Szukaj

Informacje o Volkswagen Lupo 1.4 TDI 75KM 55kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Pablo
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM 55kW
Generalnie autko bardzo przyjemne dla młodych ludzi, niezawodne jak sie o nie dba, przez okres 2 lat nic sie nie działo, tylko lac paliwo i jechac, autem zrobiłem ponad 20 tys km i nie mam zadnych zastrzezen, nawet przy wiekszych predkosciach pewnie trzyma sie drogi, do 130 km/h rozpedza sie jak rakieta, choc i po wyjzej tej predkosci nie miałem problemów z wyprzedzaniem, klima bardzo szybko chłodzi pojazd co jest niewątpliwą zaletą. Osobom chcące kupic Lupo jak najbardziej polecam, napewno nie bedą zawiedzione, tylko trzeba uwazac na silniki zeby nie były dobite, i nie ekupowac w komisach bo widziałem jakie wałki tam walą :)
4,5
~S.M.
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM 55kW
W lipcu kupiłem VW Lupo 1.4 TDI - polecam każdemu. Łatwo nim zaparkować, wygląda ładnie (czasem, jak jest ładnie wypolerowany, to ludzie na ulicy się oglądają ;). 75 KM również robi swoje, szczególnie przy nagłej potrzebie wyprzedzania. Szybko się nagrzewa(w zimie), szybko też się wychładza latem (klima) - bo jest relatywnie mały. Chociaż z drugiej strony, każdy kto do niego wsiada (czy do tyłu, czy do przodu) dziwi się, że jest tam tak dużo miejsca. No i spalanie. To jego największy atut. Trochę nie wierzyłem w spalanie poniżej 5 litrów, o czym pisano na forach, ale jednak! Na trasie (jadąc przepisowo) wychodzi czasem lekko poniżej 4 litrów. W mieście około 5. Bagażnik jest mały - wchodzi futerał od skrzypiec i na to jeszcze od altówki i koniec! :) Chociaż zawsze można poskładać fotele i już jest więcej miejsca. Polecam i pozdrawiam!
3,7
~użytkownik
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM 55kW
ogólnie za 1,5 roku użytkowania odwiedziłem warsztat kilka albo kilkanaście razy z drobiazgami (mechanizm podnoszenia szyb - moduł i elementy mechaniczne ze trzy usterki) pompka do paliwa (ze dwa miesiące auto gasło po przejechaniu kilku kilometrów nie można było zdiagnozować usterki) rozrusznik, synchronizator w skrzyni biegów itp. Ogólnie wydatek ok 3000 zł i częsta irytacja. Zaleta samochodu wg. mnie to Silnik.
Średnie spalanie dla Volkswagen Lupo 1.4 TDI 75KM 55kW 1999-2005
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM 55kW
Spalanie paliwa zliczam w aplikacji Fuelio zatem podane przeze mnie spalanie jest w 100 procentach dokładne. I tak: po spaleniu 1882 litrów ON średnie spalanie wynosi 5,36 l. Rekordowo pomiędzy tankowaniami udało się zejść do 4,58 l (chyba to była jaką trasa; nie pamiętam), a maksymalnie pomiędzy tankowaniami spalił 6,04 l (zima+webasto). W 90% jeżdżę taką ni to trasą, ni to miastem, a to drogą krajową ale z licznymi światłami i często zakorkowana z ograniczeniem do 50 km/h. Zatem chyba to trzeba uznać jako miasto. Jeżdżę dość dynamicznie, żadnego ecodrivingu nie uprawiam. Spalanie zatem rewelacja. Przy przebiegu 270 000 km żadnych problemów z motorem, a nie wiadomo czy gdzieś tam w przeszłości licznik nie był skręcany.
4,8
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM 55kW
Autko posiadam od roku przejechałem już ponad 30.000 km głownie dojeżdżając do pracy, pokonując około 70% w trasie pozostałe 30% jazda miejska wrocławskie korki. Spalanie w granicach 4,7 lato i 5.1 zima. Maksymalne spalanie jakie odnotowałem dojeżdżając do pracy to 5,9 litra (duże korki trasa pokonywana z prędkościami rzędu 120-170 km/h). Najmniejsze spalanie jakie osiągnąłem w trasie (2 osoby, 800km) nie przekraczając 120km/h to 4,1 litra. Jadąc z maksymalnym balastem (4 osoby dorosłe + bagaże na tygodniowy wypad) na trasie 800 km jazda dynamiczna 120-140 km/h spalanie 4,6 litra. Jeżdżę na paliwie tankowany wyłącznie na Ne*** jak dotąd bez kłopotów z pompowtryskiwaczami
5,2
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM 55kW
Autko w trasie 300km spaliło 3,7 przy jeździe 110-130km/h. Po mieście jak się depta to 7kę połknie. Auto dynamiczne ale od pewnych obrotów się ładnie wkręca aż w siedzenie wgniata. Ale to tak koło 2,2 się zaczyna zabawa a dla oszczędnych w mieście zęby zrobić 5l/100 to trzeba jeździć z umiarem, bez gazowania turbina się włącza koło 2 tysięcy obrotów i wtedy czuć moc pomimo ze jest niewielka. Zwinne auto w mieście wszędzie zaparkujesz, bardzo zwrotne. Na autostradzie 180 i pedał gazu jeszcze ma zapas. Bardzo dobre auto lecz niewielkie, bagażnik na jedną walizkę podróżna. Auto dla kobiety.

Usterki Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 11
Sączący się olej ze skrzyni biegów
  • Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
W moim Lupo przez cały czas sączy się olej ze skrzyni biegów, przez co regularnie dwa razy w roku muszę go uzupełniać. Pomijając już koszty takich operacji mój samochód regularnie pozostawia po sobie brzydkie ślady na ziemi. Najdziwniejsze, że podobno rzecz jest nie do naprawienia w tych modelach. Nawet wymiana skrzyni na niewiele się zda, ponieważ w nowej zaraz dzieje się to samo. Przy ostatnim serwisie mechanik specjalnie wymienił mi uszczelkę na mniejszą, która z założenia miała lepiej trzymać, niestety problem jest cały czas aktualny. Może ktoś ma/miał podobne problemy i sobie z nimi poradził? Jak to wygląda u Was?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Sprzęgło elektrohydrauliczne.
  • Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • układ napędowy
proszę bardzo o pomoc. od kilku miesięcy posiadam lupo 3L. prośba moja dotyczy dokładnie pompy oleju hydraulicznego obsługującego ponoć sprzęgło. zbiornik znajduje się obok płynu do spryskiwaczy. od pewnego czasu zauważyłem, że z nakrętki wydobywa się olej. podczas wizyty na serwisie dolano mi właśnie tego oleju do zbiorniczka i od tego momentu wycieka. w nakrętce jest dziurka. powiedziano mi, że to normalne i tędy wydostaje się nadmiar tego oleju. sprawa wydaje mi się podejrzana, ponieważ na nakrętce pisze " don't open " (nie otwierać). proszę o pomoc: czy to faktycznie normalne, czy tak się może dziać (wcześniej tego nie było), czy w ogóle dolewa się tego płynu?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
prawdopodobne zaiweszenie się pływaka
  • Volkswagen Lupo 1.4 i FSI 16V 105KM 77kW 2000-2005
  • inne
Przy tankowaniu auta do pełna odbija pistolet na stacji - w baku jest pełno. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wskaźnik pokazuje, że w baku jest gdzieś o około 5 litów mniej paliwa, zatrzymuje się trochę ponad kreską 3/4 baku. Czy jest to spowodowane zawieszonym pływakiem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Lupo