Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2008-2012
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Vw wie co robi - Vw golf VI z silnikiem 1.6 TDI 90 PS jest slaby, malo dynamiczny ale jak sie rozbuja to co innego ;), Spalanie tego auta to rewelacja!!, najnizsze spalanie jakie chcialem sprawdzic to 3.9 w trasie przy jezdzie 90-100 km/h . Sprawdzalem ile przeklamuje komputer to wyszlo mi 0.1- max 0.3 czyli niezle . Powiem tak : co by nie bylo auto nie spali jest ekonomiczne. Co tydzien jezdze do Niemiec i jade 170-180 km/h i spalanie 5.9 ! W czasie wiatru to 6.5. Jego v- max to 199 km/h iz kazde nowe auto ma elektroniczna blokade. Jadac trase 200 km na v max 199 km/h bez przerw pai 7.4 L ! Czyli wynik znakomity!! Bardzo polecam to auto z tym silnikiem, moze nie jest demonem ale nadrabia ekonomia i bezawaryjnoscia, bo mam go pol roku i zrobilem juz prawie 50 tys. i nic sie nie dzieje ;) (Silnik)
5,3
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Witam jesli chodzi o spalanie tego najslabszego z diesli Golfa 6 to rzeczywiscie pali niewiele srednio okolo 5 litrow za to Trzeba otwarcie powidziec ze te 90 km na mase golfa to naprawde za malo moze i wystarczy na poruszanie sie po miescie w plaski terenie ale co do minusow to silnik wogole nie jest elastyczny praktycznie na prostej drodze przy 60 km/h na 4 biegu auto wogole nie reaguj prawie na pedal gazu wcisnietego do oporu Jako przedstwiciel handlowy moge powiedziec ze wszyscy znajomi ktorzy pracuja na terenie gorzystym wystrzegaja sie tego samochod z tm silnikiem jak ognia jest wogole nielastyczny a w gorzystym terenie wrecz niebezpieczny Co do zawodnosci to niewiem bo samochod ma dopiero 5 msiecy takze jak na vw przystalo dopiero po kilkunastu latach i kilkuset tysiecy kilometrow bedzie sie mozna wypowiedziec cos wiecej (Silnik)
5,2
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Silnik jest bardzo oszczędny. Spalanie na trasie to średnio 5 l. przy jeździe max 100-120 km/h. Przykład polska- chorwacja 4 osoby + box na dachu spalanie 4.9. Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać to 3.8 na trasie 300 km przy jeździe ok. 80-90 km/h W mieście to ok. 6.5 litra. Niestety 90KM to mała moc, co czuć przy wyprzedzaniu. No cóż, coś za coś :D (Silnik)

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d