Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 1997-2000

Lata produkcji: 1997 - 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana od 1997 roku czwarta generacja Golfa. Po raz pierwszy za projekt nadwozia modelu odpowiedzialny był Harmut Warkus, dotychczasowy stylista Audi. Sylwetka Golfa IV była masywniejsza i bardziej opływowa niż kiedykolwiek wcześniej. Rok po jego debiucie, na rynku pojawiła się jego wersja sedan nazwana Bora (w USA i RPA nadal obowiązywała nazwa Jetta). Czwarta generacja modelu przeszła do historii, gdyż w okresie jej produkcji, Golf wyprzedził Garbusa pod względem sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku powstał Golf numer 21 517 415). Do zakończenia produkcji w 2003 roku powstało blisko 4 miliony sztuk Golfa IV.

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Dane techniczne Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 1997-2000

Podstawowe parametry Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM

Produkowany
od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa
1896 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
19,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku
bezpośredni
Pojemność zbiornika paliwa
55 l

Przeniesienie napędu Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Rodzaj napędu
na przednią oś
Napęd 4x4 (dołączany)
4Motion
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 1997-2000

Wybrane raporty spalania Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 1997-2000

Spalanie jest świetne przy umiejętnym operowaniu pedałem przyspieszenia. Prowadzę dzienniczek spalania od samego kupna samochodu (w tym momencie już 1,5 roku) ... więceji wpisuję każde tankowanie z zaznaczeniem przebytej trasy i przewagi trasa/miasto. Tankowanie zawsze po sam korek, aż pistolet sam odskakuje, odpowietrzenie i znów dolewka. Wtedy samochód jest pełny :) Najniższe z najniższych odnotowane to powrót z Kołobrzegu do Wrocławia popołudniem - 3,8L/100km - nie jest to wskazanie z komputera pokładowego (którego de facto nie mam), tylko z dystrybutora i licznika kilometrów. Prędkość 80-100km/h, średnio 85km/h. Najwyższe odnotowałem zimą w górach, gdy było ślisko i z jazdą w górę po serpentynach. Wtedy to dystrybutor orzekł, że silnik spalił 6.1L/100km. Średnie spalanie ze wszystkich spalań można wyliczyć - wlałem do baku 874,14L, a przejechałem 16798km, co daje wynik 5,20L/100km. Próbowałem też preparatów, które są reklamowane jako zmniejszające spalanie i zwiększające moc - wyniki są identyczne z nimi oraz bez nich. Widocznie w silnikach na zwykłej pompie wtryskowej niewiele są w stanie zdziałać. Na chwilę obecną testuję oszczędną jazdę w cyklu miejskim. Zalałem dokładnie 9,5L ON (czyli za 50zł) w momencie, gdy w kolejce do dystrybutora zapaliła się rezerwa. Aktualnie mój trip wynosi 152km i jeszcze trochę brakuje do rezerwy. Zobaczę testowo ile da się przejechać za te "5 dych" ;) ukryj
Kupiłem go 2 lata temu [lipiec 2007]. Na poczatku tankowałem go tylko na stacjach STATOIL ale potem zacząłem wszedzie łącznie ... więcejz supertanimi hipermarketowymi. Obecnie Bliska, Łukoil i Neste. Nie zauważyłem znaczacej zmiany pracy silnika dla paliw z różbych stacji [moc i moment pędu] ani znaczącej zmiany spalania. Jeździłem przez te dwa lata 80% trasa i 20% miasto. Według mnie bardzo ekonomiczny samochód. Oczywiście po zakupie dokonałem całkowitej rewitalizacji elementów gumowych, paska, uszczelek i innych. Olej zmieniam średnio co 12000km. Polecam valvoline diesel dla silników pow. 100 tys. Jeżdzę głównie sam. Nie mam ciezkiej nogi ale trase Białystok - Stryków [Tulipan Park] 309km robie w OK 3h45min - 4h10min w zalezności od kierunku, dnia tygonia i pory dnia. Spalanie dla predkości odpowienio w trasie: 130km/h - 6,5l, 110km/h 5,5l i 90km/k 5,0l. To nie jest oczywiście średnia predkość, lecz ta, do której sie rozpędzam jak jest wolna trasa. Sprawdziłem wczystkie opcje aby wiedzieć jak wyglada. Spalanie obliczone miedzy pełnymi tankowaniami - to co pokazuje komputer jest tr0che zaniżone [ok: 0,2l/100km]. Pozdrawiam. ukryj
dodano 12.05.2009 przez
auto mam od 1,5 roku w tym czasie zrobilem 60 000 km glownie trasy , w bak wchodzi 55 l ... więcejropy pod warunkiem ze na rezerwie zrobimy 100km , jezdze sam po polskich drogach tankuje na roznych stacjach najlepsze wyniki mam w petrochemi plock ;) mimo iz jezdze 90-110 km/h zminiam biegu 2200-2600 obrotow nigdy przenigdy nie udalo mi sie spalic 4,5 litra ostatnio trasa zimowa 50-70 km/h i co 5,3 jak zawsze wyszlo ;) on poprostu tak ma nie wierze w 4,5 lub 3,9 i inne tematy a przeciwczylem rozne warianty jazdy np caly bak na sredniej obrotow 1800 lub 2200 zawsze to samo ;) troche mniej wychodzilo na autostradzie wroclaw katowice poprostu zawiesilem sie przy 100km/h i tak jechalem cala trase wtedy chyba spalil najmniej. acha w lato jezdze na klimie (tryb auto w climatroniku tryb eco nie zalacza klimy wiec nie mylic) w zime ogrzewanie chula non stop do tego zawsze radia slucham 6 glosnikow nie sprawdzalem czy bez radia mniej spali lub bez klimy /(choc jak klime mialem zepsuta to nie odczuwalem mnejszego spalania pewnie dlatego ze okna wszytkie otwarte :) ukryj
dodano 22.01.2010 przez
co do spalania to chyba najoszczedniejszy silnik jaki mozna obecnie kupic. Przy mega spokojnej jezdzie 80-90 moj rekord na 15", ... więcejkolach 3,9 l. Byłem w szoku. Przy moich predkosciach tj. 120-130mk/h 5,5 l max. W miescie gdzies 6 l. Na autostradzie przy predkościach 150-170km/h 6,7l na odcinku okolo 300km. Oczywiście da się spalić i 7l jak sie powciska po miescie. Za spalanie dał bym "doskonale". Co do napraw to miałem ich troszke, ale wiedziałem co kupuje bo o wielu usterkach wiedziałem kupujac auto. 1. turbo sie zacieło, a dokladniej kierownice 2. mikrostyki w drzwiach kierowcy i klapie 3. serwo miałem do wymiany, meeeeega rzadka usterka, moj mechanik nie mogł uwiezyc ze to sie zepsuło. 4. spalila mi sie kiedys kostka na alternatorze Poza punktem 3 i 4 to standardowe usterki dla tych aut w koncu ma przejechane prawie 300 tys Co do cen to taniocha a czesci dostepne od reki zarówno uzywki z rozbiorek jak i w sklepach ukryj
dodano 04.02.2013 przez
Mam 32 lata jeżdzę normalnie dość dynamicznie. Żeby diesel palił 5.5L/100km trzeba jeździć jak Papież meleksem i to nie ma ... więcejsię co śmiać. Golf owszem spali 5.5L ale w trasie przy 100km/godzinę w miesicie paił mi 8-9L/100km przy normalnej dynamicznej jeżdzie. Sprzedałem i sie cieszę. Teraz kupiłem chryslera 300m 3.5 L benzyna+LPG i ten chrysler pali 15.5L gazu = 34zł/100KM a golf 8-9L ropy a to jest 44zł/100km. Odpuśćcie sobie ludzie diesle poza tym wałneło mi w golfie koło 2-masowe, dobre koło kosztowało 2000złotych+robocizna 800zł. Wtryski 800zł sztuka x4, łatwo policzyć. Prosze się zastanowić. Wiem, niektórzy powiedzą, że większy zasięg w trasie dieslem, ale przecież i tak musisz stanąć raz na jakiś czas rozprostować kości wiec co za problem zatankować w tym czasie. ZA DIESLAMI NIE PRZEMAWIA NIC NA PLUS a miałem ich kilka sztuk. Wszelakie diesle dobre są na emeryturze i to dla bogatego emeryta. ukryj
dodano 18.07.2013 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 1997-2000 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Golf

Przeczytaj pozostałe 87 publikacje o Volkswagen Golf

Newsy o Volkswagen Golf

Przeczytaj pozostałe 140 newsów o Volkswagen Golf

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf Euro NCAP

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014
Zobacz szczegóły
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Nowe Volkswagen Golf

nowe Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
ceny od 63 790 zł do 164 890

Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.2 TSI 105KM od 2010

w pakiecie Cabrio

w cenie katalogowej brutto

89 890 zł

Wyposażenie standardowe
Komputer pokładowy MFA
Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, progresywne - zależne od prędkości samochodu
Dach materiałowy elektrycznie sterowany, składany i chowany
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet "Komfort" (1 360 zł)
Pakiet "Design&Style" (3 090 zł)
Pakiet "Lusterka" - dla pakietu "Technicznego" (730 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet "Komfort" (1 360 zł)
Pakiet "Design&Style" (3 090 zł)
Pakiet "Lusterka" - dla pakietu "Technicznego" (730 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 114 oferty Volkswagen Golf

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Golf

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

24 694

Przejechany dystans

2 880 365 zł

Zatankowanego paliwa

681 904 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

4 412

Wydanych pieniędzy

1 227 153 zł

Średnie wydatki na auto

1 055 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 583

Wydanych pieniędzy

1 360 100 zł

Średnie wydatki na auto

1 169 zł

ZOBACZ 1 163 dzienniki kosztów Volkswagen Golf Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 155
komentarzy(67)
komentarzy(46)
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(45)
komentarzy(13)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Golf dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 229
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Golf Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf

Ciekawostki
dodano 15.10.2012 przez
Od 1974 roku jest nim właśnie VW Golf. Właśnie to auto kupują najczęściej Szwajcarzy, tym samym udowadniając, że VW potrafi robić dobre samochody.
dodano 15.10.2012 przez
Wg. organizacji Greenpeace koncern VW robi zbyt mało dla ochrony środowiska. Wg Wolfganga Lohbecka z Greenpeace'u osiągnięcia nowego Golfa w dziedzinie ekologii są kulawe i…
dodano 12.10.2012 przez
W modelu Golfa V stelaże foteli produkowane były w Polsce, w firmie Sitech z Polkowic. Firma Sitech w całości należy do koncernu VW i produkuje…
dodano 27.09.2012 przez
Volkswagen Golf MK5 otrzymał III miejsce w konkursie na Samochód Roku 2004. Natomiast w programie Top Gear Golf GTI uzyskał miano Samochodu Roku 2004.
Sposoby wykonania czynności
dodano 30.01.2014 przez
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą