Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI

Czwarta generacja Passata (B4) pojawiła się na rynku w roku 1994. Samochód był właściwie gruntownie zmodernizowaną wersją Passata B3, jednak ze względu na skalę zmian, zyskał status odrębnego modelu. Na pierwszy rzut oka, sylwetka auta nie była stylistycznym przełomem w porównaniu z Passatem III. Zmieniono jednak pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. B4 był też nieco większy od swojego poprzednika. Ostatni model Passata IV wyjechał z fabryki w roku 1996.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B4

Silniki Volkswagen Passat B4 Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 77,89

Volkswagen Passat passacinka 82,39

Volkswagen Passat 84,49

Volkswagen Passat skarbonka 91,50

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 79,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

kali 88,56

Phill4 90,33

IBIZAS 66,97

krzysiek29_2006 89,28

macieks-c 72,37

cali20 72,32

Majkel 65,98

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej Zakupiłem i zamontowałem światła do jazdy dziennej 507 HP. Załączają się po prze...
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja Jako że potrzeba posiadania nawigacji w tych czasach jest dość uzasadniona, stan...
Kibic.
Kibic. Nie wiem co ludzie powiedzą na ten temat, ale nie obchodzi mnie to. Czytałem wie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
Ford Mondeo
2.0 EcoBoost (240 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 150 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (90 KM)

Piszę choć tym samochodem jeździłem wiele lat temu (wersja kombi TZW. PRZEJŚCIÓWKA) NAJLEPSZY JAKI MIAŁEM. Teraz stoje przed wyborem nowego auta wszystko wskazuje na Mazdę 6 TD ale gdyby tylko można było kubić paska przejściówkę nowego to uwierzcie mi, że mimo opatrzonej sylwetki WYBRAŁBYM TO AUTO bo 1. nigdzie nie ma tyle miejsca 2. Ekonomicznośc prawie mityczna przy najprostszym motorze 1.9 TDi bez pompowtrysków i innych pierdół 3. Koszty eksploatacji śmieszne. 4. Brak zbytecznej elektroniki, której im więcej tym większa awaryjność - patrz nowe paski. Jeśli auto kupicie nie złożone z 3 to będziecie pomykać nim do emerytury.

dodał: nostalgik
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (90 KM)

JEŻDZE ZAWODOWO OD 18 LAT, MIAŁEM RÓŻNE SAMOCHODY, RÓZNYMI JEŻDZIŁEM SŁÓŻBOWO ALE UWAŻAM ŻE NA NASZE DROGI I RÓZNEJ JAKOŚCI PALIWO SAMOCHÓD JEST NAJLEPSZY ,TWARDY ZAWSZE ZAPALA, MAŁO PALI, PRZESTRONNY, JEŚLI BĘDZIE SZANOWANY TO NA SILNIKU MOŻNA PRZEJECHAC DO 500 0000KM MIAŁEM GOLFA 2 1.6D I SPRZEDAŁEM GO Z PRZEBIEGIEM 350 000 I ZNAJOMY ZROBIŁ JUŻ 70 000/ JAK KTOŚ MA DOSTĘP DO CHIPA NA 112KM TO PROSZĘ O KONTAKT TELEF. 603 620 032 . ADRES EMAIL OTRZYMAŁEM GRZECZNOŚCIOWO.

dodał: irek.klaudia@poczta.tp.pl
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (90 KM)

autem zrobilem 200tys km, kupilem je do pracy, mialo byc niezawodne i ekonomiczne- i bylo, nigdy!!! mnie nie zawiodlo, auto nie jest ciche (od tego mam inne ) ma swoje wady ale kupujac je trzeba pojsc na kompromis. albo wygodny francuz, ale wtedy nie masz pewnosci ze rano dojedziesz do pracy albo passat B4 pojedziesz zawsze ale... generalnie polecam. tylko kupcie sobie zadbany egzemplaz

dodał: posiadacz
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (90 KM)

Bardzo dobry samochód. Szczególnie jeśli chodzi o jego osiągli, spalanie i dużą niezawodność. Na pewno docenią go wszyscy którzy budują, remontują i urządzają dom/mieszkanie. Jest naprawdę pojemny. Do słabych strony można zaliczyć bezpieczeństwo: brak poduszki, ABS-u etc. to naważniejszy z powodów dla któego zamierzam go minenić w najbliższym czasie.

dodał: Zappa
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (90 KM)

Jeżeli ktoś chce woła roboczego który mało spali i dużo chce zapakować Passat B4 jest idealny. Podzespoły z B3 (łatwe i tanie naprawy) a wygląd już ciekawszy. Ale następne auto... japończyk Mazda 6 :-) pomimo że jestem zadowolony ze swojego passata. Po prostu Japończycy robią lepsze samochody i już.

dodał: maca

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) Volkswagen Passat Sedan Blue Motion Volkswagen Passat B6 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 418
Przejechany dystans
46 643 745 km
Zatankowanego paliwa
2 212 992 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 876
Wydanych pieniędzy
3 358 364 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 603
Wydanych pieniędzy
3 573 699 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 674)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI

Na podstawie 214 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: A., dodano: 04.07.2011 15:13

Witam, Autem jeżdże już 2 lata i mogę coś o nim więcej napisać... Można powiedzieć, że auto średnio pali ok. 7 litrów diesla. To daje możliwość normalnej jazdy na trasie w Polsce - bez szaleństw, ale z wyprzedzaniem, powiedzmy ok. 110-120 km/g. W mieście pali więcej, ale to zależy też w jakim... W małych miejscowościach bez świateł spali z 7-8,5l./km, a w dużych to już rachunek rośnie w zależności od korków i sytuacji na drodze: 8,5 i więcej. Zakładając jednak, że nawet przez duże miasto jedzie się w nocy, bez korków to pali podobnie jak w małych miejscowościach. Zależy też jaki dystans - to nie jest auto do jazdy do kościoła i z powrotem. Jak jest zimny pali dużo, jak odcinki są krótkie - np. 3-5 km to taniej wyjdzie dojazd taksówką. Jak jedziemy dalej to już zaczyna się przyzwoicie. Jak się jedzie ok. 80km / h to pali najmniej - bez wyprzedzania na prostym odcinku 100 km udało mi się uzyskać 4,8 litra / 100 (to była jazda mega ekonomiczna, zerowy ruch inych aut), ale jak się będzie jechało nie mega ekonomicznie, ale naprawdę spokojnie, ok. 100-110 km / g. to można realnie liczyć na zużycie ok. 5,5-5,7 litra / 100km. To chyba przy takiej mocy i wadze jest dobrym wynikiem - przed zakupem obawiałem się, że będzie on palił z litr więcej. Bzdurą jest, jak ktoś mówi, że on jedzie 140-160 km/h autostradą i to auto pali 6l./100km (tekst handlarzy). Nie ma takiej opcji. Nie ma takich praw fizyki. Ten samochód wtedy pali ok. 7,5-8,5 litra/100km. Jak się jedzie nim ok. 180 km/h to pali ok. 10-11 litrów, a przy 200-220 km/h ok. 12-13 litrów/100km lub więcej. Ja nim jechałem maksymalnie ok. 230 km/h - choć jeszcze czułem, że może coś bym podciągnął, ale szkoda było mi żyłować silnik i turbinę - to jest wystarczająco szybkie auto, ale nie wyścigowe. W Polsce nie ma dróg na ekstremalne prędkości. Wszystko zależy od paliwa. Ja leję zwykłe paliwo na shellu. Wcześniej lałem te najdroższe na statoilu, BP i Shell, ale to nic nie warte - lepiej zalać zwykłe paliwo w niemczech niż tu z ulepszaczami. Dopiero wtedy poczujecie różnicę. Raz zalałem diesla u nas na Orlenie - nigdy więcej. Właśnie wtedy testowałem auto na odcinku nowo otwartej drogi ekspresowej Gorzów - Szczecin (którą od autostrady różni tylko to, że nie ma stacji benzynowych i parkingów) i to tam po zalaniu zwykłego diesla na Orlenie auto wyciągnęło z wielkim trudem maksymalnie 195 km/h ! Masakra jakie oszustwo. Wyjeździłem ten chłam i potem po zalaniu paliwa w niemczech udało mi się z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem osiągnąć 230 km/h (nie było z górki). Wynik powtórzyłem w Polsce na zwykłym paliwie z Shell. To mi pozwala wydać taką opinię. Autorzy jednak zapomnieli chyba, że nie wszystkie silniki 170 KM są w technologii Common Raill. Mój nie jest, ale ma filtr cząstek stałych PDF. Mam skrzynię DSG. Jest super. Jeśli passat to tylko ze skrzynią DSG ! Nie doceniałem tego automatu przed zakupem, a teraz nie chciałbym już auta ze skrzynią manualną. Zużycie paliwa jest identyczne jak w autach ze skrzynią manualną, ponieważ komputer wybiera najbardziej odpowiednie przełożenia. Za to przyspieszenie jest już lepsze, ponieważ nie tracimy czasu na wachlowanie drążkiem - oszczędza się wtedy części sekund potrzebne na zmianę biegów, w tym czasie auto cały czas przyspiesza, a komputer w najbardziej optymalnym momencie przełącza biegi. Testowałem podobne dwa modele i jednak automat zdecydowanie wygrywa - zarówno w przyspieszeniu, jak i w płynności jazdy (stąd też cena za używane auta z DSG o ok. 10 tys. wyższa). DSG szczególnie chwalą pasażerowie, dla których komfort jazdy jest mega wyższy niż w autach z manualnymi skrzyniami. Kierowca będzie zadowolony z DSG szczególnie w mieście - jak zapomni o tym, że kiedyś w autach trzeba było wachlować biegami, niczym w traktorze i nagle okaże się, że ma wolną rękę, wolny umysł od pamiętania o redukcjach biegów - poprostu poczuje wolność i skupi się na drodze, jej celu ;) Nie można mylić innych skrzyń automatycznych z DSG - to nie to samo ! Wcześniej jechałem zwykłym automatem i to było rozczarowanie. Mam przebieg 140 tys. km - za wyjątkiem 2 wtrysków, które mi padły i wymieniono je w ASO za free (auto po gwarancji, ale VW wreszcie w tym roku przyznał się że zrobił z wtryskami bubel) to jeszcze wymieniłem koło dwumasowe (standardowe usterki tego modelu) i poza tym auto sprawuje się extra. Paliwo lałem najdroższe - na Statoil, Shell i BP. Wtryski i tak padły. Padają w okresie 80-150 tys. km, kolejni właściciele mają spokój, bo wymieniane są już na nowe - wolne od poprzednich wad. Bardzo dobre zawieszenie - zarówno komfort prowadzenia, szybkiego pokonywania zakrętów, nierówności, jak i wytrzymałości. Nie oszukujmy się - polskie drogi to kataklizm. Ogólnie polecam to auto, choć negatywnych opinii jest o nim dużo. Dużo się mówi i pisze nt. usterek, ale prawda jest taka, że to auto wzbudza ogromne zainteresowanie, jest ich dużo, a zatem dużo ludzi, którzy o nim piszą, dużo ludzi, którzy o nim czytaja - i tak rozpowszechnia się plotka, opinia. Fakt, że B5 był bardziej dopracowany, bo miałem, ale ten też kupiłbym drugi raz. Obecny model (od 2010) roku to jest dalej to samo auto z kilkoma zmianami wizualnymi, ale moim zdaniem ten 2005-2010 jest poprostu ładniejszy, ma w sobie to coś, czego pozbawiony jest ten po liftingu. Kupujcie auta produkowane od 2007 roku - te są pozbawione wielu wad, które były w pierwszych egzemplarzach (2005-2006). Dlatego te roczniki są dużo tańsze. Różnica cenowa jest też bardzo duża w zależności od wersjii - Trendline, Comfortline, Sportline lub najwyższej Highline. Ale nawet najwyższe wersje (Highline) znacznie różnią się tzw. "wypasem". Warto za to zapłacić. Tanie auta w ogłoszeniach to auta, w które należy nieźle zainwestować. Bo prawdą jest, że passat jest jak skarbonka - ew. naprawy bardzo drogie. Nie ma tanich passatów. Są tylko tanie skarbonki. Chcecie kupić dobrze - nie kupujcie "po taniości". Nie bójcie się przebiegów - nikt nie wydał 150-160 tys. zł (nowy passat 170KM w Highline), żeby nim jeździć do kościoła (takie okazje zdarzają się tylko w ogłoszeniach u oszustów). Średnie przebiegi takich aut to 40-60 tys. km rocznie, więc jeśli ktoś Wam sprzedaje auto z mniejszym przebiegiem to trzeba się mocno zastanowić o co chodzi.. Albo jak książka serwisowa się zgubiła, albo jak to 1 właściciel, który go kupił był lekarzem i serwisował u Pana Józka w serwisie obok, bo to jego pacjent akurat był, a do ASO nie miał czasu jeździć (opowieści handlarzy). Przecież jak kogoś stać na passata to stać go też na przegląd co 30 tys. km w ASO ! Nie jest taki drogi. Dlaczego auta z niemiec sa duzo tansze ? Bo nie można w PL sprawdzić historii ich przebiegu tam i one nie mają 100 czy 150 tys. km tylko 2,3 razy tyle. Niemiec nie odda tanio dobrego auta, a drogi i paliwo tam są takie, że temu samochodowi po 400 tys. km nic nie jest - poza tym, że nikt go nie chce kupić z takim przebiegiem i go trzeba odmłodzić do 100-150 tys. km, bo takie sprzedają się najlepiej. I nie wygląda on wcale na więcej, bo Niemcy o auta dbają, mają wyższą kulturę, a pod marketami nie ma hołoty, co obija komuś drzwi i rysuje zderzaki przy parkowaniu. Takie auto wygląda, ale ma duży przebieg. Przecież do pracy w Niemczech się dojeżdża 50-150 km w jedną stronę i to jest normalne. A auta w komisach i od handlarzy to auta, gdzie sprzedający zawsze zasłoni się tym, "że nie wie", "że nie widział", "że nie przypuszczał", a chodzi przecież o to by właściciel nie kłamał w żywe oczy - żeby znaleźć frajerów, którym wydaje się, że kupują tanio auto z małym przebiegiem :) Także auta w ogłoszeniach, te tanie, to nie te same, z których można być zadowolonymi i polecić innym :) Ja przed zakupem zastanawiałem się nad droższą A6 kombi. Myślałem o benzynie 2.0 - 170 KM. Kumpel zdecydował się. I już ją sprzedał. Była śliczna, prestige dużo wyższy, choć komfort jazdy porównywalny, ale te nowoczesne silniki benzynowe wcale nie palą mało. To był wir w baku - średnie spalanie 10,5/100 km go dobiło (ok. 3 litry więcej niż w moim). I jeszcze większe gabaryty - większy problem z parkowaniem w mieście. 140 konny diesel na A6 jest za słaby, bo to cięższe auto niż passat, a 2,7 czy 3,0 nie pali tyle, co 2,0 w lżejszym passacie. Osiągów też nie ma wcale rewelacyjnie lepszych. Jak kogoś stać i ma potrzeby, chce zaimponować sąsiadom marką - niech kupuje. Pozdrawiam, mam nadzieję, że pomogłem - przed własnym zakupem szukałem takich opinii, dużo czytałem, dzisiaj nie żałuję.

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

autor: LordSpooky, dodano: 30.04.2009 11:36

Passat był sprowadzony w 92 roku z Niemiec z rozbitym błotnikiem - zarejestrowany jako składak. Od tamtego czasu jeździła nim tylko jedna osoba - mój dziadek. Autko jak na swój wiek i oryginalny przebieg bardzo zadbane. W środku praktycznie jest nie zniszczone. Przy przebiegu blisko 250.000 silniczek ładnie pracuje. Miałem problemy z pompą paliwa, ciśnieniem i mniejszymi pierdołami, ale już wszystko gra. Spalanie jest naprawdę różne. Zależy jak kto jeździ. Ja Passata nie mam planie zagazować, jeżdze tylko wyłącznie na benzynie. Codziennie robię w jedną stronę do pracy 10 km co razem daje 20 plus może z 5 do sklepu. W weekend robię około 100 kilometrów. Tygodniowo wychodzi mi 200 kilometrów, miesięcznie 800 - średnio. Przy takiej jeździe na średnie spalanie wychodzi mi 7.0/7.5. Podkreślam, że nie jest to jakaś szaleńcza jazda - czasami jazda ekenomiczna, innym razem trzeba wcisnąć. W zimie do w.w. wyniku trzeba dołożyć około 1,5 litra. W trasie do Wrocławia spalanie wychodzi lekko ponad 6 litrów przy 2 osobach w aucie. Jak się chce poszaleć ( a nim się da ;) to spalanie nie przekroczy 12 litrów. Spalamie naprawdę mi odpowiada, auto przy tak dużej masie i gabarytach potrafi palić rozsądnie! Komfort jazdy jest bardzo dobry, nawet jak na tak stare auto. Mój egzemplarz jest bardzo zadbany więc pewnie dlatego moje tak dobre zdanie o tym aucie. Jakieś pytanie - gg - 1680627

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8

autor: MMI, dodano: 06.10.2013 12:00

Witam, swojego starego Passacika użytkuję w pracy jako dostawca (powiedzmy pizzer-man :)). Jeżdżę nim po naszej stolicy na odcinkach, które często nie przekraczają 5-6 kilometrów ("trasy" od 2,5 do 15 kilometrów). Wielu mnie wyśmieje i nie będzie wierzyćw to co napiszę,ale... Eksploatując autko w ten sposób, spala mi ono... uwaga - 5,8 litra ON na 100 kilometrów... Po Warszawie autko jest w stanie przejechać 1000 kilometrów na jednym, 62 litrowym baku... Jeżeli dorzucimy do tego troszkę jazdy w cyklu pozamiejskim (700 km miasto i 300 km trasa) z prędkością do 100 km/h wynik spadnie do 5,3 litra... W trasie Passat wyprawia cuda... Przejazd z Ostrołęki na Warszawski Ursynów (130 kilometrów) z prędkością do 100 km/h max - 4.3 litra... Ta sama trasa z prędkością do 140 km/h max - 5 litrów na 100 kilometrów... Oczywiście żeby autko tak spalało trzeba umieć nim odpowiednio jeździć... Ale to materiał na osobną historie... Ogólnie ekonomika auta w zakresie zużycia paliwa powala... Passat waży 1,5 tony, wyprzedza ciężarówki na 5 biegu, nie odczuwa tego że właśnie władowało mu się na "pakę" 200 kilogramów czegoś tam, komplet pasażerów nie robi na nim wrażenia... Prostu świetna autko... Mimo licznych ran jakie odniósł w boju, jestem z mojego Helmuta bardzo, ale to bardzo zadowolony... Pozdrawiam MMI p.s. średnie maksymalne spalanie podane od czapy :)

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także