomie z częściami.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback