Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 102KM 75kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~mateusz
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 102KM 75kW
Jestem bardzo zadowolony z B5. Miałem szczęście kupić bardzo zadbany egzemplarz, niewyjeżdzony (155 tys. km potwierdzony w ASO), od razu zainstalowałem sekwencję BRC i dotychczas po prawie 40 tys. żadnych usterek. Poza wymianą termostatu i jednego sworznia, ponosze koszty jedynie prac serwisowych (olej, olej skrzyni, świece i przewody, sonda lambda, klima, płyn hamulcowy) i wszystko działa jak należy. Jedynie co irytuje to koniecznośc dolewki oleju, co prawda niewielkiej (150-200 ml na 1 tysiąc km) ale jednak.. Poza tym trzeszczy deska rozdzielcza, mechanizm nawiewów głośno pracuje no i trzeba uważać na przedostawanie się wody do wnętrza auta (przez drzwi, w bagażniku przez listwę zderzaka - trzeba rozbierać tapicerkę i uszczelniać silikonem). Auto juz ma 16 wiosen więc ideałem nie jest ale nie boję się że się rozkraczy w drodze. Ogólna ocena bardzo dobra, auto z tą wersją silnikową dla raczej spokojnego kierowcy, trwałe i niezawodne
4,9
~Andrzejb
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 102KM 75kW
Super silnik bezawaryjny,po wlaniu ceramizatora do silnika chodzi dużo ciszej i równo równo pracuje, bardzo dobrze zbiera się na paliwie Shella , narazie po pięciu latach eksploatacji nie mam z nim problemu.
4,4
~Vival
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 102KM 75kW
Auto zakupiłem we wrześniu 2016 roku, bardzo miło wspominam to auto. Początkowo musiałem trochę pieniędzy w niego włożyć aczkolwiek potem przez blisko 1,5 roku nie chciało nic w zamian. Silnik 1,6 nie do zajechania aczkolwiek... mało koni i trochę mało żwawo się ruszał jednakże jego brak awaryjności wynagradzał wszystko.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 102KM 75kW 2000-2005
8,5
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 102KM 75kW
witam PO-ZIMIE-... no niestety tak jak napisałem wcześniej kilka miesięcy temu w zimie śnieg, nawet spory mróz tam gdzie obecnie mieszkam, hmm , noo trzeba liczyć tak bite 10L LPG (przy koszcie za 1L-około 1,90zł) to całkiem NIEŻLE. nawet jestem wręcz zadowolony... PB95 średnio 8-9L z ogrzewaniem i resztą co można włączyć by poprawić komfort jazdy...JESTEM zadowolony narazie ... nic nie szwankuje i się nie psuje... dużo czytałem i elektryka pada... jak na 2003r mojego egzemplarza to się trzyma. pozdrawiam (ograniczona liczba wyrazów) szerokości.
9,8
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 102KM 75kW
dane sa aktulane odkad kupilem to autko...mierzone z baku nie z komputera. LATO---- czyli teraz... wlaczona klima, radio i takie tam---spalanie w miescie ze sredniej na zbiorniku (ok 30L---300km)-- to 10,5L LPG,,,w trasie na dystansie 650km-------mam ciezka noge to 8,5-9 L.. jak ktos umiejetnie to wykorzystuje to moze osiagnac lepszy wynik... PB----miasto srednio 9L... trasa tez troche kilometrow najmniej ile moglem dokonac to 6,8L/100km... ale to tylko w celu weryfikacji... PS---znajomi do mnie mowili: "jakie to ty auto kupiles... ojezu 1.6... ojezu jeszcze w gazie... ojezu ale masakra" szczerze mam to w 4LITERACH... jakbym chial to bym "SE" kupil auto takie jakim sie podoba "pseudo "znajomym"... kupilem wlasmnie takie i takie mi sie podoba... rakieta to to nie jest ale silnik i jego te 102KM. moze nie robia furory ale jak na to autko i mase robia swoje. dla mnie narazie wystarczy...ZIMA---jeszcze nadchodzi wpisze jak po zimie pozdrawaim
9,9
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.6 102KM 75kW
Powiem tak. Jeśli chodzi o benzynę tragedia czy szybko czy wolno to klapa 10 l 11 litrów na 100 z przyspieszeniem jest ok te 102 konie z taka budą radzą sobie bardzo ok. Nie rozumie tych ludzi co piszą ze niema czym jechać bo muł, sory mam pytanie czym wy woźiliście się do tej pory? Bo chyba nie lamborghini? Bo co byście szukali w opisach rodzinnego komfortowego przestronnego alta Powiem tak zagazowałem drania STAGiem 4 w pierwszej probie szok 13 litrów ale po malej korekcie mapy 10 litrów przy max speed 120 km trasa + miasto 3 osoby plus zakupy na startach zero wazeliny 3 i 3,5 obrotów ale nie więcej przy wyprzedzaniu 140i+ na chwile i jest ok 1350kg to musi się czymś żywić kolega co montował mi instalacje powiedział mi ze zima będzie te 10 palił ale za to latem będzie o ten literek lepiej dla porównania powiem tak miałem vektre 1.6 tez w gazie 8 zaworów latem 9 litrów zima 11 waga 950 kg a pasiak 1.6 102 km 10 ,litrów.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan