Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Volkswagen Lupo

Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.

W ślad za swoimi większymi "braćmi", Lupo nawet nie stara się być pojazdem zjawiskowym - proste kształty i zero finezji to jego dewiza. W podobnym stylu utrzymano również wnętrze, które z miejsca kierowcy zbiera pochwały za czytelną i ergonomiczną deskę, kapitalną widoczność oraz nadspodziewanie obfitą - jak na gabaryty auta - przestronność. Ta ostatnia została uzyskana kosztem tylnej części kabiny, bo w drugim rzędzie usiedzą jedynie dzieci, a bagażnik ma rozmiary większego schowka. Powody do narzekania daje też jakość wykończenia (gdzieniegdzie są nawet gołe blachy) oraz poziom wyposażenia.

Jak na samochód klasy mini, Volkswagen Lupo ma bardzo szeroką gamę silników. Z tych benzynowych najgodniejszy polecenia jest motor 1.4 z pośrednim wtryskiem paliwa, stanowiący udany kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Fanom diesli polecamy natomiast silnik 1.4 TDI, bo choć jest głośny, spala bardzo niewiele i jest niezawodny. Odradzić należy z kolei pozostałe "ropniaki" - wersja 1.2 cechuje się ogromnymi kosztami obsługi, a 1.7 jest konstrukcyjnie przestarzała. Twarde zawieszenie ułatwia szybkie manewrowanie, ale nie sprawdza się na polskich drogach.

Jako nowe, Lupo było bardzo drogie, przez co nie oferowano go w Polsce. Dziś kosztuje znacznie mniej, jednak - za sprawą lubianego w naszym kraju znaczka VW - trzyma cenę. Dzięki sprawdzonym podzespołom i solidnemu wykonaniu, nie można narzekać na jego trwałość - uważać trzeba jedynie na problematyczne wersje 1.4 FSI i 1.2 TDI, zamarzające odmy w części "benzyniaków" 1.0 i 1.4 oraz usterki skrzyń biegów. Większość napraw da się wykonać bardzo tanio.

Silniki Volkswagen Lupo

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Lupo

Ciekawe wersje popularnych aut

Na wiele samochodów spoglądamy z przymrużeniem oka, nie licząc na zbyt wiele. Czasami pozory okazują się złudne. Niepozorne auto może zaskoczyć dynamiką, przyjemnością prowadzenia albo ponadprzeciętnie bogatym wyposażeniem.

Ciekawy, innowacyjny, drogi - Volkswagen Lupo

W dzisiejszych czasach, tak zwanego kryzysu, sporą popularnością cieszą się małe, miejskie autka. Zapotrzebowanie na możliwie tani i łatwy w zaparkowaniu środek lokomocji wydaje się być jednak w dużym stopniu niezależne od sytuacji ekonomicznej. O tym jednak, że Europejczycy nie zawsze chętnie kupują...

VW Lupo - zapomniany

Czy jest sens wywalać kupę szmalu na samochód, w którym nawet dzieci będą krzyczeć po dłuższej przejażdżce na tylnej kanapie? Nie - Volkswagen zdecydował za Polaków i zrezygnował z oficjalnej sprzedaży Lupo na naszym rynku. Za to teraz import to nie problem i można je kupić za rozsądną cenę z drugiej...

Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Lupo

Społeczność kierowców Volkswagen LupoautoWcentrum - społeczność Volkswagen Lupo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo 73,82

Volkswagen Lupo 78,48

Volkswagen Lupo 1.2 TDI Pistachio 51,65

Volkswagen Lupo dupowóz 68,55

Volkswagen Lupo Małopaliwóz 56,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Lupo

krzemel 30,05

dpc_ucore_info 30,18

SzaKal84 30,05

kasienia2603 30,00

bartolomeoo 30,04

bimarket 30,05

RWalentynowicz 86,31

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Lupo

Zapamiętać: jak możesz lać Pb95 to lej Pb95, a nie Pb98.
Zapamiętać: jak możesz lać Pb95 to lej Pb95, a nie Pb98. Pierwsze tankowanie zrobiłem Pb98, ale drugie już Pb95. Brat podesłał mi ciek...
Pierwsze, niezbędne wymiany.
Pierwsze, niezbędne wymiany. Jak to po zakupie nowego samochodu szybko dokonałem podstawowego serwisowania sa...
Auto po pół roku jazdy
Auto po pół roku jazdy Sprawuje się dzielnie. Zepsuł mi się prawdopodobnie czujnik temperatury silnika....
Pierwsze wydatki serwisowe
Pierwsze wydatki serwisowe ... no i stało się... pierwsza kasa na naprawy wydana :( Po pierwszej trasie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Lupo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Lupo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Lupo
 

Volkswagen Lupo najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo
1.0 benzyna
190 345 km, 2001
5 800 PLN
Volkswagen Lupo
benzyna
0
6 200 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna
250 km, 2003
3 800 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna 75 KM
157 900 km, 1999
7 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Lupo

Wybrane opinie

Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.2 TDI 3L (61 KM)

Ogólnie dla 2 osób bez dziecka jest to super samochodzik i na miasto i na trasy (bardzo wygosny). Ma jeden bardzo duży minus - ta wersja którą posiadam i tym wyposażeniem (nówka oczywiście) jest droższa nawet od podstawoej wersji VW Golfa - dlatego nie ma go w sprzedaży na polskim rynku - co za tym idzie bardzo duży problem z dostpnością nawet drobnych części i brak zamienników - no chyba że od audi A2 :-)). nawet od innych wersji lupo większąść częsci nie podchodzi. Wszystko trzeba zamawiać przez VW z niemiec i czeka się 2 tygodnie.

dodał: Lasket , psychotrop@op.pl
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.0 (50 KM)

Wygląd i sylwetka auta jak dla mnie jest bardzo atrakcyjna, niebieski lakier oraz niebieskie podświetlanie wskaźników robią duże wrażenie. Przejechałem tym autem 30 000 tys km i nie miałem żadnych poważnych awarii. Szkoda tylko, że nie jest lepiej wyciszone no i ten bagażnik na drobne zakupy idealny, ale wózek (najmniejszy) dla dziecka już nie wejdzie. Ogólnie jestem zadowolony z VW LUPO, nie ma go w sprzedaży w POLSCE ale problemu z częściami zamiennymi nie ma żadnego.

dodał: slawek-kl@poczta.wp.pl
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.7 SDI (60 KM)

AUTO SPISUJE SIE DOBRZE, MAŁO PALI , TROCHE MAŁY PROMIEŃ SKRĘTU WG MNIE. ALE JEST SUPER - LUPO JEST SUPER MOZLIWOŚĆ SPRZEDAZY !!! CENA DO UZGODNIENIA LUPO 1,7 SDI 2001R WSPOMAGANIE KIER SERWISOWANY W NIEMCZECH DO 65240KM KUPIŁEM GO JAK MIAŁ 74500 OBECNIE 91 TYŚ JESTEM 1 WŁAŚCICIELEM W POLSCE ABS 2XAIR BAG BIAŁE ZEGARY ALU FELGA 14, NOWE OPONY 55/185 ZADBANY, SREBRNY - FOTO NA MEILA PRZESLE centek_b@o2.pl 0500442166

dodał: centek_b@o2.pl (Jacek)
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.0 (50 KM)

Super samochodzik przyciąga uwagę, mój jest śnieżno- biały (uważam że w tym kolorze wygląda najlepiej), ludzie na ulicach się za nim oglądają, a niektórzy kiedy wysiadam zaczepiają mnie pytając o niego. Jeśli chcesz mieć wyjątkowy samochód, zwracać na siebie uwagę i nie martwić sie że coś sie zepsuje to Lupo jest dla Ciebie. I jeszcze jedno musisz mieć bardzo małą rodzinę.

dodał: krzych64@wp.pl
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.2 TDI 3L (61 KM)

za cięzki przód, za lekki tył, na zime najlepiej włożyc do bagażnika worek ok 100g. lub troszke wiecej wtedy bedzie pewność ze przy zakręcie tył nie wyprzedzi przodu co w warunkach zimowych bez obciazenia jest szczegulnie latwe poza tyl brak klimy odczulem przy wczasach w chorwacji szybki zwawy gdy wracalem wykrecilem od 8.00 rano do 22.00 1070 km.

dodał: krzykliwy@jahoo.pl

Volkswagen Lupo

102 komentarze

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Nuska~Nuska

witam poszukuje lupo 1.4 ale w automacie jakies propozycje? moze byc do sprowadzenia

~SAMURAJ~SAMURAJ

Do ~Tinuś89: zwykle check engine załącza się z powodu zacinającego się zaworu EGR - czyli recyrkulacji spalin. powinien być wymieniany co 50 000km. No i jeszcze należy czyścić przepustnicę od czasu do czasu. Dobry mechanik, przy wymianie kompleksowej filtrów i płynów robi to u mnie co 15 000km. Może być też problem z zapłonem (świece lub przewody zapłonowe) - ale to odczuwalne będzie w pracy silnika.
Ja mam silnik 1,4 benzyna 75 KM - i u mnie tak to się objawia.
Zaworu EGR nie można lekceważyć bo w pewnym momencie auto staje na drodze a silnik przestaje pracować. Reszta sprawuje się całkiem dobrze. Zawieszenie jest bardzo wytrzymałe, tylne hamulce bębnowe wymagają od czasu do czasu mocniejszego naciśnięcia.

~Tinuś89~Tinuś89

Do ~SAMURAJ: witam a o jaki zawór chodzi dokładnie ? świeci mi sie check od paru dni nie wiem co to a mam Lupo 1.0 2003r ehh...pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 714
Przejechany dystans
41 818 012 km
Zatankowanego paliwa
2 116 345 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 508
Wydanych pieniędzy
3 214 504 zł
Średnie wydatki na auto
1 251 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 952
Wydanych pieniędzy
3 467 559 zł
Średnie wydatki na auto
1 349 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 570)

Zużycie paliwa Volkswagen Lupo

Na podstawie 159 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: ezop, dodano: 04.05.2012 11:29

Samochód spalił przy trasie na katowice-zakopane a następnie około 250km w samym zakopanym spalanie w ganicach 6.9 do 7l paliwa samochód był obciążony maksymalnie czyli 4 osoby + bagaż około 40-50kg ogólnie wrażenia z silnika dobre ,nie miał problemów przy wzniesieniach chociaż spodziewałem się totalnego muła z tym załadunkiem ,rzadko kiedy przy podjeździe trzeba było redukować na drugi bieg to była jego granica wytrzymałości prawdopodobnie przy silniku 1.0 była by totalna klapa ,przełożenie skrzyni biegów wręcz pozytywne dobrze dobrane do tego silnika wspomnę że silnik był 1.4 wersja AUD

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.4 i

autor: REYMEN, dodano: 19.01.2008 20:27

NIESAMOWITE SPALANIE NA TRASIE PRZY 60KM/H POKAZUJE 2 LITRY ALE JAK JEDZIESZ ZWYCZAJNIE 3L , 120KM/H 3,5L :O SUPEEEEER . KOPA MA DOPIERO NA WYSOKICH OBROTACH JAK SIę TURBO ZAłąCZA , NA EKO WłąCZONYM JEST MAłA RUżNICA NA TRASIE W MIESCIE WIELKA NAWET 1L MNIEJ

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

autor: kkruczek@interi, dodano: 19.01.2007 00:17

zakupilem lupo 3L gdyz chcialem auto oszczedne a sie okazuje ze jednak to co pisza ze pali tylko 3litry ropy to bajka!!!a moze mam cos z silnikiem??!!jesli ktos wie czy to jest normalne czy jest cos zepsute to prosze o jakas odpowiedz!!!!poza tym autko si

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Lupo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Lupo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Lupo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Lupo, oglądali także