Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Lupo

Lata produkcji: 1998 - 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.

Komentarze redakcji

W ślad za swoimi większymi "braćmi", Lupo nawet nie stara się być pojazdem zjawiskowym - proste kształty i zero finezji to jego dewiza. W podobnym stylu utrzymano również wnętrze, które z miejsca kierowcy zbiera pochwały za czytelną i ergonomiczną deskę, kapitalną widoczność oraz nadspodziewanie obfitą - jak na gabaryty auta - przestronność. Ta ostatnia została uzyskana kosztem tylnej części kabiny, bo w drugim rzędzie usiedzą jedynie dzieci, a bagażnik ma rozmiary większego schowka. Powody do narzekania daje też jakość wykończenia (gdzieniegdzie są nawet gołe blachy) oraz poziom wyposażenia.

Jak na samochód klasy mini, Volkswagen Lupo ma bardzo szeroką gamę silników. Z tych benzynowych najgodniejszy polecenia jest motor 1.4 z pośrednim wtryskiem paliwa, stanowiący udany kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Fanom diesli polecamy natomiast silnik 1.4 TDI, bo choć jest głośny, spala bardzo niewiele i jest niezawodny. Odradzić należy z kolei pozostałe "ropniaki" - wersja 1.2 cechuje się ogromnymi kosztami obsługi, a 1.7 jest konstrukcyjnie przestarzała. Twarde zawieszenie ułatwia szybkie manewrowanie, ale nie sprawdza się na polskich drogach.

Jako nowe, Lupo było bardzo drogie, przez co nie oferowano go w Polsce. Dziś kosztuje znacznie mniej, jednak - za sprawą lubianego w naszym kraju znaczka VW - trzyma cenę. Dzięki sprawdzonym podzespołom i solidnemu wykonaniu, nie można narzekać na jego trwałość - uważać trzeba jedynie na problematyczne wersje 1.4 FSI i 1.2 TDI, zamarzające odmy w części "benzyniaków" 1.0 i 1.4 oraz usterki skrzyń biegów. Większość napraw da się wykonać bardzo tanio.

Dane techniczne Volkswagen Lupo

Silniki

Moc silników 50-125 KM

Poj. silników 999-1 716 cm3

Prędkość maks. 152-205 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,3-18,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Lupo

Średnia ocena modelu

na podstawie 166 opinii

4.10

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Widoczność

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Lupo

Wygląd i sylwetka auta jak dla mnie jest bardzo atrakcyjna, niebieski lakier oraz niebieskie podświetlanie wskaźników robią duże wrażenie. Przejechałem tym ... więcejautem 30 000 tys km i nie miałem żadnych poważnych awarii. Szkoda tylko, że nie jest lepiej wyciszone no i ten bagażnik na drobne zakupy idealny, ale wózek (najmniejszy) dla dziecka już nie wejdzie. Ogólnie jestem zadowolony z VW LUPO, nie ma go w sprzedaży w POLSCE ale problemu z częściami zamiennymi nie ma żadnego. ukryj
dodano 09.11.2003 przez
Jestem bardzo zadowolony, posiadam wersje College 1.0 mpi (2x AirBag, wspomaganie, VW Gamma), po liftingu wewnątrz (ze schowkiem). Wygląda i ... więcejjedzie jak nówka. Jeżeli ktoś posiada szczegółowe dane techniczne na temat tych aut proszę o kontakt, niestety do auta nie dołączono nic, klasa1c @ o2.pl ukryj
dodano 20.01.2007 przez
Jestem bardzo zadowolony z mojego Lupo. Pomimo, ze przesiadlem sie do tak malego auta z Mercedesa 124, nie jestem rozczarowany. ... więcejZawsze uwazalem, ze Volkswagen jest przereklamowany, ale w tej chwili uwazam, ze jest to doskonale auto, szybkie, oszczedne, rzadko sie psuje i potrafi zaskoczyc, zarowno komfortem jak i iloscia miejsca w srodku. Szczegolnie podoba mi sie zuzycie paliwa i niezawodnosc silnikow, przy stosunkowo duzej mocy. Polecam Lupo zarowno dla pan, do uzytkowania w miescie, na zakupy (male, zwrotne, zrywne, wszedzie sie zmiesci, skrzynia automatyczna, doskonala widocznosc, wysokie standardy bezpieczenstwa), jak i dla facetow pragnacych troche zaoszczedzic(za ta kase mozna zabrac zone lub dziewczyne na weekend do dobrego hotelu - w nagrode wrazenia zapewne lepsze niz z jazdy Lupo :-)), a wrazenia z jazdy tez sa (mozna jechac i 155 km/h jak ktos lubi i ma gdzie, a i 165 km/h tez pojedzie). Ekonomia Lupo 3L (pomimo wydatku na skrzynie biegow) jest fantastyczna. Porownujac do mojego poprzedniego auta Mercedesa 124 2,3 benzyna, spalanie LPG 13-14 ltr/100 km. Kalkulacja jest prosta. Mercedes 14ltr/100km x 2.85zl=39.90 zl/100 km. Lupo 3.9ltr/100km x 5.7=22.23. Wynik 17.67 zl oszczednosci na kazde 100km przejechane. Nie chce wiedziec jaka roznica bylaby, gdybym w Mercu uzywal benzyny, a nie gazu. Kontynuujac, po przejechaniu 30.000km oszczedzilem 5301 zl. Wydalem wprawdzie na naprawe skrzyni 2000, ale to wciaz 3300 oszczednosci. Zakladam ze skrzynia nie zepsuje sie po raz kolejny zbyt szybko. Teoretycznie powinna potrzymac tyle samo co poprzednio. Rachunek jest prosty i nie musze chyba nic wiecej dodawac. Polecam Lupo jeszcze raz. (obliczenia oparlem na biezacych cenach paliw 14/03/2012). Piszac na temat Lupo kierowalem sie moim osobistym, subiektywnym odczuciem na temat tego samochodu. Mam nadzieje, ze moja ocena bedzie pomocna dla innych. Moge podzielic sie moimi wrazeniami i doswiadczeniami na temat tego samochodu. Kontakt: pav116@wp.pl Pozdrawiam. ukryj
dodano 14.03.2012 przez
Samochód kupiłem bo chciałem ładny, ekonomiczny i niezawodny samochód. Po blisko roku zostało mi tylko to pierwsze. Samochód przykuwa wzrok ... więceji wciąż mi się podoba, ale ani nie jest ekonomiczny, ani tym bardziej niezawodny. Wręcz przeciwnie. Pali jak flagowy silnik 1,9 TDI, przy zdecydowanie gorszych osiągach, a na dodatek ciągle się coś psuje. Może rzeczywiście nie najlepiej kupiłem, ale mimo wszystko częstotliwość znajdywania nowych usterek jest conajmniej podejrzana. ukryj
dodano 24.05.2009 przez
Zobacz oceny Volkswagen Lupo Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Lupo

Pb
4,77 - 10,80
Na podstawie 87 raportów spalania
ON
3,53 - 8,33
Na podstawie 121 raportów spalania
LPG
5,67 - 7,97
Na podstawie 6 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Lupo

Ekonomicznosc powoduje, ze wszystkie (nieliczne) mankamenty Lupo, wlacznie z naprawa skrzyni biegow po prostu przestaja byc istotne. Najlepszym wynikiem jaki ... więcejudalo mi sie osiagnac bylo 3,6 ltr/100 km. Co zaskakujace, osiagnalem ten wynik na trasie kretej, gorzystej i w dodatku czesc drogi jadac w korku. Ogolnie realne spalanie, jakie udaje mi sie osiagnac to z reguly 3,8- 3,9 ltr/100km, samochodem z obciazeniem ok. 300kg, wiec tak jakbym wiozl 3 pokazne osoby i przy normalnych predkosciach (nawet 150km/h czasami). (Aktualizacja 20.07.2012 udalo mi sie osiagnac 3,2 ltr/100km na trasie Sierakowice-Gdansk, czyli jednak mozna). Jak juz wyzej wspomnialem, inni uzytkownicy Lupo osiagaja lepsze wyniki. Z tego co slyszalem, duza role graja tu felgi i opony (w Lupo 3L byly montowane jakies specjalne felgi aluminiowo/magnezowe i jakies eco opony, nie wiem dokladnie jakie). Ja jezdze na normalnych stalowych felgach i oponach wielosezonowych M+S, o kazdej porze roku. Mozliwe, ze to powoduje rowniez wieksze zuzycie paliwa. Ciekawostka w Lupo 3L jest tryb ECO. Po wcisnieciu tego przycisku, samochod nie tylko zmienia biegi przy nizszych obrotach silnika, oszczedzajac tym samym paliwo, ale rowniez automatycznie wylacza silnik gdy trzymamy wcisniety hamulec dluzej niz 5 sekund, przy nieruchomych kolach (np. stojac na swiatlach lub w korku). Po puszczeniu hamulca, silnik w ciagu doslownie sekundy uruchamia sie i jedziemy dalej. (automatyczne wlaczanie i wylaczanie silnika moze nie dzialac, gdy: 1. silnik nie osiagnal odpowiedniej tempetarury, 2. Akumulator nie ma wystarczajacej ilosci energii np. jest zuzyty lub rozladowany). Procz tego w czasie jazdy po puszczeniu pedalu "gazu" samochod jedzie jakby "na luzie", nie hamuje silnikiem do momentu az zaczynamy hamowac. Wtedy wlacza sie rowniez "hamowanie silnikiem". Oczywiscie tryb ECO ma tez mankamenty: samochod nie przyspiesza tak szybko jak w trybie normalnym. Osobiscie stalem raz w korku kolo Londynu 2,5 godziny. Podjezdzanie 10 metrow - stop, 5 metrow - stop itd przez caly ten czas. Silnik wylaczal sie i wlaczal ok. 70 razy, nie policzylem dokladnie. Niesamowite! ukryj
dodano 14.03.2012 przez
Zastanawiałam się nad 3 L a 1.7 SDI ale wybór padł na SDI-ka i nie zamieniła bym już na ... więcejżadne! Fakt ze szału jakoś nie ma z prędkością ale ładnie się zbiera i ta ekonomiczność to cechy dla których kupiłam te auto.Dużo osób mi doradzało TDI ze większa moc szybciej sie zbiera i w ogóle na tak ale jak bym miała za każdym razem pamiętać ze po przejechaniu z punktu A do punktu B muszę odczekać chwilkę żeby wyłączyć silnik (tak wiem ze zaraz mi tu wyskoczycie ze nie trzeba odczekać jak się ma turbinę to sie nic nie stanie i to nie wpływa na eksportacje jej tak takk) i nie uśmiechało by mi się wymiana turbiny bo o renowacji nie chciała bym słyszeć.Także moim zdaniem osoba która chce z punku A do punku B przejechać w warunkach komfortowych,tanio i przyjemnie to z ręką na sercu Polecam takie autko.I ktoś tu pisał ze to babskie auto wręcz przeciwnie powiedziała bym ze i facet znajdzie w nim coś takiego że chętnie będzie nim jeździł tak jak mój narzeczony:D. Zresztą każdy musi się przekonać na własnej skórze. Pozdrawiam ukryj
dodano 06.04.2013 przez
Niektórzy nie wierzą, jak mówię ile średnio spala ... Oczywiście to ich sprawa, kiedyś jak się mówiło że dieselek spala 5,5 ... więcej- 6,5 l/100km to był bardzo oszczędny! ...Ale to było kiedyś. Czas leci, technika postępuję, a Korncern VW na wskroś ambicjonalnie potraktował stworzenie super autka o najniższej emisji CO2/1km do atmosfery zgodnie z trendami na przełomie XX/XXI wieku. Wg mnie Smart ForTwo CDI powinien spalać o pół litra mniej - mniejsza masa, mniejszy silnik, korzystniejszy współczynnik CX. Lecz według większości wypowiedzi, Lupo 3L oraz ForTwo CDI spalają bardzo podobnie. Dla mnie, dwa dodatkowe miejsca w drugim rzędzie okazały się decydujące przy wyborze ... Pozdrawiam wszystkich NIEDOWIARKÓW . 3Lupowicz ukryj
dodano 15.03.2009 przez
Pojazd posiadam od roku. Od czasu regeneracji pompowtryskiwaczy (koszt ok. 2000 zł) staranniej dobieram stacje benzynowe. Staram się tankować 50/50 ... więcejpaliwo premium i najtańsze na zmianę, jedno tankowanie do pełna takie i jedno takie. Samochód jest bardzo oszczędny i widzę zdecydowany spadek kosztów. Jeżdżę głównie po Warszawie + 1-2 wyjazdy miesięcznie, rocznie robię ok. 30 tys. km. Największe spalanie osiągam na autostradzie ale i tak przy maksymalnej prędkości nie odbiega ono zbytnio od ok. 5l. Samochód jak na swój silnik jest bardzo dynamiczny. Jedyny mankament to jego pakowność i na wyjazdach większej liczbie osób przydaje się zdolność gry w tetris ;), choć jego wielkość to duża zaleta w mieście. ukryj
dodano 03.03.2013 przez
Autko posiadam od roku przejechałem już ponad 30.000 km głownie dojeżdżając do pracy, pokonując około 70% w trasie pozostałe 30% ... więcejjazda miejska wrocławskie korki. Spalanie w granicach 4,7 lato i 5.1 zima. Maksymalne spalanie jakie odnotowałem dojeżdżając do pracy to 5,9 litra (duże korki trasa pokonywana z prędkościami rzędu 120-170 km/h). Najmniejsze spalanie jakie osiągnąłem w trasie (2 osoby, 800km) nie przekraczając 120km/h to 4,1 litra. Jadąc z maksymalnym balastem (4 osoby dorosłe + bagaże na tygodniowy wypad) na trasie 800 km jazda dynamiczna 120-140 km/h spalanie 4,6 litra. Jeżdżę na paliwie tankowany wyłącznie na Ne*** jak dotąd bez kłopotów z pompowtryskiwaczami ukryj
dodano 06.04.2010 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Lupo Dodaj raport spalania

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Lupo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

962

Przejechany dystans

86 290 zł

Zatankowanego paliwa

20 173 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

167

Wydanych pieniędzy

54 429 zł

Średnie wydatki na auto

1 111 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

248

Wydanych pieniędzy

58 123 zł

Średnie wydatki na auto

1 186 zł

ZOBACZ 49 dzienników kosztów Volkswagen Lupo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 2
komentarzy(0)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Lupo dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Lupo

Ciekawostki
dodano 12.10.2012 przez
W 2003 roku Gerhard Plattner właśnie takim samochodem pokonał dystans 4683 km, spalając średnio na trasie 2,78l/100km. Całkowity koszt paliwa na trasie wyniósł 90,94 euro.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą