Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005

Lata produkcji: 1996 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~dawciok310
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Na razie przejechałem 8 tysi w niecały rok ale dam opine zeby uświadomić przyszłych nabywców. Autko średnie. Słabo świecące reflektory, słaba karoseria, miękie zawieszenie nie nadajace sie do aktywnej jazdy, wyciszenie srednie. Na plus jest Cena/Jakość. Auto nie zrujnuje budżetu jest dostatecznie bezawaryjne i przewidywalne, kazdy miał w rodzinie kiedys paska i wie czego sie po nim spodziewać , kazdy mechanik go naprawi. Dobrego paska z dynamicznym silnikiem moze nabyc juz za okolo 10 tysi. Bardzo silną konkurencją jest E39
4,4
~KontraErwi
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Bardzo lubię to auto. Wcześniej dużo jeździłem Passatem B4 i moim zdaniem różnica jest ogromna. Wyciszenie jest znacznie lepsze, jakość wykończenia też. Samochód ma ładną, niewyróżniającą się bryłę, chociaż wersja poliftingowa jest znacznie ładniejsza. Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, po pięciu latach stania na dworze zero śladów rdzy. Auto prowadzi się dobrze, ale komplet przednich wahaczy kosztuje sporo. Ogólnie Passat jest droższy w utrzymaniu od poprzedniej generacji, ale warto. Kupiłem go, za więcej niż średnią cenę B5 w tym czasie i tak polecam robić dzisiaj. Lepiej zapłacić więcej, ale mieć dobre auto, chociaż auta trzymają cenę i może to być bolesne dla kieszeni.
4,5
~Aleksandra
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Piękna komfortowa, o lekkim sportowym zacięciu limuzyna. Jedne z nielicznych blisko 20-letnich samochodów, które wyglądają na nowe i które nadal jeżdżą. Silnik jest bajkowy, mało pali. W środku przestrzeń, poczucie bezpieczeństwa. Świetne prowadzenie, przy 220km/h nie ma się uczucia, że spada się z drogi. Zimą, na dobrych zimowych oponach naprawdę jedzie się bezpiecznie i pewnie. Na b5 chorowałam od bardzo dawna, bo według mnie to najładniejsze samochody (a na pewno w swojej klasie cenowej, bo jeszcze nowe audi a4, a7, q7 mi się podobają a reszta, łącznie z nowymi passatami to paskudztwa). Oczywiście to kwestia gustu, ale one mi się po prostu tak podobają, że nic z tym nie zrobię. Dostępność części, łatwe naprawy. Podobno wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie nie nadaje się na nasze drogi, ale słyszałam, że jak wstawia się oryginały to żyje długo a za komfort trzeba płacić- coś za coś. Można zawsze kupić borę z wahaczami stalowymi. Ktokolwiek kto narzeka na stare dobre b5ki nie wie, co czyni, bo to nie są auta z salonu- mój ma 15 lat i to był egzemplarz na polskie drogi, kupiony w Polsce, nie żaden ściągany z Niemiec, gdzie stara Niemka w ASO naprawiała, co się dało, a nie zamieniłabym na inne auto w tej cenie. 15-letni samochód, na liczniku 260 000km po polskich drogach, kilku właścicieli a jeździ jak złoto i ma się wrażenie, że prowadzi się nowoczesne auto.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005
10,0
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Pasek z tym silnikiem jest bardzo zależny od tego, jak się nim jeździ: -Przy prędkości 80-100km/h w trasie praktycznie jedzie na powietrze, bo są to jakieś śmieszne wartości typu 6-7l/100km -Przy 140-150km/h na autostradzie bierze 10l i tutaj trochę brakuje szóstego biegu "na autostradę". -W mieście podobnie- mi się udało zejść do 8,5/100 ale to była niedziela rano, puste ulice i zielone fale, więc była to praktycznie trasa, tyle że z kilkoma światłami -Podczas "normalnej jazdy" tj. kiedy nie jedziemy jak emeryt, dławiąc samochód ale jednocześnie hamujemy silnikiem, dotaczamy się na światła i nie butujemy go, to spalanie zazwyczaj waha się w granicach 9-11l/100km -Przy jeździe "kiedy nam się spieszy", ale bez zrywania przyczepności i jazdy jak wariat, tylko spinania się od świateł do świateł, to już są wartości od 13l/100 w górę
10,2
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
nie wiem skąd takie wartości w tym raporcie, po 2ch laatch użytkowania mogę stwierdzić, że to największa zaleta tego auta, silnik ma sporo mocy i jest lekki bo razem z budą waży mniej niż 1.3 tony i motor nie czuje co ciągnie i mimo tego, że mój egzemplarz był już dobity kilometrami udało mi się jeździć za grosze. Jeżdżę mądrze, gdzie muszę tam przyspieszam gdzie mogę tam hamuje silnikiem i nie raz wyprzedzam wszystkich jak leci a spalanie nadal mnie zadowala. Mój znajomy też m ma ten motor i jego pali więcej i nieraz zastanawoiamy się czemu, ja mam wersję z 97 roku oznaczenie silnika AEB, jeśli miałbym dać notę za samo spalanie, kulturę pracy silnika i osiągi dałbym max, reszta o aucie w innym raporcie - już nie tak kolorowo:)
9,6
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Instalacja 4GasII (Inter Cars). Pewnie, jak dla Polaków, jeden z najważniejszych czynników. Spalanie jest naprawdę niskie w porównaniu do mocy i możliwości silnika, ale wiedziałam, że tak będzie dlatego też celowałam w ten silnik. Przykłady: trasa 400km (drogi krajowe), średnia 84km/h (częste przyspieszania, wyprzedzania) to 10.6l gazu. Trasa 400km (autostrada + krajowa), średnia 121km/h to 10.1 l gazu. Najmniej wziął mi 8.2l na trasie przy spokojna jeździe (auto było trochę załadowane, pasażer, pies i bagażnik na dachu), jazda 80-120km/h na krajowych drogach. W mieście najwięcej wziął mi 11.5 a mieszkam w dużej aglomeracji, w której o płynnym ruchu można często zapomnieć. Robię statystykę od 6387,5km i średnie spalanie lpg wyniosło 10.05 litra. Dla mnie rewelacja, bo b3 1.6 palił więcej (w mieście potrafił wciągnąć 13l lpg). Silnik oczywiście umie wciągnąć, jeżeli się go ciśnie. Tuż po kupnie jechałam do domu i cieszyłam się autem i grzałam, wziął wtedy 12.9l gazu, ale to była zima, drogi krajowe a ja wyprzedzałam kogo się dało. Naprawy tanie, tak jak w b3, jeżeli ma się zaufanych ludzi w warsztacie.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 276 tys. km
użytkowana przez: 376 tys. km
Nadszedł kolejny serwis od założenia instalacji gazowej w moim samochodzie przez Firmę Auto Mix Przejechałem na niej już 100 000 km i nie ma z nią żadnych problemów. Raz w czasie całej eksploatacji wyskoczyła mała drobnostka ale dzięki perfekcyjnej i szybkiej obsłudze oraz fachowym mechanikom autko śmiga dalej jak szalone. Instalacja została zamontowana profesjonalnie, co...
5,0
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 367 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Dobiega już drugi rok od założenia instalacji gazowej w moim samochodzie przez Firmę Auto Mix Przejechałem na niej już 60000 km i nie ma z nią żadnych problemów, a o minusach to nawet nie ma co mówić, bo ich nie ma. Instalacja została zamontowana profesjonalnie, co przekłada się na komfort i eksploatację pojazdu. Z czystym sumieniem mogę polecić firmę, która w sposób...
5,0
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 367 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Dobiega już drugi rok od założenia instalacji gazowej w moim samochodzie przez Firmę Auto Mix Przejechałem na niej już 60000 km i nie ma z nią żadnych problemów, a o minusach to nawet nie ma co mówić, bo ich nie ma. Instalacja została zamontowana profesjonalnie, co przekłada się na komfort i eksploatację pojazdu. Z czystym sumieniem mogę polecić firmę, która w sposób...
Volkswagen Passat B5 Sedan