Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B3 Kombi 2.0 115KM 85kW 1990-1993

Lata produkcji: 1990 – 1993
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1988, trzecia generacja modelu (oznaczenie: B3). Volkswagen Passat B3 na rynek północnoamerykański trafił w roku 1990, natomiast np. w RPA debiutował dopiero w roku 1995. Auto charakteryzowało się nowoczesnymi, opływowymi kształtami, które kontrastowały z kanciastymi, pudełkowatymi sylwetkami jego poprzedników. Był pierwszym Passatem oferowanym na całym globie pod jedną nazwą. Model zdobył 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku w roku 1989. Sprzedaż Passata B3 na Starym Kontynencie i w Ameryce Północnej została zakończona w 1994 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Andrzej
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.0 115KM 85kW
Z duzym zalem zegnam sie z Passatem. Dojezdza 400 tys km, konczy 19 lat. Troche rdzewieje, ale w sumie nic powaznego. Silnik dziala jak nowy, nie bierze oleju, plynu chlodniczego. Technicznie rzecz biorac samochod jest wciaz nienaganny. Przez prawie 10 lat uzytkowania (kupilem, gdy samochod mial juz przejechane 290 tys. km.) zdarzyly sie rozne naprawy. Z powazniejszych: wymiana sprzegla, poduszek pod silnikiem, tylnych sprezyn, wszystkich amortyzatorow, nagrzewnicy, chlodnicy. Regenerowalem osprzet: alternator, rozrusznik, wspomaganie kierownicy, tylne zaciski. Zdarzylo sie tez kilka drobnych, ale trudnych do zdiagnozowania awarii, jak. np. naderwany jeden z przewodow od potencjometru gazu czy gasnace kontrolki (zimne luty w tablicy z zegarami). W sumie tylko raz samochod odmowil posluszenstwa (cewka). Kilka drobiazgow naprawde denerwowalo, jak np. niezamykajace sie drzwi (pomoglo rozebranie i nasmarowanie zamkow). Ale nie byly to kosztowne naprawy. Zal sie rozstawac, ale wiek robi swoje. Troche strach jechac takim staruszkiem na dluzszy dystans. Cos mi jednak mowi, ze tak trwalych, wygodnych, udanych samochodow juz sie nie produkuje i nie bedzie produkowac.
4,8
~www
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.0 115KM 85kW
W tej cenie nie dostaniemy takiego auta z takimi walorami ....sami sprawdżcie , a Ci co mają to wiedzą że tak jest pewnie.... można kupić koreańczyka czy francuza lub inne ...ale zobaczcie na eksploatacje pózniejszą ;)
4,4
~Kulahop
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.0 115KM 85kW
Jestem z niego bardzo zadowolony. To mój drugi Passat, wcześniej miałem B3 1,6 TD 80KM. Pozostałem wierny marce. Szukałem 1,8/90KM, ale trafił się 2,0/115 KM i od razu spodobał mi się. Passat B4 jest trafnym wyborem, dla osób, które potrzebują dużego auta, lub jeżdżą w długie trasy. Jeżeli nie chcesz "wozić powietrza" - kup sobie kompakta.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B3 Kombi 2.0 115KM 85kW 1990-1993
9,0
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,9
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.0 115KM 85kW
To nie małe auto , musi wziąść swoje, dla oszczędnych polecam muła z silnikiem 1,8 nawet 75KM bo 90 prawie to samo :) U mnie przy ciężkiej nodze ( nie jeżdże 50km/h ) po mieście klima i gaz prawie zawsze decha 12-14 LPG bez klimy zimą schodziłem do 11-12 w trasie do 10 LPG przy szybkiej jeżdzie minimum 140km/h i na czas na długich trasach zaś przy normalnej jeżdzie 8,7-9 niżej nie zszedłem bo rzadko jeżdze powoli, jak go kupiłem to jedyny test jaki był na PB w drodze do domu 250km i zużycie wyszło 7,2 przy ostrej jeżdzie, od wtedy tylko GAZ wiec na mieście nie wiem ile benzyny by wziął....dla mnie rewelka przy tych osiągach i gabarytach biorąc pod uwage cene gazu i braku zauważalnego spadku na mocy w stosunku do PB Auto rekompensuje bezawaryjnościa i b.tanimi częściami eksploatacyjnymi....generalnie eksploatacja tańsza niz Dieslu.
12,0
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.0 115KM 85kW
troche wysokie spalanie jak na auto z tamtych lat, tryb mieszany 12 litrów gazu. na 15" felgach powinien mniej palic. ogolem mam lekka noge i moze wina reduktora ale po rozmowach z innymi uzytkownikami to jest wada instalacji gazowych montowanych w tych silnikach 2E
9,2
Volkswagen Passat B3
Kombi 2.0 115KM 85kW
Jestem posiadaczem Passata od 2 miesięcy wersja GT, jak na silnik 2.0 auto Ciągle mnie zaskakuje jestem młodym kierowcą i na gaz lubię nacisnąć ale najmniej w mieście pokazał komputer 8,3 ale po kilometrach licząc około 8.5 spalił zrobiłem nim już 5 tyś i prócz oleju filtrów oleju nic auto dynamiczne i części tanie ojciec miał też B3 ale silnik 1.8 więc wielkiej różnicy nie ma
Jak naprawić szyberdach?
  • Volkswagen Passat B3
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować dwa wiadra cierpliwości i zgrzewkę piwa . 3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz). 4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jena śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąć.....wyskoczą) 5.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję) i odkręcenie przelotki pasa. 6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych. 7.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera ,o ile pamiętam to chyba na końcach są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.6). 8.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 7. 9.Połowę roboty z podsufitką mamy za sobą , następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów. 10.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części środkowej (wygnie się jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy). 11.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu) i osłony przeciwsłoneczne. 12.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej części przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie). Jeżeli wszystko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu (nie przenosić w pozycji "na płasko" bo się złamie). 13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa. 14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła się podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!). 15.Zabieramy się za sprawce tego całego zamieszania. 16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wodę ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone). 17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelaż i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich). 18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy . 19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi. 20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). 21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14. 22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania). 23.Wyjmujemy tylne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie po 14 latach) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie. 24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebyśmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania. 25.Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją zamieszczoną na rysunku (jak mi ktoś powie jak go na tym forum zamieścić ). 26.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną. 27.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa). 28.POWODZENIA !!! 29.Od poniedziałku zapowiadają deszcze przez dwa tygodnie. 30.AMEN
Problem rozwiązany
Gaśnie podczas jazdy
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 2.0 16V GT 136KM 100kW 1988-1993
  • inne
Zapala z małym trudem ok. 2-3 sekund. Jak zapali obroty trzyma jezdzi normalnie przyspieszenie ma po przejachaniu 5km czasem 40 km a czasem po 20 km gaśnie w trakcie jazdy. Po odczekaniu 5 min zapali jedzie dalej. I znów tak jak wyżej się zachowuje. Jeszcze dodam że jak ma obroty po wyżej 3.000 kicha w wydech. Wydaje mi się że niema takiego przyspieszenia jak powinien mieć przy tylu koniach mechanidznych kody błędów to 1. 281-czujnik prędkości własnej pojazdu G68,Sensor prędkości pojazdu-brak sygnału(G68)2. 520-przepływomierz powietrza-G70/G19, Czujnik przepływu poziomu masy-G19ig70 3. 515-czujnik pozycji wału krzywkowego(czujnik efektu hali)- skrót do B plus (G40): sprawdz CPM,jeśli jest OK. wymień dystrybutor wymieniona cweka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu przeczyszczony, świece wymienione,przepływomierz powietrza sprawdzony jest ok. zapłon i dawka paliwa ustawiona na przyżądach, czyjnik temperatury wody wymieniony na nowy przewody ciśnieniowe gumowe sprawdzone i jest ok iskra na świecach jest dosyć mocna
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
niechce odpalic
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 1.8 107KM 79kW 1988-1991
  • silnik
witam wszystkich mam taki problem z moim passatem b3 1.8 b/lpg z 1988 r. silnik nie chce zapalić jakiś czas temu gdy jechałem wybuchł mi akumulator popalił bezpieczniki moduł przekaźnik od gazu wstawiłem go do elektryka zrobił wszystko jednak dalej nie odpalał to ko do mechanika zaprowadziłem mechanik go uruchomił po odebraniu go po jakimś miesiącu gdy wracałem z pracy osłabł do tego stopnia że miał problemy z podjechaniem pod górkę na 2 biegu na drugi dzień gdy go chciałem odpalić załapał ale wcale nie wchodził na obroty sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe bo myślałem że może któryś sie zapchał ale wszystko było oki z przewodami popatrzyłem po rozrządzie i był przestawiony więc go ustawiłem po znakach i próbowałem go odpalić kręci ale nie chce zapalić prycha kicha strzela ale nie chce nawet na chwile załapać proszę o pomoc co może być przyczyną tego???? że tak sie mu dzieje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B3 Kombi