Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Koobson
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Bardzo solidna konstrukcja. Najmocniejszym punktem tego samochodu jest z pewności jednostka napędowa TDI. 90 konny trubodoładowany diesel radzi sobie z samochodem doskonale, pojazd porusza się żwawo i choć wynik nie imponuje (12 s do 100 KM/h) trzeba pamietac ze to 90 konny diesel! Sprawe moze polepszych *chip, zwiekaszajcy moc silnika o 20- osiag spada wtedy do 10,5 sekundy do 100 KM/h. Jest to naprawde oszczedny samochód: 5,5 L/100KM w cyklu mieszanym. Samochod tlumi wiekszosc nierownosci, prowadzi sie go pewnie i bardzo precyzjnie. Wsrodku jest schludnie, bardzo przestronnie (z przodu) i wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Z tyłu ilosc miejsca nie impnuje ale jest wystarczająca. Pojemność bagażnika w pełni satysfakcjonuje: 330L a po rozłożeniu siedzeń aż 1330. Golf IV to bardzo udana konstrukcja.
4,1
~morus16
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
wiadomo , żę auto nie jest nowe to i coś musi skończyć swój żywot ( pompowtryski ,dwumasa , turbo) ale jak ktoś to wymieni to auto posłuży jeszcze bardzo dluugo :) oczywiście samochód jest bardzo zwinny i żwawy .
4,5
~Kamil
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
super auto mimo że ma tyle przejechane. Jak ktoś kupuje szrota jakiegoś, hebla wyżyłowanego przez jakiegoś lamusa. Kupując auto trzeba wiedzieć na co zwracać uwage a nie napalać się na pierwszy lepszy szrot bo okazja za 300 euro
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW 2001-2003
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Witam, U mnie (przejechałem już 250 tyś. km): średnie: 6,2 miasto: 7,5 trasa: 4,7 max: 9,0 Mam ARL'a od 12 lat, patrząc co ludzie wypisują i jak jeżdżą samochodami z większą mocą to aż mnie krew zalewa! To jest silnik 1,9 i jeżeli ktoś będzie normalnie jeździł to będzie on palił tyle samo co inne 1,9 z mniejszą mocą (np. 90, 110 czy nawet 130 KM). A jeżeli ktoś kupuje ARL'a tylko do "wstawiania" on to nie dziwne, że im pali nawet 9! PS Silnik od kilku lat ma 190PS 435 Nm i nadal pali średnio 6,2 :-)
6,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Początkowo po zakupie samochodu ciężko było zejść poniżej 7.5 litra, przy czym silnikowi sporo brakowało do 150 koni, zachowywał się jak silnik 110 konny. Winnym okazała się zabrudzona turbosprężarka, którą wymieniłem na nową, oraz zawór EGR przez który prześwit w kolektorze ssącym zmniejszył się o 70%. Po wyczyszczeniu kolektora, usunięciu EGR i wymianie turbosprężarki, został wgrany czip na 190 koni. W chwili obecnej średnie spalanie wynosi 6.2 w cyklu mieszanym z różną dynamiką jazdy. Załadowany w drodze z Wrocławia nad morze (dynamicznie jadąc nocą) spalił 6.0 litra. Przy maksymalnie ciężkiej nodze i ostrym pałowaniu nie udało mi się przekroczyć 7.5 litra. Minimalnie osiągnąłem 5.4 jadąc na pusto drogami międzymiastowymi, głaskając gaz. P.S - wskazania komputera na krótkim dystansie i zimnym silniku zazwyczaj są mocno zawyżone względem rzeczywistego spalania. Moje pomiary zawsze odbywały się manualnie dotankowując ponownie do pełna.
5,7
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Spalania 3.6 dokonalem poprzez jazde z obrotami 1100 na 6 biegu(wiem ze to niezdrowe dla silnika). Normalnie w miescie zima pali mi 6.5 przy ekonomicznej jezdzie i 7.5 jesli startuje pierwszy ze skrzyzowan. Trasa mozna zejsc do 4.2 jesli jedzie sie 100km/h autostrada, normalna droga bez szalenstw(100-110) ok 5.5. Napreade ostre miasto z gazem w podlodze 10 l. Jazda 200km/h autostrada 8.5. PALI MALO I NIESAMOWICIE PRZYSPIESZA, ALE ZE WZGLEDU NA CENE DWUMASY,TURBO,WTRYSKÓW NASTEMPNYM AUTEM BEDZIE STARA PROSTA KONSTUKCJA 2.0(170KONI Z 97R) TOYOTY BEZ TURBO W GAZIE.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback