Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B5

Silniki Volkswagen Passat B5 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 16 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat niebieski :) 74,26

Volkswagen Passat strata czasu. 91,44

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

Volkswagen Passat VR6 79,33

Volkswagen Passat 81,53

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Scigal 63,70

jaworznianin 84,93

robert72 72,34

LeVinh 92,30

ANNA83 97,25

atyan 65,98

lukas_auto 90,37

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Zamek drzwi lewy przód
Zamek drzwi lewy przód Uszkodzenie mikro-styku potwierdzającego otwarcie drzwi co skutkuje brakiem oświ...
3 czujniki w jednym POMOCY!
3 czujniki w jednym POMOCY! Witam, proszę mądrzejszych ode mnie o pomoc! Problem dotyczy czujnika temperat...
Spalanie
Spalanie Oto kolejna przejażdżka trasą Kielce - Sandomierz. Tym razem VW Passat 1.8T. Tra...
Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej Zakupiłem i zamontowałem światła do jazdy dziennej 507 HP. Załączają się po prze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Peugeot 508
1.6 e-THP (165 KM)
Opel Insignia
1.4 Turbo ECOTEC LPG (140 KM)
Citroen DS5
2.0 HDi (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 145 opinii
  • 4,02
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Mam wersję tzw. skandynawską ze szwecji i jestem bardzo zadowolony bogate wyposazenie. Wyznaje zasadę, że lepiej kupić starszy ale lepiej zadbany i nie tak wyeksploatowany oraz z dobrym wyposazeniem niż dwa lata młodszy i biedny i z przebiegiem 150 po przekreceniu o kolejne 150 aczkolwiek widziałem passaty z przebiegiem 500 i wyglądały naprawdę dobrze. Sam przed zakupieniem obecnego jeżdziłem 91 w benzynie z gaze możecie nie wierzyć ale super sprzedałem z przebiegiem 370 i obecnie ten samochód widuje i ma na liczniku 490, nawet tapiserka na siedzeniu od kierowcy nie jest przetarta. No cóz o kazdy samochód trzeba dbac a napewno będzie mało awaryjny i ekonomiczny. No i unikać serwisów i mechaniorów jak potraficie to naprawiajcie sami.

dodał: Mario
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Przede wszystkim jest ekonomiczny,w tych czasach jest to najważniejszy atut,a przy tym ma niezłe osiągi.Jest to mój drugio Passat,ale tamten był na benzynę i był nieporozumieniem.Diesel jest O.K.Moim zdaniem warto zainwestować.Zastanawiam się czy nie zmienić na nowszy model .Trzyma się w cenie.Jeżdżę z W-wy do Berlina na jednym zbiorniku.Można go dotankować nawet do 75 litrów,są sposoby i nie trzeba jechać 100km/h tylko 140 i więcej.Jeżdżeszusty rok i nigdy mnie nie zawiódł.jeżdżąc na benzynę,a póżniej przesiadając się do diesla w ciągu czterech lat zwrócił mi się z oszczędności cały samochód

dodał: grzegorz.greg@interia.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Witam,Otóż po przebiegu 60 000 km zaczął sie horror,ciagle usterki,smialo mozna powiedziec ze mój Passat wszedl w faze ,,samorozkręcania´´.Pozbylem sie go i jestem pewien ze juz nigdy VW nie kupie.A tym którzy maja oko na Passata odradzam,poniewaz wg mnie mit volskawagena sie zkonczyl ok 1998r.Tak mowi wielu a ja to potwierdzam bo choc moje auto kupilem w salonie to dzis oceniam go jako przepłacony,,hebel´´.Widać ze chlopcy w Niemczech oszczedzaja na czym mogą ,pakuja byle jakie podzespoły i co? ... cena auta niestety odwrotnie proporcjonalna do jakosci. Tyle.

dodał: Zawiedziony czołgista.
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Passat serii 3B, a wiec wprowadzony w roku 1996 jest, niestety, o wiele gorszy od swoich poprzednikow. Niemcy poszli w kierunku komfortu ( o ktorym, jak to niemcy - nie maja najmniejszego pojecia) zrezygnowali natomiast z najwiekszych swoich atutow - prostoty i solidnosci wykonania. "Przedumane" zawieszenie i uklad kierowniczy wymagaja w polskich warunkach wymiany niezadko juz po 40 tys. kilometrow. Mialem w swoim zyciu juz 7 egzemplazy VW Passata - zaczynajac od 1.6D z 1981 roku, konczac na obecnym. I tego obecnego oceniam najgorzej wlasnie.

dodał: sgt@adres.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Jak na 10-letnie auto spisuje się bardzo dobrze. Zdecydowanie nie nadaje się już do dużych przebiegów (pomimo że to diesel). Jeździ się przyjemnie, auto jest wysoko jakościowe, nic nie skrzypi, nie stuka w desce. Bardzo dobrą opinię psują w moich oczach koszty napraw. Nigdy nie stanął mi na drodze, nawet jak zepsuł się czujnik turbiny przejechałem bez problemu całą europę (1300km).

dodał: seb

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat Variant 2.0 FSI Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat B6 Variant - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Kombi Blue Motion Volkswagen Passat R36 Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 173
Przejechany dystans
41 109 658 km
Zatankowanego paliwa
2 096 744 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 457
Wydanych pieniędzy
3 191 149 zł
Średnie wydatki na auto
1 247 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 841
Wydanych pieniędzy
3 446 864 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 559)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Na podstawie 169 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomi, dodano: 17.10.2009 15:19

Posiadam Passata B6 3.6l 280km FSI, DSG + F1(napęd na jedną oś) ale nie jest to wersja R36 300km (często w większości 4x4). Ze względu że jest to silnik FSI spalanie nie jest wcale złe jak na 3600cm silnika i 280km. Często silniki 2.0 - 2.5l których już parę miałem w życiu paliły tak samo. SPALANIE: TRASA : Na trasie pali znakomicie Np Katowice - Dusseldorf śr 150km/h to otrzymałem 9,6l / 100km Jadąc 180 km/h i ponad 200 otrzymamy spokojnie 13 - 14 l Jadąc spokojnie przez miasteczka (po skasowaniu kom) w naszym kraju średnio 90km/h jak inni użytkownicy na dystansie Np 70 km pojawiło się już nie raz 7,6l śr /100km ŚREDNIE: Średnie spalanie czyli jazda miejska na co dzień (dom - praca - zakupy itd) mam obecnie na dystansie 4600km - 12,8 l/100km (w bardzo dużych miastach może to być i 14 - 15 ) Max: Wykorzystując ciągle max obroty, ciągłe redukcje w trybie SPORT to musimy liczyć 17 i pewnie więcej. Jednak silnik w technologii FSI już od najniższych obrotów posiada bardzo duży moment przez co nie są potrzebne duże obroty. Dodam że autoryzowany serwis o dziwo zaskoczył mnie niskimi cenami. Zdecydowanie polecam.

pełny raport Volkswagen Sedan 3.6 R36

autor: Krzychu, dodano: 03.10.2010 23:02

Samochód pali dosyć sporo w porównaniu do innych z podobnymi silnikami. W cyklu mieszanym trochę trasy i trochę miasta bierze średnio 10 l/100km. W cyklu tylko i wyłącznie miejskim gdzie przejeżdżam dziennie rano 15km i po południu wracając z pracy inną drogą kolejne 7 km (silnik raczej zimny bo dystanse krótkie a jazda raczej ostra) bierze 12,5 - 13.0 l/100km choć kilka razy wziął i 13.5l. Ostatnio testowałem w mieście super oszczędną jazdę (delikatniej już nie umiem nim jeździć obroty silnika w okolicach 2000) - pasek spalił podczas tego testu 11,74 l/100km i to jest jego minimum w mieście przy moim bucie. Z kolei podczas jazdy po autostradzie w temp przeszło 40 stC z włączoną klimą, pełnym bakiem, pełnym i ciężkim bagażnikiem, z trzema osobami na pokładzie przy prędkości 130-150 km/h samochód łykał 7,84 l/100km i to jest jego minimum na trasie jakie udało mi się osiągnąć. Poza tym silnik bezawaryjny, turbina również, nie bierze oleju. Jeżdżę na Castrol EDGE Sport 0W40 LongLife. Przebieg 78800 km.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8 T 20V

autor: gregor_s@tlen.p, dodano: 31.07.2012 10:01

Spalanie podaje lpg, poniewaz nie mam pojecia ile pali benzyny, zalozylem gaz zaraz po kupnie. Auto mam 2,5 roku. W pazdzierniku 2011 roku zrobilem chipa na 197km, wersje po lifcie lepiej sie chipuja, a i moment 290Nm. Przejechalem na tym chipie 30tys. km i nic sie nie dzieje. Co do spalania...mam lpg (wtryski hany niebieskie, kme, diego g3), sredniespalanie zazwyczaj przed chipem 9,5-10,5l lpg. Po zalozeniu chipa wzroslo spalanie maksymalne. Co to oznacza. A to, ze gdy jezdze normalnie spalanai jest takie same, dopoki nie zaczne go krecic powiedzmy do 4-5 tys. rpm. Wtedy pare litrow wiecej nawet. Zawsze palilo mi maksymalnie na dluzszych trasach ok, 13,5l lpg maksimum - preskosci 160-200kmh, teraz jest to wartosc 16l lpg przy tych predkosciach. Jednakze jesli go nie cisne i jade ze stala predkoscia ok 160kmh pali 12-13l. Po prostu trzeba stroznie sie obchodzic z gazem jesli chcemy przeejchac trase taniej. Zrobilem chipa, aby lepiej wyprzedzac, a prawie 200km to niestety nie ma za darmo. tak czy siak. Zakladajcie instalacje i nie sluchajcie, ze benzyna z turbo sie nie nadaje do gazu! Mam auto od 2,5 roku, przebieg obecnie 282tys. km oryginalny a nie krecony z Niemiec (salon PL), przejechalem na gazie 80tys. km i nic a nic sie nie dzieje!Leje olej motul synergie 6100+. Mobila nie polecam. Koszt przejechania 100km na gazie to ok. 28-30zł, jadąc 30km do pracy w jedną stronę. Jazda diesele, - ok 35-36zł jadąc b. oszczędnie. koszt instalacji 2900zł, weźcie najlepiej brc. Jeśli robicie chociaz te 20tys (Ja robie ok 35-40ty. / rok), nie zastanawiac sie, tylko lpg i nie marudzic na spalanie.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8 T 20V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także