Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Golf V

Lata produkcji: 2003 - 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Golfa debiutowała w 2003 roku. Model został nie tylko odmieniony stylistycznie, w rodzinie Golfów wyróżniał się też największymi rozmiarami. Od 2005 roku oferowany w Europie i USA w wersji sedan pod wspólną nazwą Jetta (w USA Golf V był sprzedawany jako Rabbit). Rok później VW zaprezentował rekreacyjną wersję Golf Plus nazwaną CrossGolf. Na bazie Golfa V powstał też kabriolet-coupe Eos. Golf V nie spełnił oczekiwań rynkowych Volkswagena, dlatego już w 2008 roku, dwa lata przed planowaną wcześniej datą został zastąpiony przez model kolejnej generacji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Dane techniczne Volkswagen Golf V

Silniki

Moc silników 75-250 KM

Poj. silników 1 390-3 189 cm3

Prędkość maks. 161-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,5-16,7 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Golf V

Średnia ocena modelu

na podstawie 440 opinii

4.15

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Golf V

Auto jest dla starych dziadków wyjeżdżających raz w tygodniu w niedziele do kościoła 2 kilometry dalej bo w takim trybie ... więcejjazdy do śmierci przeciętnego dziadka to auto zrobi może z 300 kilometrów i możliwe że wytrzyma ten przebieg bez serwisu i powarznych usterek ukryj
dodano 01.06.2009 przez
To moja druga ocena tego auta. Teraz wykonana po 15 tyś kilometrów. Moje odczucie się nie zmienia dalej auto jest ... więcejsuper, uwielbiam nim jeździć. Z większych usterek padło mi turbo, tuleje wahacza oraz rozszczelniła się klima koszt usterek około 1800zł. Pali w mieście przy bardzo spokojnej jeździe 6,7 - 6,9 L jednak potrafi spalić i z 10L. Plastiki trzeszczą tylko w zime ale to chyba urok plastików w aucie. Auto w trasie z 4 osobami wciąż ma ogromną moc nawet na 5 biegu przy wyprzedzaniu spalając przy tym 5.2-5.7L. Polecam każdemu niezdecydowanemu. W poszczególnych ocenach opisałem więcej szczegółów. ukryj
dodano 29.12.2011 przez
Samochód udany prawie pod każdym względem. Jest oszczędny, bardzo dynamiczny, szybki i komfortowy. Najważniejsza dla każdego kierowcy jest chyba satysfakcja ... więcejz posiadania i prowadzenia wymarzonego auta. Dla mnie tą stysfakcją jest golf. Myślę, że to się nie zmieni a golf posłuży mi jeszcze przez parę lat. ukryj
dodano 22.06.2010 przez
Jest to moje piąte auto. Ogólnie wypada nieźle na pierwszy rzut oka (zrobilem dopiero 1000 km), dynamiczny mocny silnik, mega ... więcejprecyzyjna skrzynia, precyzyjny układ jezdny. Dobre hamulce, sztywne zawieszenie, auto twarde, widoczność niezła choć troche mi przeszkadza prawy przedni słupek, miejsce za kierownicą powinien znaleźć każdy, pasażerowie też nie narzekają. W mieście auto idealne choć może troszke za dużo spala ON, na trasę KM wystarczająco, jest ciężki więc dobrze się prowadzi, na trasie trochę "skacze" pewnie dlatego że jest krótki, przy 120 km/h "nie czuć" prędkości. Co do wad to głośno w środku (głównie od silnika, aczkolwiek przy 180 km/h akceptowalnie w środku), trzeszczy tapicerka przy agresywnym przyspieszaniu, słychać silnik, czuć praktycznie każdą dziurke w drodze, audio do bani, miejsca w bagażniku tyle co na sanki i jedną torbę, rozwiązanie z piórami wycieraczek tragedia. Co do usterek to sie nie wypowiadam bo działa mi wszystko, nic sie nie zepsuło i nie wiem co sie zepsuło wcześniej bo historii pojazdu nie znam. Auto ma to coś, codziennie rano chce się do niego wsiadać, chce się nim jeździć aby mógł zachwycać. Porównując do Toyoty Corolli e12 2.0 D4D ... to toyota wypada jak puszka na kołach, porównując do Vectra C 2.2 dti i Mercedec C w203 2.2 cdi komfort dużo niższy (w końcu to limuzyny) jednak ustępują golfowi w zadziorności, a właściwości jezdne podobne. jak dla mnie wnętrze w golfie wykonane lepiej niż w vectrze C. ukryj
dodano 28.02.2011 przez
Zobacz oceny Volkswagen Golf V Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Golf V

Pb
5,63 - 20,03
Na podstawie 262 raportów spalania
ON
4,43 - 14,60
Na podstawie 274 raportów spalania
LPG
7,07 - 12,83
Na podstawie 8 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Golf V

Na prawdę zastanawiam się, jak nieekonomicznie muszą jeździć ludzie, którym średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi ponad 8l/100km. Faktem jest, ... więcejże silnik 1.6 FSI jest mocno przereklamowany. VW twierdził, że zapotrzebowanie na benzynę będzie niższe przy jednoczesnym wzroście osiągów i dynamiki jazdy. Do tej pory jeździłem zwykłą benzynką 1.4 75KM, więc różnicę na plus czuję, jednak odnoszę wrażenie że Golf mógłby zbierać się lepiej. Samochód mam od 1 roku (jestem drugim właścicielem), w tym czasie przejechałem 23k km (dlaczego nie wziąłem diesla...) Spalanie wygląda mniej więcej tak: 5,3l/100km - trasa 220km z prędkością do 90km/h (średnia wyszła 60 km/h, osobiście przyznam że ciężko jeździ się z taką prędkością... :P) 5,6-5,9l/100km - średnie spalanie jakie uzyskuję na trasie nie jadąc szybciej niż 110km/h 8.9l/100km - największe spalanie jakie uzyskałem po dniu jazdy po mieście latem z włączoną klimą Komputer pokładowy zlicza średnie spalanie do ok. 5500km. W ciągu tego roku za cały czas spalanie średnie (trasa/miasto - 80/20) oscylowało w granicy 6.3-6.7l/100km co potwierdzało się na stacji benzynowej (przy dystrybutorze przeważnie wychodziło 6.5l/100km) Z tym silnikiem trzeba nauczyć się żyć. Dynamiczna jazda kosztuje, na autostradzie 140-160km/h + klima kosztuje ok. 9l/100km, tego się nie ominie. Natomiast przy spokojnej jeździe samochód odwdzięczy się niskimi kosztami eksploatacji :) ukryj
dodano 25.07.2014 przez
Dane nie są wyssane z palca. Sprawdziłem rzetelność wskazań średniego zużycia tankując "pod korek" kilkunastokrotnie po przejechaniu ponad 900 km. W ... więcejrzeczywistości spalanie jest niższe o 0,1 L w stosunku do wskazań komputera pokładowego. Jazda na tempomacie, prędkość 95-115 km, 30% miasto, 70% trasa. To dane z jazdy na oponach zimowych w temp. oscylujących do -3. Przy kilku gwałtownych przyspieszaniach do 140-150 i ponownym powrocie na tempomat do prędkości jakie podawałem wcześniej średnie zużycie wzrasta do 6.2-6.5 L na odcinku 35 km, który pokonuję codziennie ( dojazdy do pracy ). Nie ma nic za darmo. Przy prędkościach 120-140 bez gwałtownych przyspieszeń i równej jeździe, na tym samym odcinku z tempomatem zużycie wzrasta do 6.0-6.2 L. Jak więc widać mity o niskim spalaniu TDI przy "ciężkiej nodze|" miedzy bajki włożyć bo ten silnik jest ekonomiczny tylko przy równej jeździe. Po samym mieście praktycznie nie jeżdżę ale pewnie na kilkukilometrowych odcinkach, zanim silnik złapie temperaturę, może to być i 8-9 L. ukryj
dodano 25.11.2014 przez
Zużycie paliwa przy tej mocy - rewelacja . srednia na moim komputerze to 6,4 litra na 100. Nie jeżdże non ... więcejstop 140 ale też nie jesetm "żółwiem". Czasem lubię przycisnąć pod 6 tys obrotów, zwłaszcza przy ruszaniu (2 , 3 bieg) Miasto u mnie to ok. 20% całości. Przy umiejętnej nodze mozna tym autem dobrze oszczędzać i mieć swiadomość 140 KM pod maską kiedy są potrzebne. Paliwo 95. Przeglądy - po 15 tys - 650 złotych - trochę drogo - na razie nie narzekam. Naprawy - na razie brak. Serwisy to totalna porazka - lepiej nie mysleć co będzie gdy taki silniczek zacznie szwankować. W serwisach wszystkich marek jest całkowity brak ludzi kompetentnych. Jak są, to są to rodzynki na wagę złota i zaraz ich nie będzie!!! Wszyscy mądrzy ludzie w tej branzy są chyba za granicą. Wiem co mówie, bo znam od podszewki autoryzowane serwisy VW, Skody, Fiata. ukryj
dodano 22.08.2008 przez
Rozstrzał spory. Zimny na krótkich dystansach (5km po mieście) - 9l/100. Autotrada z tempomatem na 160kmh - 8l/100. Przy oszczędnej ... więcejjeżdzie 80-90kmh na 6 biegu 4,5l (traska 45km po Bieszczadach). Traski rodzaju 180-200km po krajówkach -ok. 5.6-5,8l. Nogę mam co prawda ciężką, przy ruszaniu dużo gazu, przy wyprzedzaniu przepustnica na maxa otwarta. Ogólnie zadowolony jestem, trasa 600km -> 4 duże dorosłe osoby + pełniutki bagażnik-spalanie 5,6. Moje wyniki podaje tylko i wyłącznie z komputera, nie chce mi się bawić w tankowanie pod korek i liczenie. P.s opinie typu: przy 180kmh palił mi 6l są śmieszne, ludzie chyba się dowartościowują, że ich autko mało pali. Po przekroczeniu 140-150kmh Golf zaczyna palić 8 i więcej. Ogólnie polecam, chociaż wkurzają pierdoły typu łamiące się plasticzki trzymające sznurki od półki w bagażniku. ukryj
dodano 09.05.2012 przez
Witam wszystkich! Autko mam dopiero kilka miesięcy i nie miałem okazji testować go zimą, ale ogólnie rzecz biorąc jestem zawiedziony. ... więcejRodzicom jakiś czas temu kupiłem Passata B5 z 97 roku (9 lat starszy) 1.9tdi 110KM i tam spalanie jest o około 0.3l/100km niższe (oczywiście ja kieruje), to mnie załamuje. Szukałem trochę wyjaśnienia przyczyny wyższego spalania. Kupując samochód uparłem się na model silnika BLS, utrzymuje on stały moment obrotowy silnika dzięki czemu fajnie się nim jeździ, ale masa mojego golfa w dowodzie i na naklejkach samochodu to 1536 kg, nie wiem czy to własnie przez ten silnik. Nie ważyłem go, ale to więcej niż w/w Passat i to o prawie 100 kg. Co do samej jazdy samochodem to ma wg mnie ma dosyć czuły pedał gazu i chcąc jeździć ekonomicznie trzeba ostrożnie nim manipulować. ukryj
dodano 10.08.2014 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Golf V Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Golf

Przeczytaj pozostałe 86 publikacje o Volkswagen Golf

Newsy o Volkswagen Golf

Przeczytaj pozostałe 139 newsów o Volkswagen Golf

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf Euro NCAP

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014
Zobacz szczegóły
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Nowe Volkswagen Golf

nowe Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
ceny od 63 790 zł do 164 890

Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.2 TSI 105KM od 2010

w pakiecie Cabrio

w cenie katalogowej brutto

89 890 zł

Wyposażenie standardowe
kierownica 3-ramienna i dźwignia zmiany biegów, obszyte skórą
System aktywnej ochrony Rollover - pałąki chroniące głowę, oraz wzmocniona konstrukcja ramy szyby przedniej
Poduszka kolanowa dla kierowcy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet "Komfort" (1 360 zł)
Pakiet "Lusterka" (1 530 zł)
Pakiet "Lusterka" - dla pakietu "Technicznego" (730 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet "Komfort" (1 360 zł)
Pakiet "Lusterka" (1 530 zł)
Pakiet "Lusterka" - dla pakietu "Technicznego" (730 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 114 oferty Volkswagen Golf

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Golf

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

24 466

Przejechany dystans

2 851 228 zł

Zatankowanego paliwa

674 441 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

4 394

Wydanych pieniędzy

1 221 320 zł

Średnie wydatki na auto

1 051 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 553

Wydanych pieniędzy

1 353 412 zł

Średnie wydatki na auto

1 165 zł

ZOBACZ 1 162 dzienniki kosztów Volkswagen Golf Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 154
komentarzy(17)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Golf V dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 9
W tym warsztacie mam już zamontowane 2 instalacje, wszystko sprawuje się idealnie. Mój golfik ma już nalatane 70tyś na gazie, ... więcejzero usterek, zero błędów, a sam montaż THE BEST :). Z czystym sumieniem mogę polecić ten WARSZTAT. Pozdrawiam Andrzej ukryj
dodano 02.08.2014 przez
Zakładałem gaz w Blokmen bardzo fochowo, rzeczowo poradzili sobie z tym. Mogę z czystym sumieniem polecić ten zakład. ... więcej ukryj
dodano 04.04.2014 przez
Nie widzę różnicy w porównaniu z jazdą na benzynie. Fachowa obsługa.Profesjonalny montaż
dodano 13.09.2013 przez
Mile jestem zaskoczony kulturą pracy i przyspieszeniem podczas jazdy na gazie.
dodano 09.05.2012 przez
gazik jest dobry:) 7L NA TRASIE A PO MIEŚCIE 9 WIEC JAZDA BARDZO TANIA
dodano 29.03.2010 przez
Witam bardzo polecam ten warsztat maja dobre ceny
dodano 18.10.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf V

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf

Ciekawostki
dodano 15.10.2012 przez
Od 1974 roku jest nim właśnie VW Golf. Właśnie to auto kupują najczęściej Szwajcarzy, tym samym udowadniając, że VW potrafi robić dobre samochody.
dodano 15.10.2012 przez
Wg. organizacji Greenpeace koncern VW robi zbyt mało dla ochrony środowiska. Wg Wolfganga Lohbecka z Greenpeace'u osiągnięcia nowego Golfa w dziedzinie ekologii są kulawe i…
dodano 12.10.2012 przez
W modelu Golfa V stelaże foteli produkowane były w Polsce, w firmie Sitech z Polkowic. Firma Sitech w całości należy do koncernu VW i produkuje…
dodano 27.09.2012 przez
Volkswagen Golf MK5 otrzymał III miejsce w konkursie na Samochód Roku 2004. Natomiast w programie Top Gear Golf GTI uzyskał miano Samochodu Roku 2004.
Sposoby wykonania czynności
dodano 30.01.2014 przez
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą