Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B5 Sedan

Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B5

Silniki Volkswagen Passat B5 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat niebieski :) 74,26

Volkswagen Passat Passek 80,72

Volkswagen Passat 81,53

Volkswagen Passat 77,89

Volkswagen Passat VR6 79,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

djbisonus 88,50

Scigal 65,41

Sroqraf 94,79

mielony06 97,22

kilex 75,69

dylu89 93,28

Majkel 65,41

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Robimy Rosta z B3! Proszę o pomoc
Robimy Rosta z B3!  Proszę o pomoc Witam! Postanowiłem zrobić coś ze swoim nudnym samochodem więc dowaliłem Rosta! ...
Pół roku za nami
Pół roku za nami Przed kilkoma dniami minęło pół roku odkąd stałem się właścicielem zielonego Pa...
układ hamulcowy przód
układ hamulcowy przód Po ponownym wystąpieniu drgań na kierownicy zdecydowałem o wymianie przednich ta...
Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej Zakupiłem i zamontowałem światła do jazdy dziennej 507 HP. Załączają się po prze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Toyota Avensis
2.2 D-CAT PowerBoost (190 KM)
Audi A4
2.0 TDI (177 KM)
Opel Insignia
1.4 Turbo ECOTEC LPG (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 500 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B5 Sedan

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.8 20V (125 KM)

Kupilem to auto olsniony piekna linia,swietnym wnetrzem - slowem bylem wniebowziety odbierajac go z salonu.Auto bylo regularnie serwisowane przez caly okres eksploatacji.Po 4 latach stwierdzam iz liczba usterek i awarii niemal kazdego potrafilo by ono doprowadzic kazdego do zawalu !!...ale po krotce...rzuce pare historii z tych co pamietam: - po 1 przegladzie wymieniono uszczelke pod glowica - po 40.000 zaczela rosic pompa wody - po 65.000 polecial tylni lancuch rozrzadu-wymieniono go na gwarancji - po 90.000 ponownie ta sama usterka !!! rowniez wymieniono ja w ASO - obecnie po 127.000 silnik znowu wydaje na biegu jalowym odglosy, jakby znowu ten koszmarny lancuch z napinaczem szlag trafil !!!!!!! -daruje sobie wpisywanie historii z nienapelniona gazem klimatyzacja, z akumulatorem ktorewgo plyty w srodku sie rozsypaly po 2 latach, z ponowna wymiana - rowniez w ASO uszczelki pod glowica, o rozsypajacej sie pod wplywem wilgoci kablach zastosowanych w wiazkach blisko fotela kierowcy,o...

dodał: Arek argie@hoga.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Mam wersję tzw. skandynawską ze szwecji i jestem bardzo zadowolony bogate wyposazenie. Wyznaje zasadę, że lepiej kupić starszy ale lepiej zadbany i nie tak wyeksploatowany oraz z dobrym wyposazeniem niż dwa lata młodszy i biedny i z przebiegiem 150 po przekreceniu o kolejne 150 aczkolwiek widziałem passaty z przebiegiem 500 i wyglądały naprawdę dobrze. Sam przed zakupieniem obecnego jeżdziłem 91 w benzynie z gaze możecie nie wierzyć ale super sprzedałem z przebiegiem 370 i obecnie ten samochód widuje i ma na liczniku 490, nawet tapiserka na siedzeniu od kierowcy nie jest przetarta. No cóz o kazdy samochód trzeba dbac a napewno będzie mało awaryjny i ekonomiczny. No i unikać serwisów i mechaniorów jak potraficie to naprawiajcie sami.

dodał: Mario
Volkswagen Passat Sedan 1.8 20V (125 KM)

zniechęciłem się do auta wykonując dwukrotnie -wymianę pompy wodnej na mój koszt ! - 1000 zł za dwie nowe pompy ! pierwsza przy stane 22 tyś.km druga przy 36tyś po takim przebiegu ? . Na negatywną odpowiedź od Kulczyka czekałem 2 miesiące . Aha samochód od nowości servisowany w ASO , a za pompy muszę płacić z własnej kieszeni . Mam nadzieję iż wraz z zmianą okresu gwarancji ( nie 1 rok a 2lata - tym razem przy nastepnym przeglądzie rocznym - ASO bedzie wymieniać pompę wody w ramach gwarancji . Z uwagi na powyższe -drugi raz VW Passata na pewno bym nie kupił . Za dużo kłopotów z serwisowaniem - trzeba 2 razy się umawiać , bo nie mają części

dodał: fanbogo@poczta.onet.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.8 20V (125 KM)

Moj problem polega na tym ,że samochód jest w opcji wyposażenia basis a w niej volkswagen nawet nie stara się udawać,że jest szczególny.Jednolita,czarna tapicerka,czarne plastiki deski.Całość raczej przećiętna jak chodzi o wrażenia estetyczne.Nie każdemu może też odpowiadać poczucie poruszania się niemalże opancerzonym samochodem.Wrażenie to jest spotęgowane wysoko poprowadzonymi liniami okien.Do tego dochodzą zbyt małe fotele,brak bocznych airbagów,przeciętny,paliwożerny silnik.Napewno z lepszym wyposażeniem,ładniejszym wnętrzem,lepszym silnikiem byłby dla mnie co najmniej dobry,a tak tylko przeciętny.

dodał: artzet
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Przede wszystkim jest ekonomiczny,w tych czasach jest to najważniejszy atut,a przy tym ma niezłe osiągi.Jest to mój drugio Passat,ale tamten był na benzynę i był nieporozumieniem.Diesel jest O.K.Moim zdaniem warto zainwestować.Zastanawiam się czy nie zmienić na nowszy model .Trzyma się w cenie.Jeżdżę z W-wy do Berlina na jednym zbiorniku.Można go dotankować nawet do 75 litrów,są sposoby i nie trzeba jechać 100km/h tylko 140 i więcej.Jeżdżeszusty rok i nigdy mnie nie zawiódł.jeżdżąc na benzynę,a póżniej przesiadając się do diesla w ciągu czterech lat zwrócił mi się z oszczędności cały samochód

dodał: grzegorz.greg@interia.pl

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat - wersja amerykańska Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat 4-Motion
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 738
Przejechany dystans
43 271 254 km
Zatankowanego paliwa
2 191 601 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 811
Wydanych pieniędzy
3 333 458 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 399
Wydanych pieniędzy
3 565 154 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 662)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Sedan

Na podstawie 1001 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: endru, dodano: 26.04.2013 00:06

Bardzo ciężko złamać granicę 10 litrów LPG. Kiedyś trasę 200km zrobiłem z 19 litrów co daje 9,5l / 100km ; ale do dziś nie umiem tego powtórzyć. Na ogół zalewam pełno (42-43 litry LPG wchodzą) i wyjeżdzam około 400 kilometrów (85% jazdy w trasie), co daje spalanie 10,7 litra (jazda w miare ekonomiczna, do 120 km/h). Przy załadowanym aucie (4 osoby plus full bagażnik) i jeździe ekspresówkami i krajowymi 120-150 km/h wyszło mi 11,5. Maksymalnie w trasie (klima, 4 osoby + bagaże, autostrada i ciągle predkosci 140-170) wyszło 12,5 litrów LPG. Po mieście jeżdżę rzadko, więc nie wiem jaki jest max. z klimą i w korkach. Kiedyś wyszło mi 12,5 l - jazda miejska, krótkie trasy (~7 km bez korków na niedogrzanym silniku). Silnik 1.6 nie należy do ekonomicznych, takie spalanie to osiąga niejeden dwulitrowy motor o dużo większej mocy.. Tutaj mocy troche brakuje, ale da się przeżyć, jak sie go pokręci wyżej na niskich biegach to jeszcze sie odpycha ;)

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

autor: Piotr 2004pas1., dodano: 04.02.2009 16:02

Mam go od roku i jest to Tiptronic 4,2 na setke przy 70km/h 5,5l/100km trasa przy 90 km/h, 7,9l/100km trasa przy 140km/h, 9-1l/100km codzienna jazda w zalezności ile poruszałem się tzw. obwobnicami po Wawie. Przy 220km/h maksymalnej prędkości 18 litrów . Na zbiorniku przecietnie560-680km po Wawie. Ten silnik pod wzgledem zużycia paliwa słabo wypada wiem że tiptronic to plus 10% climatronic następne10% ale bez ja.ec . Styl jazdy przeciętny. Latem jak climatronic daje to 11 litrów to raczej norma. Więc jak ktoś pisze że pali 6,2 przy 160-180 to bzdura albo niech mi to udowodni. Chyba że całą trase 500 kilometrów zrobił przy prędkości do 110km/h i raz rozpędził sie do 180km/h. Wstawiając dobrze passacikowi mozna spokojnie zobaczyć 17litrów po mieście na 100km dodam ze wczesniej palił więcej tylko dostał chipa który podwyszszył jego moc na ok.170KM i się teraz tak nie męczy(moc nie sprawdzona bo jest to Tiptronic). A może to ten 6-ty bieg sprawia że tak mało pali :)))

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: ghostR1, dodano: 14.11.2008 16:32

paszczak 1.8 20v fajny samochodzik dobrze sie prowadzi rakieta to to moze nie jest ale spokojnie bez zająknięcia rozpędza sie na gazie 205km/h na benie 210km/h. spalanie hmmmm nie wiem ile pali przy spokojnej jeżdzie ale beny nie spali więcej niż 13l w mieście przy zapier.... do pracy mam 35km autostradą zazwyczaj jeżdżę z prędkościami 170-200 i wtedy spala w granicach 13,5 gazu jesli dodać do tego troszkę ruchu miejskiego w miare dynamicznie wychodzi 14,5 w każdym razie poniżej 12,3jeszcze nie zszedłem:) na benzynie przyzwoicie od 8 do 12L i wiecej nie da rady zjeść:) mała uwaga w aucie zainstalowalem instalację firmy BRC sekwencja ale ustawiono ją tak aby auto nie straciło na mocy za to spalanie wzrasta tak jak mi powiedziano do 40% w każdym razie jeśli ktoś chce takiego paszczaka to niech sobie da spokuj z instalacją gazową no chyba że ktoś chce żółwia który będzie palił max 11L gazu:):);)ale naprawde to auto na ustawieniach ekonomicznych nie jedzie wręcz się strasznie męczy także warto sobie wszystko przekalkulować a instalacja kosztuje jakby nie patrzeć 2,500zl!!! POZDRAWIAM

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8 20V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B5 Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także