Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus V

Piąta generacja Golfa debiutowała w 2003 roku. Model został nie tylko odmieniony stylistycznie, w rodzinie Golfów wyróżniał się też największymi rozmiarami. Od 2005 roku oferowany w Europie i USA w wersji sedan pod wspólną nazwą Jetta (w USA Golf V był sprzedawany jako Rabbit). Rok później VW zaprezentował rekreacyjną wersję Golf Plus nazwaną CrossGolf. Na bazie Golfa V powstał też kabriolet-coupe Eos. Golf V nie spełnił oczekiwań rynkowych Volkswagena, dlatego już w 2008 roku, dwa lata przed planowaną wcześniej datą został zastąpiony przez model kolejnej generacji.

Volkswagen Golf V Bluemotion - widok z tyłu
Volkswagen Golf V Bluemotion - prawy bok
Volkswagen Golf V Bluemotion - widok z tyłu
Volkswagen Golf V Bluemotion - prawy bok

Generacje Volkswagen Golf

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf V

Silniki Volkswagen Golf V

Lista silników:
1.4 FSI (90KM), 1.4 TSI (140KM), 1.4 i 16V (75KM), 1.4 TSI (170KM), 1.4 (80KM), 1.4 i 16V (80KM), 1.4 TSI (122KM), 1.6 i (102KM), 1.6 FSI (115KM), 2.0 FSI (150KM), 2.0 GTI (200KM), 2.5 (150KM), 3.2 R32 (250KM), 1.9 TDI (105KM), 1.9 TDI (90KM), 2.0 TDI (140KM), 2.0 TDI 4Motion (140KM), 2.0 TDI (140KM), 2.0 SDI (75KM), 2.0 TDI DPF (170KM), 2.0 TDI (140KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf R Variant - ogniste kombi
 
Nasz test

Audi RS6 dowodzi, że świetne osiągi i nienaganne prowadzenie można pogodzić z ponadprzeciętną funkcjonalnością. Podobnym tropem podążą Golf R Variant. 300-konne kombi z Wolfsburga ma przepastny bagażnik, przyspiesza do "setki" w 5,1 sekundy i rozpędza się do 250 km/h.

Volkswagen Golf Alltrack - więcej niż kombi
 
Nasz test Volkswagen Golf Alltrack

Segment uterenowionych kombi rośnie w siłę. Specyficzne samochody nie tylko atrakcyjnie wyglądają, ale również dobrze się prowadzą i są w stanie zjechać z utartych szlaków. Najnowszą propozycją jest Golf Alltrack.

VW Golf V - skrajny ideał?
 
Nasz test VW Golf V – skrajny ideał?

Nudna stylistyka, mnóstwo elementów wyposażenia za dopłatą i rynek zalany wyeksploatowanymi egzemplarzami. A mimo tego świat zwariował na jego punkcie. Volkswagen Golf stworzył wokół siebie prawdziwą religię. Ale czy warto kupić piątą generację z drugiej ręki?

Volkswagen Golf Variant - szaleństwo poprawności
 
Nasz test Volkswagen GOlf Variant 2.0 TDI 150 KM

Gdy myślisz o samochodzie kompaktowym zawsze gdzieś w tle przebija się Golf. Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu C podbił serca kierowców na całym świecie. Volkswagen oferuje Golfa, siódmej już generacji, w czterech wariantach nadwozia: hatchback, cabriolet, sportsvan oraz prezentowanym - Variant,...

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Przeczytaj pozostałe 59 artykułów o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Golf LX 78,66

Volkswagen Golf GTI TDI+ Wulgarwagen 83,81

Volkswagen Golf II  Manhatan 79,43

Volkswagen Golf black edition 130 km 84,00

Volkswagen Golf  2 GTI 82,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

janek 92,94

Marcin1985 87,92

cinek78 90,66

LukasTD 87,92

kali 90,01

pioneerek 84,52

mustek3 93,66

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

zmiana nagłośnienia.... w końcuu ;)
zmiana nagłośnienia.... w końcuu ;) siemka ;) Nareszcie nastąpiła zmiana głośników z tyłu ... orygnalne jeszcze coś...
Zużycie paliwa na autostradzie.
Zużycie paliwa na autostradzie. Tym razem krótko i zwięźle. 60 km (w jedną stronę) na autostradzie. Postanowiłe...
Ceny LPG oraz innych paliw MAŁOPOLSKA.
Ceny LPG oraz innych paliw MAŁOPOLSKA. Dzisiaj, zatankowałem LPG za 1.94zł/l. Jest to jedna z tych cen jakie pamiętam z...
Hak
Hak Jak w tytule ... pogoda może niezbyt rozpieszczała dzisiaj ale trzeba było troch...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

od 63 790 zł do 164 890

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 300 KM): 1.2 TSI, 1.2 TSI BlueMotion Technology, 1.4 TSI, 1.4 TSI BlueMotion Technology, 1.4 TSI BlueMotion Technology ACT, 1.8 TSI BlueMotion Technology, 2.0 TSI, 2.0 TSI BlueMotion Technology

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI BlueMotion , 1.6 TDI BlueMotion Technology, 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology, 1.6 TDI-CR DPF, 2.0 TDI BlueMotion Technology, 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology, 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology, 2.0 TDI-CR DPF, 4

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 1.2 TSI 105KM - 2 drzwiowy cabriolet

Najważniejsze wyposażenie

alufelgi
radio / CD
wspomaganie kierownicy
system nawigacji

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet "Lusterka" - dla pakietu "Technicznego" - 730
Pakiet "Lusterka" - 1 530
Pakiet "Techniczny" - 150
Pakiet "Design&Style" - 3 090
Pakiet Performance - 11 250

Cena katalogowa

89 890

Zobacz ofertę Volkswagen Golf 1.2 TSI 105KM - 2 drzwiowy cabriolet
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.0 EcoBoost (100 KM)
Audi A3
1.6 TDI clean diesel (110 KM)
Toyota Auris
1.8 Hybrid (136 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline
Rocznik: 2011. Przebieg: 106 917 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 33 300 zł
Volvo V50  Business Edition Volvo V50 Business Edition
Rocznik: 2011. Przebieg: 57 413 km. Silnik: 2.0 111KM .
Cena: 54 900 zł

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus V

Wybrane opinie

Volkswagen Golf Hatchback 1.4 TSI (122 KM)

Za 63 tys. kupiłem auto bardzo dobrze wyposażone z (jak dla mnie) kosmicznymi osiągami. Po 1,6 (115 kM) w megane wydaje mi sie że jeżdżę co najmniej autem z silnikiem 2,5 litra. Moment obrotowy 200 Nm dostępny od 1,5-4 tys obrotów. Po prostu KOSMOS !!! Testowałem chyba wszystko co jest dostępne na rynku: (wszystko z silnikami 1.6) - Meganem jeździłem wcześniej, - Focus, - Kie cee'd, - Honda civic, - mitsubischi lancer (nowy), - opel astra, - suzuki SX4 sedan (fajne auto) - hyundai i30 - citroen c4 Żaden z rywali nie dorównuje golfowi. Oczywiście może niektóre są ładniejsze, ale oceniając całokształt golf zmiata konkurencję ze sceny. Najbardziej byłem zdziwiony tym że honda civic z bardzo dobrym silnikiem 1.8 140kM prowadziła sie dużo gorzej i przede wszystkim miała gorsza skrzynie biegów. Mimo to bardzo mi sie podoba, jednak jej cena jest ok 10 tys wyższa bo honda nie daje prawie żadnych upustów.

dodał: Lord Vader
Volkswagen Golf Kombi 1.4 TSI (122 KM)

Naprawdę jestem zadowolony. Nigdy nie lubiłem niemieckich aut ale golf szczególnie z tym znakomitym silnikiem jest niesamowity. Może nie jest piękny ale nic nie zastąpi tego uczucia przy przyspieszaniu. Kierowcy większych i mocniejszych samochodów (tu decyduje duży moment i to dostępny 2 razy dłużej niż w dieslach) są bardzo zdziwieni. Proszę zauważyć że ogólnie Golf V ma tu średnie opinie. Ponad 20% pisze że już by go nie kupiło ale wszystkie wpisy dot silników TSI w sumie ok 17 są pozytywne i 100 % z nich kupiłoby ten samochód jeszcze raz. Widać tu jak ważny jest silnik w aucie. Dodam że zawsze kochałem auta japońskie i to się nie zmieniło. Dalej marzę o Legacy z nowym dieslem ale musiałbym dołożyć ze 35 tys. a to dla mnie za dużo.

dodał: Jarek
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 TSI (122 KM)

Nie jestem fanem VW i wymieniania ile liter na czerwono mam na swoim znaczku TDI;) ale VW zdobył mnie jako klienta silnikiem 1.4 Turbo z bezpośrednim wtryskiem.Przy spalaniu śr 7.0 i 9.4s do setki - to jest przyjemne. Nie mam rodziny wiec 350l skromnego bagażnika mi nie przeszkadza(...)i teraz najlepsze......ten golf w porównaniu z konkurencja był naj....tańszy. Pakiety wychodzące na koniec 5 serii (chociaż 6 to zwykły face lifting i cięcie kosztów o czym VW sam oficjalnie przyznaje) stwarzają okazje do kupna golfa z biksenonami, climaticiem, CD+Mp3,ESP i paroma innymi opcjami za 70 tys zł.To są RELATYWNIE nieduże pieniądze ZA NOWE AUTO tej klasy w porównaniu z konkurencją.....i ten silnik;-)POZDRAWIAM

dodał: Matt D.
Volkswagen Golf Kombi 1.4 TSI (122 KM)

Na razie wrażenia są niesamowite. Prowadzenie auta jest niewiarygodne. Zawsze byłem fanem Japońców i nigdy bym nie poszedł do salonu VW gdyby japce robili w tej klasie kombi. Teraz nie żałuję bo już po pierwszej jeździe próbnej golfem z tym silnikiem byłem zachwycony. Stylistyka może nie powala na kolana ale w tej klasie to nie ważna. Kompakt kombi ma być w miarę niedrogi, bezpieczny, ekonomiczny, niezawodny i funkcjonalny. Jeżeli przy okazji jest ładny to dobrze ale niekoniecznie. Obiektywnie golf variant nie jest ani ładny ani brzydki ale to naprawdę kawał samochodu. We wnętrzu wszyscy czuja się znakomicie zarówno kierowca jak i pasażerowie.

dodał: peppek@gni.pl
Volkswagen Golf Hatchback 1.9 TDI (105 KM)

Rewelacja, nie słuchajcie pojawiających się tu opinii wpisywanych przez właścicieli 15 letnich polonezów, którzy kipią z zazdrości, że nie stać ich na Mk 5. Ten samochód to klasa sama w sobie. Horrendalnie drogi w zakupie (mój 109000 zł) odwdzięcza się z nawiązką kosztami utrzymania ( poza zmianą filtrów i oleju nie robiłem w nim NIC) i przyjemnością prowadzenia. Duża przestrzeń, świetne wykończenie, znikome spalanie, po prostu Golf. Jeśli się zastanawiasz nad jego kupnem, to daj sobie spokój z analizowaniem za i przeciw. Możesz brać go w ciemno

dodał: Pipen

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII GTI Hatchback 3d (2013) Volkswagen Glof VI Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VII TDI BlueMotion (2013) Volkswagen Golf VII GTI 5d 2.0 TSI 230KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VII Variant (2013) Volkswagen Golf VII Variant TSI BlueMotion (2015) Volkswagen Golf Plus 1.6 FSI Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Golf V 4-Motion Volkswagen Golf V Bluemotion
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
62 777
Przejechany dystans
50 095 227 km
Zatankowanego paliwa
2 438 061 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 644
Wydanych pieniędzy
3 631 617 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 047
Wydanych pieniędzy
3 932 523 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 927)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus V

Na podstawie 543 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mario, dodano: 24.07.2012 15:25

Silnik ATD. Wersja specjalna Ocean. Na przestrzeni 60 tysięcy km żadnych awarii, poza żarówkami, ale założyłem dzienne LEDy z automatem we wloty powietrza i spokój jest. I nie muszę pamiętać o włączaniu świateł. EGR elektronicznie ograniczony na minimum, zaciski hamulcowe nasmarowane smarem miedzianym, komplet śrubek, osłonek i innych częśći ;) Koła 205/55r16. Ciśnienie w oponach co jakiś czas sprawdzane. Ogólnie sam go co jakiś czas przeglądam i robię kontrolne testy za pomocą VAGa. Wymiana oleju (najtańszy oplowski do PD), tankowany najtańszymi normalnymi ON w centrach handlowych. Spalanie niezależne od obciążenia osobami, do 0,5 więcej w wakacje na klimie na południu Europy. Na autostradzie do Chorwacji z klimą i tempomatem na 150 km/h - 5.5 litra. Jak jeździ się spokojnie, zgodnie z przepisami to zużycie paliwa jest naprawdę małe. Można osiągnąć wynik ok. 3.9l/100. Przy jeździe w trasie ok. 80 km/h komputer pokazuje 4.5 l/100. W mieście zależy jak się jeździ. Do rozgrzania troszkę więcej pali średnio. Realnie przy jeździe mieszanej najczęstszy wynik spalania to 4.7 - 5.6 l na setkę. Aby przekroczyć 6 litrów na 100 trzeba wyprzedzać innych na światłach i trochę podeptać albo jeździć po 5 km od zimnego silnika. Podsumowując: Spalanie zadbanego Golfa 1.9 TDI 101 KM silnik ATD waha się od 4.5 do ok. 5.7 litrów na setkę. Jeżdżę spokojnie. Komputer po przebyciu 2000 km w mieście pokazuje wynik 5.2 l/100.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: ariel.lucek@hot, dodano: 20.04.2012 01:59

Ze spalaniem jest jak z kobietą, im delikatniej będziesz się z nim bchodził, będzie się na swój sposób odwdzięczał. Moje minimalne spalanie jakie zanotowałem na odcinku 220 km to 4,04 l/100 km. Jechałem sam, oszczędnie (nie znam żadnych technik oszczędnej jazdy) pod górki nie dusiłem, z górki na biegu zjeżdżałem na biegu, to samo do świateł, s tałej trasie starałem się nie przekraczać 90 km/h i w terenie zabudowanym ok. 60 km/h na 4 biegu. Znam ludzi, co pewnie spokojnie zeszliby jeszcze poniżej tego wyniku ;] Ale starałem się jechać normalnie i płynnie nie spowalniając jazdy innym uczestnikom ruchu (jeżeli komuś 90 na godzine to za wolno zawsze ustępowałem i pomagałem się wyprzedzić ;). Auto bardzo wdzięczne, silnik (odpukać nie do zajechania). Z relacji poprzedniego właściciela, golfik woził ciężary i ciągał przyczepkę przez 15 lat średnio rocznie ok. 25k km i w górzystym terenie ;P Żyje wciąż na fabrycznym sprzęgle i oryginalnej skrzyni więc świadczy to tylko i wyłącznie o dużym zapasie na zużycie materiałowe jakie założyli konstruktorzy z Volfsburga (chwała im za to). O silniku 1Z pisze wielu ludzi w szerszym i węższym zakresie tematycznym. Ja po prostu kocham to auto i naprawdę z wielkim smutkiem przyjdzie mi kiedyś się z nim rozstać. Dodam tylko, że raz wypróbowałem go na trasie 900 km z przyczepką do połowy drogi z 4 osobami na pokłądzie i drugo połowę z dwoma ludźmi, załadowanym bagażnikiem deskami i załadowaną przyczepką po burtę. Spalanie z całej trasy wyniosło 6,4 l /100 km!!!! Jeżeli chcecie mieć niezawodne autko i macie dostęp do ropy będziecie napewno zadowoleni ze spalania tego auta ;] Polecam.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

autor: Piotr, dodano: 25.07.2014 19:06

Na prawdę zastanawiam się, jak nieekonomicznie muszą jeździć ludzie, którym średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi ponad 8l/100km. Faktem jest, że silnik 1.6 FSI jest mocno przereklamowany. VW twierdził, że zapotrzebowanie na benzynę będzie niższe przy jednoczesnym wzroście osiągów i dynamiki jazdy. Do tej pory jeździłem zwykłą benzynką 1.4 75KM, więc różnicę na plus czuję, jednak odnoszę wrażenie że Golf mógłby zbierać się lepiej. Samochód mam od 1 roku (jestem drugim właścicielem), w tym czasie przejechałem 23k km (dlaczego nie wziąłem diesla...) Spalanie wygląda mniej więcej tak: 5,3l/100km - trasa 220km z prędkością do 90km/h (średnia wyszła 60 km/h, osobiście przyznam że ciężko jeździ się z taką prędkością... :P) 5,6-5,9l/100km - średnie spalanie jakie uzyskuję na trasie nie jadąc szybciej niż 110km/h 8.9l/100km - największe spalanie jakie uzyskałem po dniu jazdy po mieście latem z włączoną klimą Komputer pokładowy zlicza średnie spalanie do ok. 5500km. W ciągu tego roku za cały czas spalanie średnie (trasa/miasto - 80/20) oscylowało w granicy 6.3-6.7l/100km co potwierdzało się na stacji benzynowej (przy dystrybutorze przeważnie wychodziło 6.5l/100km) Z tym silnikiem trzeba nauczyć się żyć. Dynamiczna jazda kosztuje, na autostradzie 140-160km/h + klima kosztuje ok. 9l/100km, tego się nie ominie. Natomiast przy spokojnej jeździe samochód odwdzięczy się niskimi kosztami eksploatacji :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.6 FSI

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf V
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także