Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW 1997-2005

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~karik712
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Trafil mi sie egzemplarz od pierwszego pana z polskiego salonu, nie bylo to oczko w głowie - ale umęczony też nie był. Po roku użytkowania, raczej nie moge źle mówić o tym aucie. Karoseria - zaskakująco dobrze z małymi wyjątkami, słynna tylna klapa ktora jest gorzej zabezpieczona oczywiscie koroduje, i co często w nich bywa - są naloty korozji przy relignach dachowych. Dla odmiany - cala reszta nadwozia wolna od korozji, doły drzwi czyściutkie, podłoga w idealnym stanie. Mechanicznie - mialem troche wkładu na początku, rozrząd, wymiana kilku wahaczy i amortyzatorow z tylu, kilka drobnych pierdół - nie bylo najtaniej ale tez nie są to miliony. Silnik - jak dla mnie jedyny słuszny w gamie tego samochodu. Dobra dynamika, dobre spalanie, bardzo dobre ceny części. Auto bardzo wygodne, mega praktyczne i obszerne w środku (dla mnie jest aż za wielki) , Nadmuchany przód troche utrudnia parkowanie w miescie - ale widziały gały co brały ;)
4,7
~Uit Nederland
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Auto niestety już dość wiekowe... silnik chodzi bardzo dobrze. Auto dość dużo pali. W mieście chwilka jazdy to 16 litrów. Na trasie 90 bez szaleństw to może i 8 się nie da, sam nie wiem . 140 trasa około 10 litrów na setkę. Ogólnie średnie spalanie z czego częściej w trasie to 10literkow. Nie chce byc inaczej. Słabe wyciszenie przy większych prędkościach gdyż przy 140km/h na 5 biegu jest dość dużo obrotów. Dobre przyspieszenie na 2,3,4 biegu. Za ciężkie i zbyt dużo palące do miasta. Duże w środku wygodne zawieszenie. Mimo 14 lat w środku nic nie skrzypi ani nie tłucze. Trzeba uważać na stan oleju gdy się szybko jeździ. Silnik szybko się rozgrzewa. Większych usterek nie zauważyłem ocena 4. Na piątkę to gdyby był nowy i miał wygodniejsze fotele.
4,6
~Paszkiewicz Arkadiuz
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Witam jestem posiadaczem b5 1999 1,8 t od 8 lat co mogę powiedzieć nie zawiódł mnie przez ten okres użytkowania jeżdziłem przez 4 lat co 2 tygodnie 3200km, ma apetyt na olej bo leje 1l na 1300km serwisowo fabryczne dane podają na 1000 km od 0.5l do 1.5 l oleju w tym wypadku wymieniam tylko filtr oleju co 10tyś km. Służbowo jeżdzę tirem i też pobiera olej i tylko dolewamy a serwis wymienia tylko filtr a nachulałem 800.000 tys i chodzi i passek też będzie latał teraz do sedna zapakowany zabieram bez rozkładania siedzenia 3 duże walizki 2 rowery szosowe rozebrane i komplet kół do nich i w góry na treningi. Spalanie cały passek pod sufit plus 4 osoby do 90km na H to 7.3l spalania z klimą miasto 10-13 l zależy od nogi zawieszenie na przeszło 100 tyś km zrobione to wydałem 1000 zł rozrząd INA komplet napinacze rolki paski pompa dolke + mechanik 1000 zł i 65 tyś km zrobiłem i silnika nie szczędziłem teraz przy takim przebiegu kłania się łańcuch i napinacz koszt 1000 zł z mechaniorem i kolejne 300 tyś można jeżdzć .Jedna rada jak dbasz tak masz. Polecam ogólnie ten silnik ale wymieniaj wszystko na czas.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW 1997-2005
10,1
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Koszty utrzymania są na rozsądnym poziomie. Samochód ma swoje lata i z czasem pojawiają się pewne usterki jak np. wyrobione przeguby, rozszczelniona chłodnica, którą wymieniłem na nową, termostat i oczywiście wachacze przednie. Są to elementy, które ulegają zużyciu i przyszło mi je wymienić, co zrobiłem bez większego bólu bo wiem, że nie kupiłem auta z salonu. Olej wymieniam co 10tyś. km co w silniku 1.8 z turbo ma znaczenie. Warto pilnować też żeby olej był ponad połową na wskaźniku bagnetu. Wpłynie to na dobrą kondycję turbiny.
8,1
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
Witam Jeżdżę raczej ekonomicznie wiec spalanie nie jest bardzo duże no ale w mieście niestety koło 9,5-12L potrafi być :/. Na trasie dojazdowej do Warszawy pali średnio około 8-8,5 litra w zależności od natężenia ruchu. Minimalnie jak mi się udało zejść to 6,5L co mnie zaskoczyło pozytywnie bo gdyby trasa była dłuższa to by było mniej:) Przy jeździe agresywnej niestety te liczby się diametralnie zmieniają. Turbina swoje potrzebuje i tak w mieście to potrafi być 15-18 L/100km w trasie tak do 13L/100km i to też bez maksymalnych prędkości. Jak ktoś chce jeszcze oszczędniej to niestety trzeba myśleć nad instalacją LPG. To ałtko niestety nie należy do lekkich a silnik potrzebuje zasilić to 150 KM na turbinie.
11,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
2002 1.8T AWT po lekkim chipie na 160KM/300Nm. Instalacja gazowa STAG. Średnie spalanie z codziennych dojazdów do pracy po 40km w jedną stronę tdrogą ekspresową (średnio 110km/h) to 11 litrow LPG. Jak na tak duży samochód uważam że wynik jest zadowalający. 230 tyś przebiegu z czego ja zrobiłem 40tyś. Ogólnie polecam ten silnik z LPG :)

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
4,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Lepiej trafić nie mogłem ... Auto sprowadzone od zachodnich sąsiadów . Miał być zadbany 1.8T ,serwisowany z pełną dokumentacją(książka serwisowa) i taki też jest :) . Auto sprowadzone do Polski z przebiegiem 215tys ,po wymianie kompletnego rozrządu wraz z łańcuchem i napinaczem oraz kołem dwumasowym. Wyczytalem ,że silnik bardzo dobrze znosi LPG z tym ,że warunek !!!! Dobrze...
4,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 196 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
zakład zamontował reduktor artic(spadki ciśnienia z 1.1 do 0.4...) i wtryski valteca (....), wszystko ok ale tylko wtedy jak lpg podpierało się pb a i na wolnych obrotach kulał (po kalibracji wtrysków valteca była chwila spokoju), po wstawieniu reduktora ac r01 250kM i wtrysków lpg tech dragon silnik nie podpiera się benzyna, pracuje na gazie perfekcyjnie
5,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wiem jaka instalacja tylko nie ma jej we wpisach. zakładaŁem u nich do punto Staga , do Scenika Staga i jak kupiłem Passata to naczytałem sie o LPG TECHU. Przyjechałem do warsztatu i zapytałem czy mogą mi to założyć- ODPOWIEDŹ -my już od dawna montujemy tylko Techa bo to jest teraz najlepsze. Ok montujemy. I działa rewelacyjnie. POLECAM PO RAZ CZWARTY.
Volkswagen Passat B5 Kombi