Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1996

Lata produkcji: 1996 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1994 roku czwarta generacja Volkswagena Passata (symbol: B4) była tak naprawdę dogłębnie zmodernizowaną wersją poprzednika. Jednakże mając na względzie rozmiar zmian, stał się odrębną generacją. Zmiany stylistyczne względem poprzednika nie były rewolucyjne. Odmieniono jednakowoż pas przedni, tylne światła oraz kokpit kabiny. Volkswagen Passat B4 był także nieznacznie większe od modelu B3. Produkcja Passata B4 zakończona została w 1996 roku.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1996
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Po 2 latach mogę skorygować tzn. zmniejszyć wartości spalania. Wynika to z modyfikacji silnika, które stało się moim hobby. Jedną z nich i chyba najważniejszą była profesjonalna modyfikacja oprogramowania, po której urosły Nm i KM (285/130). Dane zużycia paliwa są rzeczywistymi (nie z komputera). Średnie minimalne spalanie = 4,7 to wartość uzyskiwana od czerwca do września na codziennych dojazdach na odcinku 13km, w tym 3 miasto. Średnie maksymalne spalanie = 5,7 to max jaki występuje przy dużych mrozach (-20*C) również na codziennych dojazdach na odcinku 13km, w tym 3 miasto. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie = 4,3 to wartość uzyskiwana przy dynamicznej, nie oszczędnej (bo tak na dłuższych trasach nie jeżdżę) jeździe na dłuższych trasach jednak z prędkościami do 100km/h (o ile są na to warunki) z wyjątkiem wyprzedzania.
5,7
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
autko z bardzo dobrym i dynamicznym silniku. srednie spalanie jak na razie dobre choc ceny ropy nadal rosna nie zamienilbym na zadnego gazulca . musze stwierdzic ze mam nakulane na liczniku 230tys +100tys to co prawdopodobnie zostalo cofniete przez polskiego importera i nadal wszystko z silnikiem jest ok zima zapala na pól obrotu i silnik pali .silnik i tubrinka sucha jak pieprz , regularnie wymieniam oleje i filtry a co najwazniejsze nie leje jakiejs tam ropy na podejzanych stacjach , zawsze leje najlepsza rope jaka jest na firmowych stacjach. okolo 20 groszy róznicy na litrze to nie majatek.nastepnym modelem tez bedzie vw czy na benzyne czy na rope to czas pokarze
5,7
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
autko z bardzo dobrym i dynamicznym silniku. srednie spalanie jak na razie dobre choc ceny ropy nadal rosna nie zamienilbym na zadnego gazulca . musze stwierdzic ze mam nakulane na liczniku 230tys +100tys to co prawdopodobnie zostalo cofniete przez polskiego importera i nadal wszystko z silnikiem jest ok zima zapala na pól obrotu i silnik pali .silnik i tubrinka sucha jak pieprz , regularnie wymieniam oleje i filtry a co najwazniejsze nie leje jakiejs tam ropy na podejzanych stacjach , zawsze leje najlepsza rope jaka jest na firmowych stacjach. okolo 20 groszy róznicy na litrze to nie majatek.nastepnym modelem tez bedzie vw czy na benzyne czy na rope to czas pokarze

Usterki Volkswagen Passat B4

Liczba wpisów: 43
Odma silnika.
  • Volkswagen Passat B4
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Passat 1,9 Tdi 16.02.2009 Witam Posiadam Passata B4 1996r 1,9 TDI, z niewyjaśnionych przyczyn pękł tłok który został wymieniony na oryginalny i nominalny, głowica też zrobiona wszystko poskładane, zrobiłem po remoncie 1 tys. km i nic wszystko było w porządku nie dolałem ani grama oleju. od pewnego czasu oleju zaczynało ubywać, wymieniłem turbo bo faktycznie było już na wykończeniu i nadal ubywa olej dużo mniej ale ubywa. jakieś 100ml na 200km. Mechanik powiedział bym wymienił sobie odmę czyli to odpowietrzanie silnika, lecz po zdjęciu tej odmy tam nic nie ma, nic nie zatkane i nie wiem co robić. Pomocy, co z tą odmą?? co zrobić aby ją sprawdzić??
3 komentarze
ZamarzajÄ…ce zamki.
  • Volkswagen Passat B4
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
Typowa dolegliwość. Nadchodzi zima, otwieramy drzwi bez problemu a przy próbie zamknięcia - zonk. Drzwi odskakują bo rygiel nie chce się zamknąć. Problemem jest wilgoć zalegająca pod plastikową czarną osłoną zamka. Szybka naprawa: ściągamy plastikową czarną osłonę zamka (jest na wcisk) i odnajdujemy od spodu małą wystająca śrubkę. Natryskujemy ją i okolice lekkim penetrującym olejem. W dolnym narożniku osłony wiercimy na wylot otwór fi 5mm w celu lepszego odprowadzania wilgoci i zakładamy osłonę. Oczywiście najlepiej zrobić to przed zimą...
13 komentarzy
Nie działający mechanizm tylnej szyby elektrycznej.
  • Volkswagen Passat B4
  • instalacja elektryczna
Wszystkie szyby chodzą oprócz tylnej za kierowcą. Często okazuje się że główne przewody zasilające które przechodzą przez drzwi są po prostu zerwane dlatego szyby nie reagują . Należy sprawdzić jaki jest stan przewodów w osłonie z gumy w drzwiach, oraz sprawdzić stan złącza w drzwiach. Czasem wystarczy wyczyścić ,( połączyć zerwane kable, są grubsze od innych) i jest OK. Jeśli szyba w przednich drzwiach pracuje ciężko należy sprawdzić cały mechanizm szyby, korpus który trzyma cały mechanizm ulega zużyciu i pęka co prowadzi do wyhaczenia mechanizmu. Mechanizmy przednich i tylnych drzwi różnią się budową.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B4 Kombi