Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus VI Hatchback 5d 2.0 TDI

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Początkowo debiut Golfa VI planowany był na rok 2010, jednak przyśpieszyła go słaba sprzedaż jego poprzednika. Nowy model dzielił z nim kilka elementów, między innymi płytę podłogową (VW Group A5 PQ35). Najważniejsze zmiany zaszły jednak w jego sylwetce, która została solidnie przeprojektowana. W Ameryce Północnej Volkswagen wrócił do nazwy Golf, na rzecz alternatywnego nazewnictwa (Rabbit), które zastosowano w modelu poprzedniej generacji. Golf VI został obsypany nagrodami – wygrał m.in. plebiscyt World Car of the Year 2009.

Volkswagen Golf GTI Wunschel Sport - przód - reflektory wyłączone
Volkswagen Golf GTI Wunschel Sport - prawy bok
Volkswagen Golf GTI Wunschel Sport - prawy bok
Volkswagen Golf GTI Wunschel Sport - prawe przednie nadkole
Volkswagen Golf GTI Wunschel Sport - widok z góry

Generacje Volkswagen Golf

  • Golf VI   2008 - teraz
    Volkswagen Golf VI

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf VI

Silniki Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

Publikacje o Volkswagen Golf

VW Golf V - skrajny ideał?
 
Nasz test VW Golf V – skrajny ideał?

Nudna stylistyka, mnóstwo elementów wyposażenia za dopłatą i rynek zalany wyeksploatowanymi egzemplarzami. A mimo tego świat zwariował na jego punkcie. Volkswagen Golf stworzył wokół siebie prawdziwą religię. Ale czy warto kupić piątą generację z drugiej ręki?

Volkswagen Golf Variant - szaleństwo poprawności
 
Nasz test Volkswagen GOlf Variant 2.0 TDI 150 KM

Gdy myślisz o samochodzie kompaktowym zawsze gdzieś w tle przebija się Golf. Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu C podbił serca kierowców na całym świecie. Volkswagen oferuje Golfa, siódmej już generacji, w czterech wariantach nadwozia: hatchback, cabriolet, sportsvan oraz prezentowanym - Variant,...

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Volkswagen Golf R - w cieniu sławy
 
Nasz test Volkswagen Golf R 2.0 TSI 300 KM

W opinii publicznej zawsze stał w cieniu. GTI jest szybki. GTI świetnie się prowadzi. GTI to. GTI tamto. A co z nim? Przecież jest szybszy. Prawdopodobnie lepszy. Czy nie zasługuje na trochę uwagi? Przyjrzyjmy się ukrytemu w cieniu osiłkowi o złotym sercu. Volkswagen Golf R.

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
 
Nasz test VW Golf GTE

Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Przeczytaj pozostałe 57 artykułów o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf  2 GTI 82,82

Volkswagen Golf GTI 16v 81,94

Volkswagen Golf 87,28

Volkswagen Golf mk3 GTi-Edition 80,54

Volkswagen Golf GTI TDI+ Wulgarwagen 83,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

Lukas G 89,57

Rafal1977 92,60

RAKUS1 99,45

LukasTD 87,57

ygd 88,78

cinek78 90,01

monter 85,68

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

Ceny LPG oraz innych paliw MAŁOPOLSKA.
Ceny LPG oraz innych paliw MAŁOPOLSKA. Dzisiaj, zatankowałem LPG za 1.94zł/l. Jest to jedna z tych cen jakie pamiętam z...
Hak
Hak Jak w tytule ... pogoda może niezbyt rozpieszczała dzisiaj ale trzeba było troch...
Drzwi
Drzwi Może nietypowo zaczynać opisywać pierwsze wrażenia użytkowania od opisu drzwi, a...
Wiosna idzie :)
Wiosna idzie :) Korzystając dzisiaj z ładnej pogody postanowiłem trochę wyczyścić Gulfa. Wcz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Golf
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Renault Megane
1.6 16V (110 KM)
Skoda Octavia
2.0 TSI (220 KM)
Alfa Romeo Giulietta Nuova
1.4 TB 16V (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine
Rocznik: 2012. Przebieg: 67 150 km. Silnik: 1.4 59KM .
Cena: 42 900 zł
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline
Rocznik: 2011. Przebieg: 106 917 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 36 400 zł

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus VI Hatchback 5d 2.0 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VI Kombi Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf VII GTD Variant (2015) Volkswagen Golf VII Edition Concept (2014) Volkswagen Golf VII GTD 5d 2.0 TDI-CR 184KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf IV Last Edition Volkswagen Golf VI GTI Volkswagen Golf VII TSI - wersja amerykańska Volkswagen Golf R Touch Concept (2015) Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
60 700
Przejechany dystans
48 974 265 km
Zatankowanego paliwa
2 363 061 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 356
Wydanych pieniędzy
3 528 924 zł
Średnie wydatki na auto
1 236 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 644
Wydanych pieniędzy
3 844 968 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 854)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus VI Hatchback 5d 2.0 TDI

Na podstawie 16 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: GOLF_EKIPA, dodano: 27.11.2010 14:17

Chciałbym sprostować uwagi co do wielkiego spalania GOLFA MK4 z zamulonym (fakt) motorem 1,4 16V 75KM... Otóż może on spalić i 11l PB przy agresywnej jeździe w mieście nie schodząc poniżej 4000rpm, ale może i spalić 5.9l LPG/100km w trasie !! Gdy stałem się szczęśliwym posiadaczek w/w Golfika jeździłem dośc ostro chąc się nim nacieszyć... z czasem mi to przeszło i ze względu na długie dystanse jeźdzłem spokojniej i w mieście omijając wielkie korki a natrafiając czasami na jakieś mniejsze spalał mi 6.5 l PB, mieszanie 5.7 a w trasie 4.8... Jeźdzę dużo myślałem o Swapie silnika na niezniszczalny 1.9 TDI 90KM o kodzie ALH... w konsekwencji będąc przeciwnikiem Gazu (tak kto go nigdy nie miał zawsze będzie uważał, że on rujnuje doszczętnie podzespoły silnika i gniazda zaworów)jednak zdecydowałem sie na założenie instalacji w początkowych dniach Lipca 2009 roku. Pierwsze spalanie w mieście wyniosło 8.05l LPG/100km po porstu pomyślalem REWELACJA !! Jeżdzę zmieniając biegi przy 2000-2200rpm ... wszystko się da robić i wcale nie zawalam drogi !! Jeżdzę oszczędnie ale z jajem... Spalanie gazu obecnie na oponach 185/65/15 wynosi 6.7-7.2 w zależności od dystansu przejechanego w mieście. Prędkości na trasie (wsie) 50-90 natomiast na obwodnicy Krakowa różnie 90-120km/h. Olej Mobil 1 -> 5W-50, troszkę go spali co jest niestety juz fabryczną wadą chyba każdej 1.4... Ogólnie na duży plus POLECAM i POZDRAWIAM Użytkowników !! :) ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 16V

autor: Mateusz90r, dodano: 31.08.2011 19:23

Biały golf 1.8 75km wita ! Mam auto od 2 miesiecy ejstem zadowolony bardzo.. Auto dynamiczne mam gaz ustawiony na pełne obroty fakt trzeba go ciagnac na biegu. To 8 zaworówka.. ale jak mam 60-70km/h i jak walne 3 bieg to auto wariuje w tedy szczytuje:) spokojnie zbiera sie do 150km:P Czytałem posty w temacie 1.8 i takc zytam i sie smieje to co ludzie wypisuja :D jak krecicie auto do 5obr/min i jak wam pali 11 12 litrów to niech was Bóg błogosławi.. nie wiem po co wam takie auto jak jeździcie w zakresie obr/min do 2500 ? głupota i jeszcze raz:D mi dzis spalił 16,5 prz ruszaniu z 5tysiecy obr prze ciskaniu go itp.. Faktycznie ktos napisał szczerze ile pali takie auto dziekuje bardzo:D a wszystko mam wymienione swiece filtr kabelki.. Tak jak chcecie pisac takie bzdury to bardzo prosze ale nie tu gdzie akzdy potrzebuje sie dowiedziec cenej informacji.. Umnie w pracy tez bajko pisarze sa jeden na gazie zrobił 120 000 tys i nic nie wymieniał a jak sie go pytałem co i jak to nagle wyszło ze wszystko wymieniał tak ja my :) dziekuje bardzo

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.8

autor: bluebox2, dodano: 07.12.2013 10:02

To jest mój pierwszy VW Golf. Mieszkam i pracuję w Niemczech (Niedersachsen)od 2 lat. Samochód kupiłem w sierpniu 2013 tu w Niemczech od pierwszej właścicielki. Miał oryginalny przebieg 193.000 km. Po zakupie zamontowałem instalację BRC SQ24i i od tego czasu jeżdżę na LPG. Moje wyniki to, autostrada: 140-170 km/h (1 os.+ bagaży na maksa 500 kg) = ok 14.7 lpg/100km droga lokalna: 80-110 km/h (1 os. bez bagażu) = ok 10.5 lpg/100km ostra dynamiczna jazda po autostradzie: 140-190 km/h (1 os. bez bagażu) = 19.5 lpg/100km. W mieście nie mam pojęcia, dlatego, że silnik potrzebuje trochę paliwa do osiągnięcia wymaganej temp. przełączenia instalacji na gaz. W lecie trwa to 1-2 min (ok.1km) w zimie 4 min (ok.3km).Dodam, że samochód posiada klimatronik i jest cały czas włączony, opony standardowe 195/65/15 ciśnienie 2.8 bar (trochę większe, ze względu na ilość bagażu jaką wiozę za każdym razem do Polski). Jeszcze ciekawostka z boxem na dachu (Sportac 480 duży)samochód pali więcej średnio + 2-3 lpg/100km. Więc warto nie jeździć z nim niepotrzebnie na dachu. W tej chwili przejechałem ok. 10tys. km na lpg i co mogę zauważyć, to błąd silnika (check engine) który się zapala czasami. W serwisie BRC powiedzieli mi że to przyczyna złych wskazań katalizatora (gaz spala się w wyższej temp) nie wiem ile w tym prawdy, ale nie miało to do tej pory żadnego wpływu na pracę silnika, a sprawdzałem to dwukrotnie w serwisach. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że największy wpływ na zużycie paliwa ma technika jazdy i stan samochodu (banalne, ale to prawda) ciśnienie w oponach, spokojna i w miarę płynna jazda, nie przekraczanie przy tym silniku obrotów pow. 3tys. wymiana filtrów, świec i regularna kontrola instalacji lpg to cały klucz. Pozdrawiam wszystkich użytkowników tego modelu :)

pełny raport Volkswagen Kombi 2.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus VI Hatchback 5d 2.0 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus VI Hatchback 5d 2.0 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także