Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 80KM 59kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 80KM 59kW 2003-2008
7,5
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 80KM 59kW
Witajcie. Tak z miesiąc temu założyłem sekwencje Auto gaz Zenit PRO OBD. W pierwszym miesiącu w mieści przy dość dynamicznej jeździe spalił mi 10.3 L gazu, tak normalnie w mieści gdzieś w granicach 9,7 L Spali. Byłem teraz nad morzem czyli mozna powiedzieć większośc trasa przy całym załadunku auta, czyli cztery osoby i bagaż spalił 7.7 L gazu, uważam to za dobry. Jeszcze musze sprawdzić ile wyjdzie taka naprawdę ekonomiczna jazda na tranie sememu, sądze , żę gdzies tak w 7L powinien się zmieścić. Ogólnie auto wiadomo jak na swoją moc kula się powoli, ale gaz nic mu nie odbiera mocy. Do ekonomicznej jazdy polecam:)
7,3
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 80KM 59kW
Moim zdaniem silnik paliwożerny (jak na oferowaną moc), ale bardzo wdzięczny oraz trwały. U mnie nie ma z nim absolutnie żadnego problemu. Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to kwestia subiektywna - dla mnie golf z tym silnikiem "nie jedzie", jednakże nie oczekujmy cudów od wolnossącego 1.4 MPI. Pomimo braku mocy jestem bardzo zadowolony z samochodu oraz ponownie wybrałbym ten silnik z tego rocznika, czyli MPI, a nie FSI.
6,1
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 80KM 59kW
4,8 l/100 km Zakopane - Kraków delikatnie ale raczej lewy pas gdzie tylko można, 6.2 l/100 km na kilkunastu kilometrach w Krakowie, liczne postoje na swiatlach ale bez korków., 7.3 l/100 km - autostrada do 140 km/h, wszystko bez klimatyzacji. "Kultura jazdy" wyniesiona z 3-litrowego benzyniaka automata, jazda "z głową" i "lekką nogą"

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback