Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI

Czwarta generacja Passata (B4) pojawiła się na rynku w roku 1994. Samochód był właściwie gruntownie zmodernizowaną wersją Passata B3, jednak ze względu na skalę zmian, zyskał status odrębnego modelu. Na pierwszy rzut oka, sylwetka auta nie była stylistycznym przełomem w porównaniu z Passatem III. Zmieniono jednak pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. B4 był też nieco większy od swojego poprzednika. Ostatni model Passata IV wyjechał z fabryki w roku 1996.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B4

Silniki Volkswagen Passat B4 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 130 sport edition 80,60

Volkswagen Passat 84,49

Volkswagen Passat passacinka 81,44

Volkswagen Passat Passek 80,78

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

ANNA83 96,94

kilex 71,04

rekord5 98,39

LeVinh 93,77

majster410 55,87

krzysiek29_2006 90,92

cali20 66,94

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Wymiana intercoolera
Wymiana intercoolera Intercooler wymieniony, trochę tam mało miejsca ale się udało. Poprzedni chyba ...
Roczek z TeDi-m
Roczek z TeDi-m Patrząc na to co się dzieje można powiedzieć:"Upływa szybko życie,jak potok pły...
Woda w bagażniku cz. 2
Woda w bagażniku cz. 2 Dzisiaj wyciągnąłem całą tapicerkę z bagażnika, bo chciałem zrobić odpływ. Co si...
Zakup lusterka.
Zakup lusterka. Zapomniałem dodac o wczorajszego wpisu, więc pisze dziś. Wczoraj gdy wracałem do...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Infiniti Q50
Q50 Hybrid (364 KM)
Ford Mondeo
2.0 Hybrid (187 KM)
Audi A4
2.0 TDI ultra (163 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Passat Trendline Volkswagen Passat Trendline
Rocznik: 2014. Przebieg: 74 960 km. Silnik: 1.4 90KM .
Cena: 59 900 zł
Volkswagen Passat Comfortline Volkswagen Passat Comfortline
Rocznik: 2011. Przebieg: 136 800 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 61 900 zł

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 3,66
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Mam go pół roku, był bardzo zadbany a mimo to: po 2 tygodniach zgasł i niechciał zapalić (pompa czuła na paliwo). przegób, pasek rozrzadu, napinacz, łożysko alternatora, tarcze, teraz wahacz, trace sie przewody!!!!!!!!!(klimatyzacji), wtryski bo dymił. Komfort barzdo dobry, switna dynamika po wyżej 2000 obrotów (wcześniej wielka turbo dziura).NIE JEST WART TEJ CENY

dodał: Fun
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

polecam ato nie drogie jak na ta klase najlepszy samochud jaki mialem duze rodzinne auto . ekonomiczne i bardzo ladne.

dodał: komar1970@tlen.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Elastyczność mogłaby być lepsza, ale są chipy. Poza tym auto godne polecenia. Wiesz co masz...

dodał: georg
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Gdyby nie ten chałas w srodku naprawdę super autko by było ale da się wytrzymać:)

dodał: luis1980

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) Volkswagen Passat B6 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Alltrack Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat B6 Variant - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat Sedan Blue Motion
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
60 843
Przejechany dystans
49 036 015 km
Zatankowanego paliwa
2 367 715 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 376
Wydanych pieniędzy
3 538 507 zł
Średnie wydatki na auto
1 237 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 673
Wydanych pieniędzy
3 850 286 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 860)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI

Na podstawie 10 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Niedowiarek, dodano: 17.09.2014 14:53

K..wa nie wierzę, w to co to czytam. Spalanie 3l/100 km i to co mnie dobija, to przebiegi podawane przez kierowców. Mój passat ma w chwili obecnej 550 tys. km przebiegu. Średnie spalanie ok. 6,5 l/100 km, trasa 5,5 l/100 km, miasto 7-8 l/100 km. Swojego passata kupiłem w Niemczech. Samochody te miały tam przebieg od 300 tys. km w górę. Głównie 300-500 tys. km i było to prawie 10 lat temu. A u nas te same samochody mają przebiegi rzędu 180-190 tys. km. Ludzie puknijcie się w głowę. Co wy piszecie. Te samochody mają grubo ponad 500 tys. km na budziku. U mojego wuja 4 letni passat ma już 180 tys. km, a wasze 15-18 letnie mają też 180 tys. km. Brawo w optymizm sprzedawców turków i innych naciągaczy w Polsce. Co do samochodu, to jest dużo lepszy niż nowsze passaty. Ale jest dużo lepszych aut na rynku. Wady passata to zawieszenie i osprzęt silnika. Pompa, sterownik. Zalety to przestronność wnętrza i względna wytrzymałość (patrząc na nowe auta).

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: d.l, dodano: 19.11.2011 19:31

Posiadam Passata 1.9 tDI 130 km w 6 biegowej skrzyni. Spalanie oczywiście zależne od nogi kierowcy , w trasie przy małym natężeniu ruchu na 5 biegu ~ 90km/h lub na 6 bieg ~ 110 km/h spalanie wychodzi w okolicach 5,5;6 l/ 100km. Osobiscie nie udało mi się zejśc niżej. Przy normalnej jezdzie ( do 140) , czestym wyprzedzaniu samochodów spalanie ok. 6,2-7,5 l. różnie. Jeśli chodzi o miasto to tak jak ktos napisał wcześniej, na odcinkach ok 10km lepiej wybrac mpk.Silnik się nie nagrzewa do odpowiedniej temp. przez co spalanie wynosi 9-10 litrów, w zimie myślę ze 11 l/100km spokojnie. Układ paliwowy z pompowtryskami w tym silniku jest mocno wrażliwy na jakość paliwa i radzę każdemu użytkownikowi auta z tym włąsnie silnikiem zalewania paliwa na sprawdzonych stacjach a nie hipermarketowych , tylko dlatego ,że jest 10 gr róznicy na litrze a na całym baku 8 zł. To nie LPG , że wymienimy filtr za 30 -40 zł i jest ok. Regeneracja pompowtryskiwaczy wyniosła mnie ponad 3000zł i od teraz juz wiem , że nie opłaca się oszczędzać na paliwie! Po za tym rewelacja , należy tylko dbać o silnik i turbine. Warto przegonić zamochod co jakis czas profilaktycznie i nie powinnismy miec z nim zadnych problemów.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: Marek - Poznań, dodano: 02.12.2014 08:03

Mam świra na punkcie Eco-Drivingu. Więc wszystkie tankowania skrzętnie notowałem. Niestety zapiski trzymałem w schowku, a auto ukradli. Cudowny samochód z niesamowitym silnikiem - szkoda że już takich nie produkują. Niestety Passat jak to Passat... chodliwy. Mój rekord tym samochodem to 3.3l/100km (Licznik kalibrowałem kilku krotnie więc wiem, że nie przekłamywał max 0.1l/100km) Początkowo przekłamywał o 0.8l/100km Po kilku tankowaniach do pełna i po każdym tankowaniu kalibracja licznika- kalibrowałem 3 razy i pokazywał idealnie. Zawsze jeździłem EKO... zawsze. Tankowałem tylko Orlen ECODiesel. Średnie spalanie w trybie mieszanym bo w takim jeździłem ciągle to latem auto paliło od 5.0l/100km do 6.0l/100km zimą. I zależnie od temperatury zewnętrznej czyli momentu w którym się rozgrzał to taki był wynik spalania. Z moich obserwacji wynika, że temperatura w okolicach 20 stopni Celsjusza była najoptymalniesza. W trasie nad morze przy spokojniej jeździe(przepisowej) 4.3l/100km. Jezdziłem na oponach wąskich 195/65R15. Nie miałem zamontowanych ledów, więc jezdziłem na światłach standardowych. Auto z tempomatem. Nie modyfikowana mapa silnika - oryginał. Zmniejszyłem jedynie temperature doładowania "dopowietrzając" InterCooler. Jako, że miałem samochód bez halogenów przeciwmgłowych (moim zdaniem to zaleta) intercooler był odkryty i podczas jazdy przewiewał go pęd powietrza - dzięki temu chłodniejsze powietrze trafiało do komory spalania i auto mniej pali. Wystarczy odkręcić klakson i umieścić go z prawej strony zderzaka i dodatkowo wyciąć zbędne plastiki w kratce. Po tym zabiegu wystarczy się nachylić i Intercooler widać w pełnej okazałości. I wierzcie mi, że efekt był odczuwalny, a jak jeździłem z kompem na kolanach odnotowałem spadek około 10stopni w dolocie. Ważne jest to aby skalibrowac licznik temperatury wody. Okazało się, że pomimo wskazań ciągle 90stopni na liczniku w komputer pokazywał 75stopni. Silnik był ciągle nie dogrzany. UWAGA! LICZNIK POKAZUJE 90 CAŁY CZAS JEŻELI TEMPERATURA WODY WAHA SIĘ POMIĘDZY 70-110. Czyli jak jedziesz do pracy to pomimo, że woda osiągnęła dopiero 70 stopni to na liczniku pokazuje już 90. Takie oszustwo VW. Trzeba się podpiąć pod licznik i przekalibrować. Po zabiegu kalibracji wskaznika temp wody wymieniłem termostat i na wskazniku podczas jazdy otwierał się na 89 stopni a zamykał około 86 stopni. Najwyżasza temp latem silnika jaką odnotowałem to 93stopnie w korku. Z reguły podczas jazdy do pracy 25km. Na ekonomizerze dziennym udawało mi się zejść do 4.5-5.0 zależy czy zima czy lato, ale późniejsza jazda po mieście w koło komina kompensowała stratę dlatego średnie spalanie wynosiło około 5.3l/100km. Najwyższe spalanie jakie odnotowałem - 6.0l/100km w trybie mieszanym to był okres styczniowy było max -16. Wiosna lato zawsze pomiędzy 5.2l/100km - max 5.6l/100km.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także