Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Jetta

Lata produkcji: 1979 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Sedan niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1979 roku. Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów Volkswagena na świecie. Przez ponad 30 lat, powstało ponad 9,6 mln egzemplarzy auta. Nazwa Jetta pochodzi od słowa „jetstream”, co oznacza silny prąd powietrza. W Europie trzecia i czwarta generacja modelu były oferowane jako Vento i Bora (nazwy wiatrów). Razem z piątą, przywrócono nazwę Jetta, która nieprzerwanie obowiązuje m. in. w USA, gdzie model jest od lat jednym z najpopularniejszych aut VW. Od 2011 roku oferowana jest szósta generacja Jetty.

Komentarze redakcji

Powagosław: Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta.
Luzacjusz: Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem.

Jetta VI

W odróżnieniu od poprzedników, których nadwozia można było ochrzcić mianem „Golfa z plecakiem”, Jetta szóstej generacji swoim designem mocno odcina się od swojego kompaktowego „brata”. Już na pierwszy rzut oka widać, że jej styliści starali się opatrzyć karoserię bardzo elegancką linią nadającą autu prestiżowego wizerunku. Pojawiła się więc klasyczna trójbryłowa sylwetka oraz proste, acz dostojne kształty detali. Co ciekawe, całość do złudzenia przypomina pozycjonowanego wyżej Passata sedan – niektórzy mogą nawet pomyśleć, że właśnie ten model był bazą do stworzenia Jetty.

Przejrzeć na oczy można zaglądając do środka – kokpit otaczający kierowcę to tak naprawdę kopia tego z Golfa. Na tablicy rozdzielczej próżno więc szukać stylistycznych „fajerwerków” czy miłej dla oka kolorystyki. Łatwo dostrzec natomiast rozsądnie rozplanowane przyrządy pokładowe, wzorowo czytelne zegary, jak i solidnie zmontowane materiały. Same tworzywa są przyzwoitej jakości, choć co niektórzy po ekskluzywnie zaprojektowanym nadwoziu mogliby spodziewać się czegoś więcej.

Kabina pasażerska Jetty ma do zaoferowania wygodne fotele, które opatrzono w niezłe trzymanie boczne. Pod względem obszerności wnętrze również nie ma się czego wstydzić, ale wyższe osoby zajmujące miejsca z tyłu mogą narzekać na niedostatek przestrzeni nad głową. Jest on efektem opadającej linii dachu, która na domiar złego utrudnia wejście na tylną kanapę. Jeżeli chodzi o „plecak”, pod tylną pokrywą wygospodarowano multum miejsca, co pozwala zapomnieć o problemach z przewozem bagaży na wakacyjny wypoczynek. Szkoda tylko, że klapę kufra osadzono na niczym nie osłoniętych zawiasach – możliwość zgniecenia pakunków kłóci się z wizerunkiem limuzyny.

Konstrukcja podwozia zaadoptowana z Golfa oznacza, że kompaktowy sedan ze znaczkiem VW udanie łączy właściwości jezdne z komfortem resorowania. W obu tych kategoriach nie jest liderem segmentu, jednak trzyma odpowiedni poziom. Prowadzenie auta w znaczący sposób ułatwia fantastyczny układ kierowniczy. Nie bez znaczenia są oczywiście skuteczne hamulce.

Ofertę rynkową Jetty trudno uznać za korzystną. Nie dość, że w jej cenniku królują nadspodziewanie wysokie kwoty zakupu, to w bogatszych odmianach występują nadmierne braki w wyposażeniu seryjnym. Standard najtańszej z wersji jest na szczęście w zupełności zadowalający – bez dopłaty klient dostaje od Volkswagena ASR, ESP, kurtyny powietrzne, wszystkie szyby boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane lusterka zewnętrzne, jak i klimatyzację półautomatyczną.

Jetta V

Jetta nawet nie próbuje ukryć swoich rodzinnych powiązań - jej klasyczne, dość nudnawe kształty już z daleka informują o pokrewieństwie z Golfem V. Z właśnie tego modelu kompaktowy sedan VW przejął wystarczająco obszerną kabinę pasażerską, ale dorzucił do tego znacznie pojemniejszy, choć gorzej dostępny kufer. Z popularnego "brata" auto zapożyczyło także kokpit, który może nie budzi emocji swoim wyglądem, ale jest czytelny, poukładany i bardzo solidnie zmontowany. Szkoda, że z przełączników często schodzi farba, co mocno postarza wnętrze.

Pod maskę Jetty trafiło wiele nowoczesnych jednostek, ale zarówno benzynowy motor 1.4 TSI, jak i wysokoprężny 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami to konstrukcje narażające właściciela na poważne, drogie w naprawie usterki. Niemal niezniszczalne okazują się za to dwa inne silniki - benzynowy 1.6 8V (który świetnie współpracuje z LPG) i wysokoprężny 1.9 TDI (który potrafi spalić naprawdę mało). Na prowadzenie niemieckiego sedana trudno narzekać - zawieszenie jest twarde, ale zapewnia wystarczający komfort, zaś układ kierowniczy cechuje się precyzyjną pracą.

Poza wspomnianymi problemami z jednostkami 1.4 TSI oraz 2.0 TDI, Volkswagen Jetta V okazuje się całkiem niezawodnym samochodem (otwierającą się samoczynnie klapę bagażnika można przeboleć). Na jego korzyść przemawiają też łatwo dostępne i tanie części zamienne. Niestety, za samo auto trzeba zapłacić bardzo dużo, a rynek obfituje w egzemplarze ze sporymi przebiegami i/lub powypadkową przeszłością.

Dane techniczne Volkswagen Jetta

Silniki

Moc silników 50-210 KM

Poj. silników 1 197-2 792 cm3

Prędkość maks. 141-238 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,4-18,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Jetta

Średnia ocena modelu

na podstawie 447 opinii

4.11

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Jetta

Ogólnie nie polecam - uważam, że po pierwsze auto jest przecenione - za ponad 80 000 zł (highline) jetta powinna ... więcejoferować zdecydowanie lepszą jakość. Najlepiej podsumuje to stwierdzenie kierownika ASO - "to już nie jest ten VW co kiedyś". Tyle w temacie. Odradzam zakup. ukryj
dodano 01.08.2012 przez
Czytałem o tym że wieśwagen itp. że grodo, że nuda, że silniki do bani. Nie czytajcie tego. To mój pierwszy ... więcejVolkswagen. I uważam że problemem jest tylko to że część ludzi chciałaby go ale ich nie stać. Rozumiem to, ale nie jest to powód by wrzucać bez powodu na markę. Uważam że to poza BMW, Mercedesem i Audi czwarta marka w Europie i jeszcze co najmniej 5 lat tak będzie, Warto kupić nową Jettą. Wiecie za co płacicie. W środku elegancko, poukładanie i mało finezji na pierwszy rzut oka, ale białe zegary z czerwonym podświetleniem... Elegancja na całego. Dobra pozycja dla ludzi poukładancyh, poważnych i snobów z mniejszym portfelem (czytaj woleli by Passata ale ich nie stać). ukryj
dodano 22.01.2012 przez
Jetta V Comfortline. Auto sprowadzone z Niemiec, z tzw. "stocku" z przebiegiem 130 tyś km, obecnie ma 156 tyś więc ... więcejtrochę nim przejechałem i co nieco mogę powiedzieć, zwłaszcza że pracuję przy diagnostyce w ASO Hondy więc na samochodach się znam. Pierwsze wrażenie - auto niesamowicie rzuca się w oczy, wygląda na o wiele droższe niż jest w rzeczywistości. Przy wchodzeniu do środka auta widzimy solidność i porządek, może trochę nudnawno, ale to w końcu tylko golf z doczepionym tyłem. Silnik to legenda i każdy wie że to jedna z najwytrzymalszych jednostek diesla. Może trochę przestarzale brzmi na wolnych obrotach jego klekot, ale podczas depnięcia elegancko wbija się na obroty i daje przywoite osiągi. Wiadomo że 105 KM to trochę mało, no ale nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej. Bardzo nieśmiale podchodziłem do automatycznej skrzyni biegów, ale teraz wiem że to bardzo dobry wybór. Najczęściej jeżdżę na trybie manualnym który jest fajnym rozwiązaniem. Na trybie automatycznym komputer odpowiednio zmienia przełożenia, nie ma szarpnięć. Zawieszenie dobrze reaguje na dziury, jest bardzo wytrzymałe, lecz trochę głośne na wyboistej nawierzchni. Jak dla mnie auto idealne. Trochę mnie kosztowało jednak myślę że właściwie wydałem pieniądze za solidność i piękno. Za te pieniądze ciężko kupić coś lepszego. Mimo że ma już trochę przejechane, jest w doskonałej kondycji, a to świadczy o dobrym wykonaniu. Nie różni sie praktycznie od takiego auta z salonu (jakim jeździłem). Bardzo dobre nagłośnienie. POLECAM !!!!!!!!!!!!! ukryj
dodano 26.05.2011 przez
Auto wygląda drapieżnie. Z tym silnikiem i skrzynią biegów wrażenia z jazdy są genialne. Miejsca w śrdoku i w bagażnika ... więcejjest masa. Małe spalanie. Moim zdaniem bezkonkurencyjny w swojej klasie. ukryj
dodano 06.09.2011 przez
Zobacz oceny Volkswagen Jetta Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Jetta

Pb
5,33 - 13,93
Na podstawie 191 raportów spalania
ON
4,03 - 11,77
Na podstawie 165 raportów spalania
LPG
6,60 - 12,50
Na podstawie 68 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Jetta

Jetta przez 3 lata przejeździła 50,000km. Jedyna awaria jaka miała miejsce to awaria dmuchawy która działała tylko na 4 biegu ... więcej(usunięcie awarii na gwarancji). Samochód jest dynamiczny, nie pali dużo przy umiejętnej jeździe. TSI uwielbia hamowanie silnikiem i wtedy można w mieście zejść do 8L/100km. Miasto: Normalny styl jazdy bez myślenia o ekonomicznej jeździe 9,5L - 11L (Lublin w dużych korkach). Trasa: Lublin-Kraków przy bardzo spokojnej jeździe REKORD 5,3L. Normalnie 5,7 - 6,3L Kraków-Chorwacja (SPLIT) - 6,3L przy jeździe ~120km/h z użyciem 6 biegu. Autostrada + drogi krajowe (4 osoby + bagaż po dach). Berlin-Lublin - trasa ostra, 4 os. + dużo bagażu, na autostradach 150-170kmh (+ sprawdzenie v-max 210kmh) spalanie 8,5L/100km. Berlin, autostrada do końca, Radom, Lublin. Paliwo: Zwykła benzyna 95 Nie ściemniam tutaj, podaję realne spalanie gdyż osobiście traktuje dane z tego portalu bardzo poważnie i sam dbam o to by moje wpisy były odzwierciedleniem 100% rzeczywistości. Wyniki uzyskane w lecie z klimą. W zimie spalanie nie różni się bardzo w trasie. W mieście +0,5L. Pozdrawiam wszystkich właścicieli VW Jetty z silnikami TSI :) W razie pytań można pisać: victor89@o2.pl ukryj
dodano 06.06.2012 przez
Samochod pali wiecej niz podaje producent- norma, autkiem poruszam sie w UK po zatloczonym miescie dochodzi prawie do 8L ale ... więcejbenzyna 1.4 palila mi w tych samych warunkach prawie 10. Polecam ten silnik bo to niestety ostatnia dobra jedno0stka VW, 2.0 Tdi to szmelc, mase bylo juz art. o uzywanych 2.0 tdi, Fsi tez kiepskie-nagar na tlokach, tsi podobno rowniez tragedia, wiec nastepne autko nie bedzie juz niemcem. Silnik glosniejszy niz konkurencja, jezdze 90% po bardzo, bardzo zatloczonym miescie gdzie rzadko mozna wrzucic 4-ke wiec 8 litrow w tych warunkach to niezle, autko ma 80tys mil przejechane- dobra rada - przed zakupem Jetty obejrzyj tylna klape- tam gdzie jest podswietlanie tablicy- lubi wystapic korozja, z niektorych plastikow schodzi powloka - luszczy sie - powiem szczerze ostatni niemiec - nastepne bedzie astra 4 lub najnowszy focus ale benzyna bo nowsze diesle sa za bardzo przeladowane tymi nowinkami a w miescie dpf potrafi uprzykrzyc zycie- nie mam ale kolega ma i narzeka ukryj
dodano 10.02.2012 przez
Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie jak na auto o takiej masie. Na szóstce, przy 60km/h spala 6,0-6,2. W trasie przy prędkości ... więcejdo 120km/h spala od 5,6 do 6,2 (w zależności czy trasa jest w miarę pozioma czy są delikatne górki i dolinki - ale nie pagórki). Powyżej 130km/h spalanie wzrasta. Przy 150km/h spalanie 8,2-8,5. W mieście póki co nie jest strasznie 8-8,2 w zależności od korków. Auto póki co przejechało 3tys km i styl jazdy jest raczej zrównoważony (nie katuje auta przyśpieszaniem ile fabryka dała przy ruszaniu). Przy wyprzedzaniu ładnie się zbiera i przyśpiesza. Widzę również, iż na jeździe z tempomatem spalanie jest sporo mniejsze. Na chwilę obecną jesteśmy z auta zadowoleni. Ładnie się prezentuje. Niektórzy są zaskoczeni jak widzą, że to Jetta a nie Passat. Minusem są na pewno te zawiasy klapy bagażnika. Auto posiada skrzynię manualną i trochę żałuję, że nie wybraliśmy automatu. ukryj
dodano 11.08.2013 przez
Średnie minimalne spalanie przy dojazdach do pracy w 3 osoby - 20% po mieście, reszta droga powiatowa z wiochami po ... więcejdrodze, teren górzysty; Średnie maksymalne spalanie jak wyżej, ale bardziej się spieszyłem i gorzej operowałem gazem (niecałe 1000km nim przejechałem); Minimalne spalanie: prędkość 100-110km/h, od czasu do czasu 140 (w tym egzemplarzy to max), gdzie indziej 70-80km/h za ciężarówką, trasa Świdnica - Gorzów Wlkp. przez Legnicę, Zieloną Górę w 2 osoby z "bagażem podręcznym". Nie polecam przekraczać 120km/h bo rośnie spalanie obydwu olei, poza tym głośno się robi. Jeśli potrzebuję się ochłodzić korzystam z nadmuchów (jak dają radę) kosztem otwierania szyb, co może mieć wpływ na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Ropke tankuje na stacji Tesco, więc nie jakieś V-power. ukryj
dodano 28.10.2010 przez
Spalanie auta zaskakujące, szczególnie wobec opinii innych. Na razie przejechałem ok 2000 km jedynie, ale do tej pory pali dużo ... więcejwięcej niż innym. Na trasie przy tempomacie ustawionym na 70 km/h na odległości 60 km spalił 7.2. I nie, nie jechałem na "trójce". Po mieście rekord 12, fakt że w dużych korkach (średnia była 22 km/h, przejechałem 37 km po Krakowie). Typowe spalanie to wg komputera 8.6. Mimo że nie jestem nienormalny i nie wierzyłem że spali ile napisali w katalogu, to jednak spalanie na poziomie prawie 50% więcej niż deklaracja na trasie z tempomatem to jest wqr....ce. Jak się pojeździ nieco dynamiczniej po mieście to w ogóle jest masakra, też wychodzi prawie 12. Generalniem moim zdaniem nie da się wycisnąć mniej niż 8,0-8.5 w dłuższym okresie. Ale podzielę się za 15k. ukryj
dodano 11.11.2012 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Jetta Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Jetta

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o Volkswagen Jetta

Newsy o Volkswagen Jetta

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o Volkswagen Jetta

Generacje Volkswagen Jetta

Nowe Volkswagen Jetta

nowe Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
ceny od 67 890 zł do 104 290

Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM od 2014

w pakiecie Trendline

w cenie katalogowej brutto

67 890 zł

Wyposażenie standardowe
Lusterka "Make up" w osłonach przeciwsłonecznych po stronie kierowcy i pasażera, podświetlane
Tapicerka siedzeń "Cardeol"
Poduszki powietrzne kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet "Komfort 1" (860 zł)
Pakiet "Czujnik deszczu" (810 zł)
Pakiet "Business" (1 590 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet "Komfort 1" (860 zł)
Pakiet "Czujnik deszczu" (810 zł)
Pakiet "Business" (1 590 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 19 oferty Volkswagen Jetta

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Jetta

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 200

Przejechany dystans

193 367 zł

Zatankowanego paliwa

45 436 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

136

Wydanych pieniędzy

89 883 zł

Średnie wydatki na auto

2 043 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

394

Wydanych pieniędzy

148 634 zł

Średnie wydatki na auto

3 378 zł

ZOBACZ 44 dzienniki kosztów Volkswagen Jetta Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Jetta

Liczba wpisów: 6
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(5)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Jetta dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Jetta

Liczba wpisów: 12
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Jetta Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen Jetta

Liczba wpisów: 5
Założyłem i jestem zadowolony,auto jeździ bez zarzutu,spalanie gaz prawie takie samo jak benzyny.Śmiało mogę polecić ten warsztat,to już mój trzeci ... więcejsamochód plus jeden uratowany po innym "piproku". ukryj
dodano 09.08.2011 przez
rewelacja, zadnych regulacji itp, autko smiga az milo :) dodatkowo mam jeszcz lubryfikator - zakladalem gaz przy 3800km i niechcialem ... więcejwykonczyc odrazu zaworow :) ukryj
dodano 24.05.2009 przez
Ogółem nie ma problemów o ile się wszystko pilnuje i dba.
dodano 23.10.2011 przez
przeglad co 15 tys km.
dodano 18.06.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Jetta

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Jetta

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
VW planuje sprzedawać w USA wersję Jetty z napędem Hybrydowym. Przy okazji przetestuje działanie napędu, który wkrótce ma trafić w modelach VW sprzedawanych w Europie.
dodano 31.12.2011 przez
Czy wiesz że po włączeniu pierwszego programu wycieraczek ,automatycznie przyspieszają pod względem prędkości.
dodano 16.12.2011 przez
W Volkswagenach produkowanych od czerwca 2011 roku, wprowadzony zostanie język polski do obsługi komputera pokładowego, instalacji telefonicznych oraz systemów nawigacyjnych RNS 315 i RNS 510.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą