Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~oskarotal
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Spalanie średnio na poziomie około 6,2l/100km. Oleje wymieniam co 11tys km Mobil 10w40 ( ostatnio wlałem elfa 10w40, lecz przejdę spowrotem na Mobila, bo ma lepszą charakterystykę pracy silnika). Rozrządy co 55-60tys km. Zawieszenie wymienione w całości przy około 200 000km, po przejechaniu juz prawie 80tys km cicho i sztywno. Naprawy eksploatacyjne ( filtry, przygub, tuleje tylnej belki itd itp ) myślę, że w dość niskich cenach porównując np do BMW. Naprawy nie rujnują portfela, wszystko w dobrze dostępnych miejscach szybkie i łatwe do odkręcenia.
4,0
~ziXen
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Silnik w porządku - Pali bez problemów w każdej temperaturze otoczenia. Karoseria pancerna. Mimo niedoskonałości takich jak "klar" na dachu, jest naprawdę imponująco. Układ jezdny mam nieco inny niż wszędzie ponieważ moje zawieszenie jest utwardzone. Ale z tego co rozmawiałem z innymi właścicielami Passatów - jest super komfortowo jak na nasze drogi oczywiście. Z większych napraw przy przebiegu 450 tysięcy siadło sprzęgło - i to tak nie do końca - Skrzynia się zblokowała a nazajutrz mechanik wsiadł i pojechał pojeździć po mieście. Spalanie jak to diesel - każdy mówi 5L/100km - ****** prawda. Większość zależy od jazdy. Ja wyciągam i mniejsze spalanie ale po pierwsze cały czas trasa a po drugie staram się jeździć płynnie i niezbyt szybko. Oczywiście czasami trzeba przeczyścić turbinę ponieważ jest Turbosprężarka ze zmienną geometrią - trzeba pamiętać o małym szaleństwie na drodze ekspresowej - oczywiście w granicach rozsądku i przepisów! Komfort jazdy nieziemski - mam 188 cm wzrostu, ważę też dużo, a siadam i mogę jeździć przyklejony do tego fotela. Choć zamiast skóry polecam standardowe materiałowe fotele. Nie miałem z nim większych problemów, może poza sprzęgłem które musiałem solidnie opłacić - 950 zł. Jak na przebieg 480 000 km, polecam - wiele aut z tym przebiegiem leży już gdzieś na szrocie. Ja czuję że teraz po zainwestowaniu w niego nieco kasy będziemy współpracować. Polecam dla rodzinki - auto jest pakowne i można w nim przewozić co się żywnie podoba. W razie pytań od przyszłych kupujących zapraszam do kontaktu, odpowiem na wszelkie pytania.
4,3
~Adam SRC
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto bardzo wygodne.Dobrze trzyma się drogi.Oszczędny silnik.Przy ok 220tys km zrobiony chip - bezproblemowa jazda do ok 310tys km.Autem zrobiłek ok 100 tyś km i w tym czasie wymieniłem sprzęgło,ze 2 razy wahacze z przodu(Tani zamienni.Komplet ok 600zł), amortyzatory tylne,koło pasowe alternatora .Dopiero po ok 100tys zaczely sie problemy.Pękł wąż dolotowy do intercoolera(używka ok 40zł).Następnie wysiadł nastawnik pompy(używka ok 160zł)Jednak po nie wielu kilometrach pompa wyzionęła ducha(powrót na lawecie).Wymiana na używaną ,sprawdzoną przez pompiarza (ok 500zł).Moja nie nadawała się do regeneracji.Zero problemów z turbiną!
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2000
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto posiadam od 2010, to już 7 lat zleciało. Moje przebiegi są wręcz śmiesznie małe jak na taki pojazd, ale co poradzić czysto prywatnie używane. Kilka wyjazdów i w koło komina ;p 4.8L/100 z ok 60km- testowa jazda po serwisie i wymianie płynu hydraulicznego w skrzyni. Prędkość max 57 by 3 bieg wskoczył później redukcja do 50. Pierwszy i ostatni raz w takim stylu :D Korki w Łodzi podczas wykopków , 70 min by przebrnąć te 20km w upale. Raz jedyny wyszło mi ponad 13L z 100km ale to w zimie jak kilka godzin silnikiem na postoju dogrzewałem się ;p 5.2l,/100 na odcinku z Łodzi do Kołobrzegu ok 500km. Deszczowy dzień, klimatyzacja do oczyszczania szyby. 5.6, 6.2 ta sama trasa może lekko innymi drogami. Auto uwielbia 100-120 i wtedy ok 5.7-6.2 pali. Przy 150 wyszło ok 7.4 -niestety 4 biegowy automat już wchodził powyżej 4000 o/min. Ogólnie z przebiegu ponad 2600km na kompie wyszło średnio 7.7L/100 z przewagą krótszych odcinków. Wskazania zgadzają się z dystrybutorem a im dłuższa trasa tym dokładniejsze. Po prostu im dłużej dogrzany silnik i mniej cykli start stop tym ekonomiczniejsza robi się przekładnia hydrokinetyczna. Im szybciej w zabudowanym wskoczy 3 bieg i zostanie zblokowany z konwerterem tym ekonomiczniej ;)
5,1
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Pierwszy diesel którym jeździłem. Do tej pory nie sądziłem że są takie oszczędne. Jeżdżę bardzo bardzo ekonomicznie. Trasy z reguły ok 30km. Najniższe spalanie po kilku dniach super ekonomicznej jazdy to 4,2 do 4,3/100. Przy mojej normalnej jeździe ok 4,5/100. Dodam że Passat w automacie ale moim zdaniem to bardziej sprzyja ekonomicznej jeździe i dojazdom do skrzyżowań bez hamowania, w manualu przy zwalnianiu z np. 60, mając 45-50 trzeba już redukować, a dosyć problemowe jest redukowanie na 4 a później przy 30-35 na 3. Auta benzynowe a nawet w LPG mogą się schować przy takim dieslu.
5,9
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Witam, swojego starego Passacika użytkuję w pracy jako dostawca (powiedzmy pizzer-man :)). Jeżdżę nim po naszej stolicy na odcinkach, które często nie przekraczają 5-6 kilometrów ("trasy" od 2,5 do 15 kilometrów). Wielu mnie wyśmieje i nie będzie wierzyćw to co napiszę,ale... Eksploatując autko w ten sposób, spala mi ono... uwaga - 5,8 litra ON na 100 kilometrów... Po Warszawie autko jest w stanie przejechać 1000 kilometrów na jednym, 62 litrowym baku... Jeżeli dorzucimy do tego troszkę jazdy w cyklu pozamiejskim (700 km miasto i 300 km trasa) z prędkością do 100 km/h wynik spadnie do 5,3 litra... W trasie Passat wyprawia cuda... Przejazd z Ostrołęki na Warszawski Ursynów (130 kilometrów) z prędkością do 100 km/h max - 4.3 litra... Ta sama trasa z prędkością do 140 km/h max - 5 litrów na 100 kilometrów... Oczywiście żeby autko tak spalało trzeba umieć nim odpowiednio jeździć... Ale to materiał na osobną historie... Ogólnie ekonomika auta w zakresie zużycia paliwa powala... Passat waży 1,5 tony, wyprzedza ciężarówki na 5 biegu, nie odczuwa tego że właśnie władowało mu się na "pakę" 200 kilogramów czegoś tam, komplet pasażerów nie robi na nim wrażenia... Prostu świetna autko... Mimo licznych ran jakie odniósł w boju, jestem z mojego Helmuta bardzo, ale to bardzo zadowolony... Pozdrawiam MMI p.s. średnie maksymalne spalanie podane od czapy :)

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi