Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus V Plus 1.9 TDI

Piąta generacja Golfa debiutowała w 2003 roku. Model został nie tylko odmieniony stylistycznie, w rodzinie Golfów wyróżniał się też największymi rozmiarami. Od 2005 roku oferowany w Europie i USA w wersji sedan pod wspólną nazwą Jetta (w USA Golf V był sprzedawany jako Rabbit). Rok później VW zaprezentował rekreacyjną wersję Golf Plus nazwaną CrossGolf. Na bazie Golfa V powstał też kabriolet-coupe Eos. Golf V nie spełnił oczekiwań rynkowych Volkswagena, dlatego już w 2008 roku, dwa lata przed planowaną wcześniej datą został zastąpiony przez model kolejnej generacji.

Generacje Volkswagen Golf

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf V

Silniki Volkswagen Golf V Plus

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf R Variant - ogniste kombi
 
Nasz test

Audi RS6 dowodzi, że świetne osiągi i nienaganne prowadzenie można pogodzić z ponadprzeciętną funkcjonalnością. Podobnym tropem podążą Golf R Variant. 300-konne kombi z Wolfsburga ma przepastny bagażnik, przyspiesza do "setki" w 5,1 sekundy i rozpędza się do 250 km/h.

Volkswagen Golf Alltrack - więcej niż kombi
 
Nasz test Volkswagen Golf Alltrack

Segment uterenowionych kombi rośnie w siłę. Specyficzne samochody nie tylko atrakcyjnie wyglądają, ale również dobrze się prowadzą i są w stanie zjechać z utartych szlaków. Najnowszą propozycją jest Golf Alltrack.

VW Golf V - skrajny ideał?
 
Nasz test VW Golf V – skrajny ideał?

Nudna stylistyka, mnóstwo elementów wyposażenia za dopłatą i rynek zalany wyeksploatowanymi egzemplarzami. A mimo tego świat zwariował na jego punkcie. Volkswagen Golf stworzył wokół siebie prawdziwą religię. Ale czy warto kupić piątą generację z drugiej ręki?

Volkswagen Golf Variant - szaleństwo poprawności
 
Nasz test Volkswagen GOlf Variant 2.0 TDI 150 KM

Gdy myślisz o samochodzie kompaktowym zawsze gdzieś w tle przebija się Golf. Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu C podbił serca kierowców na całym świecie. Volkswagen oferuje Golfa, siódmej już generacji, w czterech wariantach nadwozia: hatchback, cabriolet, sportsvan oraz prezentowanym - Variant,...

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Przeczytaj pozostałe 59 artykułów o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTI 16v 81,94

Volkswagen Golf Zwykły TD 86,81

Volkswagen Golf 3 78,51

Volkswagen Golf Goferatti 80,00

Volkswagen Golf GTI 16v @ TDI PD 79,47

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

BLASE 85,66

kali 89,99

ygd 89,51

venom 86,90

kobi83 88,79

LukasTD 87,89

janek 93,09

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

Aktualizacja
Aktualizacja Witajcie ;) Trochę kilometrów upłynęło od ostatniego wpisu ... i dość dużo czas...
Drzwi
Drzwi Może nietypowo zaczynać opisywać pierwsze wrażenia użytkowania od opisu drzwi, a...
Pasażer na gapę.... ;)
Pasażer na gapę.... ;) Taka oto niespodzianka mnie spotkała po wyciągnieciu radia ... Włączając radio ...
Zużycie paliwa na autostradzie.
Zużycie paliwa na autostradzie. Tym razem krótko i zwięźle. 60 km (w jedną stronę) na autostradzie. Postanowiłe...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Golf
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Renault Megane
Energy dCi (130 KM)
Opel Astra
1.6 SIDI Turbo ECOTEC (170 KM)
Seat Leon
1.4 TSI ACT (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline
Rocznik: 2011. Przebieg: 106 917 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 33 800 zł
Citroen C4 1.6 HDi Business Citroen C4 1.6 HDi Business
Rocznik: 2013. Przebieg: 125 699 km. Silnik: 1.6 82KM .
Cena: 45 900 zł

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus V Plus 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 32 opinii
  • 4,39
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI (105 KM)

Jest to samochód klasy i wiekości Golfa, natomiast dzięki podwyższeniu go oraz gruntownej modernizacji uzyskano wspaniały efekt połączenia compaktu z minivanem, o bardzo precyzyjnym wykonaniu, wyskokiej jakości materiałów, bardzo ładnej i zgrabnej bryle, zaskakujących mozliwościach (chociażby możliwość szybkiego zwiększenia powierzchni bagażowej do prawie 1500 l!), spośród półrocznych poszukiwań efekt pewności pod względem klasy, funkcjonalności, ergonomii i zadowolenia.

dodał: Tomasz Halewski, tomasz_h@wp.pl
Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI (105 KM)

dobry pojazd za rozsadne pieniadze i z sensownym wyposazeniem. silnik 1.9 TDI 105 koni to idealne zrodlo napedu dla tego Golfa - mocny, elastyczny i oszczedny

dodał: Radeczek
Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI (105 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego auta. (jest to już mój 5 własny samochód, a miałem okazję prowadzić już kilkadziesiąt różnych aut)

dodał: Miki

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf IV Volkswagen Golf VI GTI Volkswagen Cross Golf Volkswagen Golf IV Last Edition Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf V 2007 Volkswagen Golf VI Kombi Volkswagen Study Golf R Volkswagen Golf VII Hatchback 5d TSI BlueMotion (2015) Volkswagen Golf VII Edition Concept (2014)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
62 814
Przejechany dystans
50 154 073 km
Zatankowanego paliwa
2 442 116 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 661
Wydanych pieniędzy
3 633 860 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 051
Wydanych pieniędzy
3 934 783 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 927)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus V Plus 1.9 TDI

Na podstawie 38 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Vajrus, dodano: 12.04.2011 20:05

Spalanie jakie podałem jest to głównie spalanie miejskie. 12l potrafił mi wypić w zimie, ale to przy jeździe z ciężką noga. 8.3 litra odnotowałem tera przy może troszkę bardziej ekonomicznej jeździe, ale z wyprzedzaniem kiedy trzeba. W aucie po wlaniu środka na czyszczenie wtryskiwaczy spalanie spadło drastycznie:D co mnie bardzo ucieszyło, z 10 na 8.3 w mieście to jest różnica. spalanie 6.3 litra osiągnąłem przy jeździe 80-90 na trasie, wyliczona jest to średnia na 100km. Przyznam ze gdy auto mi spalało po 10/12 litrów w mieście chciałem się go pozbyć, ale teraz gdy pali mi 8/8.5 to nie myślę go sprzedawać. Części tanie, utrzymanie też w miarę tanie, blacha super, przestrzeń w samochodzie też duża. Ogólnie uważam że GolF II w wersji 3D (bo takową posiadam) nadaje się dla kawalera, oczywiście zaznaczę że jest to już 20letni samochód, więc aby nim jeździć i być zadowolonym trzeba lubić takie samochody:) Jedno jest pewne auto ma swój charakter.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.8 i KAT

autor: Leśny zwierz, dodano: 04.12.2011 21:08

W tej dziedzinie mam wszystko dokładnie powyliczane. Otóż, jak na benzynowy silnik i auto mające swoją masę spalanie nie jest wysokie. Staram się jeździć zgodnie z zasadami eco-drivingu. Dziennie pokonuję około 60-90 km głównie poza miastem. Komputer pokazuje spalanie w miarę uczciwie. Przy spokojnej jeździe do pracy i z pracy (90-110km/h) zwykle średnia z baku wynosi ok 6,2-6,5l/100km. Najniższe spalanie z całego baku udało mi się osiągnąć kiedyś na długiej trasie i było to 5,7 (przejechałem ponad 900km bez tankowania). Najniższe spalanie na odcinku ok. 100 km to 5,2 (trochę to była emerycka jazda) ;) Na autostradzie, gdy 140-150km/h nie schodzi z licznika 8-8,5l/100km, spokojna jazda (120-130km/h) 7,2l/100km. Najwięcej spaliłem stojąc zimą codziennie we wrocławskich korkach i było to 10.4 z całego baku. Koszty napraw nie są wysokie (np. rozrząd z wymianą ok. 600zł), szczególnie jeśli ma się uczciwego mechanika. Jest masa części, poza tym auto nie należy do szczególnie awaryjnych.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 16V

autor: gibbeer@gmail.c, dodano: 12.04.2014 18:26

Spalanie jest świetne przy umiejętnym operowaniu pedałem przyspieszenia. Prowadzę dzienniczek spalania od samego kupna samochodu (w tym momencie już 1,5 roku) i wpisuję każde tankowanie z zaznaczeniem przebytej trasy i przewagi trasa/miasto. Tankowanie zawsze po sam korek, aż pistolet sam odskakuje, odpowietrzenie i znów dolewka. Wtedy samochód jest pełny :) Najniższe z najniższych odnotowane to powrót z Kołobrzegu do Wrocławia popołudniem - 3,8L/100km - nie jest to wskazanie z komputera pokładowego (którego de facto nie mam), tylko z dystrybutora i licznika kilometrów. Prędkość 80-100km/h, średnio 85km/h. Najwyższe odnotowałem zimą w górach, gdy było ślisko i z jazdą w górę po serpentynach. Wtedy to dystrybutor orzekł, że silnik spalił 6.1L/100km. Średnie spalanie ze wszystkich spalań można wyliczyć - wlałem do baku 874,14L, a przejechałem 16798km, co daje wynik 5,20L/100km. Próbowałem też preparatów, które są reklamowane jako zmniejszające spalanie i zwiększające moc - wyniki są identyczne z nimi oraz bez nich. Widocznie w silnikach na zwykłej pompie wtryskowej niewiele są w stanie zdziałać. Na chwilę obecną testuję oszczędną jazdę w cyklu miejskim. Zalałem dokładnie 9,5L ON (czyli za 50zł) w momencie, gdy w kolejce do dystrybutora zapaliła się rezerwa. Aktualnie mój trip wynosi 152km i jeszcze trochę brakuje do rezerwy. Zobaczę testowo ile da się przejechać za te "5 dych" ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus V Plus 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus V Plus 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf V Plus 1.9 TDI 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także