Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Bocian
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Samochód dość solidny, nie "skażony" jeszcze nowoczesnością. O ile jest zadbany, to nawet przy dużych przebiegach potrafi bezawaryjnie pokonywać kolejne tysiące kilometrów. Pod względem obsługi też nie jest szczególnie wymagający. Jeżeli ktoś poszukuje niedrogiego w eksploatacji zdroworozsądkowego autka, to jest to z pewnością niezły wybór. Oczywiście jak każdy samochód, ma swoje wady. Wśród nich warto wymienić choćby przesadnie skomplikowane przednie zawieszenie, czy skrzynię biegów, w której na trasie ewidentnie brakuje "szóstki". Ma jednak też niezaprzeczalne zalety w postaci prostego, bezproblemowego silnika, czy też karoserii, która mimo upływu lat doskonale broni się przed korozją. A jeżeli nawet coś się zepsuje, to naprawa nie będzie droga i poradzi sobie z nią każdy mechanik.
4,2
~dfx
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
ogolnie oceniam dobrze to auto - nie jest to moze szczeyt atrakcyjnego wygladu i wygody wnetrza ale najwazniejsze ze sie nie psuje a o to chyba chodzi - bardziej samochod roboczy - duza przestrzen ładunkowa kombi - - troszke kosztem pasazerow tylnej kanapy. twarde i sztywne zawieszenie pozwal zaladowac do duzym ciezarem nie powodujac tego ze blatniki zachodza na 1/3 kola (jak to mialo miejsce w lagunie )przyjemny w prowadzeniu - daje poczucie zamochodu niezawodnego - przez co komfort psychiczny ze wybierajc sie nawet w dluga trase nie trzeba drzec ze bedziemy wracac na lawecie (znow odnosze sie do Laguny)Ogolnie bardzo jestem zadowolony z tego samochodu - jedyna najwieksza wada to paliwozernosc tego silnika - ale z kolei silnik ten wedlug opini mechanikow z wvjest najmniej awaryjny dzieki prostocie swojej konstrukcji wszak to tylko 115km z pojemnosci 2.0 - sprawia to ze silnik ten jest malo przeciazony - nie posiada turbosprezarki -ktora czest nawala w modelu 1.8 T. tzw niewyzylowanie silnika zapewnia jedo dluga zywotnosc
4,5
~Piotr
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Prosty samochód bez udziwnień służący do spokojnego przemieszczania się z punktu A do B. Nie jest to auto sportowe, ale w razie potrzeby potrafi dość żwawo się poruszać. Jeden z najtańszych w eksploatacji samochodów jaki miałem a przerobiłem już chyba z 15 różnych modeli i marek. Życie jest za krótkie, by w kółko jeździć jednym samochodem :) to sprzedałem. Ale chyba kupię sobie jeszcze kiedyś taki model z tym silnikiem.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
10,0
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
co do komfortu jazdy to auto można tylko pochwalić ale jeśli chodzi o spalanie to wydaje mi się że pali dużo. Przy dziadzinej jeździe benzyny spali "zaledwie" 8 litrów, mi paliło od 9 l/100km wzwyż dlatego postanowiłem zagazować. Auto kombi przy masie zbliżonej do półtorej tony i mocy 115KM, na gazie poniżej 10 litrów nie da się zejść, bodajże niewykonalne. Do tego różnica mocy na benzynie i gazie jest bardzo mocno odczuwalna zwłaszcza przy wyprzedaniu itp. jak by silnik na gazie stracił z 20KM. Cena części też dość wysoka, zamienniki kupiłem tylko raz, bo chciałem zaoszczędzić. Tarcze hamulcowe i klocki po dwóch tygodniach wymieniałem na oryginały ponieważ tak biło w kierownicy przy hamowaniu że nie dało się jeździć. Oprócz tego jeszcze wahacze i dwa zamki w drzwiach. Mimo drogich części i niemałego spalania gdybym miał kupić to auto drugi raz, kupiłbym. Luksus jazdy niweluje koszty eksploatacji
11,7
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Dobry samochód. Tylko trochę sporo pali, nie wierzę w to że da się zejść na 10 l przy normalnej jeździe, w cyklu mieszanym. Ale nigdy nie zawodził, ogólnie polecam, wygodny, przestronny, przyjemny w prowadzeniu.
11,5
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Auto mało niestety nie pali: miasto i ciężka noga to 16 litrów gazu, minimalne spalanie przy delikatnej jeździe po Wawie to 12,5 litra. Trasa 500km prędkość 110-140km/h ok. 9,5-10,5 litra.Jazda z prędkością 180-200km/h to spalanie 16-18 litrów LPG. Osiągi niestety nie powalają, mam w domu jettę 1.9 TDI 105km i objeżdża mnie jak chce !!! To auto z dużym zapasem komfortu i miejsca a nie mocy.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi