Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus V

Piąta generacja Golfa debiutowała w 2003 roku. Model został nie tylko odmieniony stylistycznie, w rodzinie Golfów wyróżniał się też największymi rozmiarami. Od 2005 roku oferowany w Europie i USA w wersji sedan pod wspólną nazwą Jetta (w USA Golf V był sprzedawany jako Rabbit). Rok później VW zaprezentował rekreacyjną wersję Golf Plus nazwaną CrossGolf. Na bazie Golfa V powstał też kabriolet-coupe Eos. Golf V nie spełnił oczekiwań rynkowych Volkswagena, dlatego już w 2008 roku, dwa lata przed planowaną wcześniej datą został zastąpiony przez model kolejnej generacji.

Volkswagen Golf V Bluemotion - widok z tyłu
Volkswagen Golf V Bluemotion - prawy bok
Volkswagen Golf V Bluemotion - widok z tyłu
Volkswagen Golf V Bluemotion - prawy bok

Generacje Volkswagen Golf

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf V

Silniki Volkswagen Golf V

Lista silników:
1.4 TSI (140KM), 1.4 FSI (90KM), 1.4 TSI (170KM), 1.4 (80KM), 1.4 i 16V (75KM), 1.4 i 16V (80KM), 1.4 TSI (122KM), 1.6 FSI (115KM), 1.6 i (102KM), 2.0 FSI (150KM), 2.0 GTI (200KM), 2.5 (150KM), 3.2 R32 (250KM), 1.9 TDI (90KM), 1.9 TDI (105KM), 2.0 TDI (140KM), 2.0 TDI DPF (170KM), 2.0 SDI (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf R - w cieniu sławy
 
Nasz test Volkswagen Golf R 2.0 TSI 300 KM

W opinii publicznej zawsze stał w cieniu. GTI jest szybki. GTI świetnie się prowadzi. GTI to. GTI tamto. A co z nim? Przecież jest szybszy. Prawdopodobnie lepszy. Czy nie zasługuje na trochę uwagi? Przyjrzyjmy się ukrytemu w cieniu osiłkowi o złotym sercu. Volkswagen Golf R.

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
 
Nasz test VW Golf GTE

Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ...
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance & Seat Leon SC Cupra 280

Kilkanaście dni temu na naszych łamach mogliście przeczytać recenzję najnowszego Volkswagena Golfa GTI. W oczach redaktora Tomka Tyczyńskiego to kultowe auto z charakterem wypadło bardzo dobrze. Czy werdykt będzie równie pozytywny, gdy na drodze usportowionego Golfa stanie zupełnie nowy Seat Leon Cupra?

Volkswagen Golf GTI Performance - dla zuchwałych
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI 230 KM

Perfekcyjny, doskonały, wzór do naśladowania, od lat niedościgniony w swojej klasie. Tak niemiecki producent reklamuje kolejne generacje i odmiany swojego sztandarowego produktu w klasie kompaktowej - Golfa GTI. Do tego często dochodzi słowo, na którego sam dźwięk dostaję wysypki - kultowy. Zapomnijmy...

Volkswagen Golf GTD - rechoczący sportowiec
 
Nasz test Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR

Pierwszy Golf GTD ukazał się niedługo po legendarnym GTI, jednak nie zdobył nigdy większego uznania. Czy w najnowszym wydaniu może być inaczej?

Przeczytaj pozostałe 54 artykuły o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GT TDI 79,68

Volkswagen Golf II  Manhatan 79,30

Volkswagen Golf Zwykły TD 86,72

Volkswagen Golf MK II 2.0 16V ABF 82,81

Volkswagen Golf Perła 81,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

Marcin1985 88,39

pioneerek 93,23

Knoppers 89,97

olafart 84,93

bandit_bb 90,39

djtom 87,00

RIF_RAF 85,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

poprawki cz. I
poprawki cz. I Po sprowadzeniu auta z Niemiec w 2009 ktoś stwierdził ze szyber przecieka i ...
AWARIE C.D.
AWARIE C.D. Hamulce nie trzymają na pewno, reset robiłem. Gazik jest wyregulowany ale na raz...
Dylemat przed zakupem zimówek.
Dylemat przed zakupem zimówek. Mam dylemat przed zakupem zimówek do Golfika, budżet nie przewiduje zakupu nowyc...
Pierwszy kontakt z 'nowym' klasykiem...
Pierwszy kontakt z 'nowym' klasykiem... Witam wszystkich! Dziś szybka relacja z tego, co zrobiłem w ostatnie dni. ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

od 61 790 zł do 157 290

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 300 KM): 1.2 TSI, 1.2 TSI BlueMotion Technology, 1.4 TSI, 1.4 TSI BlueMotion Technology, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI BlueMotion, 1.6 TDI BlueMotion Technology, 1.6 TDI CR DPF, 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology, 1.6 TDI-CR DPF, 2.0 TDI BlueMotion Technology, 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology, 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology, 2.0 TDI-CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa, 7-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 1.2 TSI 85KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

hak

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Czujnik deszczu" - 490
Pakiet "Elementy skórzane" - 450
Pakiet "Zimowy" - 1 100

Cena katalogowa

62 990

Zobacz ofertę Volkswagen Golf 1.2 TSI 85KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Toyota Prius
1.8 HSD (136 KM)
Seat Leon
2.0 TDI CR (150 KM)
Audi A3
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine
Rocznik: 2012. Przebieg: 67 150 km. Silnik: 1.4 66KM .
Cena: 44 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline
Rocznik: 2011. Przebieg: 102 143 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 36 900 zł 36 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus V

Wybrane opinie

Volkswagen Golf Hatchback 1.4 TSI (122 KM)

Za 63 tys. kupiłem auto bardzo dobrze wyposażone z (jak dla mnie) kosmicznymi osiągami. Po 1,6 (115 kM) w megane wydaje mi sie że jeżdżę co najmniej autem z silnikiem 2,5 litra. Moment obrotowy 200 Nm dostępny od 1,5-4 tys obrotów. Po prostu KOSMOS !!! Testowałem chyba wszystko co jest dostępne na rynku: (wszystko z silnikami 1.6) - Meganem jeździłem wcześniej, - Focus, - Kie cee'd, - Honda civic, - mitsubischi lancer (nowy), - opel astra, - suzuki SX4 sedan (fajne auto) - hyundai i30 - citroen c4 Żaden z rywali nie dorównuje golfowi. Oczywiście może niektóre są ładniejsze, ale oceniając całokształt golf zmiata konkurencję ze sceny. Najbardziej byłem zdziwiony tym że honda civic z bardzo dobrym silnikiem 1.8 140kM prowadziła sie dużo gorzej i przede wszystkim miała gorsza skrzynie biegów. Mimo to bardzo mi sie podoba, jednak jej cena jest ok 10 tys wyższa bo honda nie daje prawie żadnych upustów.

dodał: Lord Vader
Volkswagen Golf Kombi 1.4 TSI (122 KM)

Naprawdę jestem zadowolony. Nigdy nie lubiłem niemieckich aut ale golf szczególnie z tym znakomitym silnikiem jest niesamowity. Może nie jest piękny ale nic nie zastąpi tego uczucia przy przyspieszaniu. Kierowcy większych i mocniejszych samochodów (tu decyduje duży moment i to dostępny 2 razy dłużej niż w dieslach) są bardzo zdziwieni. Proszę zauważyć że ogólnie Golf V ma tu średnie opinie. Ponad 20% pisze że już by go nie kupiło ale wszystkie wpisy dot silników TSI w sumie ok 17 są pozytywne i 100 % z nich kupiłoby ten samochód jeszcze raz. Widać tu jak ważny jest silnik w aucie. Dodam że zawsze kochałem auta japońskie i to się nie zmieniło. Dalej marzę o Legacy z nowym dieslem ale musiałbym dołożyć ze 35 tys. a to dla mnie za dużo.

dodał: Jarek
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 TSI (122 KM)

Nie jestem fanem VW i wymieniania ile liter na czerwono mam na swoim znaczku TDI;) ale VW zdobył mnie jako klienta silnikiem 1.4 Turbo z bezpośrednim wtryskiem.Przy spalaniu śr 7.0 i 9.4s do setki - to jest przyjemne. Nie mam rodziny wiec 350l skromnego bagażnika mi nie przeszkadza(...)i teraz najlepsze......ten golf w porównaniu z konkurencja był naj....tańszy. Pakiety wychodzące na koniec 5 serii (chociaż 6 to zwykły face lifting i cięcie kosztów o czym VW sam oficjalnie przyznaje) stwarzają okazje do kupna golfa z biksenonami, climaticiem, CD+Mp3,ESP i paroma innymi opcjami za 70 tys zł.To są RELATYWNIE nieduże pieniądze ZA NOWE AUTO tej klasy w porównaniu z konkurencją.....i ten silnik;-)POZDRAWIAM

dodał: Matt D.
Volkswagen Golf Kombi 1.4 TSI (122 KM)

Na razie wrażenia są niesamowite. Prowadzenie auta jest niewiarygodne. Zawsze byłem fanem Japońców i nigdy bym nie poszedł do salonu VW gdyby japce robili w tej klasie kombi. Teraz nie żałuję bo już po pierwszej jeździe próbnej golfem z tym silnikiem byłem zachwycony. Stylistyka może nie powala na kolana ale w tej klasie to nie ważna. Kompakt kombi ma być w miarę niedrogi, bezpieczny, ekonomiczny, niezawodny i funkcjonalny. Jeżeli przy okazji jest ładny to dobrze ale niekoniecznie. Obiektywnie golf variant nie jest ani ładny ani brzydki ale to naprawdę kawał samochodu. We wnętrzu wszyscy czuja się znakomicie zarówno kierowca jak i pasażerowie.

dodał: peppek@gni.pl
Volkswagen Golf Hatchback 1.9 TDI (105 KM)

Rewelacja, nie słuchajcie pojawiających się tu opinii wpisywanych przez właścicieli 15 letnich polonezów, którzy kipią z zazdrości, że nie stać ich na Mk 5. Ten samochód to klasa sama w sobie. Horrendalnie drogi w zakupie (mój 109000 zł) odwdzięcza się z nawiązką kosztami utrzymania ( poza zmianą filtrów i oleju nie robiłem w nim NIC) i przyjemnością prowadzenia. Duża przestrzeń, świetne wykończenie, znikome spalanie, po prostu Golf. Jeśli się zastanawiasz nad jego kupnem, to daj sobie spokój z analizowaniem za i przeciw. Możesz brać go w ciemno

dodał: Pipen

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf V Kombi Volkswagen Golf V 2007 Volkswagen Golf VII GTD 5d 2.0 TDI-CR 184KM - galeria redakcyjna Volkswagen Cross Golf Volkswagen Golf Plus Life Volkswagen Golf R Volkswagen Golf V GTI Volkswagen Golf VII GTD 5d 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf V Bluemotion Volkswagen Golf VII Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 576
Przejechany dystans
46 717 673 km
Zatankowanego paliwa
2 218 476 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 898
Wydanych pieniędzy
3 366 531 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 657
Wydanych pieniędzy
3 592 057 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 682)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus V

Na podstawie 528 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: wojtas_GT, dodano: 26.08.2014 19:43

Zdecydowałem się napisać swój raport, bo jest ich tu mało i są jak na mój gust trochę przesadzone, przez co czytający, być może zainteresowani kupnem tego samochodu mogą się zniechęcić, a nie ma powodu. Każdy wie, że zależy to od stylu jazdy i trzeba go podać, bo inaczej jeździ się na "przedstawiciela handlowego", który zawsze jest pierwszy, na ile tylko można; inaczej jeździ się majnstrimowo z dodatkiem co pewien czas elementów "przeganiających pająki w rury wydechowej", a inaczej jeździ "dziadek na nieszpory". Ja jestem pośrodku. Spalanie opieram na zbliżonym do prawdy przeliczeniu, wg. tankowania pod korek, co zwykle zwiększa wskazania komputera do 5%, zależnie od ilości krótkich dystansów. Moje 5,7 to spalanie mieszane w aucie z przebiegiem 5 tys. km (dojazdy do pracy 20km w jedną stronę, raczej wolna trasa z elementami miasta, do sklepu czy marketu i rzadko na działkę 25km - czyli gdzie potrzeba). 6,3 spalał na początku, prze podobnym zastosowaniu. Oba wskazania z jazdą nastawioną na eko - drajwing i bez zbytniego obciążenia, zróżnicowanie. 6l./100km (przy przebiegu auta 2 tys.km) spalił na trasie do Chorwacji (przez Czechy i Austrię) przy prędkościach 140km/h głównie na tempomacie, 85-90% autostrady bez korków, ale auto z pełnym obciążeniem, 5 osobami i bagażnikiem "ubitym na twardo", (czyli bez próżni, nie walizeczki a ostre upychanie do poziomu rolety, nie wiem ile wagowo, ale całe 605 litrów); jazda w czołówce majnstrimu, ale bez butowania "ile mu fabryka dała" czyli ponad 200. Auto z rozsądnym silnikiem, trzecim z czterech benzyn, a dzięki temu też z wielowahaczem z tyłu za 3 tys. zł więcej niż 1,2 105KM (który też sobie nieźle radzi, nie jest zły) i jest w wersji HighLine. W moim wypadku nie było już sensu kupowania wersji 140KM, bo nie wykorzystuję tej którą mam, dopłacania kolejnych 3 tysięcy i możliwości dopłaty kolejnych 3 tysięcy za system odłączania 2 cylindrów. Polecam, jako prawdziwa alternatywa dla silników wysokoprężnych, które mają DPF-y i niezbyt nadają się do jazdy na krótkich trasach, przy dużej dopłacie. Dodam, że czasem wracając z pracy wieczorem spalanie na odcinku ww. 20km mam na komputerze 4,7 i nie jest to żadnym osiągnięciem, bo to wolna droga, poza tym dochodzą jazdy krótkie i stąd wzrasta średnia, którą podałem. Jadąc nad nasze morze w miarę przepisowo, bez brawury i drogami drugiej kategorii spokojnie można się znaleźć bliżej piątki niż szóstki. Polecam.

pełny raport Volkswagen Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology

autor: Leśny zwierz, dodano: 04.12.2011 21:08

W tej dziedzinie mam wszystko dokładnie powyliczane. Otóż, jak na benzynowy silnik i auto mające swoją masę spalanie nie jest wysokie. Staram się jeździć zgodnie z zasadami eco-drivingu. Dziennie pokonuję około 60-90 km głównie poza miastem. Komputer pokazuje spalanie w miarę uczciwie. Przy spokojnej jeździe do pracy i z pracy (90-110km/h) zwykle średnia z baku wynosi ok 6,2-6,5l/100km. Najniższe spalanie z całego baku udało mi się osiągnąć kiedyś na długiej trasie i było to 5,7 (przejechałem ponad 900km bez tankowania). Najniższe spalanie na odcinku ok. 100 km to 5,2 (trochę to była emerycka jazda) ;) Na autostradzie, gdy 140-150km/h nie schodzi z licznika 8-8,5l/100km, spokojna jazda (120-130km/h) 7,2l/100km. Najwięcej spaliłem stojąc zimą codziennie we wrocławskich korkach i było to 10.4 z całego baku. Koszty napraw nie są wysokie (np. rozrząd z wymianą ok. 600zł), szczególnie jeśli ma się uczciwego mechanika. Jest masa części, poza tym auto nie należy do szczególnie awaryjnych.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 16V

autor: GOLF_EKIPA, dodano: 27.11.2010 14:17

Chciałbym sprostować uwagi co do wielkiego spalania GOLFA MK4 z zamulonym (fakt) motorem 1,4 16V 75KM... Otóż może on spalić i 11l PB przy agresywnej jeździe w mieście nie schodząc poniżej 4000rpm, ale może i spalić 5.9l LPG/100km w trasie !! Gdy stałem się szczęśliwym posiadaczek w/w Golfika jeździłem dośc ostro chąc się nim nacieszyć... z czasem mi to przeszło i ze względu na długie dystanse jeźdzłem spokojniej i w mieście omijając wielkie korki a natrafiając czasami na jakieś mniejsze spalał mi 6.5 l PB, mieszanie 5.7 a w trasie 4.8... Jeźdzę dużo myślałem o Swapie silnika na niezniszczalny 1.9 TDI 90KM o kodzie ALH... w konsekwencji będąc przeciwnikiem Gazu (tak kto go nigdy nie miał zawsze będzie uważał, że on rujnuje doszczętnie podzespoły silnika i gniazda zaworów)jednak zdecydowałem sie na założenie instalacji w początkowych dniach Lipca 2009 roku. Pierwsze spalanie w mieście wyniosło 8.05l LPG/100km po porstu pomyślalem REWELACJA !! Jeżdzę zmieniając biegi przy 2000-2200rpm ... wszystko się da robić i wcale nie zawalam drogi !! Jeżdzę oszczędnie ale z jajem... Spalanie gazu obecnie na oponach 185/65/15 wynosi 6.7-7.2 w zależności od dystansu przejechanego w mieście. Prędkości na trasie (wsie) 50-90 natomiast na obwodnicy Krakowa różnie 90-120km/h. Olej Mobil 1 -> 5W-50, troszkę go spali co jest niestety juz fabryczną wadą chyba każdej 1.4... Ogólnie na duży plus POLECAM i POZDRAWIAM Użytkowników !! :) ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf V
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także