Szukaj

Informacje o Volkswagen Lupo 1.0 50KM 37kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 50 KM (37 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 86 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 67,1 x 70,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Ptrrk
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.0 50KM 37kW
Auto bardzo dobre, ale do jazdy miejskiej. Jesli ktos chce tym jezdzic wiecej jak 60km/h, to owszem pojezdzi. Autem mozna nawet i 140km/h wykrecic, ale spalanie przy takiej jezdzie to jakis dramat jest. Dojezdzam kawalek do pracy 15km predkoscia srednio 110km/h i tankuje to auto co 300km za sume 130zl. Auto totalnie nieekonomiczne. Jest szybkie, bo na swiatlach wszystkie auta zostawiamy z tylu, ale zeby tym autem ruszyc z wieksza predkoscia niz rowerzysta obok nas, to trzeba wcisnac tego gazu troche, inaczej silnik sie przydusi. Pod tym wzgledem to dramat i nigdy wiecej nie kupie auta z tak mala pojemnoscia. Ale dosc o wadach.. poza brakiem ekonomii, to auto naprawde jest solidnie wykonane i wyglada na male pierdzikolko, ale zmiescimy w nim sporo rzeczy. Moze nie w bagazniku, ale jak autem jezdzi singiel, badz parka ludzi, to spokojnie mozna rzucic na tylna kanape zakupy, bagaze i mozna smigac. Jestem osoba wysoka, ale moja pozycja za kierownica naprawde jest bardzo wygodna. Blacha i podwozie nie ma kompletnie rdzy mimo, ze auto ma juz swoje lata. Gdybym mial wiecej gotowki na kupno auta wtedy kiedy to auto nabywalem, to nie kupilbym drugi raz takiej pojemnosci silnika, bo to nieporozumienie jest.
4,5
~Adam
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.0 50KM 37kW
Najlepszy samochód z segmentu A z tych lat - dużo sprytnych rozwiązań, bogate jak na tę klasę dodatki i spory wybór wyposażenia - kiedyś kosztował tyle co golf, teraz można kupić go za cenę innych aut miejskich, co zdecydowanie warto zrobić. Dla dwóch osób bardzo dużo miejsca, wysoko poprowadzony sufit sprawia, że dorosła osoba nie ma problemu z przejechaniem krótkiej trasy, a prosty system ruchu foteli którego nie ma w żadnym innym samochodzie bardzo ułatwia wsiadanie do tyłu. Ciągle dobrze się prezentuje i zadbany cieszy oko, mało się zestarzał. W samochodzie nie widać oszczędności, jeszcze raz zaznaczę, że w tym segmencie nie ma możliwości znaleźć czegoś lepszego, nawet często wśród młodszych samochodów.
2,9
~seagal
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.0 50KM 37kW
Oceniam to auto jako szczęśliwy zbywca pojazdu. Daję przeciętnie bo spełniał swoją rolę drugiego auta na dojazdy bez większych wymagań co do wyglądu i właściwości. Prawdopodobnie winą jest też fakt że trafiłem na umiarkowanie zadbany egzemplarz albo że nie pozbędę się porównywania go do Hondy które przerobiłem trzy i zawsze były dużo solidniejsze. Przebieg jaki podaję to ten z licznika ale szanujmy się - śmiało może być większy. Plusem auta jest na pewno dostępność części i ich niskie ceny jak i możliwość wymiany nawet najmniejszego elementu (wystarczy trochę cierpliwości by przejrzeć spis).
Średnie spalanie dla Volkswagen Lupo 1.0 50KM 37kW 1998-2005
6,4
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.0 50KM 37kW
Dzisiaj po pół roku od zakupu chciałem sprawdzić spalanie lupka w trybie mieszanym 25% odcinki 50km 75% miasto i spalanie wyszło 5,156 litrów na 100 kilometrów, 100 kilometrów wynosi 28,98 złotych. Dodam że jadąc nad morze przy średniej prędkości 100KM/h spalanie wyszło 3,8l z Brzegu Opolskiego do Pobierowa na jednym baniaku i jeszcze z 50km na miejscu zrobiłem. Jazda średnio dynamiczna, czasami przycisnę lecz z reguły zmiana biegu przed 3 tysiączkami. Wszystko oczywiście wiosna, lato w zimie pewno dużo więcej, aa dodam że mam ledy czyli pewno ok 0,5 litra mniej bieże na setkę, lecz opony mam kapkę większe niż oryginały czyli się centruje.
6,7
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.0 50KM 37kW
Spalanie - niskie, choć wiadomo, przy emeryckiej jeździe. Podwyżki OC sprawiły że nawet za 1.0 zapłacimy niemało, ale to nie wina auta. Ogromny plus za tanie części i możliwość zakupienia nawet najdrobniejszej pierdoły.
6,3
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.0 50KM 37kW
Samochód na gazie pali 7 litrów (14 zł/100 km) polecam. Jadąc na stację, tankując za 45 ponieważ od rezerwy do pełna mniej więcej za tyle wchodzi zwyczajnie się uśmiecham i przejeżdżam za te pieniądze około 400 km. Benzyny spala niewiele (instalacja sekwencyjna STAG) generalnie za 50 zł tankuję PB 98 raz na pół roku.

Usterki Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 11
Sączący się olej ze skrzyni biegów
  • Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
W moim Lupo przez cały czas sączy się olej ze skrzyni biegów, przez co regularnie dwa razy w roku muszę go uzupełniać. Pomijając już koszty takich operacji mój samochód regularnie pozostawia po sobie brzydkie ślady na ziemi. Najdziwniejsze, że podobno rzecz jest nie do naprawienia w tych modelach. Nawet wymiana skrzyni na niewiele się zda, ponieważ w nowej zaraz dzieje się to samo. Przy ostatnim serwisie mechanik specjalnie wymienił mi uszczelkę na mniejszą, która z założenia miała lepiej trzymać, niestety problem jest cały czas aktualny. Może ktoś ma/miał podobne problemy i sobie z nimi poradził? Jak to wygląda u Was?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Sprzęgło elektrohydrauliczne.
  • Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • układ napędowy
proszę bardzo o pomoc. od kilku miesięcy posiadam lupo 3L. prośba moja dotyczy dokładnie pompy oleju hydraulicznego obsługującego ponoć sprzęgło. zbiornik znajduje się obok płynu do spryskiwaczy. od pewnego czasu zauważyłem, że z nakrętki wydobywa się olej. podczas wizyty na serwisie dolano mi właśnie tego oleju do zbiorniczka i od tego momentu wycieka. w nakrętce jest dziurka. powiedziano mi, że to normalne i tędy wydostaje się nadmiar tego oleju. sprawa wydaje mi się podejrzana, ponieważ na nakrętce pisze " don't open " (nie otwierać). proszę o pomoc: czy to faktycznie normalne, czy tak się może dziać (wcześniej tego nie było), czy w ogóle dolewa się tego płynu?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
prawdopodobne zaiweszenie się pływaka
  • Volkswagen Lupo 1.4 i FSI 16V 105KM 77kW 2000-2005
  • inne
Przy tankowaniu auta do pełna odbija pistolet na stacji - w baku jest pełno. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wskaźnik pokazuje, że w baku jest gdzieś o około 5 litów mniej paliwa, zatrzymuje się trochę ponad kreską 3/4 baku. Czy jest to spowodowane zawieszonym pływakiem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Lupo