Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B5

Silniki Volkswagen Passat B5 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 2.5 TDI V6 4MOTION 77,78

Volkswagen Passat złom! nie polecam. 91,53

Volkswagen Passat Strzała wybrzeża 72,14

Volkswagen Passat 72,83

Volkswagen Passat 84,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Jopasek 69,70

kilex 76,61

Phill4 90,54

Majkel 63,94

krzysiek29_2006 89,55

rekord5 98,31

kajos 81,44

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Ciekawe Odkrycie
Ciekawe Odkrycie Jadąc w zeszły weekend ze Szczecina do Konina (odwiedzając groby bliskich) w Gor...
O Passku
O Passku Witam! Nie wiem jak do Was pisać, bo już daaaawno nie pisałem :))). Opowiem tr...
układ hamulcowy przód
układ hamulcowy przód Po ponownym wystąpieniu drgań na kierownicy zdecydowałem o wymianie przednich ta...
klamot
klamot wlasciwie ten car ma jedna zalete malo pali i to wszystko napalilem sie zeby go ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
Toyota Avensis
2.0 D-4D PowerBoost (150 KM)
Audi A4
2.0 TDI (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium S Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium S
Rocznik: 2008. Przebieg: 87 200 km. Silnik: 2.2 129KM .
Cena: 37 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Ford Mondeo Silver X Ford Mondeo Silver X
Rocznik: 2011. Przebieg: 95 508 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 45 900 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 147 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Mam wersję tzw. skandynawską ze szwecji i jestem bardzo zadowolony bogate wyposazenie. Wyznaje zasadę, że lepiej kupić starszy ale lepiej zadbany i nie tak wyeksploatowany oraz z dobrym wyposazeniem niż dwa lata młodszy i biedny i z przebiegiem 150 po przekreceniu o kolejne 150 aczkolwiek widziałem passaty z przebiegiem 500 i wyglądały naprawdę dobrze. Sam przed zakupieniem obecnego jeżdziłem 91 w benzynie z gaze możecie nie wierzyć ale super sprzedałem z przebiegiem 370 i obecnie ten samochód widuje i ma na liczniku 490, nawet tapiserka na siedzeniu od kierowcy nie jest przetarta. No cóz o kazdy samochód trzeba dbac a napewno będzie mało awaryjny i ekonomiczny. No i unikać serwisów i mechaniorów jak potraficie to naprawiajcie sami.

dodał: Mario
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Przede wszystkim jest ekonomiczny,w tych czasach jest to najważniejszy atut,a przy tym ma niezłe osiągi.Jest to mój drugio Passat,ale tamten był na benzynę i był nieporozumieniem.Diesel jest O.K.Moim zdaniem warto zainwestować.Zastanawiam się czy nie zmienić na nowszy model .Trzyma się w cenie.Jeżdżę z W-wy do Berlina na jednym zbiorniku.Można go dotankować nawet do 75 litrów,są sposoby i nie trzeba jechać 100km/h tylko 140 i więcej.Jeżdżeszusty rok i nigdy mnie nie zawiódł.jeżdżąc na benzynę,a póżniej przesiadając się do diesla w ciągu czterech lat zwrócił mi się z oszczędności cały samochód

dodał: grzegorz.greg@interia.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Witam,Otóż po przebiegu 60 000 km zaczął sie horror,ciagle usterki,smialo mozna powiedziec ze mój Passat wszedl w faze ,,samorozkręcania´´.Pozbylem sie go i jestem pewien ze juz nigdy VW nie kupie.A tym którzy maja oko na Passata odradzam,poniewaz wg mnie mit volskawagena sie zkonczyl ok 1998r.Tak mowi wielu a ja to potwierdzam bo choc moje auto kupilem w salonie to dzis oceniam go jako przepłacony,,hebel´´.Widać ze chlopcy w Niemczech oszczedzaja na czym mogą ,pakuja byle jakie podzespoły i co? ... cena auta niestety odwrotnie proporcjonalna do jakosci. Tyle.

dodał: Zawiedziony czołgista.
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Passat serii 3B, a wiec wprowadzony w roku 1996 jest, niestety, o wiele gorszy od swoich poprzednikow. Niemcy poszli w kierunku komfortu ( o ktorym, jak to niemcy - nie maja najmniejszego pojecia) zrezygnowali natomiast z najwiekszych swoich atutow - prostoty i solidnosci wykonania. "Przedumane" zawieszenie i uklad kierowniczy wymagaja w polskich warunkach wymiany niezadko juz po 40 tys. kilometrow. Mialem w swoim zyciu juz 7 egzemplazy VW Passata - zaczynajac od 1.6D z 1981 roku, konczac na obecnym. I tego obecnego oceniam najgorzej wlasnie.

dodał: sgt@adres.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Jak na 10-letnie auto spisuje się bardzo dobrze. Zdecydowanie nie nadaje się już do dużych przebiegów (pomimo że to diesel). Jeździ się przyjemnie, auto jest wysoko jakościowe, nic nie skrzypi, nie stuka w desce. Bardzo dobrą opinię psują w moich oczach koszty napraw. Nigdy nie stanął mi na drodze, nawet jak zepsuł się czujnik turbiny przejechałem bez problemu całą europę (1300km).

dodał: seb

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna Volkswagen Passat TSI EcoFuel Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat Kombi Blue Motion Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat V W8
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 185
Przejechany dystans
47 355 760 km
Zatankowanego paliwa
2 239 297 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 937
Wydanych pieniędzy
3 377 940 zł
Średnie wydatki na auto
1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 811
Wydanych pieniędzy
3 653 394 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 714)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Na podstawie 173 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Joohny, dodano: 09.01.2009 19:38

Witam, Autkiem tym przebyłem trasę 310 km (około 60 km to jazda po mieście). Cel - Wrocław - Czarna góra - Wrocław + oczywiście jazda po wrocławiu - 4 osoby na pokładzie;) Pierwsze wrażenia z jazdy wspaniałe. 1. W stronę do czarnej góry, wcześniej po przebyciu około 40 km po wrocławiu + 125 km = 165km byłem niemiło zaskoczony bo passat spalił około 13 litrów. prędkość 90-130 (wyprzedzanie - jazda na 4, 5 biegu). 2. Z powrotem odległość 125km(trasa) + 20km po wrocławiu. UWAGA warunki na drodze były ciężkie do jazdy, tzn mocno padający śnieg, średnia prędkość jaka wyszła to około 70km/h, zdarzały się miejsca że jechało się 40km/h (niekoniecznie obszary zabudowane). Tutaj miło zaskoczony auto "wzięło" około 5 max 6 litrów. Ogólne wrażenia - super! 310-315 km - 19,5 litra = 6.1 litra / 100 km, jak dla mnie rewelacja. Tak jak pisali użytkownicy wcześniej tym autem trzeba nauczyć się jeździć. Komfort jazdy super, przy 4 osobach w samochodzie. Mam nadzieję że moja opinia choć trochę pomoże Państwu w zakupie tego samochodu.

pełny raport Volkswagen Sedan 2.0 TDI

autor: Rynkov, dodano: 08.02.2009 10:07

Tutaj niestety czar pryska.Oszczedny,ekonomiczny passat to mit.Auto duzo pali,serwis w ASO jest bardzo drogi,oryginalne czesci w kosmicznych cenach.Na początek ASO.Serwis ok 600 zl(filtry,oleje)wiekszy przeglad ok 1000zł (rozrzad,pompa wody,napinacze,rolki).Podczas standardowej wizyty odkryto u mnie szereg usterk.Po calym dniu w serwisie ok 9 godzin w poczekalni,wystawiono mi fakture na 3000 zł.Poprzednicy cos spaprali i ASO musialo to naprawic.Dlatego jezeli kupujecie auto to tylko z ksiazka.Fakt,ze na naprawe dostalem gwarancje na 90 tys km lub 2 albo 3 lata .Dokaldnie nie pamietam.Zamienniki w miare tanie.Wspomnianie wczesniej drazki ,cena w ASO ok 350 zl ,zamiennik 150.Spalanie.Przy niskich przejazdach,ponizej 5 km wogole nie warto go odpalac.Spalanie ok 8/9 litrow.Zalezy czy sie stoi czy wlecze w duzym ruchu.Trasa 90 km/h na tempomacie odcinek 250 km i srednia 5,4.Taka sama trasa i 160km/h spalanie ok 8litrów.Srednie przy 5000 tys km - TRYB MIESZANY - felga 16scie - 7,4 do 7,6 , 5000 tys km - TRYB MIESZANY - felga 17scie - 8,5/8,6.Podsumowujac.Duze koszta utrymania przy przecietnym spalaniu,ocena - powinieniem dac 2(źle) ale daje 3(przecietnie) Lubie to auto i wybaczam mu jego slabostki.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: nuvolari, dodano: 02.06.2013 23:11

Dane katalogowe (średnie spalanie 7.1) nie pokrywają się z rzeczywistością. Miałem nadzieję, iż spalanie na trasie (w polskich warunkach) wyniesie w granicach 7.5-8 litrów / 100 km. Teoretycznie da się to osiągnąć, ale z wyłączeniem jakiejkolwiek normalnej (dozwolony limit prędkości) jazdy po autostradzie. Moje pomiary: Poznań - Gniezno (z centrum do A2, potem S5). Cały odcinek zgodnie ze znakami, średnia prędkość z komputera 94 km/h. Średnie spalanie 7.9. Gniezno - Toruń. Duży ruch, średnia zmierzona prędkość 61 km/h. Spalanie 6.3. Autostrada A1, spalanie przy danych prędkościach liczone dla odcinków po 40 km: 1) 130 - 8.5 2) 140 - 8.9 3) 150 - 10.3 Miałem okazję jeździć identycznym modelem ale z ręczną skrzynią. W manualu przełożenia są inaczej zestopniowane niż w DSG (inne obroty przy innych prędkościach). Ja mam siedem biegów i spalam więcej niż przy zwykłej skrzyni manualnej 6-cio biegowej. Szczególnie widać to przy wyższych prędkościach. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, czy one wszystkie tak mają. Przy 145 km/h mam 3000 obrotów i spalanie w okolicach 10 litrów.

pełny raport Volkswagen Variant 1.8 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także