Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B5 Kombi

Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B5

Silniki Volkswagen Passat B5 Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Passek 74,17

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,16

Volkswagen Passat 85,42

Volkswagen Passat skarbonka 91,50

Volkswagen Passat 1.9 TDI kombi 72,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Jopasek 69,76

IBIZAS 66,89

dylu89 93,36

Phill4 90,32

lukas_auto 91,00

kajos 82,21

cali20 72,32

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Spalanie
Spalanie Oto kolejna przejażdżka trasą Kielce - Sandomierz. Tym razem VW Passat 1.8T. Tra...
Pół roku za nami
Pół roku za nami Przed kilkoma dniami minęło pół roku odkąd stałem się właścicielem zielonego Pa...
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja Jako że potrzeba posiadania nawigacji w tych czasach jest dość uzasadniona, stan...
Robimy Rosta z B3! Proszę o pomoc
Robimy Rosta z B3!  Proszę o pomoc Witam! Postanowiłem zrobić coś ze swoim nudnym samochodem więc dowaliłem Rosta! ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Nissan Pulsar
1.2 DIG-T (115 KM)
Opel Insignia
1.8 Twinport ECOTEC (140 KM)
Ford Mondeo
2.0 EcoBoost (203 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B5 Kombi

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Kombi 2.0 i (115 KM)

ogolnie oceniam dobrze to auto - nie jest to moze szczeyt atrakcyjnego wygladu i wygody wnetrza ale najwazniejsze ze sie nie psuje a o to chyba chodzi - bardziej samochod roboczy - duza przestrzen ładunkowa kombi - - troszke kosztem pasazerow tylnej kanapy. twarde i sztywne zawieszenie pozwal zaladowac do duzym ciezarem nie powodujac tego ze blatniki zachodza na 1/3 kola (jak to mialo miejsce w lagunie )przyjemny w prowadzeniu - daje poczucie zamochodu niezawodnego - przez co komfort psychiczny ze wybierajc sie nawet w dluga trase nie trzeba drzec ze bedziemy wracac na lawecie (znow odnosze sie do Laguny)Ogolnie bardzo jestem zadowolony z tego samochodu - jedyna najwieksza wada to paliwozernosc tego silnika - ale z kolei silnik ten wedlug opini mechanikow z wvjest najmniej awaryjny dzieki prostocie swojej konstrukcji wszak to tylko 115km z pojemnosci 2.0 - sprawia to ze silnik ten jest malo przeciazony - nie posiada turbosprezarki -ktora czest nawala w modelu 1.8 T. tzw niewyzylowanie silnika...

dodał: dfx
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (101 KM)

NIE KUPUJ NAWET ZE ZNIŻKĄ 50TYS.ZŁ. SZMELC NAD SZMELCE MIAŁEM CZTERY VW W TYM 3-PASSATY I NIGDY WIĘCEJ. SILNIK OWSZEM MAŁO PALI, CIĄGNIE DO 160KM, POTEM DOSTAJE ZADYSZKI I ZAMIAST PALIWA SSIE OLEJ . PLASTYKI STRASZNE, SKRZYPIĄ, TRZESCZĄ, NIE DO WYCZYSZCZENIE, DELIKATNE, RAZ ZDEMONTOWANe WYMAGAją WYMIANY WSZYSTKICH WYKAŁACZEK (VW system mocowania plastyków). Dobija przy obciążeniu 4-osób. do tego stopnia, że tylne chlapacze trą o jezdnię. Tylne zawieszenie belka jak w czołgu z I-wojny światowej. Klima do parady bardzo awaryjna, W 1-roku trzy naprawy i bezskuteczne. Servis nie wpisuje usterek w ksiązkę gwarancyjną - po co ślady!!! AlePolak chyba przejrzał na oczy sprzedaż VW spadła 20% pobili rekord Daewo i tak dalej niech produkują Phateony, jeśli nie mogą zrobić normalnego samochodu. Jedynie VW oferuje jeszcze roczniki 2002 !!!!!!! dobrze im tak. Ostatnie to gówno zwane "VW wiewsz co masz" czyli Passat B6 kosztowało mnie sporo nerwów i pieniędzy.

dodał: nigdy więcej VW
Volkswagen Passat Kombi 1.8 T 20V (150 KM)

NIe wiem jak jeżdzisz panie skorpion tym swojim vw ale ja mam Paska 1.8T z 98 roku którego kupiłem w salonie i jestem bardzo zadowolony.Ma przebieg 226tyś i jedynie miałem problem z przednim zawieszeniem.To tyle jeżeli chodzi o usterki w mojim sprzęcie,oleju zużywa śladowe ilości.ogólny stan tego auta to jest dobry jak na przebieg ponad 200tyś km.Jak narazie nie widzę przyczyny żeby zmieniać na inny.Miałem okazję przez dwa lata użytkować japończyka i nie ma co porównywać do paska.jednym słowem jestem wierny dalej niemieckim autkom a pan panie skorpion kup sobie lelpiej coś japanese production i ciesz się tym jak najdłużej,a prędzej czy póżniej będziesz mnie wspominał.Proponuję toyotę jedyne japanese autko godne uwagi ale ja i tak wolę swojego vw.Pozdrawiam!!!

dodał: cas-dom@o2.pl
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (110 KM)

Jesli potrzebujesz duzy, solidny, bezpieczny, rodzinny, przestronny, praktyczny, dobrze wyposazony, komfortowy samochod z dynamicznym i oszczednym silnikiem, ktory jest stosunkowo tani w utrzymaniu i nie traci szybk na wartosci, to ten samochod jest wlasnie dla Ciebie! Wazne,zeby przy kupnie dobrze go sprawdzic-najlepiej w serwisie- czy nie jest powypadkowy,czy przebieg jest oryginalny, co bylo w nim dotyczas wymieniane itd, bo czesto zdarzaja sie powypadkowe wraki, z cofnietymi licznikami grubo ponizej 200 tys. i z podrobionymi ksiazkami serwisowymi. W takim wypadku nie wiadomo,czy wszystko jest sprawne, co bylo wymienione,a co nalezy w pierwszej kolejnosci wymienic i z jakim kosztami bedziecie musieli sie pozniej liczyc w eksploatacji.

dodał: ciernik
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (115 KM)

Mam służbową Vectre z 2000r w benzynce.I tak nawiasem mam dośc prowadzenia jakichkolwiek pojazdów w czasie wolnym od pracy.Ale do Passacika zawsze wsiadam z radością to naprawde przyjemnośc prowadzić ten samochodzik.jeśli dbamy i wymieniamy wszystko na czas to jest Ok! Jeszcze raz przestrzegam przed autoryzowanymi servisami! Ceny na poziomie Szwajcarii. Ale warto jechać i zdjagnozować pojazd jeśli coś w nim dolega,zapytac o numer częśc katalogowej a dalej poszukać sobie sprawdzonego mechaniora zaoszczędzimy na robociżnie której wartośc w servisach jest chorendalna! Ale na jakości uzytych materiałów nie ma co oszczędzać warto kupować markowe wtedy samochodzik będzie bzykał az miło!

dodał: Aleksander

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat Variant 2.0 FSI Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015) Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat B6 Variant - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 367
Przejechany dystans
46 618 198 km
Zatankowanego paliwa
2 211 034 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 870
Wydanych pieniędzy
3 355 382 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 595
Wydanych pieniędzy
3 572 978 zł
Średnie wydatki na auto
1 337 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 672)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Kombi

Na podstawie 1109 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Aleksandra, dodano: 02.08.2012 16:51

Instalacja 4GasII (Inter Cars). Pewnie, jak dla Polaków, jeden z najważniejszych czynników. Spalanie jest naprawdę niskie w porównaniu do mocy i możliwości silnika, ale wiedziałam, że tak będzie dlatego też celowałam w ten silnik. Przykłady: trasa 400km (drogi krajowe), średnia 84km/h (częste przyspieszania, wyprzedzania) to 10.6l gazu. Trasa 400km (autostrada + krajowa), średnia 121km/h to 10.1 l gazu. Najmniej wziął mi 8.2l na trasie przy spokojna jeździe (auto było trochę załadowane, pasażer, pies i bagażnik na dachu), jazda 80-120km/h na krajowych drogach. W mieście najwięcej wziął mi 11.5 a mieszkam w dużej aglomeracji, w której o płynnym ruchu można często zapomnieć. Robię statystykę od 6387,5km i średnie spalanie lpg wyniosło 10.05 litra. Dla mnie rewelacja, bo b3 1.6 palił więcej (w mieście potrafił wciągnąć 13l lpg). Silnik oczywiście umie wciągnąć, jeżeli się go ciśnie. Tuż po kupnie jechałam do domu i cieszyłam się autem i grzałam, wziął wtedy 12.9l gazu, ale to była zima, drogi krajowe a ja wyprzedzałam kogo się dało. Naprawy tanie, tak jak w b3, jeżeli ma się zaufanych ludzi w warsztacie.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8 T 20V

autor: gregor_s@tlen.p, dodano: 31.07.2012 10:01

Spalanie podaje lpg, poniewaz nie mam pojecia ile pali benzyny, zalozylem gaz zaraz po kupnie. Auto mam 2,5 roku. W pazdzierniku 2011 roku zrobilem chipa na 197km, wersje po lifcie lepiej sie chipuja, a i moment 290Nm. Przejechalem na tym chipie 30tys. km i nic sie nie dzieje. Co do spalania...mam lpg (wtryski hany niebieskie, kme, diego g3), sredniespalanie zazwyczaj przed chipem 9,5-10,5l lpg. Po zalozeniu chipa wzroslo spalanie maksymalne. Co to oznacza. A to, ze gdy jezdze normalnie spalanai jest takie same, dopoki nie zaczne go krecic powiedzmy do 4-5 tys. rpm. Wtedy pare litrow wiecej nawet. Zawsze palilo mi maksymalnie na dluzszych trasach ok, 13,5l lpg maksimum - preskosci 160-200kmh, teraz jest to wartosc 16l lpg przy tych predkosciach. Jednakze jesli go nie cisne i jade ze stala predkoscia ok 160kmh pali 12-13l. Po prostu trzeba stroznie sie obchodzic z gazem jesli chcemy przeejchac trase taniej. Zrobilem chipa, aby lepiej wyprzedzac, a prawie 200km to niestety nie ma za darmo. tak czy siak. Zakladajcie instalacje i nie sluchajcie, ze benzyna z turbo sie nie nadaje do gazu! Mam auto od 2,5 roku, przebieg obecnie 282tys. km oryginalny a nie krecony z Niemiec (salon PL), przejechalem na gazie 80tys. km i nic a nic sie nie dzieje!Leje olej motul synergie 6100+. Mobila nie polecam. Koszt przejechania 100km na gazie to ok. 28-30zł, jadąc 30km do pracy w jedną stronę. Jazda diesele, - ok 35-36zł jadąc b. oszczędnie. koszt instalacji 2900zł, weźcie najlepiej brc. Jeśli robicie chociaz te 20tys (Ja robie ok 35-40ty. / rok), nie zastanawiac sie, tylko lpg i nie marudzic na spalanie.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8 T 20V

autor: Misiek, dodano: 26.04.2010 21:21

Spalanie: Passat B4 96’ kombi, silnik 1.9 TDI AFN 110KM: Zanim podam wartości nadmieniam, że: 1. nie mam MFA, a więc wartości są obliczone dokładnie na przestrzeni 1,5 roku, na paliwie Lukoli przy tankowaniu zawsze do pełna. 2. wartość ilości kilometrów jak i prędkości koryguję wg GPS, ponieważ pomimo że mam wyższe opony niż w BREEFie licznik obie wartości przekłamuje na jakieś +3.5%. Piszę o tym, bo to nie jest bez znaczenia szczególnie przy opiniach właścicieli nowszych aut opierających się tylko na wskazaniach z komputera. Cóż, producenci lubią wyświetlać wartości jakie chce zobaczyć zadowolony klient ;). Poniżej konkrety: Na dawce wtrysku paliwa = 3,5* (bogata) przy umiarkowanej dynamice podmiejskiej jazdy (odcinki 13km) z czego 3km to miasto wychodzi: - lato = 5,5 l/100 - zima = 6,5 l/100 Na trasie przy dynamicznej jeździe, ale tylko do 110km/h odnotowałem spalanie w zakresie 4,7-5,1 l/100. Różnice wynikają z pory roku, włączonej klimatyzacji, gęstości ruchu i jakości drogi. Tu zauważyłem, że spalanie bardzo rośnie wraz z obrotami silnika. Uogólniając, chcąc nie przekraczać 5 l/100, nie mogę przekraczać 2100 obr/min = 100km/h. Przydałby się 6 bieg, ale to dopiero w B5 :( . Dla zainteresowanych - krótki czas miałem ustawioną dawkę = 7,8* (ubogą). Dało się odczuć spadek mocy szczególnie wraz ze wzrostem obrotów, a prędkość maksymalna na danym biegu zmalała o około 20%. W warunkach jak powyżej, przy mroźnej zimie zanotowałem spadek zużycia paliwa o około 1,0 l/100. A więc istnieje wybór, będący kompromisem pomiędzy dynamiką, a oszczędnością. W tym miejscu muszę dodać, że kiedy kupiłem to auto to spalanie było dużo większe, spowodowane zaniedbaniami poprzedniego właściciela, który wyznawał zasadę ´lać paliwo i jeździć dopóki coś nie odpadnie, albo przestanie się kręcić´. Pomogła: wymiana termostatu, elektrozaworów N75, N18, regulacja i uszczelnienie pompy paliwa, naprawa układu elektrycznego podgrzewania cieczy chłodzącej. Tak więc o silnik trzeba niestety dbać, a nie tylko ´lać paliwo i jeździć, a ewentualnymi naprawami niech się zajmie następny właściciel´. * - parametr wartości dawki ustawiany na pompie paliwa z wykorzystaniem komputera diagnostycznego aut grupy VW.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B5 Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B5 Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także