Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~djseba3
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Niskie koszty jazdy na LPG. Jeden z samochodów do których mogę w każdej chwili w wsiąść i jechać na długą trasę. Silnik ekonomiczny w spokojnej jeździe. Gdy widzi górę to wcześniej trzeba redukować :p Skrzynia biegów idealna na miasto. Już przy 50km/h można jechać spokojnie na piątym biegu. Szeroki zakres obrotów użytecznych - zaletą benzyniaków. Jak na silnik 16 zaworowy z dołu zbiera się całkiem żwawo Mógł być samochodem idealnym. Zabrakło szóstego biegu (1.4 ma bardzo krótkie przełożenia). Wyciszenie: odstaje np o BMW E39 czy audi A4 B6. Za to jest znacznie lepiej niż w polo czy golfie 3,4. Plastiki w środku mogły by być lepsze. Z nadkoli słychać szum. Znacznie gorzej jest w dieslach
3,9
~zorro
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Auto mamy od nowości. Przejechaliśmy 105 tys. km. 50% w mieście, 50% na trasie. Golf to dobrze wykonany samochód, po tym przebiegu wnętrze jest w bardzo dobrym stanie, nie trzeszczy, nie ma obtarć, obić itp. Ma bardzo duże wnętrze i bardzo dobre zawieszenie. Silnik jest słaby - nadaje się najlepiej do jazdy po mieście. Zawieszenie świetne, idealny kompromis komfort/prowadzenie. Naprawdę nic w nim przy tym przebiegu nie stuka, ale fakt, że dziury w drodze zawsze omijam. Awarie były na początku (przed 15 tys. km) - wynikały ze słabej jakości niektórych części (szczegóły poniżej). Ich wymiana została wykonana w ramach gwarancji, choć to wiązało się z oczekiwaniem. Po ich wymianie, auto zupełnie bezawaryjne i moim zdaniem bardzo trwałe. Zobaczymy co będzie dalej - auto będzie przez nas użytkowane jeszcze co najmniej 5 lat.
2,9
~matrixhasyou
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
sorry ale jak ktoś mi jeszcze raz powie ze golf to fajne auto to go wysmieje. Miałem kiedys golfa 4, 115kM i był spoko ale ostatnio dostałem w firmie golfa 5 z silnikiem 1.4 i poprostu DRAMAT> Takiego fatalnego auta dawno nie widziałem. Do zalet moge zaliczyc tylko skrzynie biegów i schowki i półki - owych jest dośc. Wady- głosno we wnętrzu, silnik słychać jak w corsie za 20 pare tyś. i takie tez są plastiki. Silnik słabiutki jak na 1.4. W dodatku auto jest tak przecietne ze aż szkoda sie chwalic ze jezdzi sie golfem. Niestety ale firma WV idzie w złym kierunku, jedynie jeszcze sie passat broni. Najbardziej rozczarowało mnie wnętrze i pozycja za kierownicą.Na temat serwisu sie nie wypowiadam bo za to nie płace. Ale jedno jest pewne - nie kupie juz golfa.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
7,1
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Jak na silnik 1,4 golfik radzo sobie całkiem żwawo. Gorzej gdy przyjdzie nam jechać po autostradzie w komplecie z klimą - Wtedy silnik z dołu robi się drastycznie słaby. W mieście na sekwencji silnik szybko się rozgrzewa. Poruszając się po zatłoczonym mieście wystarczy kręcić silniczek do 2-2,5tys. obr i już można wbić następny bieg. Duże spalanie na krótkich trasach - 8,5-10,5L gazu. W mieście w godzinach szczytu czasem wracam i 40 minut (4,5km) co z włączoną klimą owocuje 14-16l spalania gazu :). Na trasie silniczek potrafi naprawdę mało spalić. Wystarczy delikatnie ruszać, jechać płynnie, nie przekraczać 90-100km/h i możliwie często puszczać gaz z góry i korzystać z niskiego oporu tych silników :) Trasa Kielce - > Łódź w 3-4 osoby (80-90km/h) uzyskałem 6-6,5L gazu oraz 6,4-6,7L/100km LPG na klimatyzacji. W cyklu mieszanym spali te 8,5L. Do jazdy w długie trasy z lekką nogą silnik idealny. Przy agresywnym stylu jazdy 10-11L gazu spali :)
9,4
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Auto mam od marca 2017, od razu zagazowałem i wcale a wcale nie żałuje tej decyzji. Do dzisiaj przejechałem 7 500 km, większość na gazie. Różnic w dynamice jazdy nie zauważam. Jeżeli chodzi o spalanie to przejechałem za każdym razem na 37,87 l LPG: * 353 km - na autostradzie przy dużej średniej prędkości i wielu odcinkach 160km/h, * 420 km - jazda głównymi drogami głównie trasa, * 360 km - sporo po mieście i dużo po autostradzie, * 435 km - jazda głównymi drogami bez szaleństw, * 435 km - jazda w 4 osoby zapakowany cały bagażnik trasa Katowice - Karpacz i góry - jazda bardzo ekonomiczna po autostradzie nie więcej niż 130 km/h. Reszta zapisków: * 415 km na 34,6 l LPG * 86 km na 8,59 l LPG. Wszystkie trasy bez klimy, zawsze z radiem i rzadko kiedy mniej niż 2 osoby w aucie, często 3-4 osoby na trasie. Średnie spalanie ze wszystkich moich raportów wyszło mi 9,42 l LPG/100 km, PB 8,74 l/100 km. Przy obecnych cenach paliwa: Pb=39,96 /100 km LPG=19,03/100 km.
9,7
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
Witam posiadam Golfa V z silnikiem 1.4 75km i Golfa V GTI 2.0 200km. Tragedia dramat jeśli chodzi o silnik 1.4 spalanie przy mojej jeździe Golf dochodzi nawet do 14l/100km (jazda powyżej 3 tyś obrotów) w ekonomicznej jeździe do 8-9l/100km. To mój 2 Golf GTI spala mniej ponieważ spalanie mam rzędu 11-15l przy ekonomicznej jezdzie 7-9l. Jestem bardzo zaszokowany tym samochodem. Nie będę się wypowiadał ile potrafi spalić przy komplecie osób + klimatyzacja to samochód nie chce jechać a pali jak koparka.

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
5,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Na instalacji BRC SQ 32 zrobiłem już ok 80 tys.km. Od montażu minęło prawie 3 lata. Serwis odwiedzalem jedynie na przeglądy instalacji. Jeśli chodzi o jakość to złego słowa powiedzieć nie mogę. Mapy się nie rozjeżdżają, wtryski cały czas sprawne nie brudzą się, spalanie na takim samym poziomie. Poprzednie moje instalacje innych firm nie wytrzymały takiego przebiegu bez...
5,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Montaż przy przebiegu udokumentowanym 141 tys.km, do tej pory na instalacji zrobiłem 40 tys.km. Silnik po zagazowaniu pracuje tak jak wcześniej, w jego pracy nic się nie zmieniło. Spalanie jest w granicach 8-9l/100km, chyba że jazda po autostradzie to i 11l. Jak na razie jestem z tej instalacji zadowolony, dużo nie kosztowała, jej montaż zwrócił się...
5,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 i 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja BRC KIT ALBA. Zakładana przy przebiegu 190 tys.km, do dziś przejechane ok 40 tys.km na LPG od 2016r. Wymieniane filtry, przy każdej wizycie serwisowej sprawdzane ustawienia i regulacja. Silnik pomimo sporego przebiegu dobrze współpracuje z instalacją. Jak do tej pory żadnych problemów.
Volkswagen Golf V Hatchback