Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM 1993-1997

Lata produkcji: 1993 - 1997
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja Passata (B4) pojawiła się na rynku w roku 1994. Samochód był właściwie gruntownie zmodernizowaną wersją Passata B3, jednak ze względu na skalę zmian, zyskał status odrębnego modelu. Na pierwszy rzut oka, sylwetka auta nie była stylistycznym przełomem w porównaniu z Passatem III. Zmieniono jednak pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. B4 był też nieco większy od swojego poprzednika. Ostatni model Passata IV wyjechał z fabryki w roku 1996.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Dane techniczne Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM 1993-1997

Podstawowe parametry Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM

Produkowany
od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa
1896 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
19,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku
bezpośredni
Pojemność zbiornika paliwa
70 l

Przeniesienie napędu Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM

Manualna skrzynia biegów
dostępna
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM 1993-1997

Pb
4,37 - 7,47
Na podstawie 80 raportów spalania
ON
4,27 - 7,77
Na podstawie 138 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM 1993-1997

Witam, od razu zaznaczę, że podane przeze mnie spalanie to realne spalanie (wg dystrybutora), a nie wartości podawane przez komputer pokładowy ... więcej(który w moim przypadku przekłamuje o 10% przy oponach 15` 195/55). Niestety większość moich przedmówców podaje spalanie paliwa wg wartości pokazanych przez komputer pokładowy - co może wprowadzać wielu przyszłych nabywców Passata B4 tdi 1z w błędne przekonanie o rzeczywistym spalaniu rzędu dajmy na to 3,5 litrów ON/100km. Średnie minimalne spalanie 4,4 l/100km to mój systematycznie powtarzający się wynik osiągany podczas dojazdów do pracy (dziennie 35km w 1 stronę). Co ciekawe - jadąc do pracy (mieszkam w norweskich górach) droga jest w większości pochylona w dół, co sprzyja swobodnemu rozpędzaniu się samochodu bez potrzeby duszenia pedału gazu. Tak więc dojazd do pracy daje spalanie nawet 3,5 l/100km. Jednak jak nietrudno się domyśleć powrót z pracy to konieczność pokonania wielu stromych podjazdów, przez co spalanie wzrasta do ponad 5 l/100km. Maksymalne spalanie to średnie jaką obliczyłem z dwóch wyników spalania: szybkiej, monotonnej jazdy autostradą z większymi prędkościami oraz wolnej, równie monotonnej jazdy miejskiej po Oslo. Wiadomo, że "jazda miejska" to subiektywny termin Jednak uważam, że jazdę w zatłoczonej stolicy Norwegii można z pewnością zaliczyć do raczej ciężkiej przeprawy dla kierowcy, samochodu i spalania. Z kolei szybką jazdę autostradą rozumiem przez jazdę 100-120 km/h, czyli taka dolna granica prędkości z jakimi poruszają się przedstawiciele handlowi i młodzi gniewni po szosach polskich miast ;)... Minimalne spalanie tak jak już wyżej opisałem 3,5 l/100km. Jednak pragnę nadmienić, że takie wyniki nie biorą się ze wspaniałej technologii silnika tdi, która ma jakby nie patrzeć 30 lat na karku. Dobrej jakości paliwo, dobra jakość dróg i niskie zagęszczenie ruchu na pewno zaowocuje osiągnięciem niskiego spalania. Jednak najważniejsza składowa ekonomicznej jazdy to przede wszystkim sam kierowca i jego umiejętności prowadzenia pojazdu. Bez tego i VW lupo 1.2 tdi będzie spalał 9 litrów ON/100km jeśli za sterami zasiądzie... no nie bójmy się użyć tego stwierdzenia - debil :) pozdrawiam ps.: silnik nie bierze oleju, cały osprzęt sprawny, skrzynia biegów długa, 97km/h na 5 biegu to 2000obr/min (symbol bodajże CTN), turbo się NIE niszczy jeżdżąc na 5 biegu 1500obr/min (turbo nie ma zmiennej geometrii w silniku 1z!)... inne mity na temat monotonnej, mało "energicznej" jazdy również obalam - przejechałem moim passatem 320 tys km bez awarii silnika, co więcej jego sprawność po podłączeniu do VAG wynosi blisko 100% więc proszę się nie bać jazdy przy 1500obr/min - bardziej szkodzi z pewnością jazda powyżej 3500obr/min lub jak niektórzy się przechwalają 5000obr/min hehe.. ukryj
dodano 27.11.2010 przez
Nie wierzylem ze mozna zejsc do 5.0 ale sie udalo przy jezdzie nie przekraczajacej 100 km/h, mysle ze nawet 60% ... więcejtrasy i 40 procent miasta ale nie przekraczalem 2 tys obrotow zarowno w miescie jak i w trasie, pozatym hamowanie silnikiem przed krzyzowkami itp. 4.5 ltr wyszlo na powrocie z austrii bez przekraczania 90 km/h, tez oszczedna jazda, ale w druga strone z laweta spalil juz jakies 6.5 z tym ze laweta byla pusta:P ale staralem sie dyna,icznei jezdzic. Widze podobne auta na internecie, z przebiegiem 170 tys km ale patrzac na pedaly sprzegla i hamulca wygladaja jakby trzy razy tyle przezyly co u mnie, a moj ma juz 308 tys i przebieg jest pewny na 100% bo znam historie tego samochpodu takze mozna sobie tylko pomyslec jakie przebiegi maja tamtejsze auta;) ale pozatym nie narzekam, jest wygodny oszczedny, gdy trzeba zmieszcze moj caly drobek do niego i nawet bardzo tego nie czujw i wiem ze moge jechac bez preszkod gdzie tylko chce za branice nad morze czy w inny rejon i nie robie tego z dusza na ramieniu ze zaraz cos padnie jesli mozecie kupic taki samochod ale nei zaciuchany, nie wyplakowany, i odpicowany to polecam. mysle ze warto niby ma 14 lat ale sie trzyma rdzy na nim nie widac, chociaz jest u nas juz 4 rok takze jesli jest bezwypadkowy to tym bardziej polecam;) wiem ze kazdy chwali to co swoje, ale narazie nie mam na co narzemac i mam nadzieje ze sie to juz nie zmieni:P Pozdrawiam! ukryj
dodano 22.06.2009 przez
samochód posiadam 7 lat. kupiony z przebiegiem ponad 400 tyś. obecnie na liczniku widnieje 609870 km. średnio pali w cyklu ... więcejmieszanym 5.0-5,2 litra jazda po mieście. od 2 miesięcy domierzam nim do pracy. na kompie wskazania przy oszczędnej jexdzie, bez zbędnych przyśpieszeń i chamowaniu silnikiem to 3,1l/100km, lecz z obliczeń dystansu do zalanego paliwa wychodzi mi 3.7l/100 komp trochę oszukuje przez 7 lat użytkowania praktycznie 0 awarii, wymiana tylko rzeczy eksploatacyjnych klocki, oleje, filtry, świece żarowe raz do roku. z poważnych awarii tylko alternator i pompa ABS-u. Auto ma już u mnie dożywocie, jest w najbogatszej możliwej wersji jaką wydawał vw w tamtych latach z manualem, posiada skóry klimę pełną elektrykę grzane fotele, komputer itp. ukryj
dodano 30.08.2014 przez
Spalanie jak na kombiaka rewelacja. 4.9 litra na trasie 200 km przy jeździe do 90 - 100 km/h + momentami ... więcejszybciej. Samo miasto to około 6 - 6.5 litra przy spokojnej jeździe bez większych korków. W korkach to nawet 7 potrafił spalić. Cykl mieszany 100 km trasy + 20 km miasto wyszła średnia około 5,8 litra. Auto może i troche toporne w wyglądzie, ale świetnie trzyma się drogi, jest bezawaryjne. Nic tylko lać i jeździć jak jest zdrowy silnik. Mega pakowne i funkcjonalne, masę przestrzeni w środku. Samochód zrywny i szybki. W skali ogólnej daje 8/10 punktów. Jak dla mnie inne auta mogą przestać istnieć - tylko passat. Tak dobrego połączenia jakości w stosunku do ceny i wytrwałości po prostu nie ma jak w passacie. ukryj
dodano 06.11.2010 przez
Srednie minimalne spalanie to to co komputer polazuje z przejachaniaok 3000 km. Średnie max spalanie to z przyczepką i ok ... więcej500kg ładunku. Minimalne spalanie na trasie 350 km na powrocie z gór w Norwegii. Jezdżę przeważnie oszczędnie, myslę. jezdzę po Norwegii, tutaj mandaty kosztują, więć nie ma co świrować, zresztą troszkę inna kultura jazdy. Minimalne spalanie zanotowałem podczas powrotu z gór na dystansie 350 km i różnicy poziomów 1000 m.2 osoby ni troszke bagażu, cały czas jechałem w stylu dziadka. Po drodze w góry spalanie 4,1 co tez licze jako rewelację. Przebieg na liczniku 170 tyś a ile na prawdę??? ukryj
dodano 25.08.2009 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 TDI 90KM 1993-1997 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Passat

Przeczytaj pozostałe 41 publikacje o Volkswagen Passat

Newsy o Volkswagen Passat

Przeczytaj pozostałe 30 newsów o Volkswagen Passat

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat Euro NCAP

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014
Zobacz szczegóły
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Nowe Volkswagen Passat

nowe Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
ceny od 91 790 zł do 172 990

Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM od 2014

w pakiecie Highline

w cenie katalogowej brutto

140 090 zł

Wyposażenie standardowe
System "Keyless Go" - bezkluczykowe uruchamianie pojazdu
Fotele przednie z regulacją wysokości
Zegarek analogowy w środkowej części deski rozdzielczej
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Zimowy 2 (1 210 zł)
Pakiet Business (3 390 zł)
Pakiet Siedzenia (6 410 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Zimowy 2 (1 210 zł)
Pakiet Business (3 390 zł)
Pakiet Siedzenia (6 410 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 49 oferty Volkswagen Passat

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Passat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

16 664

Przejechany dystans

2 799 166 zł

Zatankowanego paliwa

625 505 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 200

Wydanych pieniędzy

1 257 398 zł

Średnie wydatki na auto

1 545 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

4 487

Wydanych pieniędzy

1 093 745 zł

Średnie wydatki na auto

1 344 zł

ZOBACZ 814 dzienników kosztów Volkswagen Passat Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 159
komentarzy(376)
komentarzy(84)
komentarzy(107)
komentarzy(73)
komentarzy(40)
komentarzy(29)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Passat dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 215
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Passat Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat

Ciekawostki
dodano 15.12.2011 przez
Model ten jest w czołówce kradzionych pojazdów już od kilku lat. W Polsce 2010r. skradziono ich ponad 1800 sztuk
dodano 26.08.2011 przez
W salonie samochodowym w Genewie, w marcu 2005 roku zaprezentowano nowy model Passata (B6, oznaczenie wewnętrzne 3C). W sierpniu tego samego roku dołączyła wersja Variant.…
dodano 26.08.2011 przez
W marcu 1988 roku Volkswagen w salonie samochodowym w Genewie ukazał trzecią generację modelu Passat. Okrzyknięty został nową generacją samochodów VW charakteryzująca się poprzecznym ustawieniem…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.07.2011 przez
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą