Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1994 roku czwarta generacja Volkswagena Passata (symbol: B4) była tak naprawdę dogłębnie zmodernizowaną wersją poprzednika. Jednakże mając na względzie rozmiar zmian, stał się odrębną generacją. Zmiany stylistyczne względem poprzednika nie były rewolucyjne. Odmieniono jednakowoż pas przedni, tylne światła oraz kokpit kabiny. Volkswagen Passat B4 był także nieznacznie większe od modelu B3. Produkcja Passata B4 zakończona została w 1996 roku.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~djjarosz2
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
samochód posiadam 7 lat. kupiony z przebiegiem ponad 400 tyś. obecnie na liczniku widnieje 609870 km. średnio pali w cyklu mieszanym 5.0-5,2 litra jazda po mieście. od 2 miesięcy domierzam nim do pracy. na kompie wskazania przy oszczędnej jeździe, bez zbędnych przyśpieszeń i hamowaniu silnikiem to 3,1l/100km, lecz z obliczeń dystansu do zalanego paliwa wychodzi mi 3.7l/100 komp trochę oszukuje. oczywiście auto nie posiada kata i dla tego spalanie mniejsze przez 7 lat użytkowania praktycznie 0 awarii, wymiana tylko rzeczy eksploatacyjnych klocki, oleje, filtry, świece żarowe raz do roku. z poważnych awarii tylko alternator i pompa ABS-u. Auto ma już u mnie dożywocie, jest w najbogatszej możliwej wersji jaką wydawał vw w tamtych latach z manualem, posiada skóry klimę pełną elektrykę grzane fotele, komputer itp.
4,2
~bartek
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Passat jest moim drugim autem po oplu astrze 1. Przez 8 lat użytkowania spisuje się nadal bez zarzutu. Ogromna żywotność silnika, ekonomia może nie budzi zachwytu dzisiaj jednak auto może śmiało konkurować z dzisiejszymi. Przy odpowiednim serwisie i dbaniu jest po prostu niezawodne. Nie jest to samochód dla wszystkich. Niektórzy potrzebują samochodu, żeby się pokazać (jakieś 80 % Polaków). W b4 pokażesz, że nie musisz się pokazywać. Moja wersja to ostatni wypust. Klima, elektryka, a przede wszystkim bardzo dobrej jakości welurowa przyjemna tapicerka. Mimo , iż jest to kombi bagażnik nie należy do największych, gdyż jest po prostu płytki. Oczywiście można odsunąć roletę i ładować pod sam dach. Jeżeli traficie na zadbany egzemplarz auto godne polecenia. Proszę nie bać się przebiegów dwukrotnie wyższych od średniej na rynku. Ja gdy kupowałem dokładnie tak było 274000 w moim, a dookoła ledwie ponad 100000, do aut z przebiegiem 200000 nikt nie podchodził. Duży plus to ogromny bak paliwa. W trasie można zrobić do 2000 km na baku (sprawdzone welokrotnie).
4,4
~jam
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
auto udane, polecam każdemu szukającemu DUŻEGO i w miarę taniego auta. Niestety autko jest absolutnie pozbawione duszy, nie ma w nim tego czegoś, co daje radość z jazdy. Za to sprawnie i wygodnie dowiezie Cię z punktu a do b. Plastiki w kabinie są nędzne i twarde, skrzypią i trzeszczą. Siedzenia wygodne, miejsca cała masa. Może trochę rdzewieć. Silnik 1,9 TDI 90KM jest trwały i wystarczająco dynamiczny, ale pracuje głośno i trzęsie się. Najlepszy wybór w segmencie D, o ile nie przeszkadza Ci wyżej wymieny brak duszy i polotu, a w wersji wysokoprężnej hałas.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
samochód posiadam 7 lat. kupiony z przebiegiem ponad 400 tyś. obecnie na liczniku widnieje 609870 km. średnio pali w cyklu mieszanym 5.0-5,2 litra jazda po mieście. od 2 miesięcy domierzam nim do pracy. na kompie wskazania przy oszczędnej jexdzie, bez zbędnych przyśpieszeń i chamowaniu silnikiem to 3,1l/100km, lecz z obliczeń dystansu do zalanego paliwa wychodzi mi 3.7l/100 komp trochę oszukuje przez 7 lat użytkowania praktycznie 0 awarii, wymiana tylko rzeczy eksploatacyjnych klocki, oleje, filtry, świece żarowe raz do roku. z poważnych awarii tylko alternator i pompa ABS-u. Auto ma już u mnie dożywocie, jest w najbogatszej możliwej wersji jaką wydawał vw w tamtych latach z manualem, posiada skóry klimę pełną elektrykę grzane fotele, komputer itp.
4,6
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Witam, od razu zaznaczę, że podane przeze mnie spalanie to realne spalanie (wg dystrybutora), a nie wartości podawane przez komputer pokładowy (który w moim przypadku przekłamuje o 10% przy oponach 15` 195/55). Niestety większość moich przedmówców podaje spalanie paliwa wg wartości pokazanych przez komputer pokładowy - co może wprowadzać wielu przyszłych nabywców Passata B4 tdi 1z w błędne przekonanie o rzeczywistym spalaniu rzędu dajmy na to 3,5 litrów ON/100km. Średnie minimalne spalanie 4,4 l/100km to mój systematycznie powtarzający się wynik osiągany podczas dojazdów do pracy (dziennie 35km w 1 stronę). Co ciekawe - jadąc do pracy (mieszkam w norweskich górach) droga jest w większości pochylona w dół, co sprzyja swobodnemu rozpędzaniu się samochodu bez potrzeby duszenia pedału gazu. Tak więc dojazd do pracy daje spalanie nawet 3,5 l/100km. Jednak jak nietrudno się domyśleć powrót z pracy to konieczność pokonania wielu stromych podjazdów, przez co spalanie wzrasta do ponad 5 l/100km. Maksymalne spalanie to średnie jaką obliczyłem z dwóch wyników spalania: szybkiej, monotonnej jazdy autostradą z większymi prędkościami oraz wolnej, równie monotonnej jazdy miejskiej po Oslo. Wiadomo, że "jazda miejska" to subiektywny termin Jednak uważam, że jazdę w zatłoczonej stolicy Norwegii można z pewnością zaliczyć do raczej ciężkiej przeprawy dla kierowcy, samochodu i spalania. Z kolei szybką jazdę autostradą rozumiem przez jazdę 100-120 km/h, czyli taka dolna granica prędkości z jakimi poruszają się przedstawiciele handlowi i młodzi gniewni po szosach polskich miast ;)... Minimalne spalanie tak jak już wyżej opisałem 3,5 l/100km. Jednak pragnę nadmienić, że takie wyniki nie biorą się ze wspaniałej technologii silnika tdi, która ma jakby nie patrzeć 30 lat na karku. Dobrej jakości paliwo, dobra jakość dróg i niskie zagęszczenie ruchu na pewno zaowocuje osiągnięciem niskiego spalania. Jednak najważniejsza składowa ekonomicznej jazdy to przede wszystkim sam kierowca i jego umiejętności prowadzenia pojazdu. Bez tego i VW lupo 1.2 tdi będzie spalał 9 litrów ON/100km jeśli za sterami zasiądzie... no nie bójmy się użyć tego stwierdzenia - debil :) pozdrawiam ps.: silnik nie bierze oleju, cały osprzęt sprawny, skrzynia biegów długa, 97km/h na 5 biegu to 2000obr/min (symbol bodajże CTN), turbo się NIE niszczy jeżdżąc na 5 biegu 1500obr/min (turbo nie ma zmiennej geometrii w silniku 1z!)... inne mity na temat monotonnej, mało "energicznej" jazdy również obalam - przejechałem moim passatem 320 tys km bez awarii silnika, co więcej jego sprawność po podłączeniu do VAG wynosi blisko 100% więc proszę się nie bać jazdy przy 1500obr/min - bardziej szkodzi z pewnością jazda powyżej 3500obr/min lub jak niektórzy się przechwalają 5000obr/min hehe..
5,6
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Spalanie jak na kombiaka rewelacja. 4.9 litra na trasie 200 km przy jeździe do 90 - 100 km/h + momentami szybciej. Samo miasto to około 6 - 6.5 litra przy spokojnej jeździe bez większych korków. W korkach to nawet 7 potrafił spalić. Cykl mieszany 100 km trasy + 20 km miasto wyszła średnia około 5,8 litra. Auto może i troche toporne w wyglądzie, ale świetnie trzyma się drogi, jest bezawaryjne. Nic tylko lać i jeździć jak jest zdrowy silnik. Mega pakowne i funkcjonalne, masę przestrzeni w środku. Samochód zrywny i szybki. W skali ogólnej daje 8/10 punktów. Jak dla mnie inne auta mogą przestać istnieć - tylko passat. Tak dobrego połączenia jakości w stosunku do ceny i wytrwałości po prostu nie ma jak w passacie.
Odma silnika.
  • Volkswagen Passat B4
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Passat 1,9 Tdi 16.02.2009 Witam Posiadam Passata B4 1996r 1,9 TDI, z niewyjaśnionych przyczyn pękł tłok który został wymieniony na oryginalny i nominalny, głowica też zrobiona wszystko poskładane, zrobiłem po remoncie 1 tys. km i nic wszystko było w porządku nie dolałem ani grama oleju. od pewnego czasu oleju zaczynało ubywać, wymieniłem turbo bo faktycznie było już na wykończeniu i nadal ubywa olej dużo mniej ale ubywa. jakieś 100ml na 200km. Mechanik powiedział bym wymienił sobie odmę czyli to odpowietrzanie silnika, lecz po zdjęciu tej odmy tam nic nie ma, nic nie zatkane i nie wiem co robić. Pomocy, co z tą odmą?? co zrobić aby ją sprawdzić??
3 komentarze
Zamarzające zamki.
  • Volkswagen Passat B4
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
Typowa dolegliwość. Nadchodzi zima, otwieramy drzwi bez problemu a przy próbie zamknięcia - zonk. Drzwi odskakują bo rygiel nie chce się zamknąć. Problemem jest wilgoć zalegająca pod plastikową czarną osłoną zamka. Szybka naprawa: ściągamy plastikową czarną osłonę zamka (jest na wcisk) i odnajdujemy od spodu małą wystająca śrubkę. Natryskujemy ją i okolice lekkim penetrującym olejem. W dolnym narożniku osłony wiercimy na wylot otwór fi 5mm w celu lepszego odprowadzania wilgoci i zakładamy osłonę. Oczywiście najlepiej zrobić to przed zimą...
13 komentarzy
Nie działający mechanizm tylnej szyby elektrycznej.
  • Volkswagen Passat B4
  • instalacja elektryczna
Wszystkie szyby chodzą oprócz tylnej za kierowcą. Często okazuje się że główne przewody zasilające które przechodzą przez drzwi są po prostu zerwane dlatego szyby nie reagują . Należy sprawdzić jaki jest stan przewodów w osłonie z gumy w drzwiach, oraz sprawdzić stan złącza w drzwiach. Czasem wystarczy wyczyścić ,( połączyć zerwane kable, są grubsze od innych) i jest OK. Jeśli szyba w przednich drzwiach pracuje ciężko należy sprawdzić cały mechanizm szyby, korpus który trzyma cały mechanizm ulega zużyciu i pęka co prowadzi do wyhaczenia mechanizmu. Mechanizmy przednich i tylnych drzwi różnią się budową.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B4 Kombi