Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500-4500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~Paweł
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
Posiadam 1.8 TSI, niestety nie ma go przy wyborze dlatego piszę tutaj, moc ta sama czyli 160KM. Samochód kupiłem ze świadomością, że pobiera olej, ale zrobiłem remont za 5000zł (wymienione pierścienie i poszerzone rowki). Po roku od remontu silnika mogę stwierdzić, że samochód nie spala oleju lub spala go w śladowych ilościach (na bagnecie nie widać zmian). Samochód jest świetny, mam wyposażenie highline i naprawdę czuć solidność i jakość wykonania w środku. Silnik żwawy a i oszczędny. Fotele alcantara i światła ksenon to po prostu bajka :) Samochód jest jak na swój silnik dosyć oszczędny, przy spokojej jeździe 90-100km/h spalanie na poziomie nawet 5,8l/100km Moje przykładowe spalania: Autostrada 140km/h - 8-9 litrów Niezabudowany 90-100km/h - 5,8 - 6,2 litra Miasto 50km/h - 5,0 - 6,0 litra
4,1
~Noverss
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
UWAGA Posiadam 1.8 TSI nie jak podane 1.4 tsi (niestety strona nie daje wyboru tego silnika więc wybrałem podobny mocą) Puki co samochód nie sprawia problemów prócz drobnostek typu niedziałające światło w bagażniku. Czujniki parkowania oraz asystent parkowania działają bardzo dobrze i bez problemów. Słynne spalanie oleju w 1.8tsi jest w normie (u mnie 150ml na 1tyś km) spalanie jak na taką moc (160km) jest akceptowalne ok. 7-8l w cyklu mieszanym w mieście ok. 10l a trazy nawet 6.8l/100 Miałem w tej cenie (25tyś) do wyboru bmw e87 i właśnie golfa 6 i padło właśnie na niego z względu na o wiele lepsze wyposażenie oraz wykonanie w środku (to bmw trudno znaleźć z równym wyposażeniem do golfa) Posiadam radio RNS315 dobrze działa bez zacinek a o nawigacji trudno mi cokolwiek powiedzieć ponieważ nadal nie kupiłem Polskich map
4,5
~Frsh
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
Z posiadanych przeze mnie pojazdów, a mogę porównać do analogicznej generacji Focusa (za słaby silnik) i Civica (komuś innemu też się spodobał...) Golf wypada zdecydowanie na plus. Jest zwinny w mieście, wygodny w trasie, oszczędny kiedy tego potrzebujemy, bardzo dynamiczny i agresywny kiedy mamy na to ochotę. Nic się nie zepsuło... Jedyne na co mogę narzekać to mały bagażnik, mniejszy niż u konkurencji - tym bardziej że uparłem się przy pełnowymiarowym kole zapasowym (co notabene oszczędziło mi sporo kłopotu kiedy rozwaliłem oponę...). Jest to idealne auto dla 2 osób + ew. małe dziecko. Nie wyobrażam sobie oczekiwania na coś więcej od tego typu samochodu.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW 2008-2012
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
Spalanie... No tutaj jest trudny orzech do zgryzienia. Silnik o małej pojemności, z turbo > i < kompresorem wymaga bardzo specyficznego traktowania. Jeśli ktoś nie umie się nim obsługiwać spokojnie może widzieć spalanie rzędu 15 l/100 km w mieście, albo i więcej. Przy nieco bardziej uważnym traktowaniu, ale nadal przy dość dynamicznej jeździe, realne spalanie w mieście to ok. 9 l/100 km. Poza terenem zabudowanym /w trasie/ też bywa różnie. Wszystko zależy od od stylu jazdy - przy mojej raczej dynamicznej jeździe + autostrada średnia 6,5-7,0 l /100 km przewija się najczęściej. Przy ecodrivingu udało mi się zejść poniżej 5 l/ 100 km, także jak ktoś chce to może. Z drugiej strony jeśli przyciśniemy ten silnik możemy zobaczyć spalanie >20-25 litrów na 100 km i nie powinniśmy być za bardzo tym zdziwieni... Warto zaznaczyć - ten silnik w manualu wymaga umiejętności i uwagi! Bardzo polecam zautomatyzowaną skrzynię DSG, która po prostu jest ekonomiczniejsza od manualnej, a na dodatek o niebo wygodniejsza (przetestowane vs Passat z 1.8 TSI 160 KM DSG na identycznej trasie, jazda jeden za drugim - różnica 0,5 litra na 100 km). Koszty przeglądów - znowu zależy jak ktoś jeździ... Przy moich nawykach i zużyciu samochodu (czyli generalnie raczej mało kilometrów /jazda po mieście/, ale zdecydowana większość na czerwonym polu) mogę porównać do identycznie użytkowanego Focusa i Civica. Koszty przeglądów w ASO VW Bednarek Łódź były o 30-50% niższe niż analogiczne u konkurencji. Z doświadczeń innych i kwot jakie potrafią sobie liczyć ASO Renault czy Nissana różnice dochodzą kiluset procent :). Napraw jako takich nie miałem - jedyne uszkodzenie poszło z AC. Tylny zderzak + malowanie + mocowanie czujników parkowania kosztowały Allianz jakieś 3,5 tyś złotych, czyli generalnie tyle ile można oczekiwać za taką naprawę w ASO...
7,6
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
samochód z tym silnikiem trudno nazwać samochodem do zakorkowanego miasta. W korkach pali jak smok - trzeba by było położyć cegłę na gazie żeby tyle spalał przy dynamicznej jeździe (co w korku). W normalnym ruchu miejskim (tzn. od czasu do czasu korek) przy takiej jeździe na jaką można sobie pozwolić w zatłoczonym mieście można osiągnąć 8l. W trasie - pełna dowolność - nie sądzę, że można spalić więcej niż 11 przy bardzo szybkiej jeździe (od 160km/h wzwyż), a normalny człowiek nie powinien mieć problemów żeby jechać dynamicznie przy spalaniu średnio około 6.5l. Poza tym mocy nie brakuje nigdy :) - problem leży w tym gdzie ją wykorzystać :).
8,3
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
UWAGA Golf na dotarciu pali nawte do 30% wiecej!! Golfem juz przejechalem 12tys km. Silnik zaskakuje niesamowita elastycznością. Co do spalania to na trasie przy jezdzie ok 70-80km´h spalil mi 4,9 jednak jadac normalnie 100-160 pali okolo 6 co tez jest bardzo dobrym wynikiem. Schody zaczynaja się w miescie... Jeżdżąc bez korków starajac sie nie przekraczac 1,5tys obr spali kolo 7 jednak jak wlaczymy w to wieceje stania, korkow itd nie da rady zejsc ponizej 8. Gdy chcemy poszalec wiadome turbo pracuje i 160km ujawnia swoja nature i przy takiej jezdzie komputer cały czas pokazuje ok 15l

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d