Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1994 roku czwarta generacja Volkswagena Passata (symbol: B4) była tak naprawdę dogłębnie zmodernizowaną wersją poprzednika. Jednakże mając na względzie rozmiar zmian, stał się odrębną generacją. Zmiany stylistyczne względem poprzednika nie były rewolucyjne. Odmieniono jednakowoż pas przedni, tylne światła oraz kokpit kabiny. Volkswagen Passat B4 był także nieznacznie większe od modelu B3. Produkcja Passata B4 zakończona została w 1996 roku.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1986 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1996
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Volkswagen Passat B4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
To jest największa zaleta B4: auto spala przeciętne 5,5l na setkę przy jeździe zupełnie swobodnej (jak na ten silnik). Dodać tu muszę, że miasta robię do 20%. Bo wyłącznie w takim cyklu należy liczyć 6-7 litrów. Tu nie będę się rozpisywał, bo nie dość że po samym mieście nigdy nie sprawdzałem spalania, to i tak byłaby to zbyt subiektywna opinia. Wiadomo, że miasto miastu nierówne, tak samo jak styl jazdy. Muszę jednak napisać to, co zaobserwowałem w dieslach: spalanie zazwyczaj rośnie proporcjonalnie do obrotów silnika. Czyli im mniejsze, tym mniej pali, więc kwestii oszczędności jazdy na wyższych biegach nie muszę poruszać :P Uściślając, zalecam dość wczesną zmianę biegów, ale zależną od obciążenia - silnik nie może się męczyć i drżeć!
4,5
Volkswagen Passat B4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Silnik rewelacyjnie oszczędny (kombi). W jeździe mieszanej spalanie zależy od dynamiki, stąd takie rozbieżności. Generalnie spala około 4,5 (jazda 1-2 osoby, brak bagażu). Spalanie na trasie 1600km (4 osoby 400kg bagażu, lodówka turystyczna duzy pobór prądu) wyszlo 4,5. Na trasie 500 km (4 osoby brak bagazu) 3,9. Testy spalania na trasie przy prędkosci 110-130 km/h. ---- Do admina, mam wersje kombi, w tym roczniku i przy tym aucie nie da sie zaznaczyć oleju napędowego. Sedan ma taką opcje, kombi nie. :)
4,9
Volkswagen Passat B4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Styl jazdy: oszczędny. Samochód długo mnie woził, bardzo wdzięczny chociaż brzydki... typowy wół roboczy, do sedana po rozmontowaniu wchodziła kompletna kanapa do salonu :D Ceny części śmieszne - za 300zł człowiek wychodził z całą reklamówką i zawieszenie zrobione.
Odma silnika.
  • Volkswagen Passat B4
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Passat 1,9 Tdi 16.02.2009 Witam Posiadam Passata B4 1996r 1,9 TDI, z niewyjaśnionych przyczyn pękł tłok który został wymieniony na oryginalny i nominalny, głowica też zrobiona wszystko poskładane, zrobiłem po remoncie 1 tys. km i nic wszystko było w porządku nie dolałem ani grama oleju. od pewnego czasu oleju zaczynało ubywać, wymieniłem turbo bo faktycznie było już na wykończeniu i nadal ubywa olej dużo mniej ale ubywa. jakieś 100ml na 200km. Mechanik powiedział bym wymienił sobie odmę czyli to odpowietrzanie silnika, lecz po zdjęciu tej odmy tam nic nie ma, nic nie zatkane i nie wiem co robić. Pomocy, co z tą odmą?? co zrobić aby ją sprawdzić??
3 komentarze
Zamarzające zamki.
  • Volkswagen Passat B4
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
Typowa dolegliwość. Nadchodzi zima, otwieramy drzwi bez problemu a przy próbie zamknięcia - zonk. Drzwi odskakują bo rygiel nie chce się zamknąć. Problemem jest wilgoć zalegająca pod plastikową czarną osłoną zamka. Szybka naprawa: ściągamy plastikową czarną osłonę zamka (jest na wcisk) i odnajdujemy od spodu małą wystająca śrubkę. Natryskujemy ją i okolice lekkim penetrującym olejem. W dolnym narożniku osłony wiercimy na wylot otwór fi 5mm w celu lepszego odprowadzania wilgoci i zakładamy osłonę. Oczywiście najlepiej zrobić to przed zimą...
13 komentarzy
Nie działający mechanizm tylnej szyby elektrycznej.
  • Volkswagen Passat B4
  • instalacja elektryczna
Wszystkie szyby chodzą oprócz tylnej za kierowcą. Często okazuje się że główne przewody zasilające które przechodzą przez drzwi są po prostu zerwane dlatego szyby nie reagują . Należy sprawdzić jaki jest stan przewodów w osłonie z gumy w drzwiach, oraz sprawdzić stan złącza w drzwiach. Czasem wystarczy wyczyścić ,( połączyć zerwane kable, są grubsze od innych) i jest OK. Jeśli szyba w przednich drzwiach pracuje ciężko należy sprawdzić cały mechanizm szyby, korpus który trzyma cały mechanizm ulega zużyciu i pęka co prowadzi do wyhaczenia mechanizmu. Mechanizmy przednich i tylnych drzwi różnią się budową.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B4 Sedan