Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~lopez
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Tak w skrocie , caly czas naprawy . Jak nie zawieszenie to pompowtryski poprzez zamki , klamki , podnosniki szyb , zaciski hamulcowe , dziury w glowicy , przeplywomierz , wszelkiej masci czojniki , pozary w lampach itp itd. Generalnie wielka kupa nie liczac skrzyni biegow ale chyba tylko dlatego ze jest od ZFa. Poprzednie moje auto to byl Peugeot 406 w ktorym przez 4 lata wymienilem tylko silnik krokowy . Ale niestety uczymy sie na bledach. Auto kupilem przy przebiegu 148.000 a sprzedalem przy 198.000 km dzieki bogu.
3,6
~Tomi
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Mam Passata B5FL ostatni wypust 2005r. od 2-óch lat. 1.9 131 KM, 6 biegowa skrzynia. Sprowadzony z Niemiec przy przebiegu 197 000 KM. Jestem jego 1 właścicielem w Polsce. Potwierdzony oryginalny przebieg na podstawie wszystkich dokumentów od początku eksploatacji przez jednego właściciela w Niemczech jak również i w Polsce w serwisie VW. Auto faktycznie w oryginale. Jednakże w moim przypadku był to błąd ponieważ jak ktoś interesuje się trochę Passatami to pewnie wie (ja wówczas nie wiedziałem), że jak przejeżdża się Passatem 200 000 to należy liczyć się wydatkami. W moim przypadku po przekroczeniu 210 000 odezwała się dwumasa więc od razu wymieniłem sprzęgło z dwumasą na tą samą firmę jak było w oryginale. Oczywiście nie wspomnę o rozrządzie bo to podstawa. Właśnie jestem teraz po wymianie zawieszenia przedniego bo po wjeździe na Polskie drogi niestety rozjechało się zawieszenie. Przy wymianie wszystko okazało się, że wszystko jest w oryginale. Dodatkowo doszły drążki, końcówki ponieważ chyba od nowości nie były ruszane i nie dały się odkręcić przy próbie ustawienia zbieżności po wymianie zawieszenie. Zaznaczę, że po zakupie sprawdzałem zbieżność i było wszystko w idealnym porządku. Niestety koszty napraw już osiągnęły 7500 PLN i jeżeli jak według statystyk może jeszcze paść turbina i pompowtryski to naprawy mogą osiągnąć wartość auta przy zakupie. Nie bez kozery na stronach można znaleźć informację, że jeżeli w Passacie nie było nic robione i ma 200 000 to bądź pewny, że wydatki czekają ciebie. Nie narzekam bo liczyłem się z ewentualnymi wydatkami, ale nie myślałem, że tak szybko. Liczyłem na tą niezawodność. Niezawodność polega zapewne na bezawaryjnym silniku, jeżeli ktoś pilnował wymian oleju w terminie, ale niestety osprzęt jest bardzo awaryjny. Ogólnie autem jeździ się bardzo dobrze i z Warszawy do Goleniowa (k/Szczecina) po autostradach bez żadnego kichnięcia pokonałem w wakacje w 6 godz.. Dodatkowo wycieczka do Berlina i objazd naszego wybrzeża bez najmniejszych problemów. Niejedno nowe autko nie miało szans. W sumie podczas wypadu nad morze w minione wakacje ponad 3 500km bez żadnych problemów. W ostatni weekend 1000 km. Autko cały czas w użytkowaniu, ale niestety głównie w Warszawie i okolicach więc i liczę się z wydatkami a i kupowałem głównie do tłuczenia jako wół roboczy (niestety kosztowny). Jeżeli ktoś trafi egzemplarz z oryginalnym małym przebiegiem 1.9 to uważam, że warto jeżeli ma już przelatane 200 000 i to głównie w mieście bo mój pochodził z Dortmundu i nie były wykonywane główne naprawy eksploatacyjne to nie polecam chyba, ze ma kasę jak na drugie takie na naprawy.
4,5
~BlackMar25
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Samochód jak na swoje lata spisuje się i wygląda rewelacyjnie. Polecam wersje highline, wyróżnia się ma perłowy lakier i chromowane elementy dodaje to smaku tak popularnemu modelowi. Jest bardzo duży i praktyczny, przy czym silnik dynamiczny a co najważniejsze mało pali i jest wolny od wad fabrycznych czy poważnych awarii. Jeśli na bieżąco jest serwisowany olej wymieniany nie będzie robił większych problemów. Najważniejsza jest historia samochodu i prawdziwy przebieg ponieważ właściciel wie czego można się spodziewać więc nawet samochody z przebiegiem 300 000 są godne uwagi za odpowiednie pieniądze. Passat ma niechlubną opinię ze względu na sprowadzanie skręcone poskładane złomy z za granicy. Właściciele posiadający samochody z pewnego źródła są z nich zadowoleni i ciężko takiego kupić. Jest to ostatni VW za nieduże który jest zrobiony przez inżynierów a nie księgowych. Diesel B6 jest wadliwy i generuje duże koszty. W 100 % polecam jednak trzeba go serwisować i dbać.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW 1999-2005
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Auto napewno najlepiej sprawdza sie w trasach, po pokonaniu 850km auto spaliło 50L ropy przy jezdzie 130-140km/h na tempomacie, nie jest to najlepszy wynik gdyż przy prędkości 110-120km spalanie potrafi spaść jeszcze nizej. ostatnio zresetowalem licznik km i nabiłem 750km w cylku miejskim i nie dalekie trasy 30km odcinek, z komputera wyszło średnie spalanie 6,7L na 100 chociaż myślę po wyliczeniu kosztów rzeczywiste spalanie mogło siegać blizej 7L przy cylku mieszanym. Jak narazie drobne serwisy przeprowadzane koszty w rozsądnych cenach . Passat b5 fl 131km daje rade, najważniejsze to trafić na zadbany egzemplarz. Auto dynamiczne, dobrze się prowadzi i w miarę ekonomiczne. obecny przebieg 240tys km i z dnia na dzień coraz więcej ;D
7,5
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Średnie spalanie z włączoną klimatyzacją przy jeździe mieszanej trasa, miasto, 50/50 oscyluje w granicach 7.0/8.0l na 100km. w zależności od tego jaki ruch jest w mieście. W jeździe po samym mieście, do tego dość zakorkowanym (Katowice godziny poranne 7-9-ta., i popołudniowe 13-18-sta.), potrafi dojść do granicy 10l/100, średnio miałem 9.0/10l na 100km. Na trasie bez szaleństw jadać około 110 do 130 km, spalanie oscyluje w granicy 5.5/6.0, jeśli auto jest załadowane to trzeba doliczyć do około litra w zależności od ilości ładunku. Minimalnie da się spalić około 5 litrów na setkę, ale to trzeba się mocno starać i jechać bez klimy, ale to jest chyba takie totalne minimum. Średnia jaka wyszła mi z przejachania 5 tyś. km to 7.5l , jazda mniej więcej 70/30 - miasto/trasa . Staram się w miarę możliwości jeździć dynamicznie i wykorzystywać moment obrotowy jaki oferuję silnik. Auto którym jeżdżę ma silnik w bardzo dobrej kondycji, jest po wymianie turbiny, kompletnej regeneracji głowicy, wymianie wałka rozrządu, popychaczy i uszczelniaczy, więc spalanie jak najbardziej realne. Oponki mają rozmiar 195/65/15 cali, a auto waży 1540 kg. Dodając kierowce i pasażera licząc 2x80 kg + zawsze jakieś graty w aucie + 20 kg robi się ponad 1700 kg, więc silnik ma co ciągnąc. Ogólnie przed kupnem myślałem, że spalanie będzie nieco mniejsze, przez to, że nasłuchałem się opinii ludzi którzy mówili jak to mało te ich Passaciki palą typu, panie.... szósteczkę ropy to średnio wciąga i to po mieście :), Realia są nieco inne :).
6,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
1.9TDI AVF skrzynia 6-biegów GUS , 317 tys przebiegu ,2004rok . Zrobilem nim przez 9msc 32tysiace kilometrów . Jazda trasa dynamiczna nie zamulanie 5.8-6.8litra , jazda w nocy tak do okolo 120 5.5l . Ogólnie tak samochód nie lubi jeździc na krotkich odcinach , a zwlaszcza gdzie czesto trzeba stawac . W miescie spalanie 6.5litra w gore ( warszawa) . Prócz tego samochod fajny , dynamiczny na trasie czuć te 131km . Maksymalne spalanie podane przy jezdzie tak zwanej kawalerskiej czyli ognia i do przodu nie wazne gdzie . Ogólnie auto godne polecenia i bezawaryjne.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi