Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Tutaj najlepszym kompromisem będzie benzynowy motor 1.4TSI. Mały, podwójnie doładowany, podejrzanie wysoko elastyczny, całkiem oszczędny i do tego dostępny w kilku wariantach mocy. 122KM to minimum, które zupełnie wystarcza, 140KM potrafi podnieść ciśnienie, a 160-170KM zabić. W nieodpowiednich rękach oczywiście. Wszystkie żwawo wchodzą na obroty i pracują cicho, a mocniejszy będzie już tylko 2.0TSI, lub jak kto woli – TFSI, bo ma jedną turbosprężarkę i moc 200KM. Z tą jednostką auto dosłownie lata, bo pomimo tego, że turbina napędzana jest gazami spalinowymi, to i tak załącza się odczuwalnie szybko. Pewnie dużo osób będzie też myślało nad wersjami wolnossącymi. 2.0l 150KM to w sumie aż nadto do tak niedużego auta, a najtańszy 1.6FSI 115KM lub zwykły 1.6 102KM można podsumować dwoma słowami – nic specjalnego. Z tym, że ten pierwszy jest elastyczniejszy i zrywniejszy. Wśród diesli znalazł się poczciwy 1.9TDI 105KM. Przy odpowiednim serwisowaniu jest nieśmiertelny, dlatego jeśli zależy wam na niskim spalaniu i niezawodności, to warto nad nim pomyśleć. Jeśli nie – to są nowsze jednostki. Delikatny, ale równie oszczędny i o wiele dynamiczniejszy 2.0 TDI 140KM, a jeśli to mało – jego wzmocniona wersja ma 170KM. Ten motor bardzo chętnie wkręca się na obroty, a 1.9TDI to przy nim relikt. Szczególnie, jeśli chodzi o sposób pracy.
czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Pan Sułek
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Nie znam lepszego sedana do codziennej jazdy. Kupiłem dwa lata temu używaną Jettę relatywnie tanio - bo z nie działającą klimą i cicho świszczącą turbosprężarką. W klimie wystarczyło zmienić zaworek za kilkanaście złotych, a regeneracja turbo... okazała się zbędna, bo i po regeneracji świszczała, taka uroda zmiennej geometrii łopatek. Jetta V (tylko z silnikiem 1,9 TDI, dwulitrowy diesel to tandeta i skarbonka!)) jest między Golfem a Passatem, lecz wzięła z tych aut to co najlepsze, a nie wzięła ich wad :-) Z Passata nie wzięła awaryjnego hamulca postojowego i drogiego w naprawach skomplikowanego zawieszenia, a z Golfa nie wzięła... katowania auta przez poprzednich właścicieli, czyli niedowartościowanych małolatów :-)
4,6
~Mariusz Żuławski
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Oceniam to auto "tylko dobrze", bo zawsze można oczekiwać więcej. To był świadomy wybór jak na ówczesny czas i nie żałuję. Auto nigdy mnie nie zawiodło, a przejechało już prawie 172 tys. km. Wykonywałem jedynie okresowe przeglądy i to nie w ASO, gdzie można przepłacić za pieczątkę w książeczce a jedynie w sprawdzonym warsztacie Auto Ciechanek w Lublinie, który polecam :) Zawsze na czas i po przystępnych kosztach jest serwisowany. Pozdrawiam tych, którzy "hejtują" wieśwageny:)
4,5
~Daro999
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Jetta V Comfortline. Auto sprowadzone z Niemiec, z tzw. \"stocku\" z przebiegiem 130 tyś km, obecnie ma 156 tyś więc trochę nim przejechałem i co nieco mogę powiedzieć, zwłaszcza że pracuję przy diagnostyce w ASO Hondy więc na samochodach się znam. Pierwsze wrażenie - auto niesamowicie rzuca się w oczy, wygląda na o wiele droższe niż jest w rzeczywistości. Przy wchodzeniu do środka auta widzimy solidność i porządek, może trochę nudnawno, ale to w końcu tylko golf z doczepionym tyłem. Silnik to legenda i każdy wie że to jedna z najwytrzymalszych jednostek diesla. Może trochę przestarzale brzmi na wolnych obrotach jego klekot, ale podczas depnięcia elegancko wbija się na obroty i daje przywoite osiągi. Wiadomo że 105 KM to trochę mało, no ale nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej. Bardzo nieśmiale podchodziłem do automatycznej skrzyni biegów, ale teraz wiem że to bardzo dobry wybór. Najczęściej jeżdżę na trybie manualnym który jest fajnym rozwiązaniem. Na trybie automatycznym komputer odpowiednio zmienia przełożenia, nie ma szarpnięć. Zawieszenie dobrze reaguje na dziury, jest bardzo wytrzymałe, lecz trochę głośne na wyboistej nawierzchni. Jak dla mnie auto idealne. Trochę mnie kosztowało jednak myślę że właściwie wydałem pieniądze za solidność i piękno. Za te pieniądze ciężko kupić coś lepszego. Mimo że ma już trochę przejechane, jest w doskonałej kondycji, a to świadczy o dobrym wykonaniu. Nie różni sie praktycznie od takiego auta z salonu (jakim jeździłem). Bardzo dobre nagłośnienie. POLECAM !!!!!!!!!!!!!
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Najlepsza strona tego auta. Jak go kupowałem w 2010, czyli dawno to myślałem że będzie palił 5-6l. W małym zakorkowanym mieście pali jak się rozgrzeje 5l. W trasie gdy się jedzie do 120km/h, max 4,5l. Jazda autostradowa 5,2l. Spalanie z 4000km to 5,0l. Są i anomalie, jak jedziesz 85km/h cały czas z klimą to pali... 3,5l/100km! Druga strona to w zimie krótki dystans w mieście. Jak jedziesz dynamicznie, to wtedy 8-9l potrafi, ale relatywnie jest ze 2 litry mniej. Jazda normalna jak każdy to około 5l i poniżej
5,7
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Bardzo oszczędny samochód. 4,1 to średnia na 100 km jazdy jak emeryt na prochach ( 10 km przez miasto ). 4,9 to już normalna jazda 90 w porywach do 140 ( ta sama 100 km trasa ). Więc różnica niewielka, pierwszy pomiar tylko w celach eksperymentalnych :). Dane pochodzą z komputera po przejechaniu tego samego 100 km odcinka w takich samych warunkach. Nie upalałem przez 100 km ale w cyklu miejskim na odcinku 5 km najwięcej pokazał 11 L. Realnie przy gazie wciśniętym w podłogę średnia nie powinna przekroczyć 7,5-8,0 podczas pokonywania dystansu 100 km w optymalnych warunkach. Pozdrawiam :).
6,4
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochod pali wiecej niz podaje producent- norma, autkiem poruszam sie w UK po zatloczonym miescie dochodzi prawie do 8L ale benzyna 1.4 palila mi w tych samych warunkach prawie 10. Polecam ten silnik bo to niestety ostatnia dobra jedno0stka VW, 2.0 Tdi to szmelc, mase bylo juz art. o uzywanych 2.0 tdi, Fsi tez kiepskie-nagar na tlokach, tsi podobno rowniez tragedia, wiec nastepne autko nie bedzie juz niemcem. Silnik glosniejszy niz konkurencja, jezdze 90% po bardzo, bardzo zatloczonym miescie gdzie rzadko mozna wrzucic 4-ke wiec 8 litrow w tych warunkach to niezle, autko ma 80tys mil przejechane- dobra rada - przed zakupem Jetty obejrzyj tylna klape- tam gdzie jest podswietlanie tablicy- lubi wystapic korozja, z niektorych plastikow schodzi powloka - luszczy sie - powiem szczerze ostatni niemiec - nastepne bedzie astra 4 lub najnowszy focus ale benzyna bo nowsze diesle sa za bardzo przeladowane tymi nowinkami a w miescie dpf potrafi uprzykrzyc zycie- nie mam ale kolega ma i narzeka

Usterki Volkswagen Jetta V

Liczba wpisów: 14
Volkswagen Jetta V