Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volkswagen Jetta V

Piąta generacja modelu produkowana w latach 2005-2010. Drugi, po New Beetle samochód Volkswagena, którego debiut odbył się nie w Europie, a w Stanach Zjednoczonych. Po eksperymentach z modelami Vento i Bora, niemiecki koncern zdecydował się powrócić do nazwy Jetta na większości rynków, poza Meksykiem i Kolumbią (obowiązuje nazwa Bora), Argentyną i Chile (Vento) oraz Chinami (Sagitar). Pod względem stylistycznym i technicznym Jetta V była spokrewniona z Golfem piątej generacji. Dzieliła z nim także m.in. płytę podłogową (VW A5, symbol PQ35).

Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna - inne zdjęcie
Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza

Generacje Volkswagen Jetta

Komentarze redakcji

Powagosław: Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta.
Luzacjusz: Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem.

Silniki Volkswagen Jetta V

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Tutaj najlepszym kompromisem będzie benzynowy motor 1.4TSI. Mały, podwójnie doładowany, podejrzanie wysoko elastyczny, całkiem oszczędny i do tego dostępny w kilku wariantach mocy. 122KM to minimum, które zupełnie wystarcza, 140KM potrafi podnieść ciśnienie, a 160-170KM zabić. W nieodpowiednich rękach oczywiście. Wszystkie żwawo wchodzą na obroty i pracują cicho, a mocniejszy będzie już tylko 2.0TSI, lub jak kto woli – TFSI, bo ma jedną turbosprężarkę i moc 200KM. Z tą jednostką auto dosłownie lata, bo pomimo tego, że turbina napędzana jest gazami spalinowymi, to i tak załącza się odczuwalnie szybko. Pewnie dużo osób będzie też myślało nad wersjami wolnossącymi. 2.0l 150KM to w sumie aż nadto do tak niedużego auta, a najtańszy 1.6FSI 115KM lub zwykły 1.6 102KM można podsumować dwoma słowami – nic specjalnego. Z tym, że ten pierwszy jest elastyczniejszy i zrywniejszy. Wśród diesli znalazł się poczciwy 1.9TDI 105KM. Przy odpowiednim serwisowaniu jest nieśmiertelny, dlatego jeśli zależy wam na niskim spalaniu i niezawodności, to warto nad nim pomyśleć. Jeśli nie – to są nowsze jednostki. Delikatny, ale równie oszczędny i o wiele dynamiczniejszy 2.0 TDI 140KM, a jeśli to mało – jego wzmocniona wersja ma 170KM. Ten motor bardzo chętnie wkręca się na obroty, a 1.9TDI to przy nim relikt. Szczególnie, jeśli chodzi o sposób pracy.

Publikacje o Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta - na wzór "siódemki"
 
Nasz test Volkswagen Jetta 1.4 TSI Highline DSG

W salonach Volkswagena pojawiła się odświeżona Jetta. Lista poprawek nie jest kolosalna, co nie zmienia faktu, że są to zmiany na lepsze. Kompaktowa limuzyna może poszczycić się m.in. bardziej eleganckim wnętrzem, w którym nie brakuje nawiązań do Golfa VII.

Volkswagen Jetta Hybrid - ekologicznie i ... szybko ?
 
Nasz test Volkswagen Jetta Hybrid

"Szybka hybryda" jest zwrotem, który brzmi zupełnie tak samo jak "uczciwy złodziej" czy chociażby "sucha woda". Czy tego chcemy, czy nie, rozwiązania proekologiczne coraz częściej znajdują swoje miejsce w samochodach. Co za tym idzie, pojawia się coraz więcej głosów kierowców,...

Jetta Hybrid - zmiana kursu
 
Nasz test Jetta Hybrid

Volkswagen i Toyota - dwa ogromne i konkurujące ze sobą koncerny zdawały się do niedawna okopać po dwóch stronach hybrydowej barykady. Toyota od wielu lat z powodzeniem lansuje modele wyposażone dodatkowo w silnik elektryczny, a Volkswagen starał się ignorować fakt, że technologia ta znalazła na świecie...

Między Golfem a Passatem - Volkswagen Jetta
 
Nasz test

Jetta od zawsze była czymś w rodzaju anomalii w gamie Volkswagena. Ten kompaktowy sedan, pozycjonowany gdzieś między Golfem a Passatem, pozostawał nieco w cieniu swoich popularnych braci. Obecnie, szósta generacja Jetty nabrała indywidualnego charakteru i stanowi bardzo ciekawą propozycję w swojej klasie.

Więcej niż Golf, mniej niż Passat - Volkswagen Jetta (2005-2010)

Jetta ma wszystko, czego kierowcy oczekują od samochodu. Jest elegancka, dobrze wykonana, trwała i pewna w prowadzeniu. Za renomę trzeba jednak dużo zapłacić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen JettaautoWcentrum - społeczność Volkswagen Jetta

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta SAHARA 80,09

Volkswagen Jetta laleczka 90km 37,49

Volkswagen Jetta Srebrna Strzała 75,07

Volkswagen Jetta 56,63

Volkswagen Jetta Cupe TDI 50,96

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Jetta

skibszczok 30,13

navigatus 80,54

edvard 30,13

Carioca 30,11

pitleszek 30,04

seboox20 30,15

TULIPAN 88,45

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Jetta

:)
:) coraz rzadzkiej tu zaglądam brak czasu ale miałem przygode w ostatnie dzień roku...
Nasze VW
Nasze VW patrząc na ulice nasze auta są ponad czasowe...
Nierówna praca na zimnym silniku
Nierówna praca na zimnym silniku Dzisiaj rano (-18 stopni),uruchomiłem motor i po chwili zaczęła nierówno pracowa...
Ciepły przygasa.
Ciepły przygasa. Mimo, iż wszystko mogło by się wydawać cacy, jest problem z pracą silnika. Zimny...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Jetta

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Jetta
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Jetta
 

Volkswagen Jetta najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.7 CDTI ECOTEC (110 KM)
Volkswagen Golf
2.0 TDI-CR DPF (140 KM)
Ford Focus
1.6 Ti-VCT (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus III Trend Ford Focus III Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 118 200 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 36 900 zł
Ford Focus III Ecoboost Ford Focus III Ecoboost
Rocznik: 2013. Przebieg: 76 000 km. Silnik: 1.0 74KM .
Cena: 39 900 zł

Używane Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta
1.9 diesel
179 000 km, 2006
26 500 PLN
Volkswagen Jetta
2.0 diesel 140 KM
89 043 km, 2006
27 999 PLN
Volkswagen Jetta
1.2 benzyna 105 KM
2013
64 900 PLN
Volkswagen Jetta
2.0 diesel 140 KM
75 000 km, 2011
49 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Jetta V

Wybrane opinie

Volkswagen Jetta Sedan 1.9 TDI (105 KM)

Uwazam ze jest to auto godne uwagi,2006 TDI 1.9, niezla sylwetka, szybki, w miare cichy, oszczedny, atrakcyjnie oswietlony wieczorem(wewnatrz deska i wszystkie jej przyciski-rowniez regulacja tego podswietlacza),jest to wersja amerykanska wyposazona we wszystko oprocz systemu nawigacji i dvd,otwierany dach,lekko przyciemniane szyby,podgrzewane fotele,felgi aluminiowe,abs,na bagazniku delikatny spojler,dodatkowe kierunkowskazy w przednich lusterkach,centralna klimatyzacja,w pelni automatyczny, bedzie do sprzedania( ciemnoniebieski metalik)kupiony w salonie, bezwypadkowy, bezawaryjny, jest piekny.Andrzej.

dodał: art-pol@comcast.net
Volkswagen Jetta Sedan 1.9 TDI (105 KM)

Kosztował bo kosztował ale zwrot ceny w porównaniu z benzyną nastapi po 100.000 km w paliwie i cena odsprzedaży będzie wyższa. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny dopełnia reszty, tylko to skrzypienie. Wnętrze nudne wg autorów TOP Gear w 10 najgorszych samochodów właśnie za wnętrze atrakcyjne jak cela więzienna sprzed 30 lat:)))

dodał: Karolek
Volkswagen Jetta Sedan 1.6 FSI (115 KM)

Oprócz słabej widocznośc do tyłu przy braku czujników cofania, to nie ma czego temu autu zarzucić. Zdecydowałem się na silnik benzynowy ponieważ ma wyższą kulturę pracy niż diesle, jest cichszy a przy tym oszczędny. Decydując się na zakup dostałem duży upust co na tle konkurencji była to najlepsza oferta dla mnie.

dodał: konstruktor.ks@interia.pl
Volkswagen Jetta Sedan 1.6 FSI (115 KM)

polecam to auto , chociaż ma sztywne zawieszenie i siedzenia to wpływa to bardzo korzystnie na komfort jazdy szczególnie na długiej trasie, mógby trochę mniej palić ale nie jest najgorzej, w aucie nic nie stuka i nie trzeszczy- świetna jakość materiałów i wykończenia

dodał: robert
Volkswagen Jetta Sedan 1.6 FSI (115 KM)

auto jest duze wielki bagaznik jest ok, tylko glosny silnik a to benyna 1,6 cos tu spieprzyli no i przy cofaniu kiepsko slaby kierwca napewno przywali w cos z tylu za tako cene mogli sie postrac a tylko do polski takie auta darek............ suwalki

dodał: DAREK SUWALKI

Galerie Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta II - galeria społeczności Volkswagen Jetta VI Sedan Hybrid 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Jetta V - galeria społeczności Volkswagen Jetta VI Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM - galeria redakcyjna Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna Volkswagen Jetta Hybrid Volkswagen Jetta VI Facelifting 1.4 TSI 150KM - galeria redakcyjna Volkswagen Jetta 2011 - wersja europejska Volkswagen Jetta VI Facelifting (2015) - wersja amerykańska
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Jetta

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

105 komentarzy

77 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Sylwia~Sylwia

Mam pytanie, co ile km wymienia się olej silnikowy (wg. serwisu co 30tyś.wg mechaników co 15tyś). Moje autko jest z sierpnia 2013 roku i ma przejechane ok. 16tyś. km. to jest Jetta 2.0 TSI automat i jeżdżę dynamicznie jeżeli to ma znaczenie.
A co do spalania w mieście faktycznie smok, a na trasie jadąc do 200km/h ok.8,3-8,6, powyżej wiadomo więcej ale nie przekracza 10l.

adamus75adamus75

Do ~hmc. Jeżeli w takim aucie jak jetta i to z roku 2007 gniją progi, to znaczy że lakier i ocynk jest gó..no wart. Gadka że poprzednik nie przecierał progów po myciu jest śmieszna. To co? Za każdym razem jak wjadę w kałużę muszę zasuwać ze szmatką progi? Śmiech na sali. Mam golfa z 92 roku i dbam o niego, ale nie muszę sobie zaprzątać głowy duperelami typu, szmatka i wycieranie progów Niedługo kupuje nowe auto, golf 3 to solidna bryka, ale nie wiem czy pozostanę przy tej marce. Za dużo złych opinii na jej temat słyszałem.

~HmC~HmC

Do ~W.S......: Posiadam Jette z 2006r to ze kupil pan w serwisie samochód nie oznacza że auto będzie w świetnym stanie,kolejna rzecz jak pan zostawia auto w ASO to własnie tak zostaje pan skrojony a po co??. Rdzewiejący próg to niedbałość poprzedniego właściciela poniewaz po umyciu samochodu nie kwapił sie zeby przetrzeć progi bo pewnie jezdzil do automatycznych myjek,tam się zbiera woda i to normalne że tak się stanie. Jezdze moją Jetta 2.5 roku i mnie ani razu nie zawiodła,jeżeli się dba i robi wszystko na czas to auto jest po prostu wspaniałe oczywiście z silnikiem 1.9 105km bo 2.0 szczególnie z roczników przed 2008 p się strasznie... Trzeba patrzeć co się kupuje przykro mi...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
62 752
Przejechany dystans
50 126 905 km
Zatankowanego paliwa
2 440 152 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 657
Wydanych pieniędzy
3 632 570 zł
Średnie wydatki na auto
1 242 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 036
Wydanych pieniędzy
3 932 447 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 925)

Testy zderzeniowe Volkswagen Jetta

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Jetta przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Jetta 1.2 TSI 'Trendline', LHD
2011

Volkswagen Jetta
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Jetta V

Na podstawie 135 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: juhnio, dodano: 31.03.2011 10:58

Spalanie bardzo niskie jak na te gabaryty . Trasa prędkość 80-100 - 5.5L Miasto - 8.0 przy większych korkach gry rych mniejszy schodze na 6.5 nigdy więcej jak 8 nie spalił a nogę mam ciężką :) Jak narazie do samochodu nie włożyłem ani złotówkiu nie licząc oleju i filtrów . Zawieszenie bardzo dobre ,skręt też bardzo dobry . Na początku ciężko było się przyzwyczaić do gabarytów tym bardziej że nie posiadam czujników parkowania :) Ale teraz już jest ok . Ciasne miejsca parkingowe to nie problem :D Moja ocena 10/10 Miała być Toyota padło na Vw Nie żałuje wyboru !

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6 FSI

autor: buler, dodano: 07.04.2008 21:01

Witam, Jeźdże dynamicznie ,jak widzę światła na horyzoncie odpuszczam. Trasę WarszawaWiedeń/Warszawa,trochę jazdy na miejscu w Austrii ok.1500km spokojnie z przelotami do 180km/h zapiołem w 7,16l. To jest w porządku.w miescie to normalna 10,a w jeździe trasa-górki-śnieg z 1000km przywiozłem 8,4l. Komfort jazdy bez zarzutu,można bez zmęczenia z drobnym przystankiem (nie jem w trasie) jechać (a teraz poprawnie :) 8 godzin. Pozdrawiam, buler

pełny raport Volkswagen Sedan 2.0 FSI

autor: kocek, dodano: 25.08.2011 15:17

witam, samochód jest nowy. Jestem po 4 tankowaniu i nie spodziewałem się tak niskiego zużycia. Przy normalnej jeździe z prędkością ok 110-120 km/h, spalanie utrzymuję się na poziomie 4,4 l/100km. Podobno silnik się jeszcze będzie układał i ma palić mniej. Tak twierdzą w salonie VW. Dla mnie to ciekawe doświadczenie. Zobaczymy.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6 TDI CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Jetta V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Jetta V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Jetta V
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Jetta, oglądali także