Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Jaroslau
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Bardzo dobry samochód z kilkoma uciążliwymi wadami. Zalety: genialna ergonomia wnętrza, możliwość zajęcia bardzo wygodnej pozycji za kierownicą, niskie spalanie, wystarczająca dynamika, ogromny bagażnik, świetne prowadzenie. Wady: auto niskie - trudno się wsiada a szczególnie wysiada, ze względu na DPF auto nie bardzo nadaje się do miasta. Już wyjaśniam. Mam parę latek i kręgosłup już nie ten. W ostatnich latach jezdziłem głównie vanami i suvami. Tam nie było problemu z wysiadaniem. W Golfie mam wrażenie, że wpadam do jakiejś dziury z której potem trudno się wygrzebać. Jak już w nim siedzę to pozycja za kierownicą jest znakomita, można jechać wiele kilometrów. Prowadzi się bez porównania lepiej od każdego suva jakim jechałem. Niestety, DPF w tym aucie daje znać o sobie. Przynajmniej raz w tygodniu trzeba go trochę przegonić po dwupasmówce 140-150km/h, bo zaczyna zamulać, śmierdzi spalinami i włącza się wypalanie filtra w najmniej odpowiednich momentach, np.po dojechaniu do pracy. Auto jest z Niemiec, nie wiem jak było eksploatowane ale ewidentnie jazda miejska to nie jest jego żywioł.
4,9
~Lala
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Auto użytkowała ponad rok moja żona, która przez ten okres zrobiła ok. 30 tyś km. Auto było kupione z pewnego źródła, z w sumie nie dużym przebiegiem (potwierdzony przebieg w ASO), serwisowane (cały czas jest) i ogólnie w naprawdę przyzwoitym stanie - miało przebieg 93 tyś km (i nie całe 4 lata) - teraz ma 125 000 km. Aktualnie sam je użytkuje i stwierdzam, że to naprawdę dobre auto. Przez ponad 30 tyś km (ja już kilka tyś mu dołożyłem) nie zepsuło się NIC (biorąc pod uwagę że to VW to dla mnie szok) powtarzam jeszcze raz absolutnie NIC. Wymiana olejów, filtrów i auto jedzie. Pod tym względem jest naprawdę ok (i trzeba brać poprawkę że przez prawie 30 tys moja żonka go katowała). Wcześniej miałem Passata B6 w związku z tym jest to dla mnie miła niespodzianka ze strony VW (chociaż mój B6 był i tak super w porównaniu do innych które znam lub o których słyszałem). Polecam jak najbardziej z tym że z pewnego źródła i z potwierdzonym niedużym przebiegiem.
4,7
~emeralto
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Golf VI variant 4motion 1,6 TDI wersja comfortline - wykończenie wnętrza na dużą 5. świetne właściwości jezdne, wspaniale działajaca klimatyzacja (nowy Focus niech się schowa - wiem bo służbowo takim jeżdżę), wygoda podróży w golfie- GENIALNE siedzenia! Spalanie - na podstawie 50.000 km , śr. 6,3-7,0l/100km - 4motion! lato - zima, śnieg Do tej pory tylko leję paliwo , jeden przegląd, jedna żarówka stopu wymieniona niedawno. to mój 10 samochód przez 37 lat więc mam porównanie. Budżetowe golasy flotowe golfa varianta nawet się nie umywają do tej wersji. Gdyby VW robił kiedykolwiek SUV'a tak wykończonego , ale z silnikiem wolnossącym - miałby we mnie klienta...
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Dane po przejechanych 2tyś km. Przebieg auta 110 tyś km. Minimalne spalanie dokładnie 3,0 l na trasie o długości około 130 km w większości z użyciem manualnej klimy. Średnia prędkość około 70 km/h, realnie utrzymywana 85-90 km/h. Na pokładzie ja, żona, dziecko, dużo bagażu. Po drodze wioski i miasto 20 tyś mieszkańców. Można? Można. Gdyby nie klima i załadowanie byłby piękny wynik z dwójką z przodu. Miasto w normalnym tempie ze światłami i zimnym rozruchem do 6 litrów. Jak korki więcej, ale nie sposób tego porównać. Ogólnie do prędkości około 110 km/h spalanie powinno oscylować wokół 4 l. Szybciej lepiej nie jechać bo różnica w spalaniu robi się niewspółmierna do oszczędności czasowych. Szósty bieg bardzo by się przydał. Po mojej uszkodzonej w dachowaniu X3 z 3.0d spala tyle co nic. A teraz łyżka dziegciu - przy obecnych kosztach ON i LPG koszt przejechania 100km jest niestety podobny do BMW X3 3.0i benzyna (LPG) I po co się tak starać?
7,6
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Samochód nadaje sie na dłuższe trasy, wtedy spalanie spada ponizej 7 litrów. Ogolnie rzecz biorąc silnik bardzo mułowaty dla tego samochodu. Ja pokonuje nim dużo km i tylko po mieście, dodając do tego jeszcze klime w lato spalanie podchodzi czasem nawet do 8,5 litra. Osoba która napisała ze w trasie z rodziną schodzi do 3 litrów to chyba wzieła wynik z kosmosu. Autko fajne, ale tylko w trase. Osoby lubiące bardziej dynamiczną jazde powinny wybrac model z większą mocą. Pozdrawiam
5,2
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Auto kupiłem z przebiegiem 180000km, od razu zalałem je do pełna i po przejechaniu 800km zatankowałem ponownie, spalanie 4,6 było miłym zaskoczeniem (20% miasto, 80% trasa) w mieście wypada trochę gorzej, ale i tak jestem zadowolony przy trasach 30% miasto, 70% trasa nigdy nie spalił powyżej 6L/100km. Oczywiście mowa tutaj o spokojnej jeździe z prędkością ~100km/h poza miastem (od czasu do czasu wyprzedzanie jak trafi się jakiś maruder).

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Variant