Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,7
~chiquit
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW
Objawiła się ta "niezawodność i niemiecka precyzja" VW. Nigdy nie spotkałem się z tak awaryjnym samochodem. Póki wszystko było OK, trzeba powiedzieć, że fajnie się nim jeździło, szczególnie mogę pochwalić układ jezdny, którym jestem mimo wszystko zachwycony. Poza tym w aucie sypie się wszystko, od elektroniki po mechanikę wzdłuż i wszerz. A to silnik, a to skrzynia, a to płynu chłodniczego ubywa... można by wymieniać tak i wymieniać. Wszystko to utwierdziło mnie w przekonaniu, że już nigdy więcej nie tknę żadnego nowego VW, nawet chociażby kijem przez szmatę.
3,2
~ZawiedzionyVW
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW
O ile samochód nie odbiega niczym szczególnym od innych marek to uznawaną dotychczas bezawaryjność VW można włożyć między bajki. Koszty serwisu autoryzowanego kosmiczne, a jakość tragiczna. Przkłady: 1. uszczelnienie półosi (wyciek oleju po 70 tys. km) - 800,- zł; 2. usczelnienie miski olejowej (wyciek na złączu z pokrywą rozrządu) - 1.300,- zł; 3. wymiana EGR (po ok. 80 tys. km) - 1.400,- zł; 4. wymiana kompletnego rozrządu łańcuszkowego po ok. 84.000 km - 2.400, - zł; 5. poza tym coroczne przeglądy - 800 do 1.200,- zł. To tyle na temat tzw. niezawodności VW. Jeżeli bieżąco sewisuje się samochód i ponosi koszty dodatkowych napraw to Golf jest zawsze sprawny.
4,3
~Przemo
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW
Całkiem wygodne jak na tą klasę dobrze się prowadzi tak jak inny uważam, że przy takiej technologi silnik powinien palić mnie mój po mieście 8-9 l w zimie nawet 9,8 na trasie 4 osoby i Full załadowaniu bagażnik 6 l przy non stop pracującej klimie i prędkości 100- 130, no i nie jest to auto dla sportowca
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW 2003-2008
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW
Witam. Samochód kupiony w Polskim salonie. Wszystko sprawne i serwisowany regularnie. Opony dobrze napompowane itp. Ogólne zasady eco driving. Praktycznie zawsze delikatna. Minimum na trasie - autostrada cały czas jazda około 90-100 km/h mniej więcej 4 litry latem. W mieście zima, korki itp około 8-9 litrów. Dane producenta: trasa - 5.1 litra, miasto - 8.3 litra. Można zejść poniżej danych producenta tylko trzeba delikatnie jeździć. Jak chodzi o dynamiczną jazdę i niskie spalanie to nie tym autem i nie tym silnikiem. Jak się przyciśnie to spalanie potrafi przekroczyć 10 litrów i sporo więcej. Wyniki podaję z kierowcą ewentualnie max z jednym pasażerem i pustym bagażnikiem.
6,6
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW
Kupując Golfa V liczyłem na niższe spalanie, ale nie myślałem również, że jazda nim będzie tak przyjemna :) nie rozumiem tych którzy jeździli w życiu dwoma czy trzema autami i narzekają na golfa!! Golf jest bardzo dobrze dopracowanym autem i jego spalanie nie jest takie złe, może nie należy do bardzo niskich, ale tez nie jest takie wysokie!! Jest mnóstwo aut, które posiadając silnik o takiej samej bądź nie dużo rozniącej sie pojemnosci i mocy spalają wiele więcej i do tego nie dają takiego komfortu. uwazam ze nalezy brac wszystko pod uwage i porownywac do wielu innych, a nie tylko do jednego czy dwoch poprzednich aut!!
7,9
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW
Nie dawno kupiłem Golfa i szczerze mówiąc myślałem że spalanie będzie niższe ;/ te silniki mialy byc takie ekonomiczne a nie są.. ;( kilka razy udało mi się na trasie utrzymać spalanie 5,2l (jak wskazywał komputer) przy prędkości 95km/h. w mieście spalanie nie schodzi poniżej 11 litrów.. ogólnie do Golfa nic nie mam, poza tym wysokim spalaniem..

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback