Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005

Lata produkcji: 1996 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Piotr
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
Całkiem dobre autko, mimo swojego wieku (24 lata). Jestem posiadaczem wersji Trendline w Sedanie, niby przebieg oryginalny potwierdzony przez Niderlandzki wydział ruchu drogowego (180KKm) od pierwszego właściciela, z książeczką serwisowania w ASO. Przez półtorej roku zrobiłem nim 20KKm bez większych przebojów, jeden przegląd przeszedł od razu bez niczego po wymianie opon, a za rok przy kolejnym musiałem wymienić żarówkę od świateł drogowych i rejerstrację na nową, gdzyż ta już zaczęła się sypać. W międzyczasie wymieniałem tylko filtry, olej i opony aha i jeszcze świece zmieniałem z kablami ale zrobiłem to sam więc koszta prawie zerowe. Samochód bardzo wygodny, dość cichy w środku i prosty w obsłudze. W środku nic nie puka i nie stuka, ewentualnie nierówności na drogach lub dremple wybiera wyśmienicie, dość dobrze trzyma się drogi audio (nie wiem czy oryginalne) gra bardzo dobrze. Silnik 1.6 benzynka trochę dużo pali w mieście (do 11 L) lecz w trasie schodzi do ok. 7L. Korozja raczej się go nie ima, jest jedno małe ognisko na masce (kilka cm) i tyle.
3,5
~gagarinn
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
Bardzo często zmieniam samochody. To jest mój 5 Passat B5, poprzednie były zawsze diesle 90ps i 110 ps ale to było bez różnicy obydwa silniki są ok. Tym razem kupiłem benzynę. Tragedia!!!Po mimo 100 ps właściwie nie przyspieszało, spalało ogromne ilości paliwa. Nie wymagam od auta żeby było na światłach zawsze pierwsze ale żeby z tych świateł kiedyś ruszyło:)Okres kiedy wciskało się pedał gazu do dechy minął mi już jakieś 10 lat temu. Teraz wymagam od auta ekonomiki i przynajmniej dostatecznej dynamiki a ten ani jednego jak i drugiego nie zapewnia.
2,2
~marek
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
kupując ten samochód trzeba przygotować się na coroczną wymianę kompletu przednich wahaczy w cenie 1300 zł + robocizna i problemy z instalacją elektryczną typu niemożność otwarcia drzwi w mroźne dni z niewiadomych powodów czy dyskoteka w desce rozdzielczej o mniej ważnych nie wspomnę, wymieniałem także przekładnię kierowniczą, sondę lambda, silnik krokowy itp, reszta awarii to sprawy przewidywalne, jak się dba to nic więcej nie powinno się stać, ogólnie na tle konkurencji samochód wypada nieźle, szczególnie pod względem ilości miejsca wewnątrz, ze względu na awaryjność jednak nie polecam
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
9,1
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
Jak go kupiłem to walnięty był przepływomierz, ze spalaniem nie dało rady zejść poniżej 10. Na autostradzie przy prędkości 100-120 km/h zrobiłem 180 km i spalił około 30L. Po wymianie przepływomierza spalanie spadło odczuwalnie. Zrobiłem jednorazową trasę 1400 km, według komputera jak i manualnej kalkulacji wyszedł podobny wynik 7.5 L/100 km. Prędkość tak jak wcześniej 100-120, dodam że 400 km z tej trasy była robiona na śniegu co też ma wpływ na spalanie. Jeden raz pogoniłem staruszka na autostradzie 175 km/h , komputer pokazywał spalanie 13,9-14,2 to tyle samo co jazda w miejskich korkach (Kraków). Myślę że na lokalnych drogach nie przekraczając 90 km/h można zejść poniżej 7 litrów.
11,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
Silnik zdecydowanie za słaby dla tej budy. Żeby jakoś jechało trzeba piłować, a wtedy wir w baku. W mieście całkiem spoko auto. Ok. 14 litrów gazu . W trasie 9 litrów. Instalacja Stag4. Auto ma 265 000 przebiegu i jeździ fenomenalnie. Jazda na gazie lub na benzynie jest taka sama. Silnik idealnie nadaje się do montażu instalacji. 8 zaworów. Pasek rozrządu bezkolizyjny. Stan oleju w silniku jest cały czas taki sam. Pomimo wieku, nie bierze ani grama. Jeśli ktoś szuka twardego, niezawodnego, wygodnego i w miarę ekonomicznego samochodu to jest dobra opcja.
7,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
Passat od nowości w rodzinie. od 2001 roku jeździł nim wujek mieszkający w Zagłębiu Ruhry w Niemczech. Samochód posiadam już ponad rok i przejechałem nim już 16 tys km. Z czego 6 tys w wakacje (Bałkany). Od samego początku tankuję "pod korek" i wyjeżdzam paliwo do rezerwy. Spalanie obliczam w arkuszu kalkulacyjnym i mogę stwierdzić że pokrywa się ono zawsze z tym co wskazuje komputer. Spalanie średnie z całego przebiegu to 8,07 l/100km. Uważam że jest to przyzwoita wartość jak na benzynowy silnik i spory samochód. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe to cierpliwy ecodriving na stosunkowo krótkim odcinku 60km trasą s-8 do Wrocławia (prędkość 80-100km/h) bez gwałtownego przyspieszania i wykorzystywania terenu. Najwyższe spalanie średnie z całego baku osiągnąłem zimą jeżdżąc dynamicznie w trasie i dużo po Wrocławiu. Jazda do mieście w normalnym ruchu, korki i światła to spalania 10-11 litrów. Gdy wyjedzie się w trasę spalanie od razu spada. Gdy jeździ się normalnie co wg mnie oznacza dynamiczne przyspieszanie i jazda z różnymi prędkościami bez zwracania uwagi na spalanie to spalanie oscyluje w okolicach 8 litrów. I takie jest ogólne średnie spalanie z mojego dotychczasowego przebiegu. Podsumowując gdy się chce i ma się cierpliwość da się nawet na całym baku przejechać spokojnie 800km i więcej. Jednak jazda po mieście i szybsza jazda to spalanie średnie wzrasta do 8-9 litrów. Trasa Niemcy Polska 900km jazda z prędkością 120-130km 7,3 Trasa Polska - Czarnogóra w 5 osób na pokładzie jazda z prędkością 120km/h 7,2 Samochód w trasie pali przyzwoicie. i wbrew temu jaka krązy o tym silniku opinia - "muła", zaprzeczam. Wcześniej jeździłem c-maxem ojca 2.0Tdci 140KM i nie ma porównania ale jak się ten silnik pokręci to daje frajdę z jazdy i sprawnie jedzie, rozpędza się spokojnie do 190km/h. Jednak jest to okupione większym spalaniem ale to benzyna. Pozdrawiam.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
5,0
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie...
5,0
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 280 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Passerati właśnie stuknęło 100 tys. na LPG. Montaż był przy przebiegu blisko 280 tys.km. Pomimo tak sporego przebiegu silnik w dalszym ciągu pracuje dobrze, nie widać większej różnicy na LPG. Spalanie spokojnie w granicach 9-10l/100km. Sama instalacja była zakładana z myślą o tym, że pojeżdżę tak z 2 lata i sprzedam. Okazało się że wytrzymuję już 4 rok i wcale sie nie...
4,5
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 100KM 74kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 122 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
1.6 AHL, ponoć najlepszy slinik do sekwencji. Nie wiem jak spalanie na benzynie czytam na forum ze ok 10L PB. Ja mam na LPG spalanie od 8L (70km/h bez klimy) do 12L (dużo miasta, troszke trasy, wyprzedanie i jazda ok 100km/h). Więc na LPG mi mniej pali niż na benzynie.
Volkswagen Passat B5 Sedan