Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana po raz pierwszy na wystawie w Paryżu w 2008 r. szósta generacja Volkswagena Golfa produkowana była w latach 2008-2012. Pierwotnie debiut Golfa szóstej generacji planowano na 2010 rok, jednakże przesunięto go ze względu na kiepskie wyniki sprzedaży poprzednika. Nowy model miał z nim kilka elementów wspólnych, m.in. platformę podłogową (VW Group A5 PQ35). Najistotniejsze zmiany dotknęły jednak sylwetkę auta, którą gruntownie przeprojektowano. Głównym projektantem Golfa VI był Walter de Silva. Na rynku północnoamerykańskim przywrócono modelowi nazwę Golf. Samochód zdobył szereg nagród – triumfował m.in. w plebiscycie World Car of the Year 2009. Poza hatchbackiem w ofercie modelu były także odmiany kombi, Plus, sedan (Jetta) oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4199 mm
Długość z hakiem holowniczym 4296 mm
Szerokość 1779 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2048 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3631 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3414 mm
Wysokość 1480 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2017 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1714 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1514 mm
Prześwit 150 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1046 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 987 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 901 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 979 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1447 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1420 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1305 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 350 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 585 mm
Szerokość bagażnika 940 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 828 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1558 mm
Kąt natarcia 13,1 stopnie
Kąt rampowy 8,8 stopnie
Kąt zejścia 17,6 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Paweł
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
Posiadam 1.8 TSI, niestety nie ma go przy wyborze dlatego piszę tutaj, moc ta sama czyli 160KM. Samochód kupiłem ze świadomością, że pobiera olej, ale zrobiłem remont za 5000zł (wymienione pierścienie i poszerzone rowki). Po roku od remontu silnika mogę stwierdzić, że samochód nie spala oleju lub spala go w śladowych ilościach (na bagnecie nie widać zmian). Samochód jest świetny, mam wyposażenie highline i naprawdę czuć solidność i jakość wykonania w środku. Silnik żwawy a i oszczędny. Fotele alcantara i światła ksenon to po prostu bajka :) Samochód jest jak na swój silnik dosyć oszczędny, przy spokojej jeździe 90-100km/h spalanie na poziomie nawet 5,8l/100km Moje przykładowe spalania: Autostrada 140km/h - 8-9 litrów Niezabudowany 90-100km/h - 5,8 - 6,2 litra Miasto 50km/h - 5,0 - 6,0 litra
4,9
~Paweł
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Na LPG pali ok. 8-10 l. w zależności od jazdy, przy której nie zauważyłem różnicy między benzyną,a gazem. Nie jestem rajdowcem, lubię czerpać przyjemność z jazdy po prostu płynąc,a nie szarpiąc i ruszając z piskiem spod świateł, więc jego dynamika (nie ukrywam mogłaby być trochę lepsza przy wyprzedzaniu) mi wystarcza. Wykonanie bardzo dobre, wysokiej jakości elementy, nic nie skrzypi itp. Przy 123 tys. km. praktycznie brak usterek, jedynie wymieniane łożysko. Reszta to tylko zwykłe przeglądy, zmiana filtrów i oleju. Samochód jak czołg, zero rdzy! Nie wiem, kto wypisuje,że wychodzi mu rdza. Chyba tylko takie osoby,które mają samochód po rozbiciach, sklejony z kilku w jeden. Po 14 latach mogę zagwarantować, że na oryginalnych częściach nie zauważyłem grama rdzy!
4,6
~Malish
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TSI GTI 210KM 154kW
Genialny samochód. Choć mam go dopiero kilka miesięcy, jestem bardzo zadowolony. Przyjemność z jazdy w stosunku do ceny i spalania jest bardzo dobra. Swój egzemplarz sprowadziłem ze Szwajcarii z rozebranym silnikiem. W Polsce został złożony, wymieniłem tłoki na takie z poprawionymi pierścieniami i obecnie nie bierze oleju od wymiany do wymiany (te silniki mają z tym problem). Fajne wyposażenie typu skórzane sportowe fotele, nawigacja, kamera cofania, czujniki parkowania, fajny pakiet oświetlania, aktywne bixenony. Dość obszerny w środku, a z zewnątrz na tyle mały, że parkuje się nim bez problemu.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d
6,6 – 12,3
l/100 km
5,2 – 6,4
l/100 km
7,3 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Instalacja LPG zamontowana przeze mnie przy przebiegu ok 180 tyś. km, średnio wychodzi 8,5l/100km LPG przy mieszanym stylu jazdy. Na dłuższych trasach spokojnie można zejść niżej 7-8l/100km. Przy takim spalaniu i cenie gazu instalacja bardzo szybko się zwraca i jazda jest dużo tańsza niż na benzynie co później cieszy. Butla 56l schowana w kole zapasowym, mieści jakieś 43l gazu, co wystarcza na ok 500 km Różnicy w prowadzeniu nie ma żadnej, samochód zachowuje się identycznie jak na benzynie, przyspieszanie, hałas itd.
9,0
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Instalacja STAG założona 25k km temu po nieopłacalnej do naprawy awarii instalacji Landi Renzo. W tym czasie z moich obserwacji cykl mieszany z przewagą miasta zawsze był poniżej 9 litrów, chyba że sporo czasu stałem w ciężkich korkach i prawie wyłącznie jazda odbywała się w mieście. Ogólnie nie mam ciężkiej nogi i na co dzień spalanie wynosi 8,7-8,9 litra LPG/100km. Benzyny spali z litr na 1000 km przy ok. 30-50 km dziennie.
5,1
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Jest to mój pierwszy diesel w życiu a miło mnie zaskoczył. Auto w cyklu mieszanym spala około 5,5l na 100km, w mieście przy spokojnej jeździe nie spali więcej niż 6l za to na trasie zejdzie poniżej 5l, dlatego spalanie jak na 2-litrow silnik jest zadowalające.

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d