Szukaj

Informacje o Volkswagen Lupo

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Lupo

Liczba ocen: 208
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Lupo_WZY
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.6 i 16V GTI 125KM 92kW
Auto specyficzne - niby Volkswagen, ale dostępność części jest dobra tylko jeśli są to elementy identyczne jak w 1.4. Wszystkie charakterystyczne dla GTI części to trudny temat np. części karoserii czy wnętrza. Auto miało zdecydowanie najbardziej bogate wyposażenie ze wszystkich Lupo - biksenony, spryskiwacze lamp, klima (opcjonalnie climatronik), elektryczny szyberdach (nie faltdach), skórzane siedzenia z 5-stopniowym podgrzewaniem, centralny zamek na pilota, inne zegary, termometr zewnętrzny, skórzana kiera i mieszek dźwigni zmiany biegów, czerwone pasy, większe koła, elektryczne szyby i lusterka itp. itd. W jeździe na co dzień bardzo przyjemne, po przesiadce ze zwykłego Lupo wrażenie jakby przesiąść się z traktora do normalnego auta.
4,4
~Ptrrk
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.0 50KM 37kW
Auto bardzo dobre, ale do jazdy miejskiej. Jesli ktos chce tym jezdzic wiecej jak 60km/h, to owszem pojezdzi. Autem mozna nawet i 140km/h wykrecic, ale spalanie przy takiej jezdzie to jakis dramat jest. Dojezdzam kawalek do pracy 15km predkoscia srednio 110km/h i tankuje to auto co 300km za sume 130zl. Auto totalnie nieekonomiczne. Jest szybkie, bo na swiatlach wszystkie auta zostawiamy z tylu, ale zeby tym autem ruszyc z wieksza predkoscia niz rowerzysta obok nas, to trzeba wcisnac tego gazu troche, inaczej silnik sie przydusi. Pod tym wzgledem to dramat i nigdy wiecej nie kupie auta z tak mala pojemnoscia. Ale dosc o wadach.. poza brakiem ekonomii, to auto naprawde jest solidnie wykonane i wyglada na male pierdzikolko, ale zmiescimy w nim sporo rzeczy. Moze nie w bagazniku, ale jak autem jezdzi singiel, badz parka ludzi, to spokojnie mozna rzucic na tylna kanape zakupy, bagaze i mozna smigac. Jestem osoba wysoka, ale moja pozycja za kierownica naprawde jest bardzo wygodna. Blacha i podwozie nie ma kompletnie rdzy mimo, ze auto ma juz swoje lata. Gdybym mial wiecej gotowki na kupno auta wtedy kiedy to auto nabywalem, to nie kupilbym drugi raz takiej pojemnosci silnika, bo to nieporozumienie jest.
3,0
~ELA
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Wszystkie negatywne opinie na temat tego samochodu to niestety prawda. Teraz nie da się nie kupić dobrego egzemplarza... Łudziłam się, że może moje Lupo nie podąży za schematem i nie zepsuje się na amen, niestety się myliłam. Korzystałam z samochodu pół roku, inwestując w międzyczasie w naprawy. Turbo się ciągle psuło, auto nie chciało niekiedy jechać więcej niż 90 km/h. Poza tym błędy w silniku i skrzyni, co dla mechanika stanowi często problem, bo ciężko się to auto naprawia. Na plus oceniam komfort prowadzenia i spalanie (3,8l), fajnie mi się nim jeździło, dopóki nie odjechało nagle na lawecie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Lupo
5,8 – 8,6
l/100 km
3,8 – 5,1
l/100 km
6,7 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Trochę więcej niż podaje producent w katalogu, ale też auto ma swoje lata oraz ma zwykłe opony a nie jakieś eko-oszczędne, co na pewno wpłynęło na gorszy niż fabryczny wynik. 3 litry można spalić średnio jeżeli jedziemy 90 km/h autostradą. Na innych drogach poza miastem gdzie jazda nie jest aż taka płynna, już trzeba się bardzo postarać żeby osiągnąć 3 litry(oraz wyłączyć klimę), więc raczej trzeba liczyć się ok 3.5 jeżeli nie chcemy być zawalidrogą i jechać do 70 km/h. Ale za to na trasie 700km z Krakowa przez górzysta Słowację i do północnej Serbii, jadąc z ciężką nogą, z czego ok 350km autostrady przy 130km/h, wyszła średnia 4.2 (większość czasu w modzie ECO, pełną mocą tylko gdy była potrzebna, czyli pod górki, przy wyprzedzaniu, klima chodziła cały czas) Swoją drogą, komputer pokazuje realne wartości, co do 0.1 zgadzające się z wynikiem pod dystrybutorem. Jazda autostradą przy 110 to 4 litry, przy 140 to 5.5-6, a cały czas but w podłodze i 165 km/h to jakieś 7 litrów. Włączenie klimy dodaje 0.5 litra na 100 W mieście (Krakowie) różnie bywało, ale trudno mi podać konkretną wartość średnią, bo dużo zależy od warunków i stylu jazdy, oraz długości odcinka i czy jest zimno. Generalnie pomiędzy ok 4 przy oszczędnie jeździe(ale nie w zawalidroga stylu) do przepisowych prędkości 50 lub 70, do 6 litrów w mniej sprzyjających warunkach(korki, krótkie odcinki, zimno, dynamiczna jazda) Generalnie auto jest spoko, fajnie i przyjemnie się nim jeździ, nawet na długich trasach. Miękko zawieszone więc dość wygodne na słabych drogach, ale w zakręty już nie ma co wchodzić szybko bo strasznie się pochyla. Wspomaganie fajnie działa, klima mrozi nawet w upale, na ogrzewanie też nie narzekałem bo po kilometrze lub dwóch już zaczynało grzać, i jeszcze chwile na nagrzanie kabiny i można było ściągać kurtkę. Miejsca z tyłu dla osoby 170-175 jest pod dostatkiem. Pozycja za kierownicą dobra, niska, wygodna.
5,3
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM 55kW
Spalanie paliwa zliczam w aplikacji Fuelio zatem podane przeze mnie spalanie jest w 100 procentach dokładne. I tak: po spaleniu 1882 litrów ON średnie spalanie wynosi 5,36 l. Rekordowo pomiędzy tankowaniami udało się zejść do 4,58 l (chyba to była jaką trasa; nie pamiętam), a maksymalnie pomiędzy tankowaniami spalił 6,04 l (zima+webasto). W 90% jeżdżę taką ni to trasą, ni to miastem, a to drogą krajową ale z licznymi światłami i często zakorkowana z ograniczeniem do 50 km/h. Zatem chyba to trzeba uznać jako miasto. Jeżdżę dość dynamicznie, żadnego ecodrivingu nie uprawiam. Spalanie zatem rewelacja. Przy przebiegu 270 000 km żadnych problemów z motorem, a nie wiadomo czy gdzieś tam w przeszłości licznik nie był skręcany.
7,5
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.6 i 16V GTI 125KM 92kW
Przy normalnej jeździe, wyprzedzanie ciężarowych i osobowych, jazda do 120, auto zapakowane na długą wycieczkę można spokojnie zejść do ok 6l/100km. Myślę że i niżej się da ale nie ma takiej potrzeby. W codziennej jeździe do pracy tak ok 7l, przy deptaniu 10l nie przekroczylem. Auto naprawdę dobrze się zbiera i trzyma drogi jedynym minusem jest hałas pow 130km/h. Mimo niewielkich rozmiarów miejsca jest sporo siedzi się wygodnie nawet w 3 osoby na drugi koniec polski poza zdretwiala noga od dodawania gazu było wygodnie. (przydałby się tempomat). Części tanie jak barszcz a silnik prosty i bardzo elastyczny.

Usterki Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 13
Sączący się olej ze skrzyni biegów
  • Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
W moim Lupo przez cały czas sączy się olej ze skrzyni biegów, przez co regularnie dwa razy w roku muszę go uzupełniać. Pomijając już koszty takich operacji mój samochód regularnie pozostawia po sobie brzydkie ślady na ziemi. Najdziwniejsze, że podobno rzecz jest nie do naprawienia w tych modelach. Nawet wymiana skrzyni na niewiele się zda, ponieważ w nowej zaraz dzieje się to samo. Przy ostatnim serwisie mechanik specjalnie wymienił mi uszczelkę na mniejszą, która z założenia miała lepiej trzymać, niestety problem jest cały czas aktualny. Może ktoś ma/miał podobne problemy i sobie z nimi poradził? Jak to wygląda u Was?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Sprzęgło elektrohydrauliczne.
  • Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • układ napędowy
proszę bardzo o pomoc. od kilku miesięcy posiadam lupo 3L. prośba moja dotyczy dokładnie pompy oleju hydraulicznego obsługującego ponoć sprzęgło. zbiornik znajduje się obok płynu do spryskiwaczy. od pewnego czasu zauważyłem, że z nakrętki wydobywa się olej. podczas wizyty na serwisie dolano mi właśnie tego oleju do zbiorniczka i od tego momentu wycieka. w nakrętce jest dziurka. powiedziano mi, że to normalne i tędy wydostaje się nadmiar tego oleju. sprawa wydaje mi się podejrzana, ponieważ na nakrętce pisze " don't open " (nie otwierać). proszę o pomoc: czy to faktycznie normalne, czy tak się może dziać (wcześniej tego nie było), czy w ogóle dolewa się tego płynu?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dzwi i skrzynia biegów.
  • Volkswagen Lupo
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Długie drzwi i ciężkie powodują szybkie zużycie zawiasów i ogranicznika drzwi oraz w dieslu uszczelniacze wybieraka skrzyni biegów średnio co 30 tysięcy padają na szczęście nie są to drogie usterki....
2 komentarze
Volkswagen Lupo