Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,1
~+ -
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Birąc pod uwagę doświadczenia wynikające z użytkowania Golfa ( i 7 innych aut ) mogę pokusić się o wyrażenie negatywnej opinii o tym samochodzie. Mając do wydania ok. 78 000zł z pewnością można na naszym rynku motoryzacyjnym znalęźć jednostki w tym samym przedziale cenowym jednak staranniej wykonane,mniej awaryjne,mniej paliwożerne, tańsze w eksploatacji . Auto jest przecietne NIE jest złe czy kiepskie jest przeciętne a czy za przeciętne auto powino się tak wiele placic ? NIE dlatego przygoda z VW nigdy się nie powtórzy.
3,7
~Norbert
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Auto idealnie nadaje się na miasto i niedalekie trasy, nie jest to wygodne auto rodzinne, którym można pojechać w długą podróż ale za to ma potencjał na miejskiego gokarta. Jakbym miał kupić jeszcze raz to raczej w formie zabawki wersje GTI/R
3,1
~ VW NIE !!!!
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Spalanie to tragedia to auto poprostu łyka paliwo a następnie gdzieś je na drodze wypluwa. Fotele są fatalne na dleką droge twarde niewygodne Golf V miał lepsze. Zawieszenie na polskich drogach rozlatuje się naprawa DROGA i to jak DROGA. Stosunek ceny do jakośći to pomyłka utrata wartośći ogromna ,mitem jest niby niska utrata wartości niemieckich aut wystarczy popatrzeć na ceny dałem za nowego 80 tyś zł a teraz jest po 2 latach wart 37 tyś zł NISKA UTRATA WARTOŚĆI ? ?
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2012
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Nie ma co ukrywac nie jest to najekonomiczniejsze auto w sredniej klasie. Taki Ford w eco drivingu moze zrobic nawet 200 km wiecej. Golf jest niemieckim autem przeznaczonym, na drogi po ktorych mozna jedzic bez wielokrotnych duzych zmian predkosci. Jesli ktos chce jezdzic z przepisami te auto spali ok 6l, po emerycku 4,7. W ruchu miejskim przy dynamicznej jezdzie spalanie skakalo do 7,8. (kilka rund po miesice ok 15 km). Co do przegladow, pierwsze 3 przeglady sa za darmo, auto jest w pakieco LongLife, czyli przeglad po pierwszych 30TKM, wtedy nastepne 30TKM i pierwszy wiekszy przeglad po prawie 160TKM. Jak dla mnie to inspekcja na 10 miesiecy. Dodatkowe przeglady na zyczenie klienta sa platne wedlug cennika serwisu.
6,5
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Średnie spalanie na odcinku 15 km co dziennie na trasie 6.5-7l. przy predkosci ~140km/h Przy 210km/h spalanie w granicy 8.5/9l. Minimalne na trasie np. autostrada predkosci okolo 110km/h 4.5-5l. geleralnie wejsc tym autem powyzej 9l. na srednie spalanie to nie wiem co trzeba robic chyba caly czas na dwojce cisnac, bo ja jezdze bardzo dynamicznie i w miescie mam max 7.5l
5,0
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Posiadam Golfa 2,0 TDI 140 KM Common rail od 6 miesiecy, samochód ekonomiczny i bezawaryjne. Najniższe spalanie z trasy to 3,7 przy tempomacie ustawionym na 98 km/h. Wysoka kultura pracy silnika, w środku bardzo cicho. Jak dotad bezawaryjne auto, polecam.

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d