Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~k6ainolop
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Golf V miał być niezawodnym dobrym autem. Przez 10 lat użytkowania przejechałem nim ponad 280 000 km. Renoma marki VW jest bardzo wysoka. Niestety wraz z użytkowaniem samochodu ilość minusów jest zdecydowanie większa niż to co powszechnie się mówi. Plusy: - spalanie na poziomie ok 6-7l ON liczone na podstawie ilości zalanego paliwa i przejechanych kilometrów. Komputer przekłamuje - Dużo miejsca jak na ten segment samochodu - Odporny na zaniedbania kierowców. Minusy: - liczne usterki (drobne) - toporność wnętrza niski komfort jazdy - Wysoka cena części zamiennych.
4,6
~Lukasz_S123
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Autem jeździłem 6 lat, zrobiłem ponad 90 tys km (Obecnie ma 235 tys). Szukając następcy ciężko mi było wydać ponad 50 tys zł na inne auto, ponieważ w porównaniu do Golfa V np. Mercedes B klasy był według mnie nie warty swoich pieniędzy, czułem się w środku jakby jakość wykonania była gorsza niż w Golfie V. Bardzo chciałem mieć Hondę ale po jeździe próbnej autostradą odkryłem, że jest tak samo głośna jak mój stary Golf, dlatego zastąpiłem go Golfem 7 generacji w Kombi. Polecam wszystkim Golfa ze świetnym silnikiem 1.9 TDI to auto naprawdę dobrze wykonane, mimio 12 lat nie widać po nim wielkiego zużycia.
4,1
~Bawarka2004
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto mam już 5 lat i ogólnie jestem zadowolona. Silnik wspaniały, chociaż głośny - akurat mi to nie przeszkadza, bo zawsze wolałam głośne diesle od cichych i "nijakich" benzynek. Skrzynia biegów chodzi bardzo dobrze, właściwie jednym ruchem palca można zmieniać biegi. Układ jezdny okej, auto trzyma się na zakrętach pewnie, nie wpada w zbytnią podsterowność, także żadnych uwag w tym temacie. Karoseria niestety już nie tak super, auto jak skończyło 14 lat, tak niestety oba progi do wymiany, Pani ruda nie oszczędza niestety, a autko garażowane - cóż pewnie zależy od auta. Co do spalania, bardzo fajnie, samochód nie generuje zbyt dużych kosztów dodatkowych, rzadko się psuje, ale jeśli już to na pewno będzie to kilka rzeczy na raz. :D (złośliwość rzeczy martwych haha) Co do przestrzeni, nie oszukujmy się, to jest hatchback, więc bagażnik w okej kształcie, niezbyt pojemny, ale z rodziną na narty pojechaliśmy, także da się! Podsumowując, Golf 5 to naprawdę fajne auto z świetnym silnikiem - wersja 1.9 TDI, niezawodne, dobre dla kogoś kto nie chce się martwić "ale czy na pewno odpali?", spełniające swoje zadanie w 100%. Co do wykończenia wnętrza, karoserii - no niestety, tu mogło być lepiej, zwłaszcza te plastiki w kabinie, wycierają się niemiłosiernie, potem wygląda to nieestetycznie. Ale pomimo drobnych mankamentów, polecam!!
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2008
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Oszczędny silnik 1,9 TDI 105KM BKC. Średnie spalanie z całego zbiornika mierzone z dystrybutora to 5,2 -5,3L - wielokrotnie sprawdzone. Takie wartości wychodzą mi mimo że mało jeżdżę w trasie, a większość przebiegu to krótkie dojazdy do pracy ok.13km w jedną stronę, ale jazda płynna z obrotami około 2000obr./min. Jazda w trasie na dłuższych odcinkach powoduje spadek zużycia paliwa poniżej 5L/100km, nawet do 4,6L/100km. Polecam ten silnik mimo że jakimś demonem prędkości nie jest to w miarę sprawnie napędza to auto, jest w miarę przyjemny w codziennym użytkowaniu i zdecydowanie oszczędny.
6,7
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Ogolnie spalanie oceniam bardzo dobrze. Tankuje tylko na BP wiec spalanie przy innym paliwie mogloby byc troche inne, ale zakladam, ze bez wiekszych roznic. Jazda z zachwoaniem zasad ecodrivingu. Wyniki zawyzam o max 0,2 litra, gdy jezdze na szerszych oponach 225. 1. Przy jezdzie 40% trasa, 60% miasto spalanie wynosi okolo 7 litrow 2. Przy jezdzie w samej trasie udalo mi sie zrobic 1000 km z zapasem w rezerwie, ale nie chcialem juz ryzykowac niespotkania stacji po drodze. 3. Maksymalne spalanie jakie udalo mi sie wyliczyc to 8,5 litra Zima (-16 stopni) w Krakowie na krotkich trasach.
5,7
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Minimalne spalanie jakie osiągnąłem (wg komputera 4,9L/100km - te nie roznia sie zbytnio od faktycznego spalania, średnio są zawyżone o 0,1-0,3l/100km wzgledem tego co mozna wyliczyc na podstawie tankowania) na dłuzszej trasie miało miejsce podczas wleczenia się przez ponad 100km głównie za ciężarówkami (więc raczej 90 rzadko kiedy + zmniejszone opory powietrza). Kierowca + pasazer. Opony Continental SportContact5 225/40 R18. Realne średnie spalanie przy jezdzie głównie drogami krajowymi, ale z dosc ciężką noga (110-120km/h) to 6 litrów. Pewnie trzymając się przepisów możnaby chwycić coś w rejonach 5,5-5,7. Golf5 2008 - skrzynia automatyczna DSG (nie wiem dlaczego nie ma jej w rozwijanej liscie - wybralem manual) typ KMZ, silnik 1,9 TDI - BXE

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback