Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 2009-2013

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Początkowo debiut Golfa VI planowany był na rok 2010, jednak przyśpieszyła go słaba sprzedaż jego poprzednika. Nowy model dzielił z nim kilka elementów, między innymi płytę podłogową (VW Group A5 PQ35). Najważniejsze zmiany zaszły jednak w jego sylwetce, która została solidnie przeprojektowana. W Ameryce Północnej Volkswagen wrócił do nazwy Golf, na rzecz alternatywnego nazewnictwa (Rabbit), które zastosowano w modelu poprzedniej generacji. Golf VI został obsypany nagrodami – wygrał m.in. plebiscyt World Car of the Year 2009.

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Dane techniczne Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 2009-2013

Podstawowe parametry Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM

Produkowany
od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa
1968 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
140 KM przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Liczba cylindrów
4
Typ wtrysku
bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Pojemność zbiornika paliwa
55 l

Przeniesienie napędu Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM

Manualna skrzynia biegów
6-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
DSG, 6-stopniowa
Rodzaj napędu
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 2009-2013

Wybrane raporty spalania Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 2009-2013

Samochód posiadam pół roku. W mieście (Warszawa) pali powyżej 6 litrów, silnik wolno się nagrzewa. W trasie spalanie super, przy ... więcejjeździe 100-120 km/h pali 4,5-5litrów. Jazda 80-100 na jednym pasie za tirami pozwala zejść nawet poniżej 4 litrów. ukryj
dodano 21.02.2015 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 2009-2013 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Golf

Przeczytaj pozostałe 87 publikacje o Volkswagen Golf

Newsy o Volkswagen Golf

Przeczytaj pozostałe 141 newsów o Volkswagen Golf

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf Euro NCAP

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014
Zobacz szczegóły
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Lista silników Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 2009-2013

Jaki slinik wybrać?

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

Nowe Volkswagen Golf

nowe Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
ceny od 63 790 zł do 164 890

Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.2 TSI 105KM od 2010

w pakiecie Cabrio

w cenie katalogowej brutto

89 890 zł

Wyposażenie standardowe
Tapicerka siedzeń "Scout"
Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z przodu wentylowane
Światła do jazdy dziennej
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Sportowe fotele (1 010 zł)
Pakiet Performance (11 250 zł)
Pakiet "Lusterka" - dla pakietu "Technicznego" (730 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Sportowe fotele (1 010 zł)
Pakiet Performance (11 250 zł)
Pakiet "Lusterka" - dla pakietu "Technicznego" (730 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 114 oferty Volkswagen Golf

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Golf

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

24 740

Przejechany dystans

2 886 532 zł

Zatankowanego paliwa

683 563 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

4 416

Wydanych pieniędzy

1 229 604 zł

Średnie wydatki na auto

1 057 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 593

Wydanych pieniędzy

1 363 619 zł

Średnie wydatki na auto

1 173 zł

ZOBACZ 1 163 dzienniki kosztów Volkswagen Golf Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 155
komentarzy(67)
komentarzy(46)
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(45)
komentarzy(13)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Golf dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 229
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Golf Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf

Ciekawostki
dodano 15.10.2012 przez
Od 1974 roku jest nim właśnie VW Golf. Właśnie to auto kupują najczęściej Szwajcarzy, tym samym udowadniając, że VW potrafi robić dobre samochody.
dodano 15.10.2012 przez
Wg. organizacji Greenpeace koncern VW robi zbyt mało dla ochrony środowiska. Wg Wolfganga Lohbecka z Greenpeace'u osiągnięcia nowego Golfa w dziedzinie ekologii są kulawe i…
dodano 12.10.2012 przez
W modelu Golfa V stelaże foteli produkowane były w Polsce, w firmie Sitech z Polkowic. Firma Sitech w całości należy do koncernu VW i produkuje…
dodano 27.09.2012 przez
Volkswagen Golf MK5 otrzymał III miejsce w konkursie na Samochód Roku 2004. Natomiast w programie Top Gear Golf GTI uzyskał miano Samochodu Roku 2004.
Sposoby wykonania czynności
dodano 30.01.2014 przez
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą