Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B3 Kombi

Produkcja trzeciego modelu Passata (B3) rozpoczęła się w 1988 roku. Dwa lata później auto debiutowało w Ameryce Północnej, zaś dopiero w 1995 roku w RPA. Model wyróżniał się nowoczesną, opływową sylwetką kontrastującą z pudełkowatymi, kanciastymi kształtami swoich poprzedników. Był to pierwszy Passat sprzedawany pod jedną nazwą na całym świecie. W 1989 roku auto zajęło trzecie miejsce w głosowaniu na Europejski Samochód Roku. Jego sprzedaż w Europie i Ameryce Północnej zakończyła się w roku 1994.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B3

Silniki Volkswagen Passat B3 Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Skarbonka 78,21

Volkswagen Passat 81,53

Volkswagen Passat 85,49

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 80,00

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

macieks-c 55,94

kilex 70,69

Colbe 63,49

kali 89,64

kickboxer3 68,01

dylu89 90,19

emilos 58,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Kibic.
Kibic. Nie wiem co ludzie powiedzą na ten temat, ale nie obchodzi mnie to. Czytałem wie...
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego Niestety drugi zestaw sprzęgła i koła dwumasowego LUK przeszedł do historii. Po ...
Roczek z TeDi-m
Roczek z TeDi-m Patrząc na to co się dzieje można powiedzieć:"Upływa szybko życie,jak potok pły...
"Adolf" znaleziony na giełdzie online po siedmiu latach od sprzedaży.
Witam wszystkich. Czas na pierwszy i ostatni dziennik pokładowy "Adolfa". Star...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Audi A4
2.0 TDI ultra (136 KM)
Fiat Freemont
2.0 Multijet II 16v (170 KM)
Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Passat Comfortline Volkswagen Passat Comfortline
Rocznik: 2011. Przebieg: 136 800 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 61 900 zł
Volkswagen Passat Trendline Volkswagen Passat Trendline
Rocznik: 2014. Przebieg: 74 960 km. Silnik: 1.4 90KM .
Cena: 59 900 zł

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B3 Kombi

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Kombi 1.8 (90 KM)

Auto przyprowadziłem z Niemiec (combi -2004r stan licznika 126 tys. km) i bez problemu przeszło badania techniczne. Przy 128 000 km. przerobiłem na gaz i nie mam żadnych problemów, miesięcznie robię ok. 1200 km, średnie spalanie gazu w okresie wiosenno-jesiennym w cyklu mieszanym (miasto 20% - trasa 80%) 9 - 9.5 litrów, benzyny 7.5 -8 litrów. Trzeba pamiętać o wymianie paska rozrządu po 100 000 km. Silnik jest trochę słaby bo ma 75 KM na benzynie ok. 68 KM na gazie i jak jadę załadowany to jest za słaby, ale nie chodzi o wyścigi. Jako auto rodzinne jest idealny, zamienniki-części tanie i dobrej jakości, mechanicy, którzy naprawiają mi auto dobrze wyrażają się o tym modelu B3 typ 35I, zwłaszcza o zawieszeniu potrafiącym wytrzymać nasze drogi, jeżeli chcemy korzystać z ASO to trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami. Są problemy z włączaniem 1 i wstecznego biegu, oraz trzaski plastików z tyłu jak jedziemy po dziurach ale ten typ tak ma. Po przejechaniu 17 tys. km (po naszych dziurach) i listopadowej...

dodał: kaszka1035@vp.pl
Volkswagen Passat Kombi 1.8 (90 KM)

Cena wydana na zakup, wydawała mi się wtedy wysoka, dlatego miał to byc samochód, który miałem sprzedać za pół roku i na którym miałem wtedy jeszcze zarobić. Jednak w miarę upływu czasu doszedłem do wniosku, że nie zależy mi na sprzedaży, bo chyba nie przez przypadek go kupiłem. Okazał się strzałem w 10, bo jak dotąd nie mam żadnych poblemów z nim, a ta przestrzeń jak najbardziej mi pasuje. Nie ma takiego wyposażenia i tyle miejsca jak Mercedes (np 124 - taki miałem), ale też nie kosztuje tyle, i nawet w moim przypadku lepiej jest u Passata z bezawaryjnością. Teraz się już zestarzał, więć już niedlugo trzeba bedzie go zmienić, a zatanawiam się teraz tez na czymś z rodziny VW Audi, może własnie Passat B5 wygra z A4. Jak na razie wygrywa!! :)

dodał: Shrek
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TD (75 KM)

Sprowadziłem zadbany egzemplarz z Berlina, który miał tylko dwóch starszych właścicieli. Garażowany (zero rdzy) i regularnie serwisowany (książka) jak dotąd sprawuje się wyśmienicie. Wcześniej jeździłem fiatem sieną z 1999 r i za nic nie chciałbym go z powrotem ;-) Kupując starszego passata nie zwracajcie uwagi na rocznik, lecz TYLKO na jego stan techniczny i wizualny. Czasami warto też "dopłacić", gdyż chytry dwa ray traci... Dmucham i chucham na staruszka, ponieważ wyznaję zasadę: "DBASZ TO MASZ"

dodał: tpiekos@o2.pl
Volkswagen Passat Kombi 2.0 (115 KM)

Amerykańska wersja, trochę zawieszenie juz stuka (sworzeń jedna strona) i trochę kłopotów z silnikiem po założeniu instalacji gazowej. Poza tym w miare bezawaryjne auto. Drobne usterki - klamka dzwi, czujnik temperatury... trochę problemu z częściami (w końcu wersja idaca na export) ale za to bogatsze wyposażenie, problem z rejstracją - Pani w urzedzie nie mogła pjąć że wersje na export posiadają dwa numery Vin. Polecam. A jak nie Passat to Volvo 850 Combi lub Saab: -D

dodał: Dr_Feel_Good@poczta.onet.pl
Volkswagen Passat Kombi 1.8 (90 KM)

sprawny,niezawodny,przyjemny i przestronny. moze nie dynamiczny ale wystarczajacy silnik, dobrze serwisowany nie powinien zawiesc - kupilem swego czasu dosc zadbany egzeplaz, doprowadzilem go do pozadku i na przestrzeni 70tys km. wymienilem: rozrzad (co 60 tys), olej (co 8tys), swiece co 25tys i po zmianie na gaz, przewody (tak jak swiece), klocki x2, termostat i amortyzatory z tylu. moj pedantyczny ojciec chce ten samochod odemnie kupic - to mowi samo za siebie

dodał: czarny1999

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 Alltrack (2015) Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat 2005 Volkswagen Passat Kombi Blue Motion Volkswagen Passat B6 Variant - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
60 907
Przejechany dystans
49 069 000 km
Zatankowanego paliwa
2 370 129 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 389
Wydanych pieniędzy
3 544 635 zł
Średnie wydatki na auto
1 239 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 688
Wydanych pieniędzy
3 854 551 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 862)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B3 Kombi

Na podstawie 449 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: l3niwi3c, dodano: 15.03.2015 17:47

A wiec tak.. ..poczytalem co tu inni kierowcy pisza i tak sie zastanawiam ile w tym prawdy.. moze akurat sprzedaja swoje PD wiec i bazgrola o spalaniu przy 140 5-6 l.. nie ma mozliwosci przy passacie o takim spalaniu! okolo 6l mozna pissac przy skodzie. Wladowalem spalanie 7.5 wszedzie bo takie wychodzi przy 140. Wolniej nie jezdze ale napewno jest mniej ;) I co 2 dychy w gore jest 1litr wiecej... i nie ma na to bata ;p Przy 180-200 10l/100 trzeba liczyc. Zapinam sie zazwyczaj na 140 i na baku spokojnie pomykam te 1k-1.1kkm. Jesli zapodam z odpowietrznikiem pozwalam sobie na 160 i w tedy bez tankowania robie te same km. Przy skodzie tez w kombi ma sie 1-1.5 l mniej na 100. Jest glosniej, ciasniej ale taniej ;) I nie zapominajmy ze wszyscy szukaja 1.9 110KM, w koncu z braku dostepnosci sensownych egzemplarzy szukamy PD.. i tutaj juz cos mozna uszczelic ale w dalszym ciagu przebiegi zwalaja z nog haha Gdzie nie zerkne to 200tys to norma.. a prponuje zerknac na auta 3-5 latek i ich przebieg.. wtedy przestaniecie zerkac na przebieg a skupicie sie na innych aspektach auta ;p ;) Pzd!

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: hntr123, dodano: 03.06.2012 12:35

w wypadku passata ekonomika tdi to raczej mit, przynajmniej w wersji 115 KM czyli pompowtrysk, owszem dynamika jest super ale spalanie nie bardzo, zrobiłem tym autem w 10 miesięcy 13000 km, średnie spalanie to 7.5 l/100km, z tym że większość przebiegu to trasa poza miastem, najmniej udało mi sie zejść do 6,5 l/100km ale jechałem jak emeryt (bez obrazy) i nie przekraczałem 100 km/h, w mieście w korkach Gdańska spalanie nierzadko zbliżało się do 10 l/100km, normalnie jeżdżąc ciężko zejść niżej niż 8 l/100km, kiedyś miałem Golfa 4 1,9 tdi 90KM, tamtym autem nie dało się przekroczyć 6,5 l/100km w mieście obojętnie jak jeżdżąć, podsumowując jestem z passata średnio zadowolony, oczywiście tdi to tdi i zawsze będzie ekonomiczniejsze niż jakakolwiek benzyna a jeśli chodzi o klase mocy ( 115 KM benzyna ile będzie palić?) i przyjemność z jazdy to niema co porównywać, ale mógłby palić trochę mniej, podobno wersje na pompie (90 i 110KM) są ekonomiczniejsze

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: rafcio, dodano: 06.12.2011 20:23

prawde mowiac to jeszcze nie moge konkretnie skalkulowac mego passata poniewaz mam go dopiero od tygodnia w pierwszych dniach troche mnie zatkalo bo przesiadlem sie do niego z golfa 4 sdi wiec przezylem podwujny szok tzn.golfik palil mi max.do 5litrow diesla/100km.w miescie przewaznie na zimnym silniku ale spokojna jazda,wiadomo nie musze chyba dodawac ze demonem predkosci sdi niebyl.wracajac do passata chyba moj ma naprawde utrzymany silnik bo jest naprawde bardzo wiele mocy i jest bardzo zrywny,ale po pierwszym tankowaniu szok!! wiadomo podnieta ciskanie ,ciskanie powyzywalem sie troche i chyba zaczelo mi wychodzic ponad 10 li/100km.ale przy nastepnym juz sobie zwazalem na pedal gazu oczywiscie bez przesady nie jak stary taryfiarz normalna dynamiczna jazda i wyszlo mi srednia wiekszosc miasto malo swiatel 7.3/100km to juz znacznie lepiej mniej nie musi byc a jak bedzie to super!! passat kombi highline 1.9 tdi 101 km. przebieg 124tys.km.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B3 Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B3 Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B3

Model B3 swoją premierę miał w roku 1987 w dwóch wersjach nadwoziowych sedan i kombi. Podstawowym silnikiem w B3 był bardzo wytrzymały silnik benzynowy o pojemności 1600 ccm. Stosowano też silniki diesla o pojemności również 1600 ccm z turbo sprężarką i intercoleerem. W późniejszym etapie około rok...

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B3 Kombi

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także