Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 1.6 i 102KM 75kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Mikołaj
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Samochód prowadzi się bardzo dobrze. Przyspieszenie znośne . Tylko mam jeden problem po zakupie auta wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów i zauważyłem delikatne przytarcia na wałku i obawiam się drogiej naprawy w niedalekiej przyszłości. To nie ten sam niezawodny 1.6 w golf IV. Ten posiada "eko polepszacze" klapki na kolektorze ssącym przeszkadzają w normalnym ruszaniu autem. Przy puszczeniu sprzęgła auto się dławi i trzeba dodać dużo gazu. Nie da się ruszyć dynamicznie tym samochodem. Jak na tak mały samochód spalanie 7,5 - 8,7 l nie powala. Sądziłem że przy takim "udokumentowanym przebiegu silnik będzie w lepszej kondycji. Ostatnio pozbyłem się golfa IV z tym samym silnikiem z przebiegiem 280tyś i mam wrażenie że był trwalszy.
2,9
~buli93
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Kupiłem auto z racji tego ,iż to bardzo dobry silnik. Jak się potem okazało zaczęło klękać wszystko po kolei od sonda Lamba (700zł) , łożyska skrzyni biegów(2000zl),aż ostatnio panewki i wał (2700zł) no i sprężarka klimatyzacji (1200zł). Auto kupione w salonie w Polsce , z autentycznym przebiegiem 150k. Nie wspomnę o awariach elektrycznych , czujniki abs, błędy spalin,aż najbardziej denerwujący czujnik poziomu oleju. Podniosę maskę znika . Przejadę 200 km zapala się. Nie polecam marki VW ostatnie dobre auta tej marki to Golf IV i Passat b5. Wszystkie auta po nich to buble co mają za zadanie zepsuć się po ok200K KM. Utopiłem w tym aucie ok 6 K zł. Mimo że auto kupiłem z górnej półki cenowej za 20 K w 2016 roku.
4,8
~Grzegorz
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Był to samochód, który kupiłem jako nowy w salonie. Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony. Tak bardzo, że żal mi go było sprzedawać i teraz służy jako drugi samochód w rodzinie. Przez 7 lat eksploatacji (tu się przyznam, że trochę przedobrzyłem, ale do dzisiaj serwisuje w ASO) nie było żadnej awarii! Wiadomo rozrząd wymieniony po 90 tys km, olej co 15 tys itp, czyli to co trzeba zrobić. W związku z powyższym dopóki nie zacznie się psuć to zostanie w moim domu. Oczywiście nie wszystko jest idealne, ale są to drobnostki (o tym więcej w szczegółach)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.6 i 102KM 75kW 2003-2008
8,2
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Ogolnie jestem zadowolony. Auto jak i na Pb i na LPG dynamiczne i oszczędne. Spalanie takie jakie jest nie jest za małe ale i też nie za duże.Moja piątka jeździ na gazie od pol roku i nie ma jak narazie zadnych poroblemów. Instalacja STAG 300+.Dodaje raport bo widze ze tu ktos uzyskał spalanie LPG 7 litrow na 100km ŁAŁ!! Moim zdaniem jest to nie realne ale nie bede sie sprzeczał. Na trasie 100 km z BARDZO oszczędna jazda do 90 km wyliczyłem (nie na podstawie komputera) 8,5 litra gazu shell.Wieć jakim cudem tutaj te raporty o spalaniu LPG poniżej 7 litrów to nie wiem.
6,8
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Zużycie zależy od sposobu jazdy - to wszyscy wiemy - jeżeli utrzymuje się równomierne tempo to nie jest tak źle, np. trasa 1000 km latem z włączona klimą z prędkością przeważnie ok. 140-150 km/h (i w dodatku na zimówkach - tak się złożyło)- spalanie 7,4 l/100 (przebieg 56 tyś). Czy to dużo, czy mało - jak zmieniłem opony na zimówki to spalanie wzrosło o ok. 04-05 l/100. Klimatyzacja pożera tyle samo. Zatem brzmi to trochę optymistycznie. Normalna trasa 100 km - wyjazd i dojazd ok 15 km po mieście - przy spokojnej jedzie zimą średnio ok. 6,4 l/100. Ta sama trasa trochę szybciej z wyprzedzaniem ok. 6,9. (np. tylko miasto trasa 10 km - komputer pokazał 8,6 l/100.)
9,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Silnik pali jak smok. We w miarę płynnym ruchu warszawskim wskaźnik oscyluje wokół 10 litrów, na krótkich odcinkach dochodził nawet do 12. W jeździe emeryckiej 80 km/h licznik schodzi do 6. Nieco szybciej przy ok 100 km/h ok 7,2-7,5. Przy średniej 140 km/h pomiędzy 8,5 a 9. Dodam tylko, że staram się jeździć zgodnie z zasadami eco-drivingu :D Koszt przeglądu po 30 000 z wymianą płynów i filtrów wyniósł mnie ok 900 PLN (ASO). Niestety, serwis do najtańszych nie należy, choć trzeba im oddać solidność i fachowość (Tychy).

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback