Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4682 mm
Długość z hakiem holowniczym 4797 mm
Szerokość 1740 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1912 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3663 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3362 mm
Wysokość 1459 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2498 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1819 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1515 mm
Rozstaw kół - tył 1515 mm
Prześwit 124 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 907 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1011 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 653 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1010 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1500 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1003 mm
Wysokość bagażnika 458 mm
Szerokość bagażnika 1209 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1124 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1745 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Bocian
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Samochód dość solidny, nie "skażony" jeszcze nowoczesnością. O ile jest zadbany, to nawet przy dużych przebiegach potrafi bezawaryjnie pokonywać kolejne tysiące kilometrów. Pod względem obsługi też nie jest szczególnie wymagający. Jeżeli ktoś poszukuje niedrogiego w eksploatacji zdroworozsądkowego autka, to jest to z pewnością niezły wybór. Oczywiście jak każdy samochód, ma swoje wady. Wśród nich warto wymienić choćby przesadnie skomplikowane przednie zawieszenie, czy skrzynię biegów, w której na trasie ewidentnie brakuje "szóstki". Ma jednak też niezaprzeczalne zalety w postaci prostego, bezproblemowego silnika, czy też karoserii, która mimo upływu lat doskonale broni się przed korozją. A jeżeli nawet coś się zepsuje, to naprawa nie będzie droga i poradzi sobie z nią każdy mechanik.
3,2
~Kiris11
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI Syncro 130KM 96kW
Posiadam to auto od 10 lat, jest ono największym nieporozumieniem jakiekolwiek posiadałem. Pod względem awarii boje wszystkie jakie do tej pory posiadałem. Dramat konstrukcyjny. Dramat ergonomiczny i komfortowy. Głośny, hałaśliwy, trzeszczący, upierdliwy...nigdy nie daje o sobie zapomnieć. Jak nie rurka to żarówka, jak nie żarówka to wahacze jak nie wahacze to pompa, jak nie pompa to zacisk hamulcowy, jak nie zacisk to znowu żarówki to znowu awaria zamka drzwi kierowcy pasażera i tylnych drzwi, to wycieraczka z tyłu, to wycieraczki z przodu. Czujnik temperatury. I wiecznie lejący się olej spod odmy, spod egr, spod... czort wie skąd jeszcze. Wytarte gumy mocujące pokrywę silnika, ciągle rozwalający sie napinacz paska wielorowkowego.......itd........ Na przestrzeni tych lat włożyłem w niego jakieś 8000 zł nie licząc wymian oleju płynów chłodzących i hamulcowego. I 99% robię wszystko sam, bo do tej ceny musiałbym dodać usługi "fachowców" Jedyny plus to nigdy nie stanął mi na drodze, zawsze dowiózł mnie na miejsce...
4,6
~karik712
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Trafil mi sie egzemplarz od pierwszego pana z polskiego salonu, nie bylo to oczko w głowie - ale umęczony też nie był. Po roku użytkowania, raczej nie moge źle mówić o tym aucie. Karoseria - zaskakująco dobrze z małymi wyjątkami, słynna tylna klapa ktora jest gorzej zabezpieczona oczywiscie koroduje, i co często w nich bywa - są naloty korozji przy relignach dachowych. Dla odmiany - cala reszta nadwozia wolna od korozji, doły drzwi czyściutkie, podłoga w idealnym stanie. Mechanicznie - mialem troche wkładu na początku, rozrząd, wymiana kilku wahaczy i amortyzatorow z tylu, kilka drobnych pierdół - nie bylo najtaniej ale tez nie są to miliony. Silnik - jak dla mnie jedyny słuszny w gamie tego samochodu. Dobra dynamika, dobre spalanie, bardzo dobre ceny części. Auto bardzo wygodne, mega praktyczne i obszerne w środku (dla mnie jest aż za wielki) , Nadmuchany przód troche utrudnia parkowanie w miescie - ale widziały gały co brały ;)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi
8,0 – 13,1
l/100 km
6,2 – 9,2
l/100 km
5,9 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Silnik AVB 101KM. Automat 4 biegi. Spalanie w teasie autostrada 140 -170 pali max do 7.5 ON. Przy ekonomicznej czyli od 90-130 ponizej 6litr. Ale Ale!!! W miescie typu Wroclaw Glogow Leszno pali od 10 do 12 litr. Mniej nie spali. Wszystko jest sprawne badane wielokrotnie. Ma obecnie 360tys km i przez ostatnie 220tys km wymienilem dwa razy wachacz gorny tylny w przednim prawym oraz dwa razy lewy przegob oraz zacisk hamulc tyl prawy i amortyzatory tyl czeskiej produkcji. Reszta zawiechy w idealnym stanie od nowosci. W serwisie w swidnicy nie umieli tego wyjasnic dlaczego nic sie nie wybija
7,1
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
kupiony miesiąc temu, w mniejszym miescie na zimnym silniku 10-11litrow pokaże. rozgrzany koło 8,5-9l. cykl mieszany dosyć energiczny 6,5-7litrow. 5litrow spali ale to już naprawdę trzeba muskać gaz i nie przekraczać 90kmh
5,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
W sezonie letnim 5.2 tylko robi się zimniej spalanie wzrasta jesień 5.6 zima gdzieś tak 6.0 jazda mieszaną beż szaleństw mam go od roku sprawuje się świetnie.Spalanie adekwatne do wagi i mocy,golf 3 1.9 90km 1200kg palił 5.0 więc niema co narzekać na passata.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 49
4,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Lepiej trafić nie mogłem ... Auto sprowadzone od zachodnich sąsiadów . Miał być zadbany 1.8T ,serwisowany z pełną dokumentacją(książka serwisowa) i taki też jest :) . Auto sprowadzone do Polski z przebiegiem 215tys ,po wymianie kompletnego rozrządu wraz z łańcuchem i napinaczem oraz kołem dwumasowym. Wyczytalem ,że silnik bardzo dobrze znosi LPG z tym ,że warunek !!!! Dobrze...
4,5
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.8 30V 193KM 142kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC JUST P&D
przebieg: 265 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Auto spisuje się rewelacyjnie. Zamontowana instalacja gazowa BRC P&D nie wpłynęła na osiągi auta. Silnik dalej ma dużą moc i równo pracuje. Nie gaśnie na wolnych obrotach, ładnie równo je trzyma. Instalacja nie droga. Oszczędności spore. Myślę, że szybko się zwróci.
4,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 196 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
zakład zamontował reduktor artic(spadki ciśnienia z 1.1 do 0.4...) i wtryski valteca (....), wszystko ok ale tylko wtedy jak lpg podpierało się pb a i na wolnych obrotach kulał (po kalibracji wtrysków valteca była chwila spokoju), po wstawieniu reduktora ac r01 250kM i wtrysków lpg tech dragon silnik nie podpiera się benzyna, pracuje na gazie perfekcyjnie
Volkswagen Passat B5 Kombi