Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Paweł
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Na LPG pali ok. 8-10 l. w zależności od jazdy, przy której nie zauważyłem różnicy między benzyną,a gazem. Nie jestem rajdowcem, lubię czerpać przyjemność z jazdy po prostu płynąc,a nie szarpiąc i ruszając z piskiem spod świateł, więc jego dynamika (nie ukrywam mogłaby być trochę lepsza przy wyprzedzaniu) mi wystarcza. Wykonanie bardzo dobre, wysokiej jakości elementy, nic nie skrzypi itp. Przy 123 tys. km. praktycznie brak usterek, jedynie wymieniane łożysko. Reszta to tylko zwykłe przeglądy, zmiana filtrów i oleju. Samochód jak czołg, zero rdzy! Nie wiem, kto wypisuje,że wychodzi mu rdza. Chyba tylko takie osoby,które mają samochód po rozbiciach, sklejony z kilku w jeden. Po 14 latach mogę zagwarantować, że na oryginalnych częściach nie zauważyłem grama rdzy!
4,5
~Kamil_D
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Na wstępie zaznaczę, że posiadam wersję trzydrzwiową, niestety AutoCentrum twierdzi, że w tej wersji nie występuje mój silnik, czyli 1.6 MPI :-) Jeśli chodzi o całokształt auta - Golf, czyli synonim dla takich słów jak dobrze, w sam raz, tak jak oczekiwaliśmy. Są pewne braki i niedociągnięcia, ale bledną w cieniu plusów. Poszczególne aspekty opiszę poniżej, jakby ktoś był ciekaw, ogółem zaś auto wypada przyzwoicie, ba, od szóstej generacji wręcz ponadprzeciętnie dobrze z racji wyraźnej poprawy w stylistyce, która, choć zawsze była miła dla oka i klasycznie ponadczasowa tak teraz jest wręcz atrakcyjna. Moja dziewczyna jest zakochana w tym jak to auto wygląda, ja zaś z lekką nutą zazdrości spoglądam na VII generację Golfa, którą notabene miałem także przyjemność jeździć - jest świetna z 1.4 TSI 150 KM. Moje auto w pełni spełnia moje założenia i stawiane mu wymagania. To idealny kompromis pomiędzy komfortem, mocą a kosztami utrzymania, które są niesamowicie niskie - nawet jeśli chodzi o spalanie. Mając świadomość, że będę robił przebiegi znacznie mniejsze niż dotychczas, bo z 30 tys. km rocznie spadły na 12 tys. km rocznie, a jednocześnie nie chcąc rezygnować z komfortu jakie dawało mi auto segmentu D na rzecz takich maluchów jak Toyota Yaris, Golf okazał się strzałem w dziesiątkę. Swoją drogą, nowy Yaris też byłby fajnym autem gdyby nie niewygodne fotele i kiepska jakość wykonania wnętrza ;-) Dobrze, wystarczy tego całokształtu, po konkrety zapraszam poniżej.
3,9
~Rycho
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Mały; bagażnik, miejsca z tyłu, schowków, które na dodatek są niepraktyczne. Bardzo szybko brudzi się tylna szyba. Radio i podświetlenie zegarów ściemniają się jednocześnie. Brak funkcji szybkiego wyciszenia. W szybie -jazda noca- odbija się wyświetlacz radia i przycisk świateł awaryjnych. Brak dodatkowych (drugich) uszczelek w drzwiach, które są np: w golfie kombi czy skodzie oktavi. Pod znaczkiem VW służącym do otwierania tylnej klapy zbiera się woda, która zimą zamarza i utrudnia jej otwarcie. Osoby niskie muszą siedzieć zbyt blisko kierownic--cy, gdyż pedały są umieszczone za głęboko. Kierowca ma wówczas kolana za blisko poduszki kolanowej oraz utrudnione wysiadanie. Brak j.polskiego dot. funkcji i ich ustawień na wyświetlaczu MFA. Bardzo gruba instrukcja obsługi, w której jest pełno niepotrzebnych uwag i ostrzeżeń, a bardzo mało właściwej treści i konkretnej wiedzy.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW 2008-2012
7,6
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Instalacja LPG zamontowana przeze mnie przy przebiegu ok 180 tyś. km, średnio wychodzi 8,5l/100km LPG przy mieszanym stylu jazdy. Na dłuższych trasach spokojnie można zejść niżej 7-8l/100km. Przy takim spalaniu i cenie gazu instalacja bardzo szybko się zwraca i jazda jest dużo tańsza niż na benzynie co później cieszy. Butla 56l schowana w kole zapasowym, mieści jakieś 43l gazu, co wystarcza na ok 500 km Różnicy w prowadzeniu nie ma żadnej, samochód zachowuje się identycznie jak na benzynie, przyspieszanie, hałas itd.
7,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Witam. Autko ma od 3 lat zainstalowaną instalację lpg w Niemczech w salonie Volkswagena. Nie jest to wersja Bifuel ale mimo to komputer wskazuje spalanie chwilowe. Styl mojej jazdy to rozpędzenie się do danej prędkości i jazda na tempomacie. np przy 80 km/h spalanie chwilowe ok 6,0 lpg/100km przy 100 około 6,5 lpg/100 km. Uważam że na masę około 1300 kg spalanie rewelacyjne. Autko potrafi przejechać 640 km na jednym baku (litraż to 47 litrów - koszt zatankowania ok 110 zł). Samochód mam od 3 miesięcy i jak narazie eksploatacja bezproblemowa. Również na benzynie spalanie w miarę ok. około 6,5 l benzyny na 100 km. DOdam że ciężkiej nogi nie mam ale jak jadę szybko to zawsze z włączonym tempomatem - to pozwala mocno zejść ze spalaniem w dół Pozdraiwam!
9,0
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Instalacja STAG założona 25k km temu po nieopłacalnej do naprawy awarii instalacji Landi Renzo. W tym czasie z moich obserwacji cykl mieszany z przewagą miasta zawsze był poniżej 9 litrów, chyba że sporo czasu stałem w ciężkich korkach i prawie wyłącznie jazda odbywała się w mieście. Ogólnie nie mam ciężkiej nogi i na co dzień spalanie wynosi 8,7-8,9 litra LPG/100km. Benzyny spali z litr na 1000 km przy ok. 30-50 km dziennie.

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d