Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Karoseria

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~Dzaa88
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Napisałem opinie z perspektywy osoby, która miała kilkanaście samochodów używanych i codziennie ma styczność z nowymi. Opinia absolutnie neutralna. Passat to bardzo wygodny samochód, ze sporą ilością miejsca i nowocześnie - nawet jak te czasy wyposażony. Oczywiście wszystko zależy od wersji, ale u mnie nie ma do czego się przyczepić. To auto się kocha, albo nienawidzi. Ja go kocham za przestronność i dobre prowadzenie. Nienawidzę za ciągłe usterki, które skutecznie niszczą całą przyjemność z posiadania tego auta. Kupiłem teoretycznie dość zdrowy egzemplarz - jedynie z luzami na przednim zawieszeniu. Myślałem, że zwyczajnie mam pecha co do egzemplarza. Niestety, fora Passaciarzy pękają w szwach. Samochód źle znosi starość i psuje się na potęgę. I nie chodzi o sam silnik czy skrzynie biegów - tylko wszystko dookoła. Jeżeli jesteś robotnikiem któremu nie przeszkadza woda w aucie, wyskakujące błędy, niszczące się wnętrze, stukanie w zawieszeniu i radosne dymienie z rury wydechowej - będziesz chwalił. Odpali zawsze i zawiezie gdzie chcesz. Jeżeli jednak szukasz dobrze starzejącego się auta, z zadbanym wnętrzem z myślą, że nie wydasz ani złotówki na naprawę - możesz się zawieść. Zdarzają się zadbane egzemplarze, ale na naszym rynku to jak wygrać los na loterii.
4,4
~misiak
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Silnik bezawaryjny, Odpala nawet bez świec żarowych :) Poza drobnymi naprawami takimi jak : zalany moduł komfortu, niedziałającym prędkościomierzem auto bardzo mocne i pewne. Jeżeli ktoś kupuje szrota z Niemiec to nie ma się co dziwić, że się psuje. Ja jestem drugim właścicielem auta kupionego w polskim salonie, auta z oryginalnym turbo i sprzęgłem, a na to wszystko od kiku lat posiadam zmienioną mapę i około 140 koni. Nic nie stuka i bardzo przyjemnie się jeździ, chociaż auto już ma sporo lat.
4,3
~greennico@poczta.onet.pl
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Auto bardzo dobre w codziennym użytkowaniu i niezawodne, oszczędne i jest czym pocisnąć kiedy jest potrzeba.Jest poprostu bardzo wdzięczne - zawsze sprawne. Jeżdżę tym autem 8 rok i narazie nie zamierzam go sprzedawać. Jestem zwolennikiem im mniej elektroniki w samochodzie tym lepiej (a jeśli już musi być to jak najbardziej prosta-szybko identyfikowalna), ponieważ ona najczęściej zawodzi.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Witam, Passat w wersji 4 Motion, czyli nic innego jak Quattro. Jako "okrutnie paliwożerny" pali jak każdy inny TDI. Wartości spalania jak najbardziej możliwe do osiągnięcia, normalne średnie w trasie w okolicy 6 litrów. Dla ambitnych pozostaje walka o najniższy wynik. Na autostradzie jadąc za TIRem osiągnąłem wynik 3,9 (wskazanie komputera), czyli jednak można nawet z napędem 4x4. Gorąco polecam ten napęd, bo spalanie nie wzrasta drastycznie, jak uważa większość, a daje dużo radości i bezpieczeństwa na drodze. Maxymalne spalanie na górskim odcinku 60 km jakie wskazał mi komputer to 8,1 litra, ale z bezpieczeństwem nie miało to wiele wspólnego. :)
7,2
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Ogólnie w mieście jeżdżę na bardzo krótkich dystansach gdzie silnik nie zdąży się zagrzać lub w korkach więc czasami potrafi spalić 10L/100 km ale przeważnie mieszące się między 7-8. Oczywiście zawsze z klimą i ciężką nogą na gazie. Na trasie jadąc spokojnie tak ok 90-100 spokojnie można zejść do 4,5L/100 km. Przy szybkiej jeździ na trasie samochód nie jest w stanie spalić powyżej 7L na 100. Mówię o prędkościach rzędu 140 km/h a często i więcej. Przy prędkościach przelotowych ok 120 km/h 5,5-6,5 L/100 km nie stanowi żadnego problemu.
8,3
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Generalnie to zazwyczaj raczej w granicach 8l / 100km, przy czym przez te 20 lat chyba połowa kucyków uciekła bo gaz w podłogę a jak jest lekka górka to i do 50km/h w 10 sekund się rozpędza. Dlatego ciągle go trzeba cisnąć w opór.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan