Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 1996-2000

Lata produkcji: 1996 - 2005
Segment: Klasa średnia
Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 1996-2000

Podstawowe parametry Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM

Produkowany
od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa
1896 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
110 KM przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika
z przodu, podłużnie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
19,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku
bezpośredni
Pojemność zbiornika paliwa
62 l

Przeniesienie napędu Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
dostępna
Rodzaj napędu
na przednią oś
Napęd 4x4 (dołączany)
Syncro
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 1996-2000

Wybrane raporty spalania Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 1996-2000

Tutaj wypowiem się w miare obszernie bo ekonomiczność tego samochodu powala mnie każdego dnia na kolana gdy gdzieś wybieram się ... więcejtym autkiem. Jeżdzę szybko i bardzo dynamicznie może nawet dodam, że nie powinno się tak jeździć dislem. Auto mam od roku zrobiłem nim 45 tyś km i powiem szczerze że spalanie średnie z trasy i miasta nigdy nie przekroczyło mi 6,2 litra. Jak jechałem nim za granicę po autostradach to po przejechaniu 1300 km średnia spalania wynosila 3,2 litra. Gdy przemieszczam się w Polsce miedzy miastami to tym autkiem przejeżdzam 400 km niekiedy za 80 zł. Po prostu rewelacja. Mam bardzo ciężką nogę wielokrotnie przekraczałem tym samochodem 200 km/h a spalanie ciągle mnie zaskakiwało. Żaden silnik z założoną instalacją LPG przy 200 km/h nie będzie tak oszczędny jak ten 1.9 TDI. Powiem tak wyjazd z jednym pasażerem czyli 2 osoby na pokładzie, ostra dynamiczna jazda, ciągłe wyprzedzanie na trasie, przebyty odcinek drogi 200km a średnia spalania 5,2 litra :) Kiedyś na wycieczce zagranicznej pobiłem rekord za 200 zł przejechałem 1700 km tyle, że dużo jazdy po autostradach. Auto do 160 rozpędza się bezproblemowo szybko i w miare wystarczająco jak na polskie warunki. Do 200 też idzie przyjemnie ale już trzeba poczekać w koncu to nie sportowy bolid :) V-max 215 km/h. Dla młodych kierowców ktorzy chcą mieć trochę frajdy z jazdy i cieszyć się swobodnym wyprzedzaniem nawet kolumny tirów na polskich drogach smiało mogę polecić ten samochód jako jeden z najbardziej oszczędnych. Po 45 tyś przejechanych przeze mnie wymieniłem żarówkę w stopie :) oraz to co wymienia się regularnie czyli olej filtr powietrza filtr oleju :) Klocki hamulcowe i to wszystko. Szczerze polecam zwłaszcza jesli ktoś zastanawia się miedzy innymi autami w tym przedziale cenowym to można najwyzej myśleć o AUDI A4 bo jest praktycznie robiona na tych samych częściach. P.S. Po sprowadzeniu samochodu rok temu zawieszenie na stacji diagnostycznej opiewało w 89 % po 45 tyś km po polskich drogach kilka tygodni temu wynik został oszacowany na 81 %. Wydaje mi się że jak na tyle kilometrów zrobionych przeze mnie po Warszawie i w trasie wcale nie można narzekać na awaryjność wahaczy. ukryj
dodano 26.06.2009 przez
WITAM POSIADAM PASSATA 1.9TDI 110KM Z ROKU 2000 AUTO MA NA DZIEN DZISIEJSZY 625000KM JAK KUPILEM MIAL 220000 A ... więcejPRZEZ 5.5 ROKU ZROBILEM JUZ 405000KM. AUTO POWIEM SZCZERZE NIE JEST MISTRZEM BEZAWARYJNOSCI ALE TRWALOSC I SOLIDNOSC MOZE SIE PODOBAC. PRZEZ CALY MOJ PRZEBIEG WAHACZE WYMAGALY WYMIANY JUZ 8X TZN CALYCH KPL, 6 OSLON PRZEGUBOW PRZEDNICH, 5 TERMOSTATOW,3X TULEJE W TYLNEJ BELCE 1X TARCZE 4X KOLOCKI HAMULCOWE,5X ROZRZAD KPL RAZEM ZE WSZYSTKIMI PASKAMI I CO ZASKAKUJACE SILNIK PRZEZ CALY PRZEBIEG NIE POTRZEBOWAL ZADNEJ INGERENCJI.NALEZY WSPOMIEC O CZYSZCZENIU ODPLYWU WODY POD AKUMULATOREM 2X W ROKU INACZEJ BEDZIEMY MIELI POWODZ POD TYLNYMI DYWANIKAMI. OGOLNIE AUTO SPRAWIA WRAZENIE TWIERDZY TZW WOLA ROBOCZEGO. SILNIK JEST BARDZO NAROWISTY I OSZCZEDNY( DWIE ZASADY 1 DO ROZGRZANIA TRAKTUJEMY GO DELIKATNIE 2 NIE PRZEGINAMY Z PREDKOSCIA ZEBY GO NIE PRZEGRZAC). PODANE SPALANIE 3,7 L MOZNA OSIAGNAC JADAC ROWNOMIERNIE 80-90KMH BEZ WYPRZEDZANIA.NORMALNA JAZDA NA TRASIE Z PREDKOSCIA 100-110 SPALA 4,3 -4.5 L NATOMIAST W MIESCIE MAX 6,5L .W CYKLU MIESZANYM 50MIASTO 50TRASA BIERZE 5L/100. JESLI KTOS NIE WIERZY MUSI TO AUTO KUPIC SASIEDZI TEZ MI NIE WIERZA W TEN PRZEBIEG( ZNAM PRZYPADEK PASSATA B4 1.9TDI PRZEJSCIOWKI Z PRZEBIEGIEM PONAD 1MLN KM AUTO CALY CZAS NA CHODZIE) I ZE AUTO JEST TAK OSZCZEDNE.ZEBY UWIERZYC TRZEBA KUPIC.AUTO PALI TYLE CO YARIS 1,4D4D. NA KONIEC JESLI KTOS CHCE KUPIC PASSATA Z DIESLEM I POKONYWAC ROCZNIE DO 15TYS KM TO POLECAM TYLKO BENZYNKE KOSZTY ROZRZADU WAHACZY I SERWISU GO ZJEDZA, NATOMIAST JAK KTOS POKONUJE DUZE PRZEBIEGI RZEDU 20-70TYS KM ROCZNIE TO AUTO JEST WARTE UWAGI.POZDRAWIAM ukryj
dodano 09.11.2013 przez
Nie czytajcie durnych komentarzy ze pali 5 srednio.Komputer pokladowy oszukuje na 0.5l czyli jesli jade w trasie 90 pokazuje 3.8 ... więcejco w rzeczywistosci daje 4.3-4.5l i to jest najnizsze spalanie przy normalnej jezdzie 100-120 pali 4.3 czyli 4,8 -5 czyli niewiele mniej niz sredniej klasy benzyniak. Miasto 100% to ok 7-7.5 tak jak podaje producent .Srednio 50/50 6-6.5 l. Nie wierzcie w bajki o srednim 5l w trasie spokojnie jadac owszem. Ogolnie auto dobre choc niezbyt tanie w utrzymaniu po kilku latach eksploatacji wracam jednak do benzyniaka o pojemnosci 1.4 100KM moze pali wiecej troszke ale mniej rzeczy do wymiany. Ogolnie smieszy mnie jak ktos kupuje passata lub audi tylko dlatego ze malo pali to co zaoszczedzi sie na paliwie odda sie w serwisie z nawiazka to nie sa auta dla przecietniaka.Moim zdaniem kompakt z silnikiem benzynowym jest tanszy w eksploatacji niz TDI pomijajac to ze wiekszosc diesli jest wymeczona i to mocno benzyniaka natomiast latwiej kupic. po 5 latach eksploatacji powiem tak wole wiecej placic na stacji benzynowej niz stac i tupac w serwisie przy naprawach diesla. ukryj
dodano 29.06.2014 przez
Jeżdzę naprawdę ostro ale z głową, nie jak niektórzy od świateł do swiateł na pełnym gazie, jak widzę z daleka ... więcejczerwone to na luz ale za to na zielonym prawie zawsze jestem pierwszy. w samochodach gdzie układ hamulccowy i kierowniczy jest wspomagany przez pracujący silnik nie polecam jeżdzić np. z górki naluzie bo ja nie mamy zaufania do swojego auta i zgaśnie nam nie daj Boże silnik to nie wychamujemy jak nie zdązymy go ponownie uruchomić. Ja mam zaufanie do mojego i dzieki takiej średniej jęzdziew po mieście lublinie pali mi od 6.5 do 7.5 max (jazda bez zahamowań) natomiast poza miwstem bez wariacji przy wyprzedzaniu 4.5-5.5. według mnie jest to silnik oszczedny i prosty. 0 ukryj
dodano 10.08.2007 przez
Jak w większości turbo diesli, którymi jeździłem, Passat B5 ma najlepsze spalanie w trasie przy rozsądnych prędkościach. Osobiście najniższe spalanie ... więcejodnotowuję na drogach krajowych przy prędkości między 100 a 120 km/h, bez gwałtownych przyspieszeń - podczas trasy Wrocław-Szczecin śrenie spalanie wyniosło 4.5. Komputer delikatnie oszukuje (maksymalnie o 0.2 l/100km) - nie ma co patrzeć na odległości między zapaleniem kontrolki rezerwy, a raczej na ilość wlanych litrów przy tankowaniu "do pełna". Na autostradzie przy prędkościach 160 i więcej spalanie skacze do 6 litrów. Nigdy nie miałem więcej, ale też jeżdżę dość oszczędnie. ukryj
dodano 23.05.2012 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 1996-2000 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Passat

Przeczytaj pozostałe 40 publikacje o Volkswagen Passat

Newsy o Volkswagen Passat

Przeczytaj pozostałe 30 newsów o Volkswagen Passat

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat Euro NCAP

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014
Zobacz szczegóły
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Nowe Volkswagen Passat

nowe Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
ceny od 91 790 zł do 172 990

Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM od 2014

w pakiecie Highline

w cenie katalogowej brutto

140 090 zł

Wyposażenie standardowe
Wlew paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa - dla silnikówwysokoprężnych
Schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera, zamykany, podświetlany, z funkcją chłodzenia
Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Sportowy (3 120 zł)
Pakiet Zimowy 2 (1 210 zł)
Pakiet Lusterka (810 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Sportowy (3 120 zł)
Pakiet Zimowy 2 (1 210 zł)
Pakiet Lusterka (810 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 49 oferty Volkswagen Passat

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Passat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

16 498

Przejechany dystans

2 784 476 zł

Zatankowanego paliwa

620 740 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 165

Wydanych pieniędzy

1 244 802 zł

Średnie wydatki na auto

1 550 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

4 503

Wydanych pieniędzy

1 105 393 zł

Średnie wydatki na auto

1 377 zł

ZOBACZ 803 dzienniki kosztów Volkswagen Passat Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 158
komentarzy(376)
komentarzy(84)
komentarzy(106)
komentarzy(73)
komentarzy(40)
komentarzy(29)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Passat dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 214
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Passat Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat

Ciekawostki
dodano 15.12.2011 przez
Model ten jest w czołówce kradzionych pojazdów już od kilku lat. W Polsce 2010r. skradziono ich ponad 1800 sztuk
dodano 26.08.2011 przez
W salonie samochodowym w Genewie, w marcu 2005 roku zaprezentowano nowy model Passata (B6, oznaczenie wewnętrzne 3C). W sierpniu tego samego roku dołączyła wersja Variant.…
dodano 26.08.2011 przez
W marcu 1988 roku Volkswagen w salonie samochodowym w Genewie ukazał trzecią generację modelu Passat. Okrzyknięty został nową generacją samochodów VW charakteryzująca się poprzecznym ustawieniem…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.07.2011 przez
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą