Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Volkswagen Lupo

Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.

W ślad za swoimi większymi "braćmi", Lupo nawet nie stara się być pojazdem zjawiskowym - proste kształty i zero finezji to jego dewiza. W podobnym stylu utrzymano również wnętrze, które z miejsca kierowcy zbiera pochwały za czytelną i ergonomiczną deskę, kapitalną widoczność oraz nadspodziewanie obfitą - jak na gabaryty auta - przestronność. Ta ostatnia została uzyskana kosztem tylnej części kabiny, bo w drugim rzędzie usiedzą jedynie dzieci, a bagażnik ma rozmiary większego schowka. Powody do narzekania daje też jakość wykończenia (gdzieniegdzie są nawet gołe blachy) oraz poziom wyposażenia.

Jak na samochód klasy mini, Volkswagen Lupo ma bardzo szeroką gamę silników. Z tych benzynowych najgodniejszy polecenia jest motor 1.4 z pośrednim wtryskiem paliwa, stanowiący udany kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Fanom diesli polecamy natomiast silnik 1.4 TDI, bo choć jest głośny, spala bardzo niewiele i jest niezawodny. Odradzić należy z kolei pozostałe "ropniaki" - wersja 1.2 cechuje się ogromnymi kosztami obsługi, a 1.7 jest konstrukcyjnie przestarzała. Twarde zawieszenie ułatwia szybkie manewrowanie, ale nie sprawdza się na polskich drogach.

Jako nowe, Lupo było bardzo drogie, przez co nie oferowano go w Polsce. Dziś kosztuje znacznie mniej, jednak - za sprawą lubianego w naszym kraju znaczka VW - trzyma cenę. Dzięki sprawdzonym podzespołom i solidnemu wykonaniu, nie można narzekać na jego trwałość - uważać trzeba jedynie na problematyczne wersje 1.4 FSI i 1.2 TDI, zamarzające odmy w części "benzyniaków" 1.0 i 1.4 oraz usterki skrzyń biegów. Większość napraw da się wykonać bardzo tanio.

Silniki Volkswagen Lupo

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Lupo

Ciekawe wersje popularnych aut

Na wiele samochodów spoglądamy z przymrużeniem oka, nie licząc na zbyt wiele. Czasami pozory okazują się złudne. Niepozorne auto może zaskoczyć dynamiką, przyjemnością prowadzenia albo ponadprzeciętnie bogatym wyposażeniem.

Ciekawy, innowacyjny, drogi - Volkswagen Lupo

W dzisiejszych czasach, tak zwanego kryzysu, sporą popularnością cieszą się małe, miejskie autka. Zapotrzebowanie na możliwie tani i łatwy w zaparkowaniu środek lokomocji wydaje się być jednak w dużym stopniu niezależne od sytuacji ekonomicznej. O tym jednak, że Europejczycy nie zawsze chętnie kupują...

VW Lupo - zapomniany

Czy jest sens wywalać kupę szmalu na samochód, w którym nawet dzieci będą krzyczeć po dłuższej przejażdżce na tylnej kanapie? Nie - Volkswagen zdecydował za Polaków i zrezygnował z oficjalnej sprzedaży Lupo na naszym rynku. Za to teraz import to nie problem i można je kupić za rozsądną cenę z drugiej...

Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Lupo

Społeczność kierowców Volkswagen LupoautoWcentrum - społeczność Volkswagen Lupo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo MałaCzarnaBłyskawica 59,18

Volkswagen Lupo College 50,81

Volkswagen Lupo aka Wołek 61,62

Volkswagen Lupo Lupczak 31,33

Volkswagen Lupo Lupiszon 84,38

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Lupo

RWalentynowicz 85,60

bartolomeoo 30,04

kpalik 30,00

Kapitan_Nemo 30,04

makveli 30,12

jaboleq 45,62

SzaKal84 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Lupo

Nawinięcie 160 000 km na koła
Nawinięcie 160 000 km na koła Trochę z opóźnieniem, ale zawsze. Autko zrobiło 160 000 km. Sprawuje się całkiem...
Zmiana opon
Zmiana opon Dziś zmieniłem opony z zimowych na letnie. Zimowe były 13 155 65, a letnie są 1...
serwis po zakupie
serwis po zakupie Wymiana rozrządu, wiadomo, przy pasku trzeba to zrobić, bo silnik 50KM 10.0 MPI ...
Pierwsze wydatki serwisowe
Pierwsze wydatki serwisowe ... no i stało się... pierwsza kasa na naprawy wydana :( Po pierwszej trasie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Lupo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Lupo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Lupo
 

Volkswagen Lupo najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 100 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 8 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo
1.0 benzyna
190 345 km, 2001
5 800 PLN
Volkswagen Lupo
benzyna
0
6 200 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna
250 km, 2003
3 800 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna 75 KM
157 900 km, 1999
7 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Lupo

Wybrane opinie

Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.2 TDI 3L (61 KM)

Ogólnie dla 2 osób bez dziecka jest to super samochodzik i na miasto i na trasy (bardzo wygosny). Ma jeden bardzo duży minus - ta wersja którą posiadam i tym wyposażeniem (nówka oczywiście) jest droższa nawet od podstawoej wersji VW Golfa - dlatego nie ma go w sprzedaży na polskim rynku - co za tym idzie bardzo duży problem z dostpnością nawet drobnych części i brak zamienników - no chyba że od audi A2 :-)). nawet od innych wersji lupo większąść częsci nie podchodzi. Wszystko trzeba zamawiać przez VW z niemiec i czeka się 2 tygodnie.

dodał: Lasket , psychotrop@op.pl
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.0 (50 KM)

Wygląd i sylwetka auta jak dla mnie jest bardzo atrakcyjna, niebieski lakier oraz niebieskie podświetlanie wskaźników robią duże wrażenie. Przejechałem tym autem 30 000 tys km i nie miałem żadnych poważnych awarii. Szkoda tylko, że nie jest lepiej wyciszone no i ten bagażnik na drobne zakupy idealny, ale wózek (najmniejszy) dla dziecka już nie wejdzie. Ogólnie jestem zadowolony z VW LUPO, nie ma go w sprzedaży w POLSCE ale problemu z częściami zamiennymi nie ma żadnego.

dodał: slawek-kl@poczta.wp.pl
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.7 SDI (60 KM)

AUTO SPISUJE SIE DOBRZE, MAŁO PALI , TROCHE MAŁY PROMIEŃ SKRĘTU WG MNIE. ALE JEST SUPER - LUPO JEST SUPER MOZLIWOŚĆ SPRZEDAZY !!! CENA DO UZGODNIENIA LUPO 1,7 SDI 2001R WSPOMAGANIE KIER SERWISOWANY W NIEMCZECH DO 65240KM KUPIŁEM GO JAK MIAŁ 74500 OBECNIE 91 TYŚ JESTEM 1 WŁAŚCICIELEM W POLSCE ABS 2XAIR BAG BIAŁE ZEGARY ALU FELGA 14, NOWE OPONY 55/185 ZADBANY, SREBRNY - FOTO NA MEILA PRZESLE centek_b@o2.pl 0500442166

dodał: centek_b@o2.pl (Jacek)
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.0 (50 KM)

Super samochodzik przyciąga uwagę, mój jest śnieżno- biały (uważam że w tym kolorze wygląda najlepiej), ludzie na ulicach się za nim oglądają, a niektórzy kiedy wysiadam zaczepiają mnie pytając o niego. Jeśli chcesz mieć wyjątkowy samochód, zwracać na siebie uwagę i nie martwić sie że coś sie zepsuje to Lupo jest dla Ciebie. I jeszcze jedno musisz mieć bardzo małą rodzinę.

dodał: krzych64@wp.pl
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.2 TDI 3L (61 KM)

za cięzki przód, za lekki tył, na zime najlepiej włożyc do bagażnika worek ok 100g. lub troszke wiecej wtedy bedzie pewność ze przy zakręcie tył nie wyprzedzi przodu co w warunkach zimowych bez obciazenia jest szczegulnie latwe poza tyl brak klimy odczulem przy wczasach w chorwacji szybki zwawy gdy wracalem wykrecilem od 8.00 rano do 22.00 1070 km.

dodał: krzykliwy@jahoo.pl

Volkswagen Lupo

102 komentarze

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Nuska~Nuska

witam poszukuje lupo 1.4 ale w automacie jakies propozycje? moze byc do sprowadzenia

~SAMURAJ~SAMURAJ

Do ~Tinuś89: zwykle check engine załącza się z powodu zacinającego się zaworu EGR - czyli recyrkulacji spalin. powinien być wymieniany co 50 000km. No i jeszcze należy czyścić przepustnicę od czasu do czasu. Dobry mechanik, przy wymianie kompleksowej filtrów i płynów robi to u mnie co 15 000km. Może być też problem z zapłonem (świece lub przewody zapłonowe) - ale to odczuwalne będzie w pracy silnika.
Ja mam silnik 1,4 benzyna 75 KM - i u mnie tak to się objawia.
Zaworu EGR nie można lekceważyć bo w pewnym momencie auto staje na drodze a silnik przestaje pracować. Reszta sprawuje się całkiem dobrze. Zawieszenie jest bardzo wytrzymałe, tylne hamulce bębnowe wymagają od czasu do czasu mocniejszego naciśnięcia.

~Tinuś89~Tinuś89

Do ~SAMURAJ: witam a o jaki zawór chodzi dokładnie ? świeci mi sie check od paru dni nie wiem co to a mam Lupo 1.0 2003r ehh...pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 447
Przejechany dystans
42 610 047 km
Zatankowanego paliwa
2 143 710 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 602
Wydanych pieniędzy
3 262 621 zł
Średnie wydatki na auto
1 253 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 086
Wydanych pieniędzy
3 489 901 zł
Średnie wydatki na auto
1 341 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 603)

Zużycie paliwa Volkswagen Lupo

Na podstawie 160 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kkruczek@interi, dodano: 19.01.2007 00:17

zakupilem lupo 3L gdyz chcialem auto oszczedne a sie okazuje ze jednak to co pisza ze pali tylko 3litry ropy to bajka!!!a moze mam cos z silnikiem??!!jesli ktos wie czy to jest normalne czy jest cos zepsute to prosze o jakas odpowiedz!!!!poza tym autko si

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

autor: T-1000, dodano: 01.02.2008 16:49

kupiłem to auto z myślą o ekonomi i szok na trasie za 100zl 1000km przy jeździe oszczędnej ale bez przesady przy cenie ropki 4zł tylko trasa , na równej trasie na maks oszczędnie komp pokazuje 1,8 -2,0 60- 70 km/h niestety jazda jest nudna i męcząca , normalnie jeżdżąc 3,2 l ale w mieście 5 l jeżdżę szybko ciągle 3/4wciskam często full w zimie przy -15c* odpalił bez zająknięcia :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

autor: Katarzyna, dodano: 21.07.2008 15:34

Ceny części oraz napraw nieco wyższe niż stary dobry Golf 3 generacji. Zużycie paliwa w trybie stricly miejskim z zachowaniem dużej dynamiki jazdy maksymalnie około 6.5 litra na 100 km,trasa to już bajka 4-4.5 litra na 100 kilometrów przy prędkości rzędu 120-130 kilometrów na godzinę.

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Lupo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Lupo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Lupo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Lupo, oglądali także